Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:44

Ik heb een compromis gesloten en een kleiner flesje genomen. In verhouding natuurlijk minstens net zo veel en veel te duur maar het scheelt toch een paar euro, en dan heb ik toch iets. Maar dit gaan we niet meer doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 16:08

Gisteren een grappige ervaring. Ik moest naar het andere stadje op vraag van mijn zanglerares om iets te doen voor haar en ik beloofde dat ik het zou doen.
Maar ik had eigenlijk geen tijd vanwege familie die zou komen, maar ik zal haar tevens ook mijn vriendin in principe nooit iets weigeren.
Dus ik had bij de 90 km weg lekker het gas erop (90) . Komt ik na de bocht rijdt er een 45 km wagentje voor me maar met een snelheid van 25 km. B-) "He nee, niet net nu" dacht ik, want er was een doorgetrokken streep dus keurig voegde ik me in het slakkengangen rijtje. Enigszins geïrriteerd. Verdorie, niet net nu, want is een lange weg.
Enfin op een gegeven moment kon ook ik er langs en ik had weinig nodig. Dus vrolijk ik er langs. Kom ik na de bocht rijdt er een tractor voor me. En ik moest gelijk aan dit topic denken en kreeg de slappe lach in mijn eentje. Mijn lach schade door de auto en ik dacht :" dit gaat ook helemaal nergens over" , dus muziekje aangezet en vrolijk zingend naar het stadje gesukkeld := _O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 17:17

Pien beste wat je kon doen voor je bloeddruk.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 18:18

Haha jemig dat is wel letterlijk dubbel pech :D
Maar inderdaad kun je er maar beter om lachen.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 19:53

Vandaag stond ik voor een stoplicht om rechtsaf te slaan. Achter me rijdt een motorrijder, die stopt eerst achter me en gaat als het groen wordt, mij voorbij terwijl ik in de bocht zat. Hij/zij zat bijna bovenop me.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 12:25

Oei die motorrijder klinkt zo wel aardig gevaarlijk :oo

Heeft iemand hier al het programma "de rijles" op NPO gezien? Ik vind het wel erg leuk en interessant alle verhalen en waarom mensen hun rijbewijs willen halen of juist een opfrisles willen doen. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 07:41

Gisteren stond er file bij het invoegen. Reed er een pakket bezorger op de doorgaande weg, besloot vervolgens mij af te snijden en de invoegstrook op te rijden? :? Dit was geen weefvak en dit was ook niet iets van "je mag me niet rechts inhalen" wat vrachtwagens nog wel eens doen, de actie was mij totaal onduidelijk. Ik had getoeterd, krijg ik daarna nog een remproef, zucht. _O-

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 08:53

Nayomie schreef:
Gisteren stond er file bij het invoegen. Reed er een pakket bezorger op de doorgaande weg, besloot vervolgens mij af te snijden en de invoegstrook op te rijden? :? Dit was geen weefvak en dit was ook niet iets van "je mag me niet rechts inhalen" wat vrachtwagens nog wel eens doen, de actie was mij totaal onduidelijk. Ik had getoeterd, krijg ik daarna nog een remproef, zucht. _O-

Tja, ondertussen kunnen we m.b.t. pakketbezorgers ook een soort van Bingo-kaart maken:
O Haalt rechts in;
O Rijdt veel te hard;
O Drukt je van de weg;
O Doet remproef;
O Wenst je dodelijke ziektes toe;
O Parkeert/pleurt auto neer waar hij/zij wil;
O Schettert een slaapwijk wakker met zijn radio.

verder nog items?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:17

- Geen voorrang verlenen
- Tegen de rijrichting in door een eenrichtingsstraat rijden
- Bij drukte over het fieitspad of over een busbaan rijden
- Over de stoep rijden / op de stoep parkeren

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 11:51

Cowboy55 schreef:
Nayomie schreef:

Tja, ondertussen kunnen we m.b.t. pakketbezorgers ook een soort van Bingo-kaart maken:
O Haalt rechts in;
O Rijdt veel te hard;
O Drukt je van de weg;
O Doet remproef;
O Schettert een slaapwijk wakker met zijn radio;
O Verleent geen voorrang;
O Rijdt tegen rijrichting in door een eenrichtingsstraat;
O Rijdt over het fietspad of de busbaan;
O Rijdt over de stoep rijden/parkeert op de stoep;
O Claimt het wettelijke recht te hebben om een weg tijdelijk volledig te blokkeren (die was ik vergeten);

verder nog items?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 12:13

Cowboy55 schreef:
Nayomie schreef:

O Haalt rechts in;
O Rijdt veel te hard;
O Drukt je van de weg;
O Doet remproef;
O Schettert een slaapwijk wakker met zijn radio.

verder nog items?

De middelvingers en de landurige agressieve toeter moeten er ook bij.

Oh, en het op een rotonde snel zo voor je crossen dat jij met je zware voertuig vol in de ankers moet.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 12:14

Oh, en uiteraard, dat ik deze vergeet joh,

Zo gaan stilstaat dat hij jou volledig blokkeert en je geen kant op kunt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 12:20

Cowboy55 schreef:
Nayomie schreef:

O Haalt rechts in;
O Rijdt veel te hard;
O Drukt je van de weg;
O Doet remproef;
O Schettert een slaapwijk wakker met zijn radio;
O Verleent geen voorrang;
O Rijdt tegen rijrichting in door een eenrichtingsstraat;
O Rijdt over het fietspad of de busbaan;
O Rijdt over de stoep rijden/parkeert op de stoep;
O Claimt het wettelijke recht te hebben om een weg tijdelijk volledig te blokkeren (die was ik vergeten);
O Toetert veel en langdurig om niks en zwaait met middelvinger;
O Schiet (eigenlijk te laat) voor je langs op kruisingen en rotondes;
O Springt te pas en te onpas uit zijn auto om verhaal bij je te halen;
O Springt weer heel snel in zijn auto als jij ook uitstapt :Y) ;

verder nog items?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 12:23

Uiteraard moet je raden waar hij of zij heen gaat, want richting aanwijzers wat zijn dan?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 12:25

En Nederlands of eventueel Engels praten kunnen ze ook niet altijd.
Ze hebben standaard telefoon in hun hand.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 13:12

Ineke2 schreef:
Uiteraard moet je raden waar hij of zij heen gaat, want richting aanwijzers wat zijn dan?

Die staan altijd aan! Gewoon gevaren lichten aan gooien en gaan met die banaan, dan mag alles toch??

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 18:28

Ik weet dat teveel links houden een veelgenoemde ergernis is - maar ik verbaas me juist over alle keren dat men per se langdurig rechts wil houden terwijl er meerdere banen zijn.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 18:56

Teveel rechts snapte ik vanmorgen ook niet....
Sws kwam hij vanaf de snelweg echt hard aangereden
Maarja stoplicht was rood :Y)
Afbeelding

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 19:18

Shadow0 schreef:
Ik weet dat teveel links houden een veelgenoemde ergernis is - maar ik verbaas me juist over alle keren dat men per se langdurig rechts wil houden terwijl er meerdere banen zijn.

Hoe bedoel je die? :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 19:43

Dat mensen geen ruimte maken en de linkerbanen niet goed gebruiken. Ik zag vandaag een paar keer de file-bordjes aanspringen om voor langzaam verkeer te waarschuwen waar het verkeer rechts stokte, maar er links gewoon plek was. Maar mensen blijven rechts en remmen, in plaats van uit te wijken naar links, en dan heb je dus niet veel aan een bredere snelweg.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 19:49

Ah, ja, dat is nogal dom :')

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 21:16

Misschien willen ze geen bekeuring krijgen voor onnodig links rijden en blijven ze daardoor teveel rechts.
(Dan is het in mijn ogen niet onnodig)

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 21:22

Shadow0 schreef:
Dat mensen geen ruimte maken en de linkerbanen niet goed gebruiken. Ik zag vandaag een paar keer de file-bordjes aanspringen om voor langzaam verkeer te waarschuwen waar het verkeer rechts stokte, maar er links gewoon plek was. Maar mensen blijven rechts en remmen, in plaats van uit te wijken naar links, en dan heb je dus niet veel aan een bredere snelweg.

Hier hebben wij het vermoeden dat veel mensen op de cruise control rijdt en dat veel auto's tegenwoordig zelf afremmen op hun voorganger.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 21:41

1e herfststorm en het was weer bal op de weg. Vanmorgen file op de A1 door een auto met pech. Vanmiddag was er iemand met talent tegen een paal geklapt op de Gooiseweg richting Zeewolde. Heel knap want zoveel palen staan er niet. Daar moet je echt moeite voor doen om die te raken. En zo begon mijn weekend 40 minuten later.

Bijkomend voordeel; ik krijg gewoon per uur betaald en de file richting huis op de A28 loste op terwijl ik op de Gooiseweg stond. Dus kon mooi doorrijden naar huis.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 22:48

FrNo schreef:
Misschien willen ze geen bekeuring krijgen voor onnodig links rijden en blijven ze daardoor teveel rechts.
(Dan is het in mijn ogen niet onnodig)

Als het op de rechterbaan zo druk is dat het verkeer er langzaam rijdt, is een baan opschuiven per definitie niet onnodig :P

ZEJA schreef:
Shadow0 schreef:

Hier hebben wij het vermoeden dat veel mensen op de cruise control rijdt en dat veel auto's tegenwoordig zelf afremmen op hun voorganger.

Klopt ook wel, doet de mijne ook, maar je kan dan gewoon een baan opschuiven en dan gaat je auto weer naar de ingestelde snelheid toe. Je merkt het direct als je auto automatisch gaat remmen