Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nayomie schreef:Gisteren stond er file bij het invoegen. Reed er een pakket bezorger op de doorgaande weg, besloot vervolgens mij af te snijden en de invoegstrook op te rijden?Dit was geen weefvak en dit was ook niet iets van "je mag me niet rechts inhalen" wat vrachtwagens nog wel eens doen, de actie was mij totaal onduidelijk. Ik had getoeterd, krijg ik daarna nog een remproef, zucht.
Cowboy55 schreef:Nayomie schreef:Gisteren stond er file bij het invoegen. Reed er een pakket bezorger op de doorgaande weg, besloot vervolgens mij af te snijden en de invoegstrook op te rijden?Dit was geen weefvak en dit was ook niet iets van "je mag me niet rechts inhalen" wat vrachtwagens nog wel eens doen, de actie was mij totaal onduidelijk. Ik had getoeterd, krijg ik daarna nog een remproef, zucht.
Tja, ondertussen kunnen we m.b.t. pakketbezorgers ook een soort van Bingo-kaart maken:
O Haalt rechts in;
O Rijdt veel te hard;
O Drukt je van de weg;
O Doet remproef;
O Wenst je dodelijke ziektes toe;
O Parkeert/pleurt auto neer waar hij/zij wil;
O Schettert een slaapwijk wakker met zijn radio;
O Verleent geen voorrang;
O Rijdt tegen rijrichting in door een eenrichtingsstraat;
O Rijdt over het fietspad of de busbaan;
O Rijdt over de stoep rijden/parkeert op de stoep;
O Claimt het wettelijke recht te hebben om een weg tijdelijk volledig te blokkeren (die was ik vergeten);
verder nog items?
Cowboy55 schreef:Nayomie schreef:Gisteren stond er file bij het invoegen. Reed er een pakket bezorger op de doorgaande weg, besloot vervolgens mij af te snijden en de invoegstrook op te rijden?Dit was geen weefvak en dit was ook niet iets van "je mag me niet rechts inhalen" wat vrachtwagens nog wel eens doen, de actie was mij totaal onduidelijk. Ik had getoeterd, krijg ik daarna nog een remproef, zucht.
Tja, ondertussen kunnen we m.b.t. pakketbezorgers ook een soort van Bingo-kaart maken:
O Haalt rechts in;
O Rijdt veel te hard;
O Drukt je van de weg;
O Doet remproef;
O Schettert een slaapwijk wakker met zijn radio.
verder nog items?
O Haalt rechts in;
O Rijdt veel te hard;
O Drukt je van de weg;
O Doet remproef;
O Schettert een slaapwijk wakker met zijn radio;
O Verleent geen voorrang;
O Rijdt tegen rijrichting in door een eenrichtingsstraat;
O Rijdt over het fietspad of de busbaan;
O Rijdt over de stoep rijden/parkeert op de stoep;
O Claimt het wettelijke recht te hebben om een weg tijdelijk volledig te blokkeren (die was ik vergeten);
O Toetert veel en langdurig om niks en zwaait met middelvinger;
O Schiet (eigenlijk te laat) voor je langs op kruisingen en rotondes;
O Springt te pas en te onpas uit zijn auto om verhaal bij je te halen;
O Springt weer heel snel in zijn auto als jij ook uitstapt;
verder nog items?
Shadow0 schreef:Dat mensen geen ruimte maken en de linkerbanen niet goed gebruiken. Ik zag vandaag een paar keer de file-bordjes aanspringen om voor langzaam verkeer te waarschuwen waar het verkeer rechts stokte, maar er links gewoon plek was. Maar mensen blijven rechts en remmen, in plaats van uit te wijken naar links, en dan heb je dus niet veel aan een bredere snelweg.
FrNo schreef:Misschien willen ze geen bekeuring krijgen voor onnodig links rijden en blijven ze daardoor teveel rechts.
(Dan is het in mijn ogen niet onnodig)
ZEJA schreef:Shadow0 schreef:Dat mensen geen ruimte maken en de linkerbanen niet goed gebruiken. Ik zag vandaag een paar keer de file-bordjes aanspringen om voor langzaam verkeer te waarschuwen waar het verkeer rechts stokte, maar er links gewoon plek was. Maar mensen blijven rechts en remmen, in plaats van uit te wijken naar links, en dan heb je dus niet veel aan een bredere snelweg.
Hier hebben wij het vermoeden dat veel mensen op de cruise control rijdt en dat veel auto's tegenwoordig zelf afremmen op hun voorganger.