Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_ankieee

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:27

Ach ja, kleine moeite en zij blij! :D

Ik ben al een tijd op zoek naar een Trust dubbelgebroken watertrens in 11,5cm, voor een redelijke prijs. Eindelijk eentje gevonden op MP, dus nu hopen dat de verkoper m'n bod accepteert.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:55

Ik had wel iets grappigs pas. Via marktplaats een item gevonden in de buurt. We raakten er een beetje over aan de praat en ze stuurde me een linkje waarin haar achternaam stond. Kom ik er dus achter dat het een collega van me is :)

Ik heb een nieuwe baan, maar door corona maar één dag op kantoor geweest. Dus ik ken mensen wel van naam, maar verder nog niet echt. Nu leer ik ze dus kunnen via marktplaats :)

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:56

Dat is weer eens wat anders dan via Teams of Zoom :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:25

Aaaaah wat n leukihgeit (bewust)

Mijn laatste aankoop was eigenlijk via hier. Met die messenset!

Super ontvangen, super verzorgd in bubbelplastic! Nog even op scherpen en ze zijn helemaal klaar voor onder de kerstboom!

Super dankbaar!

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:26

Mensen kunnen echt niet lezen.. :+ Ik heb een advertentie geplaatst waar ik in vermeld dat ik pakken strooisel zoek, wat ik met de trailer op moet halen, dus liever niet verder dan 30km bij mij vandaan (anders kan ik het net zo goed laten leveren). Maar vervolgens reageert iemand die dik 60km bij mij vandaan woont.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:50

Merexa schreef:
Mensen kunnen echt niet lezen.. :+ Ik heb een advertentie geplaatst waar ik in vermeld dat ik pakken strooisel zoek, wat ik met de trailer op moet halen, dus liever niet verder dan 30km bij mij vandaan (anders kan ik het net zo goed laten leveren). Maar vervolgens reageert iemand die dik 60km bij mij vandaan woont.

Hahaha lezen is soms wel een probleem :')
Ik was een tijdje terug op zoek naar een multiplex/triplex houten plaat van MAX. 50x75cm. Was bedoeld voor surprise. Ik beschik alleen over een scooter qua vervoer, dus dat moest wel te doen zijn. Stond ook duidelijk in de advertentie. Krijg ik van een man een berichtje dat hij nog wel een bureaublad heeft liggen. Dus ik reageer dat dat veel te groot en te zwaar is. Maar hij had ook nog een iets kleinere liggen :')

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:51

Merexa schreef:

Er staat liever niet dat iets ruimer dan niet :D

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:10

imaudy schreef:
Merexa schreef:

Er staat liever niet dat iets ruimer dan niet :D

Haha, dat heb ik dan ook niet zo in de advertentie staan. Maar "Maximaal 30km vanaf ..." en dan is het nog dubbel zo ver.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:39

Ongelooflijke discussie.. Wauw..

Die geit :') Superlief!
Heeft ie al een naam??

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:47

Gisteren leuke babykleertjes opgehaald, goed contact en leuke vrouw maar ze was alleen vergeten de bel aan te zetten.

Stond ik daar te wachten haha, ze was zelf aan het werk en kon niet opnemen maar uiteindelijk zag haar man mij en kon ik de kleren ophalen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:18

Ik heb nu ook weer iets moois. Ik heb twee ikea stoelen op marktplaats staan, voor een laag prijsje. Daar kwam zaterdag avond om half 12 reactie op: "ik heb interesse en kom ze graag morgen halen". Dat zag ik pas op zondag vlak voor ik naar mijn werk moest, dus ik heb gereageerd dat zondag niet uitkwam, maar dat ik wel tijd had op woensdag tussen 11 en 13, en donderdag tussen 11 en 13. Niets meer van gehoord.

Word ik net om 10.30 wakker, kijk op mijn telefoon, 9.44 berichtje: "hallo, we komen er nu aan, en we komen vanuit Eindhoven. Tot zo!". Eindhoven is net geen 40 minuten rijden vanuit hier. Volgens mij hadden we geen afspraak, had ik alleen maar opties gegeven, en daarbij hebben ze mijn adres helemaal nog niet.

Dus ik eerst gaan douchen, en daarna mijn adres doorgestuurd (rond 11.05). Ben benieuwd of ze nog komen, maar ik moet ondertussen wel om 12 uur weg, want ik wist niet dat we een afspraak hadden, dus ik heb iets anders gepland.

Wordt vervolgd (of niet :Y) )

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:20

Ik ben benieuwd :') haha! Best een bijzondere situatie :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:53

Ik heb nu iemand die afgelopen weekeind een barkruk op wilde komen halen.

Twee afspraken geprobeerd te plannen binnen haar tijd, alleen overdag, niet in de avond. Krijg ik zondag om 4u bericht dat ze een reactie van iemand anders afwacht van wie ze uit hetzelfde dorp iets wil kopen... Want anders moet ze twee keer rijden.

Drie keer raden wat er hier nog steeds in de hal staat te wachten tot 'ie wordt opgehaald..... :=

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:19

Vjestagirl schreef:
Ik heb nu ook weer iets moois. Ik heb twee ikea stoelen op marktplaats staan, voor een laag prijsje. Daar kwam zaterdag avond om half 12 reactie op: "ik heb interesse en kom ze graag morgen halen". Dat zag ik pas op zondag vlak voor ik naar mijn werk moest, dus ik heb gereageerd dat zondag niet uitkwam, maar dat ik wel tijd had op woensdag tussen 11 en 13, en donderdag tussen 11 en 13. Niets meer van gehoord.

Word ik net om 10.30 wakker, kijk op mijn telefoon, 9.44 berichtje: "hallo, we komen er nu aan, en we komen vanuit Eindhoven. Tot zo!". Eindhoven is net geen 40 minuten rijden vanuit hier. Volgens mij hadden we geen afspraak, had ik alleen maar opties gegeven, en daarbij hebben ze mijn adres helemaal nog niet.

Dus ik eerst gaan douchen, en daarna mijn adres doorgestuurd (rond 11.05). Ben benieuwd of ze nog komen, maar ik moet ondertussen wel om 12 uur weg, want ik wist niet dat we een afspraak hadden, dus ik heb iets anders gepland.

Wordt vervolgd (of niet :Y) )

Misschien hebben ze op meerdere dingen gereageerd en de verkeerde aangeschreven?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:39

Heb een auto te koop. Maar jeetje wat een rare lui bestaan er zeg. Het is niet een standaard auto zeg maar en word plat bericht maar gewoon asociaal lage boden en dat ik het maar moet doen enz. Ach het zorgt voor wat vermaak zal ik maar zeggen....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 16:17

Diegene heeft niet meer gereageerd, ook m'n berichtjes niet gelezen... Raar hoor

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:05

Misschien ook of topic. Ik bekeek de advertenties altijd met 100 per pagina. Nu zijn het hooguit 30 en is de optie om dat te veranderen nergens te vinden. Ik vindt dit vervelend want iedere pagina begint weer met commerciele advertenties Is dit veranderd?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:08

Mellow schreef:
Heb een auto te koop. Maar jeetje wat een rare lui bestaan er zeg. Het is niet een standaard auto zeg maar en word plat bericht maar gewoon asociaal lage boden en dat ik het maar moet doen enz. Ach het zorgt voor wat vermaak zal ik maar zeggen....

:') altijd mooi!! Leuk voor de pagina, gekkies op marktplaats

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:24

Was op zoek naar de true blood boekenserie, en vond er 3 die aardig compleet waren, alledrie bericht gestuurd en van 2 vrijwel meteen reactie. Heb uiteindelijk de eerste 9 boeken kunnen overnemen voor 15 euro inclusief verzenden! En dat allemaal binnen ca 1,5 uur geregeld hihi. Morgen word het als het goed is verzonden. Dus een echt positieve ervaring! De rest afgemeld netjes.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:26

maralyn schreef:
Mellow schreef:

:') altijd mooi!! Leuk voor de pagina, gekkies op marktplaats

Zit wel 1 mooie tussen. Haha. Maar op een gegeven moment was ik er zat van.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:58

Mijn man kookt graag recepten uit de kookboeken van Pascale Naessens dus ik koop af en toe 2e hands een boek voor hem. Waar ze in november nog 10 euro per boek vroegen, vraagt nu iedereen opeens 15 tot 20 euro per boek. Is iedereen met de lockdown de keuken ingegaan of is een kookboek ook een perfect kerstkado?

Ik had een nog nieuwe sieradenset op mp staan. Kreeg ik deze ochtend een berichtje van een man of hij het snel mocht ophalen. Na een half uurtje was hij er al. Hij vertelde dat zijn vrouw 's ochtends de deur uit was gegaan met de mededeling dat hij niet moest vergeten dat ze 's avonds met haar ouders gingen eten en kerstkadootjes aan elkaar zouden geven. Was hij dus wel vergeten......

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:01

Typisch weer voor een man :')

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 04:53

@petra8 dat zijn nou weer de leukste verhalen _O- vroeg hij niet of je het ook in kon pakken? _O- _O-

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:18

Ik heb ook weer een leuke, verkoper bied een wat dunnere bodywarmer aan voor €10, ik stuur bericht dat ik het wel wil kopen en vraag of het met brievenbuspost verzonden kan worden, maar verkoper geeft aan dat het daarvoor nog wat te dik is. We komen €15 inclusief verzenden met PostNL overeen.

Gisteren ontving ik het, heeft ze het toch als brievenbuspakket voor €4 verzonden, niet dat het door de brievenbus paste, maar goed, ze heeft geluk gehad dat het wel zo is aangepakt bij een PostNL punt. Vanwege het bedrag, weet ik dat ze het verzendlabel online aangemaakt heeft en dus niet op het postNL punt gekocht.

Gek genoeg voel ik me toch iets wat afgezet, ze maakt nu toch €2,75 winst op de verzending en heeft nu €11 voor de bodywarmer in haar zak kunnen steken i.p.v. de €10 die ze ervoor vroeg en de €8,25 die ze ervoor had gehad als ze het met standaard pakketpost had verstuurd.
Ik zeg hier dus ook “gek genoeg”, omdat ik dat gevoel niet had gehad als het met gewonen pakketpost was verstuurd, dan was het mij wel die €15 waard.
Gek hè, terwijl ze feitelijk niet direct mij, maar postNL afgezet heeft.

Ik moet haar nog beoordelen maar kan me er gewoon niet toe zetten om haar 5 sterren te geven, terwijl ik verder geen goede reden heb om er minder van te maken...

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:21

Kun je haar niet nog een bericht sturen met de opmerking, hee het is aangekomen. Maar het was fijn geweest als je je aan de afspraak qua verzenden had gehouden?