Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:46

Riddershow schreef:
Een andere misschien unpolular opinion:
Je hoeft niet de wereld rond te vliegen "om de wereld" te zien. Ik durf zelfs te wedden dat veel mensen (niet alle natuurlijk) die regelmatig vliegvakanties nemen niet eens echt veel van het land zien waar ze heen gaan (echt de cultuur)

Daarom mag van mij de kosten van vliegen wel omhoog, relatief t.o.v. de impact op het milieu... zonder dat ik het sneu vind voor de "jeugd".

Met lezen, internet en documentaires "zie" je ook veel...

Dan 'zie' je wat een ander je voorspiegelt. Vind dat nu niet bepaald hetzelfde als zelf een cultuur en omgeving ervaren.

Wel vind ik dat vliegreizen, vooral op de korte afstanden, best duurder kunnen. Op kerosine mag ook gewoon belasting zitten, imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:51

_San87_ schreef:
Dan 'zie' je wat een ander je voorspiegelt. Vind dat nu niet bepaald hetzelfde als zelf een cultuur en omgeving ervaren.

Wel vind ik dat vliegreizen, vooral op de korte afstanden, best duurder kunnen. Op kerosine mag ook gewoon belasting zitten, imo.

Precies. Vliegen op korte afstanden moet gewoon veel duurder worden waardoor het alleen gebruikt gaat worden door zakenmensen met een diepe buidel. Verder inzetten op het toegankelijker en goedkoper maken van Europese treinverbindingen en dan ben je er al. Ik zou prima graag met de trein naar Londen of Berlijn gaan als het me niet een nier en mijn eerstgeborene zou kosten en ik vervolgens 20 uur in een boemeltje door zou brengen (dit is gechargeerd).

Verre reizen moeten gewoon mogelijk blijven. Ik vind het een mooie ontwikkeling dat er nu een generatie opgroeit die andere culturen kunnen ervaren, meemaken en zien met eigen ogen. Afrikaanse landen met eigen ogen zien geeft je 100% gegarandeerd een andere kijk op de wereld dan 99% van de documentaires over 'Afrika'

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:01

Emmaa_ schreef:
_San87_ schreef:

Precies. Vliegen op korte afstanden moet gewoon veel duurder worden waardoor het alleen gebruikt gaat worden door zakenmensen met een diepe buidel. Verder inzetten op het toegankelijker en goedkoper maken van Europese treinverbindingen en dan ben je er al. Ik zou prima graag met de trein naar Londen of Berlijn gaan als het me niet een nier en mijn eerstgeborene zou kosten en ik vervolgens 20 uur in een boemeltje door zou brengen (dit is gechargeerd).

Verre reizen moeten gewoon mogelijk blijven. Ik vind het een mooie ontwikkeling dat er nu een generatie opgroeit die andere culturen kunnen ervaren, meemaken en zien met eigen ogen. Afrikaanse landen met eigen ogen zien geeft je 100% gegarandeerd een andere kijk op de wereld dan 99% van de documentaires over 'Afrika'

Dat zeker. TV en boeken ( ook slecht voor het milieu? Ik vind ereaders niets) geven echt niet hetzelfde beeld.

Het OV zou goedkoper moeten wil het populairder worden. Inefficient blijft het namelijk altijd al. Een enkeltje van mijn dorp naar de stad is 3.06 euro. Daar rij ik al retour voor met de auto. De auto nog duurder maken moet juist niet omdat het ov je niet overal brengen kan, en dan straf je ook de welwillers, maar nietkunners.

Maar is vliegen ook niet gewoon een vorm van OV?

Anoniem

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:02

Mwah, vliegen wordt misschien steeds meer een vorm van OV maar dan wel eentje die zeer belastend is voor het milieu, en daarmee totaal niet te vergelijken met de uitstoot van bv een tourbus die honderd mensen kan vervoeren of een trein.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:02

Als ze het vliegen op korte afstanden flink wat duurder zouden maken zou ik inderdaad willen dat ze de trein dan toegankelijker zouden maken, dan zou ik best met de trein op vakantie willen gaan. Maak iets van een Europese OV-kaart waarmee je door heel Europa kunt reizen, dus ook geen last van al die losse tickets. Maar als ik nu naar de prijzen kijk dan nee dankje, dan ga ik wel met het vliegtuig nu ik nog geen rijbewijs heb.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:03

Emmaa_ schreef:
_San87_ schreef:

Als verre reizen in verhouding goedkoper zijn dan Spanje vliegen de strandtoeristen gewoon naar Curacao/Thailand. Daarmee vergroot je juist de afstanden die mensen vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:05

elnienjo schreef:
Emmaa_ schreef:

Als verre reizen in verhouding goedkoper zijn dan Spanje vliegen de strandtoeristen gewoon naar Curacao/Thailand. Daarmee vergroot je juist de afstanden die mensen vliegen.

Ik zeg niet dat verre reizen in verhouding goedkoper moeten worden, ik zeg dat vliegreizen dichtbij duurder gemaakt moeten worden. De meeste mensen die naar Frankrijk of Spanje gaan doen dat met de auto, en ik stel idd voor dat voor stedentrips mensen gebruikmaken van de trein ipv een vliegtuig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:06

Wat is een korte afstand? Stel ik wil naar Berlijn. De eerste optie is de auto. Het is de enige optie alsje duikspullen mee wilt nemen.
De trein zou mijn tweede optie zijn. Dan vliegen.
Maar is dit een korte afstand? Wil je Europese vluchten duurder maken? En de binnenlandse vluchten in de VS waar het vliegtuig echt gewoon OV is?

En telt reistijd niet mee in het kostenplaatje? Lijkt mij wel.
Berlijn met de auto is ook nog eens het snelst van deur tot deur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:08

germie schreef:
Wat is een korte afstand? Stel ik wil naar Berlijn. De eerste optieis de auto. Het is de enige optie alsje duikspullen mee wilt nemen.
De trein zou mijn tweede optie zijn. Dan vliegen.
Maar is dit een korte afstand? Wil je Europese vluchten duurder maken? En de binnenlandse vluchten in de VS waarhet vliegtuig echt gewoon OV is?

De afstanden in de VS zijn slecht te vergelijken met afstanden in Europa. Amerikanen vliegen ook niet van LA naar San Francisco, maar van LA naar New York is alweer compleet onvergelijkbaar. Ik ken genoeg mensen die vliegen naar Berlijn en ik vind dat persoonlijk nergens op slaan. Vluchten onder de anderhalf uur zouden wmbt veel duurder mogen zijn, maar wel met als grote mits dat er een betere verbinding met het openbaar vervoer komt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:09

Vliegen mag van mij sowieso duurder. Goedkoop andere culturen zien is geen recht ofzo. Als je het echt wil kun je er ook best moeite en geld in steken.

Maar misschien is een apart klimasttopic wel een goed idee, dan vervelen we er geen mensen mee. Het zit vol popular opinions maar toch gaat het wat offtopic.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:09

Emmaa_ schreef:
Ik zeg niet dat verre reizen in verhouding goedkoper moeten worden, ik zeg dat vliegreizen dichtbij duurder gemaakt moeten worden. De meeste mensen die naar Frankrijk of Spanje gaan doen dat met de auto, en ik stel idd voor dat voor stedentrips mensen gebruikmaken van de trein ipv een vliegtuig.

Zie je jezelf al met de trein naar Zuid Spanje reizen voor een weekendje?
En als je vliegreizen dichtbij duurder maakt, dan worden vliegreizen verweg aantrekkelijker. Stel ik betaal nu 200 euro inclusief bagage en zelfgekozen stoel. Als ze dat naar 300 euro verhogen dan doe ik er wel 200 euro bij om naar Thailand te vliegen. Daar is het dagelijks leven immers veel goedkoper dan in Europa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:10

Sheran schreef:
Vliegen mag van mij sowieso duurder. Goedkoop andere culturen zien is geen recht ofzo. Als je het echt wil kun je er ook best moeite en geld in steken.

Maar misschien is een apart klimasttopic wel een goed idee, dan vervelen we er geen mensen mee. Het zit vol popular opinions maar toch gaat het wat offtopic.

En daarmee maak je reizen en andere culturen ervaren iets voor de rijken, wat imo echt nergens op slaat.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:11

Sheran schreef:

Gratis kinderen vervoer of kinderkorting mag van mij ook wel overal afgeschaft worden. Waarom zouden mensen met kinderen wel gesponsord worden in hun kinderhobby terwijl anderen de hoofdprijs moeten betalen voor hun pleziertjes?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:12

Vliegen moet gewoon als OV gezien worden en dus zeker binnen de EU betaalbaar blijven voor inwoners van de EU.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:12

Atlanta naar Jacksonville is 45 minuten. Gewoon ov dus. Metde auto 500 km.
Prijs vanaf Amsterdam Atlanta is gelijk aan via Atlanta naar Jacksonville. Dus je krijgt 1 vlucht 'gratis'. Maar met de auto kost het extra brandstof. Reistijd is gelijk.
Dus je zou met de huurauto vanaf Atlanta goedkoper moeten zijn?

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:13

elnienjo schreef:
Sheran schreef:

Gratis kinderen vervoer of kinderkorting mag van mij ook wel overal afgeschaft worden. Waarom zouden mensen met kinderen wel gesponsord worden in hun kinderhobby terwijl anderen de hoofdprijs moeten betalen voor hun pleziertjes?

Dan ook stoppen met sponsoren reizen voor 2 of 4 personen. Vaak betaal je toeslag als je alleen bent, of kan je alleen voordelig boeken met 2 of 4 (gezin)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:14

elnienjo schreef:
Vliegen moet gewoon als OV gezien worden en dus zeker binnen de EU betaalbaar blijven voor inwoners van de EU.

Het is al gewoon OV voor velen. Ik ken diverse mensen die binnen europa voor werk vliegen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:16

Emmaa_ schreef:
Sheran schreef:

En daarmee maak je reizen en andere culturen ervaren iets voor de rijken, wat imo echt nergens op slaat.

Dat is inderdaad jammer, maar ik vind het nog steeds geen recht. Ik vind het om eerlijk te zijn belachelijk hoeveel er wordt gevlogen. En het is helaas op veel gebieden oneerlijk verdeeld. Rijk-arm, maar ook single-samen, kinderen-geen kinderen, EU-niet-EU etc etc.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:21

Paardenfan25 schreef:
Dan ook stoppen met sponsoren reizen voor 2 of 4 personen. Vaak betaal je toeslag als je alleen bent, of kan je alleen voordelig boeken met 2 of 4 (gezin)

Vind ik als alleenreizende (of toch tenminste een eenpersoonskamer boekende) ook vrij irritant idd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:23

Sheran schreef:
[

Dat is inderdaad jammer, maar ik vind het nog steeds geen recht. Ik vind het om eerlijk te zijn belachelijk hoeveel er wordt gevlogen. En het is helaas op veel gebieden oneerlijk verdeeld. Rijk-arm, maar ook single-samen, kinderen-geen kinderen, EU-niet-EU etc etc.

Maar waarom zijn kinderen dan wel een recht?
Wellicht beter keuzeopties: mensen met kinderen de hoofdprijs laten betalen voor vliegen en kindvrije personen korting geven.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:24

Kan deze discussie alsjeblieft verplaatst worden naar een topic over het klimaat? Dit heeft imo niks met unpopular opinions te maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:25

Blijkbaar is vliegreizen duurder maken best wel een onpopulaire opinie.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:28

Inderdaad, dit gaat echt helemaal nergens meer over. Nogmaals de arrogantie van ik ben beter dan de rest. Ik trek mij terug uit dit topic, zinloos imo.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:38

De hele "klimaatdiscussie" is toch 1 unpopular opinion? Wat je ook doet, je doet het toch niet goed. Wat je vandaag goed doet, blijkt morgen het slechtste dat je kunt doen.

(Dat betekent overigens niet dat mijn sub unpopular opinion is dat je dan maar niets moet doen, maar wel dat dat wat je wel of niet doet doet op basis van informatie en niet als een kip zonder kop de meute volgend.)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:38

__Sannne schreef:
Kan deze discussie alsjeblieft verplaatst worden naar een topic over het klimaat? Dit heeft imo niks met unpopular opinions te maken.

Mee eens.