Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:52

Emmaa_ schreef:
Ligt er volgens mij heel erg aan hoe je inboedelverzekering in elkaar steekt. Soms dekken ze alleen bij inbraak en natuurrampen bv, als je een duurdere hebt kan het wel zijn. Of je eigen aansprakelijkheidsverzekering als het een huurhuis is?

Duurdere? Zo duur hoeft het helemaal niet te zijn om dit soort dingen te dekken hoor…
Ik betaal iets van 20 euro per maand, voor een koopwoning. En dan heb ik echt alles er op en er aan…

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:52

Boerenzonen hebben daar een speciale verzekering voor ja. Maar het mag officieel wel. Daarom had mijn neefje met 10 lessen ook zijn rijbewijs in 1x. :')

Poek

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:55

Ik heb echt de goedkoopste van het goedkoopste :') Ik neem van de week wel even contact met ze op. Het gaat idd om een huurhuis, maar de vloer is van mijzelf. Ik heb het zelf ook niet laten vallen.
Normaal zou ik denken laat maar, maar het is echt een deuk/gat in het midden van de kamer en dat stoort me toch behoorlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:59

Janine1990 schreef:
Emmaa_ schreef:
Ligt er volgens mij heel erg aan hoe je inboedelverzekering in elkaar steekt. Soms dekken ze alleen bij inbraak en natuurrampen bv, als je een duurdere hebt kan het wel zijn. Of je eigen aansprakelijkheidsverzekering als het een huurhuis is?

Duurdere? Zo duur hoeft het helemaal niet te zijn om dit soort dingen te dekken hoor…
Ik betaal iets van 20 euro per maand, voor een koopwoning. En dan heb ik echt alles er op en er aan…

Ik bedoel relatief duur, uiteraard. Vaak kan je kiezen tussen een basic of all-risk inboedelverzekering (waar bv je elektrische apparatuur ook verzekerd is). Voor basic zou ik 4 euro betalen, voor all risk betaal ik een tientje. Ik bedoelde dus zeker niet dat het 'duur' is, maar in verhouding wel duurder dan de basic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:59

Poek schreef:
Ik heb echt de goedkoopste van het goedkoopste :') Ik neem van de week wel even contact met ze op. Het gaat idd om een huurhuis, maar de vloer is van mijzelf. Ik heb het zelf ook niet laten vallen.
Normaal zou ik denken laat maar, maar het is echt een deuk/gat in het midden van de kamer en dat stoort me toch behoorlijk

Als je het zelf niet hebt laten vallen moet de persoon die het wel heeft laten vallen het op de aansprakelijkheidsverzekering gooien, daar is hij voor.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:06

Ik heb contact opgenomen met de verzekering en wacht dus eerst even af of het in de inboedelverzekering valt. Zo niet dan is de volgende stap de aansprakelijkheidsverzekering.

Ik vind het wel allemaal ingewikkeld hoor qua verzekeringen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:07

Als het door iemand anders gedaan is gaat het niet onder je inboedel vallen, dit soort dingen zijn namelijk vrij letterlijk waar aansprakelijkheidsverzekeringen voor gemaakt zijn.. Zou de persoon die de schade heeft veroorzaakt echt even aan de haren trekken om er een melding van te maken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:21

Ah op die manier Emma... Ik begon me al af te vragen of ik dan toch de verkeerde keus had gemaakt :P

Maar inderdaad, als je het zelf niet hebt laten vallen… dan kan dat gewoon via de aansprakelijkheidsverzekering van die ander… Als diegene dat net heeft is hij hoofdelijk aansprakelijk lijkt me, dus moet hij de onkosten vergoeden. Officieel gezien, hangt allemaal wat af van je relatie met die persoon.

Maar persoonlijk bied ik dat soort dingen altijd meteen aan als ik iets van een ander verniel :P

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:55

Is er nog ergens een openbare toilet open? Ik moet nog anderhalf uur rijden en heel nodig :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:59

Ik weet dat de openbare wc's in "mall of the Netherlands" nog open zijn maar verder is volgens mij alles dicht. Een struik is denk ik je beste kans. Al zijn volgens mij sommige tank station wc's ook nog wel open.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:08

Bij tankstations zijn de wc's gewoon open. :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:39

Bij alle tankstations kan dat nog gewoon :j

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:40

Yay, ik vond gelukkig inderdaad snel een tankstation

NNikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:00

Kun je stufi aanvragen op t moment dat je bent aangenomen voor een opleiding of ook al als je alleen maar ingeschreven staat?

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:51

Ik weet de officiële regels er niet van, maar toen ik 2 jaar terug begon met studeren kreeg ik pas stufi op de start van de opleiding, dus 1 september. Wat nogal zuur was omdat ik mijn kamer vanaf 1 augustus had.

Je kunt met dit soort dingen echt 't beste bij duo navragen. Voor je het weet geeft iemand verkeerde info en zit je met een mega boete

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:54

NNikki schreef:
Kun je stufi aanvragen op t moment dat je bent aangenomen voor een opleiding of ook al als je alleen maar ingeschreven staat?

Geloof pas wanneer je college geld betaalt / het schooljaar gestart is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:59

Ik moet 1 cup pompoen puree hebben.
Hoeveel gram is dat???

Ga een hele diepvrieszak koken en pureren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 06:55

NNikki schreef:

Nee je kan pas studiefinanciering aanvragen als je ook daadwerkelijk studeert, helaas.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:18

Ik vraag me af waarom ze in de film Grease adviseren om dagelijks een koude douche te nemen?

#DurfTeVragen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:31

Strakke huid.. dat is mooi als danser

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:27

Waarom zijn er geen (of amper) sportkampen voor volwassenen?

Ik wil zo graag wat nieuwe sporten uitproberen, maar blijkbaar is dingen uitproberen voor de fun als volwassene niet echt gewenst ofzo? :+

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 00:07

DezeNaam schreef:

Ik wil zo graag wat nieuwe sporten uitproberen, maar blijkbaar is dingen uitproberen voor de fun als volwassene niet echt gewenst ofzo? :+

Je mag als volwassene geen lol hebben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:52

Ha, misschien heb je wel een gat in de markt gevonden! Ik zou dat ook wel tof vinden. Zelf meld ik me regelmatig gewoon aan voor proeflessen of beginnerscursussen, dan zit je niet per se vast aan een lidmaatschap. Maar een kamp zou wel gezelliger zijn :))

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:36

DezeNaam schreef:

Proeflessen bij de sportclub naar wens volgen. Gratis en je kunt er al na twee uurtjes vanaf zijn als het je niets lijkt. :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:39

DezeNaam schreef:

Niet? Hier is er een lokale Facebookgroep waar diverse clubs actief zijn en regelmatig een mee-kijk dag organiseren.