En aan mijn fcking koekje dat spontaan in 10 miljoen stukjes besloot te breken. Laat maar, ik gooi t wel weg dan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lestrange01 schreef:Aan dat ik door mijn autisme weinig empathie kan voelen. Een vriendin begon net te huilen en twee anderen troostte haar, maar ik heb het gewoon genegeerd.. ik kan daar echt niet mee omgaan ondanks dat ik met haar bevriend ben. Ik erger me zelfs aan haar verdriet. Ik doe echt mijn best om empathie voor haar te voelen voor haar op dat moment maar.. het is er gewoon niet. Er is een soort leegte en dan alleen ergernis omdat het geluid van iemand die verdrietig is ontzettend storend is. Echt ik zou zo graag willen dat ik gewoon op een normale manier dingen kon voelen, nu weet ik dat ik me absoluut niet sociaal acceptabel heb gedragen en ik hoop dat onze relatie daar niet onder lijd
Britta31 schreef:Maar als zij jou goed kent weet ze toch hoe je bent.
Lau schreef:Lestrange01 schreef:Aan dat ik door mijn autisme weinig empathie kan voelen. Een vriendin begon net te huilen en twee anderen troostte haar, maar ik heb het gewoon genegeerd.. ik kan daar echt niet mee omgaan ondanks dat ik met haar bevriend ben. Ik erger me zelfs aan haar verdriet. Ik doe echt mijn best om empathie voor haar te voelen voor haar op dat moment maar.. het is er gewoon niet. Er is een soort leegte en dan alleen ergernis omdat het geluid van iemand die verdrietig is ontzettend storend is. Echt ik zou zo graag willen dat ik gewoon op een normale manier dingen kon voelen, nu weet ik dat ik me absoluut niet sociaal acceptabel heb gedragen en ik hoop dat onze relatie daar niet onder lijd
Wat ik mezelf heb aangeleerd is: je hoeft het niet te voelen. Want jij kan dat niet, wat je wel kan is haar bijv kalmeren. Het komt wel goed, zo erg is het niet, hij was gewoon een banketstaaf etc. Dan geef je de ander een fijner gevoel en dan toon je toch een soort empathie.
xDenies schreef:Is er niet iemand die je daarbij kan helpen?
Fennadev schreef:Ik heb door mijn autisme juist een te lage huil grens. Wat heel vervelend is als je op het Dickens feest struikelt over van die parkeerblokken en je vervolgens moet janken omdat je je dood schrok..
xPabloBokt schreef:Aan dat ik weer afgebeld ben voor mijn stage/werk en weer superveel uren misloop hierdoor.. ik woon op mezelf en ik redt het zo financieel niet meer als dit wekelijks voor blijft komen. Wordt elke week ge-appt dat ik later mag beginnen of eerder naar huis mag en nu zelfs helemaal afgebeld. Loop nu dus weer 5,5 uur mis..
Anoniem schreef:Asvinia schreef:Dat niemand mee lijkt te willen naar Ariana Grande volgend jaar + de kaarten zijn dusdanig duur dat ik twijfel om überhaupt te gaan.. Bleh.
Als je niet gaat krijg je vast spijt?
Gewoon doen! Desnoods alleen!Gebrek aan enthousiasme van anderen mag jouw leven toch niet beperken?
Asvinia schreef:Anoniem schreef:Als je niet gaat krijg je vast spijt?
Gewoon doen! Desnoods alleen!Gebrek aan enthousiasme van anderen mag jouw leven toch niet beperken?
Zeker waar hoor! Wil ook graag heen, dus zal eens zien