Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:58

Werken in een groepje en dat ze willen dat je je dia's aanpast met tekst, terwijl je de figuren van resultaten moet presenteren. Als er ook nog tekst bij op moet, mag iedereen een telescoop pakken om de figuren nog te zien _O-

En aan mijn fcking koekje dat spontaan in 10 miljoen stukjes besloot te breken. Laat maar, ik gooi t wel weg dan :')

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:16

Aan dat ik door mijn autisme weinig empathie kan voelen. Een vriendin begon net te huilen en twee anderen troostte haar, maar ik heb het gewoon genegeerd.. ik kan daar echt niet mee omgaan ondanks dat ik met haar bevriend ben. Ik erger me zelfs aan haar verdriet. Ik doe echt mijn best om empathie voor haar te voelen voor haar op dat moment maar.. het is er gewoon niet. Er is een soort leegte en dan alleen ergernis omdat het geluid van iemand die verdrietig is ontzettend storend is. Echt ik zou zo graag willen dat ik gewoon op een normale manier dingen kon voelen, nu weet ik dat ik me absoluut niet sociaal acceptabel heb gedragen en ik hoop dat onze relatie daar niet onder lijd

Britta31

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:20

Maar als zij jou goed kent weet ze toch hoe je bent.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:22

Lestrange01 schreef:
Aan dat ik door mijn autisme weinig empathie kan voelen. Een vriendin begon net te huilen en twee anderen troostte haar, maar ik heb het gewoon genegeerd.. ik kan daar echt niet mee omgaan ondanks dat ik met haar bevriend ben. Ik erger me zelfs aan haar verdriet. Ik doe echt mijn best om empathie voor haar te voelen voor haar op dat moment maar.. het is er gewoon niet. Er is een soort leegte en dan alleen ergernis omdat het geluid van iemand die verdrietig is ontzettend storend is. Echt ik zou zo graag willen dat ik gewoon op een normale manier dingen kon voelen, nu weet ik dat ik me absoluut niet sociaal acceptabel heb gedragen en ik hoop dat onze relatie daar niet onder lijd

Wat ik mezelf heb aangeleerd is: je hoeft het niet te voelen. Want jij kan dat niet, wat je wel kan is haar bijv kalmeren. Het komt wel goed, zo erg is het niet, hij was gewoon een banketstaaf etc. Dan geef je de ander een fijner gevoel en dan toon je toch een soort empathie.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:27

Britta31 schreef:
Maar als zij jou goed kent weet ze toch hoe je bent.

Ik heb haar nog niet verteld dat ik autisme heb, en het is verder ook heel lastig om uit te leggen dat ik dit gevoel niet heb. Of althans, om het te begrijpen, vooral omdat mensen zo'n negatief beeld hebben bij "geen empathie"

Lau schreef:
Lestrange01 schreef:

Wat ik mezelf heb aangeleerd is: je hoeft het niet te voelen. Want jij kan dat niet, wat je wel kan is haar bijv kalmeren. Het komt wel goed, zo erg is het niet, hij was gewoon een banketstaaf etc. Dan geef je de ander een fijner gevoel en dan toon je toch een soort empathie.

Klopt daar probeer ik ook aan te werken maar dat vind ik zo afschuwelijk :+. Ik voel echt een soort misselijkheid van walging bij de gedachte dat ik net alsof moet doen, en al helemaal met het risico dat ze me misschien wil knuffelen ofzo, of dat verwacht. Ik ben meer van het mensen opvrolijke dmv grapjes, maar dit was niet echt het moment daarvoor

En dan zeg maar helemaal als iemand opeens verdrietig wordt, dan overvalt het me en kan ik niet goed reageren
Laatst bijgewerkt door Lestrange01 op 17-12-18 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:28

Is er niet iemand die je daarbij kan helpen?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:32

xDenies schreef:
Is er niet iemand die je daarbij kan helpen?

Nope, ik heb wel therapie gehad natuurlijk maar dit zit heel diep bij mij. Ik kan 9 van de 10 situaties op een normale manier hendelen, vandaar dat vrijwel niemand weet dat ik autistisch ben. Alleen situaties waarin iemand verdrietig is of pijn heeft zijn nogal grote struikelblokken zeg maar.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:32

Ik heb door mijn autisme juist een te lage huil grens. Wat heel vervelend is als je op het Dickens feest struikelt over van die parkeerblokken en je vervolgens moet janken omdat je je dood schrok..

Ik jank dus mee, als er iemand jankt :')
Laatst bijgewerkt door Jorex op 17-12-18 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:33

Ik denk dat voor iedereen dat wel struikelblokken zijn. Ik weet ook niet zo goed wat ik nou moet doen als iemand ineens zit te janken en voel me dan heel awkward als ik ze een knuffel of iets geef .. dus ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik zou het wel op je gemak en met andere woorden uitleggen aan je vriendin.

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:37

@DeMolenhoek ja ze is terecht. Was bij iemand voor de auto gesprongen en die hebben de politie gebeld, toen heeft de politie hem naar het asiel gebracht en daar kunnen we hem vandaag ophalen. Nu erger ik me aan het feit dat mijn vader nu doet alsof ie niks heeft gedaan en mag m'n moeder even een half uur van haar werkdag opgeven om die hond op te halen. |o

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:38

Fennadev schreef:
Ik heb door mijn autisme juist een te lage huil grens. Wat heel vervelend is als je op het Dickens feest struikelt over van die parkeerblokken en je vervolgens moet janken omdat je je dood schrok..

Oh ja ik kan ook echt veel huilen hoor, om films of als ik aan iets verdrietigs denk kan ik echt super hard huilen. Maar als ik pijn heb of zelf verdrietig ben om wat er in het "echte" leven gebeurt juist niet. Ik praat mijn tekort aan medelijden, irritatie bij verdriet van anderen en het feit dat ik het inlevingsvermogen van een mug heb ook altijd goed doordat ik zelf óók niet verwacht dat anderen mij troosten of zich inleven. Zodat het niet alleen maar van een kant hoeft te komen zeg maar :+

Edit: ik heb tegen haar gezegd "sorry dat ik je niet kwam troosten, ik ben daar niet zo goed in" dus ik denk dat ik het opgelost heb

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:24

Dat niemand mee lijkt te willen naar Ariana Grande volgend jaar + de kaarten zijn dusdanig duur dat ik twijfel om überhaupt te gaan.. Bleh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:26

Asvinia schreef:
Dat niemand mee lijkt te willen naar Ariana Grande volgend jaar + de kaarten zijn dusdanig duur dat ik twijfel om überhaupt te gaan.. Bleh.

Als je niet gaat krijg je vast spijt?
Gewoon doen! Desnoods alleen! :j Gebrek aan enthousiasme van anderen mag jouw leven toch niet beperken?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:54

Aan m´n schoonmoeder..
Ze werd gister boos en zei dat ze verwachtte dat ik uit mezelf de afwas even bij hun zou doen als ik er had gegeten.

Heb netjes en duidelijk aangegeven dat ik gerust de afwas wil doen, alleen dat ze dat gewoon kan vragen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 14:39

Aan dat ik weer afgebeld ben voor mijn stage/werk en weer superveel uren misloop hierdoor.. ik woon op mezelf en ik redt het zo financieel niet meer als dit wekelijks voor blijft komen. Wordt elke week ge-appt dat ik later mag beginnen of eerder naar huis mag en nu zelfs helemaal afgebeld. Loop nu dus weer 5,5 uur mis..

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:01

xPabloBokt schreef:
Aan dat ik weer afgebeld ben voor mijn stage/werk en weer superveel uren misloop hierdoor.. ik woon op mezelf en ik redt het zo financieel niet meer als dit wekelijks voor blijft komen. Wordt elke week ge-appt dat ik later mag beginnen of eerder naar huis mag en nu zelfs helemaal afgebeld. Loop nu dus weer 5,5 uur mis..

Dit met je opleider bespreken. Je stagebedrijf heeft ook een contract met jou aangegaan en niet jij alleen met hun.

Een van mijn docenten. En ik heb die gast vandaag niet eens gezien maar moet een toets maken van dat vak die hij gelukkig niet eens nakijkt {:)-:( {:)-:( {:)-:( .

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:41

Anoniem schreef:
Asvinia schreef:

Gewoon doen! Desnoods alleen! :j Gebrek aan enthousiasme van anderen mag jouw leven toch niet beperken?

Zeker waar hoor! Wil ook graag heen, dus zal eens zien :))

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:19

Aan mn broertje die de hele dag thuis zit. Hij heeft sinds 3 maanden denk ik geen werk meer en doet ook totaal geen moeite om ergens te solliciteren. Hij zit dus de hele dag thuis en voert ook nog eens geen reet uit in het huishouden. Het was al vervelend, maar begin er nu echt helemaal gek van te worden |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:24

Asvinia schreef:
Anoniem schreef:

Zeker waar hoor! Wil ook graag heen, dus zal eens zien :))

Het is in de Ziggo, ik woon in Amsterdam. Ik ga niet mee naar dat concert, maar wil daar voor best met je shoppen/eten hoor anders als dat de stap om alleen te gaan kleiner maakt.

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:12

Ah dat is lief! Als ik überhaupt aan kaarten kom, zal ik je een berichtje doen :D

&nu moet ik even een frustratie kwijt van weken intussen.. Begin me zo enorm te ergeren aan mensen die kwaad worden als ik uitspreek wat me dwars zit, waar ik mee zit etcetera.. Tot op het punt dat ze serieus goed kwaad worden, omdat ik een bepaald gevoel heb of ergens mee zit.. Doet me meteen herinneren aan waarom ik niemand nog wil vertellen hoe ik me voel, want iedereen vindt dan spontaan dat ze er een mening over moeten hebben of het recht hebben kwaad te worden, omdat ik me blijkbaar niet zo mag voelen..

Is er een knop om die mensen gewoon te verwijderen ofzo? Bah, bah, bah. -O- |o

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:15

Was die er maar!! Sterkte <3 Laat je niet op de kast jagen.

Aan het personeel in veel winkels. Ik sta óók in een winkel en iedere klant wordt met een lach en een gezellig kort maar krachtig gesprekje geholpen. Maar jeetje … er zijn winkels … er zijn mensen ….. brrrrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:15

Dat mijn hond mee in de douche sprong -O- En vervolgens heel sip staan kijken want water is nat..

NNikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:50

Aan mijn Macbook, fantastisch ding hoor maar altijd dat gezeik dat je te weinig ruimte hebt en dat gezeur met CC, dat werkt echt nooit. :=

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:01

Aan die ongevoelige broer van me. Hij moet elke avond met de hond lopen en na flink aandringen elke dag staat die EINDELIJK OP, gooit een tennisbal van de hond voor de lol door de kamer heen die keihard tegen de stolp die ik voor m’n moeder had gekocht en vol zat met kerstballen aanvliegt. Alles kapot. Ik mag het niet zeggen want hij heeft even veel recht als ik om hier te wonen, maar ga alsjeblieft uit huis

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:27

Geld :Y)

Zorgt dat ik weer lekker een autootje kan rijden, maar ook veel aan mn ouders moet afdragen

(Ben natuurlijk hartstikke dankbaar dat ze me willen helpen, dat voorop!!)