Waarom ben jij blij vandaag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:08

Dat als ik als gastvrijheidsmedewerker aan het werk ga ik waarschijnlijk ook mensen mag helpen met de ADL! Is de opleiding waarmee ik gestopt ben toch nog voor niets geweest. Nu nog duimen dat ik wordt aangenomen

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:14

Heerlijk babyknuffelen met het kindje van m’n beste vriendin <3

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:44

Super lekker weer, dus buiten in de tuin en er om heen blad geblazen in t zonnetje. Heerlijk! :)

En straks voor lunch een broodje carpaccio eten :9

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:34

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 14:02

Lekker in de zon in t speeltuintje!Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:20

Vier jaar oud, alleen naar buiten over bruggetjes door hekjes. Geeft geen kick. Heerlijk genieten <3

Afbeelding

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:18

Dat mijn springles zo goed ging.
Ik heb een immense schrik gepakt en durfde geen 50cm meer springen, vandaag voor het eerst terug 1.10m gesprongen, en de hoogte is totaal niet belangrijk voor mij, maar dat het zo gemakkelijk en zonder angst ging...ik zweef op mijn roze wolkje de komende tijd.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:57

Het nieuwe album van AC/DC eindelijk tijd om hem even goed te luisteren <3

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:12

Lau schreef:
Het nieuwe album van AC/DC eindelijk tijd om hem even goed te luisteren <3

=:) hij is lekker!

Hier gisteren heel goed nieuws gekregen, maar dat mag ik pas volgende week de wereld in slingeren *\%/*

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:08

Het klinkt voor sommigen misschien tegenstrijdig, maar: gisteren diagnose autisme gekregen. Was heel bang dat ik die diagnose niet zou krijgen, en dus zou blijven vastlopen in de dingen waarom ik hulp gezocht had. Met deze diagnose kan ik hier namelijk wel ondersteuning en hulp in krijgen. Zonder zeer waarschijnlijk niet.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:16

net een 10min 'booty' workout gedaan, lijkt niks maar ik had gisteren een 10min ab workout gedaan via Youtube en ik heb zowaar spierpijn. Ik ben niks mer gewend :o

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:29

Merileth schreef:
Het klinkt voor sommigen misschien tegenstrijdig, maar: gisteren diagnose autisme gekregen. Was heel bang dat ik die diagnose niet zou krijgen, en dus zou blijven vastlopen in de dingen waarom ik hulp gezocht had. Met deze diagnose kan ik hier namelijk wel ondersteuning en hulp in krijgen. Zonder zeer waarschijnlijk niet.

Klinkt logisch! Fijn!!

Vast contract gekregen en dikke salarisverhoging. :oo

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:03

Tattoo laten zetten voor mijn overleden zus.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:24

Eerste stappen voor mijn stage onderzoek zijn gemaakt *\o/*

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:31

Ben weer bij mijn vriend! *\o/*

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:45

Merileth schreef:

Voor mij was de diagnose ook echt fijn (ook autisme). Nog niet eens vanwege een hulpvraag (die heb ik in principe niet), maar wel vanwege de duidelijkheid en het weten waarom ik dingen die ik zou "moeten" kunnen toch maar niet voor elkaar kreeg. Ik heb een training van 10x gehad met een klein groepje over wat autisme nu eigenlijk inhoud en daar kwamen ook dingen uit die ik wel had/van mijzelf wist, maar nooit aan autisme had gekoppeld, zoals het niet kunnen filteren van achtergrondgeluid en daardoor in licht rumoerige ruimtes al 90% van het gesprek niet meekrijgen. De diagnose heeft me veel rust/vrede gegeven.

Ik ben vandaag ook blij vanwege een diagnose, alleen dan van mijn hond en wel wat tegenstrijdig. Het blijkt namelijk dat zij een aangeboren degeneratieve hersenafwijking heeft, in ieder geval aan de grote hersenen en waarschijnlijk ook aan de kleine hersenen. Een exacte diagnose kan alleen door middel va een mri-scan en ik heb besloten daar niet voor te gaan. Ze heeft uitvalsklachten en ataxie. De ataxie voornamelijk linksachter, maar volgens de neuroloog ook in de rest van haar poten, lijf en kop, oftewel: volledig. Volgens hem lijdt ze er absoluut niet onder, en is het zorgvuldig kijken naar de hond om te bepalen wat ze wel en niet kan. Verslechtert ze plotseling, dan ben ik waarschijnlijk over ee grens gegaan. Het is wel degeneratief, dus met dalende lijn, maar ups en downs zijn niet ongebruikelijk, dus een verslechtering kan best tijdelijk zijn.
Haar epilepsie is volgens hem ook geen echte (klassieke) epilepsie maar een gevolg van haar hersenafwijking, dat maakt de gevaren waarschijnlijk kleiner als ik het goed heb begrepen. Ze stond gelukkig al niet op epilepsie-medicatie, omdat ik haar aanvallen beheersbaar had gekregen met supplementen en routines en de medicatie veel en heftige bijwerkingen hebben, dus niet mijn voorkeur hadden.
Ook haar gedragsproblemen zijn waarschijnlijk grotendeels veroorzaakt door deze afwijking. Dat biedt een beetje troost omdat mij toch met enige regelmaat is gezegd dat het aan mij of mijn opvoeding ligt dat ze zo afwijkend is en zo veel moeite met dingen heeft.

Gelukkig is een hersentumor dus zeer onwaarschijnlijk, waarvan de prognose slecht is en de behandeling heftig. Haar afwijking is onbehandelbaar, maar verder niet welzijnsbedreigend in principe. Ik ga onderzoeken of er met het finetunen van voeren, bewegen of trainen nog wat geremd kan worden en wat het gemiddelde verloop is. Ik vind dit soort consults erg lastig doordat de zorgen over mijn hond, de nieuwe kliniek en de nieuwe arts voor mij al volledige prikkelverzadiging opleveren, alles daarboven (het werkelijke consult dus) levert overprikkeling op. Ik kom dan ook nauwelijks tot niet tot een coherent verhaal en vergeet een groot deel van wat ik waargenomen heb te benoemen. Ik had gelukkig al een zeer compleet verhaal meegestuurd met de aanvraag voor dit consult via de mail en hoewel dit de laatste 10 dagen niet bevatte, hielp het wel met een completer beeld scheppen. Al met al een dag waar ik blij mee ben.

En Noa? Die is knock out. Ik was mijn moeder even aan het bijpraten direct na thuiskomst en ze ging snel in het mandje van hun hond slapen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mizora op 19-11-20 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:46

Leuke avond op werk gehad :)

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:15

Dat morgen na maanden wachten eindelijk de permanente plisségrodiijnen op mijn ramen komen en ik niet langer als een goedkope h*er in de etalage hoef te zitten als het donker wordt. *\o/*

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:44

Net geld overgemaakt (helemaal niet veel) naar het Dierenasiel omdat er een hond geopereerd moet worden. Goede karma :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:33

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 21:04

Aww, lieve foto! <3

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 07:04

Dat ik vanmorgen zo slim was om een Thermo T-shirt aan te trekken. Mijn bovenlichaam blijft lekker warm

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 17:47

Wat lief Captain <3

Ik ben blij omdat mijn aquarium al een stapje dichterbij is :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 17:55

Blij omdat ik ontspannen mee op bezoek kon bij vrienden van mijn partner :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 17:59

Afbeelding
Mijn experiment gevulde speculaas.. nu hopen dat ik over 40 minuten nog steeds blij ben.