Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:30

Waar ik woon is het water uit de kraan gewoon weg veel lekkerder dan uit een fles.
Ik zou juist geen flessenwater kopen omdat het qua smaak gewoon erg tegenvalt :o
Als mensen er op staan, de supermarkt zit hier nog geen 5 min van af, dan fiets ik daar wel naar toe om een fles water te halen :j

mbt het zelf mee nemen van drinken of snacks oid, als jij bij mij op bezoek komt, dan zorg ik er voor dat alles aanwezig is voor een gezellige avond, drinken, snacks, het is er allemaal en vaak ook nog de voorkeursdrankjes. Zelfde voor een verjaardag oid. Zo maar blijven eten vind ik ook nooit erg, dat komt wel goed en anders is de supermarkt erg dichtbij.

Maar er is 1 vriendengroep waarbij een soort Amerikaanse party er in is geslopen.
Als ze op bezoek komen, of op verjaardag is dit niet het geval, maar als we spelletjes gaan spelen neemt iedereen snacks mee en zelf ook drinken. Diegene die gastvrouw/of heer is, die zorgt wel voor de broodjes als lunch en in de avond bekijken we wat we doen en die kosten delen we dan :j

Dit is er zo ingeslopen, geen idee waarom eigenlijk :D
Bij andere vrienden doen we het niet zo :n

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:26

Ik koop uit principe geen flessenwater. Dat plastic is nergens voor nodig... De enige plek waar ik flesjes water heb is in de kofferbak van mijn auto voor het geval dat ik ooit eens ergens strand. Dan heb ik iig water bij me.

En indd Dees, zo doen wij het ook. Als we bij elkaar afspreken nemen we eigenlijk altijd zelf wel wat drinken/snacks mee. Vooral ook omdat we vaak bij dezelfde zitten. Heb ik geen probleem mee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:22

Ik (NL) ben ook echt tegen flessenwater. Al dat plastic! Moet wel zeggen dat ik het op de meeste plekken in Frankrijk ook echt niet lekker vind (Chloor!). Maar als het veilig is drink ik het wel. Op vakantie naar wat verdere landen neem ik de moeite niet om te kijken of ik er tegen kan en koop ik gewoon flessen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:30

Toch best leuk en interessant om te lezen, al die meningen en hier en daar ook de projectie van eigen beschikbare middelen op anderen :D

Ik woon vlakbij strand en duinen, hier komt bronwater uit de kraan, de smaak is vergelijkbaar met het merk Evian. Als het water hier niet lekker of ongezond zou zijn dan zou ik het niet aanbieden. Ik drink zelf naast koffie ook alleen maar water uit de kraan, want ik vind het water wat hier uit de kraan komt ook gewoon lekkerder als frisdrank, en zo ken ik er meer die er hetzelfde over denken en net als ik alleen water uit de kraan drinken :)

Als ik ergens anders naartoe ga (dagje weg of op vakantie) dan koop ik altijd flessen Evian, want dat smaakt zoals het thuis smaakt en water wat anders smaakt vind ik niet te nassen :+

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:53

Op verschillende plekken smaakt het water vaak wel anders. Water uit de duinen is toch wel iets anders dan van de Berenplaat. Maar over het algemeen smaakt het prima.

Wel gehad bij vriendinnen dat het water vies smaakte, maar dan kwam het door het glas. Die kwam dan uit de vaatwasser en had dan een geurtje... :? Echt goor, denk gewoon niet schoon.

Ik schenk zelf kraanwater als iemand water vraagt. Mijn moeder koopt sinds ze hertrouwt is steeds flesjes water want ze vindt het ongezond als haar man steeds zo'n flesje navult. 8)7 Ik denk dan, laat hem dan gewoon steeds een glas water tappen. Het water is daar trouwens goed.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:54

Ja, heerlijk na een vakantie weer 'gewoon een glas water uit de kraan' :9

Grappig hoe iedereen dat anders ziet. Nog een: wat voor glazen gebruiken jullie?
Hier van die grote brede longdrink glazen en kreeg soms de feedback 'niet zo'n groot vol glas hoor'.
Heb dus ook een setje mooie glazen formaat koffiemok voor de liefhebbers ;)
Maar ik vind het zelf altijd heel irritant als je bijv. op een verjaardag zo'n klein glaasje en dan ook maar half vol krijgt.
Dat je bijna bezwaard voelt dat het met 2 slokken leeg is :+
Is dat uit gierigheid? Of wie vindt dat fijn? :?
Ik denk juist altijd iedereen een groot glas vol, kan ik ook even zitten voor het volgende rondje :D

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:58

formaat glazen scheelt ook erg veel per persoon denk ik. Ik drink vrij weinig, en voor frisdrank vind ik zo'n smal longdrinkglas of zo'n soort bierglasmodel wel prettig, niet te groot in ieder geval. Ik voel me anders verplicht om het op te drinken, en heb gewoon niet altijd zo veel dorst.

Mijn vriend daarentegen, die kun je gerust een glas van 750 ml voor zetten, dat is binnen een paar sec. leeg als het moet. Ik heb nu meestal als er visite is blikjes. Dus dan krijg je een glas met een blikje, kun je het zelf leegdrinken zoals je wilt ;-)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:08

Ik gebruik van die 650ml glazen van de ikea. Ze zijn lekker groot en ook geschikt voor warme. Vind dat wel zo makkelijk. (Plus dat ik het gewoon zelf heel lekker vind drinken)

Ik heb ook bijna geen andere. Alleen nog een paar mokken voor koffie drinkers. Dus echt keuze heb je niet. Soms vragen mensen om een halfje. Prima kan hoor.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:16

Veulen84 schreef:
Ik gebruik van die 650ml glazen van de ikea. Ze zijn lekker groot en ook geschikt voor warme. Vind dat wel zo makkelijk. (Plus dat ik het gewoon zelf heel lekker vind drinken)

Ik heb ook bijna geen andere. Alleen nog een paar mokken voor koffie drinkers. Dus echt keuze heb je niet. Soms vragen mensen om een halfje. Prima kan hoor.

Snap ik! als ik thuis ben en water drink vind ik dat soort glazen ook heel handig. Als ik bij je zou eten/bbqen ofzo zou ik blij zijn met zo'n glas. En op een verjaardag zou ik idd. een halfje vragen :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:22

650 ml? :oo

Ik heb standaard 200 geloof ik, vind ik al behoorlijk groot :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:28

Die van ons past 330ml in, we hebben ook hele kleintjes. Maar niet echt een tussenmaat eigenlijk. _O-

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:36

Sheran schreef:

Ja deze: https://www.ikea.com/nl/nl/p/pokal-glas ... -30412641/ Echt heerlijk.

Met 200 blijf je toch steeds lopen? Ik schenk door de dag iets van 5 van die glazen voor mezelf in. Soms staat het even. Maar dat geeft echt niks met sap of water. Loopt niet weg.

Ik doe ook zo'n dingetje wat blijkbaar heel ongewoon is bij het inschenken. Ik schenk iedereen altijd een vol glas. Als je het niet opdrinkt of een tijdje laat staan okee, maar als ik zie dat je hem leeg hebt ga ik ook meteen weer vullen. Mensen vinden dat gek. Zeggen ze, joh ik heb net op doe straks maar. Dat vind ik zo raar, een glas daar moet wat in. Je hoeft het toch niet meteen op te drinken, kan ook over een kwartiertje.
De meeste van mijn vrienden die weten dat nu ook. Die drinken rustig en laten mij lekker bijschenken. Alleen vlak voor ze weggaan zeggen ze laat maar. Ik ga zo weg.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:37

Jeetje, echt enorm! Voor water lijkt het me wel handig (kun je ook gewoon uren laten staan), maar voor fris of warme drank lijkt het me echt heel erg veel.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:39

Dat laatste, bijschenken als glas leeg is, dat herken ik van bruiloften en feesten uit de omgeving waar ik vandaan kom. Daar is het inderdaad standaard dat als je glas leeg is er al een nieuw glas voor je wordt neergezet.

Enige optie is dan om je glas half leeg te drinken of desnoods even een bierviltje bovenop je glas te leggen om te voorkomen dat er weer bijgeschonken wordt.

Het is ook handig om mensen 'van buiten' van te voren even te waarschuwen dat het zo werkt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:46

Veulen84 schreef:
Sheran schreef:

Ja deze: https://www.ikea.com/nl/nl/p/pokal-glas ... -30412641/ Echt heerlijk.

Met 200 blijf je toch steeds lopen? Ik schenk door de dag iets van 5 van die glazen voor mezelf in. Soms staat het even. Maar dat geeft echt niks met sap of water. Loopt niet weg.

Ik doe ook zo'n dingetje wat blijkbaar heel ongewoon is bij het inschenken. Ik schenk iedereen altijd een vol glas. Als je het niet opdrinkt of een tijdje laat staan okee, maar als ik zie dat je hem leeg hebt ga ik ook meteen weer vullen. Mensen vinden dat gek. Zeggen ze, joh ik heb net op doe straks maar. Dat vind ik zo raar, een glas daar moet wat in. Je hoeft het toch niet meteen op te drinken, kan ook over een kwartiertje.
De meeste van mijn vrienden die weten dat nu ook. Die drinken rustig en laten mij lekker bijschenken. Alleen vlak voor ze weggaan zeggen ze laat maar. Ik ga zo weg.

35 cl, dat lijkt me idd beter voorkomen. 650ml is toch niet handig om uit te drinken :')

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:55

Ik heb ook die glazen van 350 ml. Maar daar drink ik eigenlijk altijd water of aanmaaklimonade uit. Voor bezoek heb ik altijd kleinere, iets van 170-200 ml. De meesten willen geen groot glas water of frisdrank. En anders krijgen ze gewoon een tweede glas.

Gelijk bijvullen als een glas leeg is, vind ik typisch iets voor in de horeca. Want dat is omzet. Vraag je uberhaupt wel wat iemand dan wil hebben? Het kan bij mij best zijn dat ik een glas sinsas neem, dan water en dan cola of zo. Ik zou dus niet heel blij zijn als ik net met glas sinas op heb en deze gelijk weer gevuld wordt met sinas.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 17:06

Ik heb twee formaten in de kast staan: 200ml en 330ml.
De 200ml pak ik voor sap, zuivel etc en de grote voor water, ranja, frisdrank, mixdrankjes.
Net zoals ik 150ml, 300ml en 400ml mokken heb waarvan ik de kleine gebruik voor koffie, de middelste voor 'kleine koppen' thee, chocomelk en oploskoffie etc en de grote voor thee.
Daarnaast gebruik ik voor mezelf (als ik alleen ben) een waterfles en een thermosbeker zodat ik minder vaak op en neer hoef te lopen. :')

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 17:36

Hier vraag ik aan 'echte' visite of ze een klein, gewoon of groot kopje willen en ook of ze nog een kop thee willen als het op is.
Mensen die ik goed ken krijgen standaard 'gewoon' wat hier een halve liter is en lopen zelf wel naar de waterkoker als ze nieuwe willen, die weten waar de thee en de ranja staan. :+

De weinige mensen waar ik enigszins regelmatig over de vloer ben hebben een grotere beker voor mij omdat ik met de standaardkopjes de hele dag naar de kraan loop. Dit is namelijk wat mijn standaard bekermaat is :P
Afbeelding

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:54

Hangt er van af wie het is.
Mijn vader heeft graag grote mokken en glazen, net zoals zus. Moeders liever klein.

Ik moet ook wel zeggen dat wij, ook bij niet-familie gauw de grote flessen water op tafel zetten en ze gewoon mogen pakken.
Ik zit liever bij m’n bezoek dan dat ik elke 5 minuten naar de keuken loop want plat water voor x, bruis voor y, wijntje dan ook maar even checken OHja nee meneer a had bier.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 19:03

650ml??? Dat is meer dan een halve liter. Dan hoef je idd iedereen maar 1x in te schenken ja :') maar ik ga echt geen halve liter van hetzelfde drankje drinken :+

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 19:16

Ik wil ook graag grote glazen en mokken. Mijn schoonmoeder schenkt nog een kopje koffie, 2 slokken dus.
Thuis heb ik dus verschillende maten.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:02

Relaxed schreef:
35 cl, dat lijkt me idd beter voorkomen. 650ml is toch niet handig om uit te drinken :')

Valt wel mee hoor.

Afbeelding

Links het grote glas. Die in het midden is volgens mij 400. Rechts een normaal koffie kopje.
Drinkt heerlijk.

KarenQ schreef:
Gelijk bijvullen als een glas leeg is, vind ik typisch iets voor in de horeca. Want dat is omzet. Vraag je uberhaupt wel wat iemand dan wil hebben? Het kan bij mij best zijn dat ik een glas sinsas neem, dan water en dan cola of zo. Ik zou dus niet heel blij zijn als ik net met glas sinas op heb en deze gelijk weer gevuld wordt met sinas.

Tuurlijk vraag ik wel wat iemand wil. Weet bijna altijd wel wie wat altijd drinkt en wie er graag wisselt. Is ook geen echt punt. Net als de mensen die bv graag ijsblokjes hebben. Of warme melk in de koffie bv.

Optiwolk schreef:
Ik moet ook wel zeggen dat wij, ook bij niet-familie gauw de grote flessen water op tafel zetten en ze gewoon mogen pakken.
Ik zit liever bij m’n bezoek dan dat ik elke 5 minuten naar de keuken loop want plat water voor x, bruis voor y, wijntje dan ook maar even checken OHja nee meneer a had bier.

Bij mijn familie zet ik gewoon de theepot op tafel. Die drinken per persoon een halve pot per avond ofzo.

Dat laatste is ook gewoon waar. Gezellig met je gasten zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:13

Veulen die jij deelt van ikea is 350, geen 650.. En vergeleken bij je normale koffie kop is dat echt geen 650 :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:17

Op de ikea-site staat wel 650... Maar dat glas op de foto ziet eruit als de 350-variant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:17

Nee hoor, 35 cl..