Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Britta31 schreef:Ze is net 17 en durft dat niet te zeggen dat ze het oneerlijk vindt.Nu is ze bijna de hele vakantie stage aan het lopen.Ze had nog 3 dagen die ze in moest halen(scooterongeluk)Misschien moet ze het overleggen met haar stagebegeleider op school.
SavannahNx schreef:Britta31 schreef:Ze is net 17 en durft dat niet te zeggen dat ze het oneerlijk vindt.Nu is ze bijna de hele vakantie stage aan het lopen.Ze had nog 3 dagen die ze in moest halen(scooterongeluk)Misschien moet ze het overleggen met haar stagebegeleider op school.
U lijkt net mijn moeder naar mijn broertje toe. School mailen, school bellen, stage voor hem zoeken, stagegesprekken regelen. Hij is 16. En uw dochter is 17. Laat ze het alsjeblieft zelf regelen. Zowel op school met haar mentor als met stage. Ze is geen 5 meer. Ik ben maar 1 jaartje ouder maar mijn moeder was niet zo betrokken met mij. Moest alles zelf maar uitzoeken en doen. Ze kan het best.
c_alsemgeest schreef:ja, moeder vond me oneerlijk en ik gaf "haar jongen" geen kans.
Duidelijk uitgelegd aan moeders dat mijn mening was dat juist zij "haar jongen" geen kans gaf.
Na nog wat verwensingen van haar kant en een boos facebook bericht op de bedrijfssite was het wel klaar
c_alsemgeest schreef:ja... toen ik nog stagiaires begeleidde ook vaan meegemaakt... tsja, het is vooral erg zonde voor je broer.
Maar aan de andere kant, hoe harder je probeert te overtuigen des te meer het gebeurt is mijn ervaring vaak
germie schreef:In mijn paspoort staat zeg maar Germie Astrid de Vries.
De roepnaam niet. De naam Astrid kun je negeren is mij altijd verteld. Ik heb al gehad dat ik een geprint tickethad wat goed leek en er met inchecken gezegd werd dat er ergens een veld fout was ingevuld. Maar zelf kun je dit niet zien met boeken. Als er staat controleer danlijkt het geheel goed
Nu gaat het om voornaam, middlename en achternaam.
De Vries maar als achternaam nemen? Of van Oosten? Dan de Astrid negeren.
Als ik ooit nog aan kinderen begin krijgen ze 1 simpele voornaam zonder doopnamen en andere meuk. Lol. Maar geen kinderwens.
bruintje123 schreef:Het rottige is dat deze jongen en zo ook jou broer het wel eens heel zwaar gaat krijgen in het echte leven.
Niet tegen een stootje kan, niet tegen een weerwoord kan, bij alles spreekwoordelijk gaat janken.
Ach je ziet ze hier op bokt ook genoeg, alles is direct hard en zielig. Nergens geen eelt. Maar dat komt ergens vandaan
Britta31 schreef:Het bedrijf waar mijn dochter stage loopt ging op haar stagedagen dicht.Nu moet ze die 3 dagen stage uren in haar eigen tijd inhalen.Maar dat is toch niet eerlijk.Het was niet haar keus dat ze niet kon komen.Zou ik hier het stagebedrijf over kunnen opbellen?
germie schreef:In mijn paspoort staat zeg maar Germie Astrid de Vries.
De roepnaam niet. De naam Astrid kun je negeren is mij altijd verteld. Ik heb al gehad dat ik een geprint tickethad wat goed leek en er met inchecken gezegd werd dat er ergens een veld fout was ingevuld. Maar zelf kun je dit niet zien met boeken. Als er staat controleer danlijkt het geheel goed
Als ik ooit nog aan kinderen begin krijgen ze 1 simpele voornaam zonder doopnamen en andere meuk. Lol. Maar geen kinderwens.
Floriske schreef:germie schreef:In mijn paspoort staat zeg maar Germie Astrid de Vries.
Dan is First name: Germie
Middle name: Astrid
Last name: de Vries
Citaat:oe zit het nou?
Wanneer je een ticket boekt dan moet je altijd je eerste voornaam– en achternaam gebruiken zoals het in je paspoort of identiteit staat. Het komt vaak voor dat mensen hun roepnamen gebruiken. Sommige maatschappijen vragen voor een naamswijziging enorm veel geld, terwijl anderen dit kosteloos doen. Helaas hangt het er van af met welk maatschappij je hebt geboekt. Chris vult bij zijn boeking zijn volledige eerste naam in- en zijn achternaam ‘Christiaan van de Laar’.
Chris ontvangt zijn ticket en komt er achter dat er ‘Christiaan vandelaar’ staat. Heeft jouw achternaam, net als Chris, een spatie dan komt dit aan elkaar te staan op je ticket. Ook als je online wilt inchecken met je achternaam of je boeking wilt bekijken dan typ je dit aan elkaar.