Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:11

Rena100 schreef:
Ik heb eindelijk mijn zadel verkocht, wel voor minder maar ik was akkoord. Ik had ook een bod gehad maar dat vond ik te laag (iets van 100 euro minder) dus had een bericht gestuurd dat ik dat te laag vond maar hem wel voor X bedrag wou weg doen. Gewoon GEEN reactie, snap ik echt niet.

Gelukkig bood iemand anders ook dat bedrag en daarvoor heeft ze hem vrijdag opgehaald :) Dat niet meer reageren vind ik zo irritant.

Dat is inderdaad erg irritant. Ik had nu iemand die een bod had gedaan op een setje peesbeschermers, ik een uur later geantwoord dat ik akkoord ging met het bod, krijg ik een bericht terug dat ze er nog over na wil denken omdat ze ook nog een deken moest kopen :roll:

Dat is idd ideaal GC. Omdat ik geen engels zadel weer koop krijg ik bij verkoop aan een zadelmaker bijna niets weer, dat vind ik toch ook weer zonde. Maar via marktplaats is ook drama |( Zoiets is dan echt een fijne oplossing.

Verder wel een aantal fijne verkopen gehad, ben mijn zadelkast maar eens aan het opruimen omdat mijn ene paard met pensioen gaat. Kunnen de opbrengsten mooi in het potje voor mijn nieuwe zadel :D

Beau_Myrthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:18

Niet reageren is sowieso irritant, heb nu al 5 keer gevaagd om een track en tracé....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:33

Ik had ook nog een mooie trouwens. Kreeg een bod van 6,50 inclusief verzenden via PostNl pakketpost.... :') :') Heb maar geen moeite genomen om te antwoorden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:35

Whaha :))

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:42

Op MP mijn zadel 3 dagen als dagtopper gehad. Veel views maar 0 reactie. Heb ik een onredelijke vp?

600 euro voor een zadel wat in de winkel 1200 kost en maar 1x gebruikt is. Eventueel krijgen ze er een splinternieuw nooit gebruikt LJ lak hoofdstel bij. Alles te koop vanwege overlijden paard.

Is dat een onredelijke prijs voor een splinternieuw zadel? Zadel staat nu ruim 2 weken op MP denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:43

Ligt heeeeeel erg aan het merk en de leeftijd van het zadel..
Is je advertentie verder wel compleet en voorzien van goede foto’s?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:47

Shanna schreef:

Zadel is nieuw. Leeftijd is dus niet van toepassing. Kan alleen niet terug naar de winkel omdat die failliet is. Het is een pfiff Amaretto. Mijn zadelmaker zegt dat het uit de fabriek van Kentaur komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:04

Ik heb je advertentie even opgezocht (wel makkelijk omdat het de enige is :Y) ) Ik zou zelf wat meer (detail)foto's van je zadel willen zien. Maar je zadel particulier verkopen is gewoon lastig.. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:39

Abercrombie schreef:
Shanna schreef:

Zadel is nieuw. Leeftijd is dus niet van toepassing. Kan alleen niet terug naar de winkel omdat die failliet is. Het is een pfiff Amaretto. Mijn zadelmaker zegt dat het uit de fabriek van Kentaur komt.

Ook dan is leeftijd van toepassing. Heb je het zadel bijvoorbeeld al 2 jaar lang in huis dan is het aanzienlijk minder waard dan wanneer je het zadel 2 weken hebt.
Daarbij is Pfiff geen goed waardevast merk. Je zou ook je prijs op bieden kunnen zetten om te zien wat mensen er voor willen geven?

Ik heb je advertentie ook even opgezocht en ik vind hem wat kaal van zowel tekst als foto’s. Hij kan een heel stuk beter/ sterker worden!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:27

Het zadel is 2 weken oud in mijn bezit geweest toen mn paard dood neerviel.

Ik zal de advertentie verder uitbreiden. Ik heb het geld nodig voor de idioot hoge DA rekeningen nav het overlijden. De verzekering weigert namelijk haar dood te vergoeden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:29

Ik vind 600 euro heel schappelijk AC. Kun je hem niet terugdoen naar de zadelmaker?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:29

Misschien ben ik wat laat, maar sterkte met het verlies Abercrombie :(:)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:30

upendo schreef:
Ik vind 600 euro heel schappelijk AC. Kun je hem niet terugdoen naar de zadelmaker?

Nee dat gaat helaas niet (failliet) en de andere zadelmaker wil het niet omdat het niet "zijn merk" is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:31

Abercrombie schreef:
Het zadel is 2 weken oud in mijn bezit geweest toen mn paard dood neerviel.

Ik zal de advertentie verder uitbreiden. Ik heb het geld nodig voor de idioot hoge DA rekeningen nav het overlijden. De verzekering weigert namelijk haar dood te vergoeden.

Pff waarom verzeker je een paard dan? Verzekeringen weten er altijd onderuit te komen.
Je kan beter niet verzekeren volgens mij.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:38

enamorada schreef:

Dank.

@suzanne ik kon het ook niet geloven. Ik heb ze nog ter plekke gebeld op hun noodnummer voor advies (rond 21:49) en gevraagd of ik toestemming had het paard te laten inslapen bij ondragelijk lijden. Dat mocht ik zei hij.

Puntje bij paaltje krijg je een vreselijk botte brief die beweerd dat je niet direct gemeld hebt en dat je niet genoeg gedaan hebt om je paard in leven te houden.

We hebben alles gedaan behalve opereren omdat ik het niet paard waardig vindt om een 18 jarig gepensioneerd paard dit aan te doen. Plus ze was verzekerd voor 2500. Dit staat niet in verhouding tot de kosten die je blijkbaar moet maken voordat zij vinden dat je er alles aan gedaan hebt. Ik vind dit alle redelijkheid voorbij. Plus dat het vreselijk steekt om op die manier te moeten lezen dat je niet genoeg gedaan hebt. Je hebt verdorie net je maatje verloren.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:58

GamblersCup schreef:
Wij hadden (heel fijn, voor koper en verkoper) een ruitersportzaak in de buurt die een afdeling tweedehands zadels had. Kochten niet zelf in, maar daar kon je je te verkopen zadel heen brengen, en dan stond je 20% (of 20 euro, ik weet het niet meer, is al een paar jaar geleden :') ) af aan de winkel voor de plek die het zadel in nam. Met de voorwaarde dat de pot. koper het zadel 7 dagen mocht passen en uitproberen. Er werden rondom foto's gemaakt door de winkel (die je zelf ook kreeg als bewijs van de "staat" van het zadel bij inbrengen, zodat een evt. koper hem niet zomaar beschadigd terug kon brengen) en al bestaande beschadigingen werden op een formulier beschreven met de foto's erbij. Ik had er 3 zadels gebracht: 1 was héél snel weg, eentje heeft er een maand of 3 gehangen en de derde heeft wel bijna 3/4 jaar geduurd. Maar ik kon er zelf toch niets mee, zo hing het mij niet in de weg, je krijgt meer publiek omdat iedereen weet dat deze winkel dit aanbied, je hoeft geen moeite te doen met advertenties zetten, mensen ontvangen etc.
Voor kopers ook ideaal: je hoeft niet steeds alle advertenties af, te bedelen om te mogen uitproberen bij particulieren, niet steeds alles vantevoren te betalen (met het risico dat de verkoper het zadel niet terug wil nemen), je kon max. 3 zadels tegelijk meenemen om te passen. En omdat je 7 dagen de tijd hebt, kun je mooi met een zadelpasser afspreken.

Ik weet niet of ze dit nog steeds doen eigenlijk, het levert ze geen winst op... een hele hoek van de winkel voor 20% of 20 euro per zadel. Als je zadel er bijna een jaar hangt is 20 euro niet veel voor de plek die het inneemt. Maar ik had dus echt geen zin in die marktplaats-geintjes met mijn zadels!

Op de bok hier in zeeland doet dat! Een hele winkel vol tweedehandsspullen. Ik breng er vanalles naar toe, eens in de maand krijg je een mailtje dat er een enveloppe met geld voor je klaarligt. Echt ideaal, hoofdstellen, zadels, boeken, kleding, dekens, dekjes, alles in dezelfde winkel voor een prikkie!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:00

Sterkte AC, dat is echt wel verschrikkelijk Cru.
Meestal nog het ergste dat ze niet beseffen wat je werkelijk voor je paard hebt gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:46

Abercrombie schreef:
Op MP mijn zadel 3 dagen als dagtopper gehad. Veel views maar 0 reactie. Heb ik een onredelijke vp?

600 euro voor een zadel wat in de winkel 1200 kost en maar 1x gebruikt is. Eventueel krijgen ze er een splinternieuw nooit gebruikt LJ lak hoofdstel bij. Alles te koop vanwege overlijden paard.

Is dat een onredelijke prijs voor een splinternieuw zadel? Zadel staat nu ruim 2 weken op MP denk ik.
Hier hetzelfde...
Nieuwprijs was 2600 euro, in zeer goede staat, vaste prijs 750 euro, maar of geen reactie of ruim eronder.
Ook wegens overlijden paard.
Nu besloten om hem zelf te houden omdat er toch wel veel herinneringen aan vast zitten, hoe gek dat ook klinkt.

Sterkte nog met je verlies ook. :(:)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:36

Abercrombie schreef:
enamorada schreef:

Dank.

@suzanne ik kon het ook niet geloven. Ik heb ze nog ter plekke gebeld op hun noodnummer voor advies (rond 21:49) en gevraagd of ik toestemming had het paard te laten inslapen bij ondragelijk lijden. Dat mocht ik zei hij.

Puntje bij paaltje krijg je een vreselijk botte brief die beweerd dat je niet direct gemeld hebt en dat je niet genoeg gedaan hebt om je paard in leven te houden.

We hebben alles gedaan behalve opereren omdat ik het niet paard waardig vindt om een 18 jarig gepensioneerd paard dit aan te doen. Plus ze was verzekerd voor 2500. Dit staat niet in verhouding tot de kosten die je blijkbaar moet maken voordat zij vinden dat je er alles aan gedaan hebt. Ik vind dit alle redelijkheid voorbij. Plus dat het vreselijk steekt om op die manier te moeten lezen dat je niet genoeg gedaan hebt. Je hebt verdorie net je maatje verloren.

Direct bij je rechtsbijstand neerleggen. Ik heb het ook gehad en 2 brieven van mijn advocaat waren voldoende om uit te laten keren..

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:54

Mijn zadel heeft er 4 weken op gestaan en in de laatste week kreeg ik drie reacties, maar toen had ik al een afspraak met nummer 1 (die mijn zadel uiteindelijk ook heeft gekocht). Dus ja, gewoon wachten tot aan het eind van je looptijd van je advertentie, dan vinden mensen het blijkbaar ineens interessant haha :P

En anders rond kerst er ook op zetten, sommige krijgen een 13e maand waarvan ze dan een zadel kunnen kopen?

Veel sterkte met je verlies AC, verzekeraars zijn nare mensen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:00

Mijn zadel heeft 2 maand op mp gestaan, langer had ik het ook niet gedaan voor een zadel met taxatiewaarde van 150/ 200 euro. Alles wat de advertentie kostte wilde ik natuurlijk ook terug krijgen, dus de minimale prijs ging wel elke maand omhoog met de advertentiekosten.

Mijn tips voor jou;
Zorg voor eigen foto’s van het zadel rond-om genomen.
Dus;
linkerkant,
links onder het zweetblad,
rechterkant,
rechts onder het zweetblad,
recht van voren,
recht van achteren,
recht van boven,
recht van de onderkant.

Maak ook een foto van eventuele details/ merk-tekens en voor jezelf ook van het serienummer.

Maak eigen foto’s van je hoofdstel, eventueel ook met je zadel. Maak een prijs met hoofdstel en een prijs zonder hoofdstel. Ikzelf vind lak gruwelijk lelijk,dus ik zou je prijs zonder hoofdstel willen weten en misschien zelfs daar nog over willen onderhandelen.

Vul je advertentietekst aan met duidelijke maten (boommaat M hoeveel cm is dat? Wat houd flexibel in/ hoe flexibel is dat?) en kenmerken (welk leersoort is het zadel, welke vulling zit er in de kussens). Vermeld de leeftijd van het zadel en bied ook de bon er bij aan (i.v.m. Fabrieksgarantie) en vermeld in je advertentietekst nogmaals de zitmaat van het zadel en maat van het hoofdstel.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:48

Idd goede tips van Shanna. Ik ben zelf op zoek naar een zadel, heb jouw advertentie dus ook gezien. Hij was mij te onduidelijk. (En zoek 17", dus dat was niet de enige reden hoor ;) )

Ik had wel een vage reactie van iemand toen ik vroeg of ik het zadel kon passen na betalen en eventueel terug brengen. Ik kon hem bij haar op stal passen. Tja, dan gaat het over, het is voor mij teveel gedoe om een trailer en chauffeur te regelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:53

Op zich snap ik wel dat er wordt gezegd 'zadel kan hier gepast worden'. Als er onderweg schade komt aan 't zadel (bijvoorbeeld met vervoeren oid) krijg je het gedonder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:55

Bij mij ligt het er ook maar net aan waar iemand vandaan moet komen, is het in de buurt ben ik eventueel zelfs bereid om met het zadel naar hun te komen, anders is inderdaad het passen bij mij op stal mogelijk.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:02

Ja, snap ik ook aan de ene kant. Mijn 'beeld' is ook gekleurd vanwege de communicatie die niet lekker verloopt. Dan is het graag of niet.
Heb twee jaar geleden ook diverse zadels getest en eigelijk altijd een goede communicatie en afspraken. En dus helaas altijd terug moeten brengen (zonder problemen). Vind dat zelf altijd belangrijk, die communicatie. Als dat al niet lekker verloopt koop/verkoop ik al liever niet.