MamaMiesje schreef:Moeder wórden is ook (meestal dan) vrij makkelijk
Moeder blijven niet dan? Gaan kinderen zo makkelijk stuk?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:Ik vind het altijd wat sneu als vrouwen 'voltijd moeder' als daadwerkelijk beroep opgeven. Je benen spreiden noem ik geen carrière maken

Dan had je maar moeten zorgen dat je meer dan minimumloon verdient, of niet op je 26e zonder goed inkomen al 2 kinderen moeten hebben, of eh, revolutionair idee: zoek zelf part time werk
Ik snap best dat het lastig is maar ergens kies je er dan toch zelf voor Eulogy schreef:Ja op Facebook vooral
Confession: ik woon in Engeland en momenteel wordt de "welvaartsstaat" die ze hier denken te hebben nogal rigoureus hervormd door de conservatieve overheid. Een van de plannen waar mensen erg boos over waren was het schrappen van de tax credits: op het moment kun je volgens mij een deel van je belasting terugkrijgen als je wel werkt maar een laag inkomen hebt.
Goed, daar ging het dus over op de radio en als voorbeeld kwam er een 26-jarige moeder van 2 haar verhaal doen. Haar man werkte full time voor minimumloon en zij was huisvrouw en zonder de tax credits zouden ze echt niet rondkomen.
Mijn confession: ik ben 100% voor sociale zekerheid etc maar met dit soort mensen kan ik echt geen medelijden hebbenDan had je maar moeten zorgen dat je meer dan minimumloon verdient, of niet op je 26e zonder goed inkomen al 2 kinderen moeten hebben, of eh, revolutionair idee: zoek zelf part time werk
Ik snap best dat het lastig is maar ergens kies je er dan toch zelf voor
.
.
Of alle verantwoordelijkheid en schuld altijd bij een ander leggen... Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen leven 
)... Ze heeft geen geld om naar het buitenland op vakantie te gaan en dat vindt ze zo erg... Maar haar zevenjarige zoontje krijgt wel een nieuwe playstation voor kerst met een heel scala aan games en voor haar vierjarige moet ze dan per se iets van dezelfde prijs kopen
Tja...
.
.
Dit is nu al een halfuur mijn entertainment
Eulogy schreef:Wat voor werk doe/deed je?
Confession: m'n vriend had gister zijn Christmas party dus ligt nu nog te slapen, geen idee hoe laat hij thuis was. Hij ligt er heel vredig bij en juist daardoor heb ik de neiging om bovenop hem te springen om hem wakker te maken![]()
Ik pest hem nu door de dekens steeds van hem af te halen bij z'n benen en dan begint ie heel dramatisch te bewegen zonder dat hij wakker wordt omdat het behoorlijk koud is. Dat laat ik hem dan een minuut of 3 doen en daarna leg ik het dekbed weer terug en slaapt ie weer heel vredig verderDit is nu al een halfuur mijn entertainment
.

UhNee schreef:Confession: ik heb echt een schijthekel aan rumag, doemaarniet en dat soort dingen op facebook. Staan echt domme teksten bij en ik vind het eigenlijk voor tokkies. Ik onvriend ook mensen die daar iets onder zeggen of mensen in taggen
En nu ik toch aan het zeiken ben, ik vind die sweaters en beanies waarop 'rebel' 'tuig' en 'boef' staan even erg

Selina schreef:UhNee schreef:Confession: ik heb echt een schijthekel aan rumag, doemaarniet en dat soort dingen op facebook. Staan echt domme teksten bij en ik vind het eigenlijk voor tokkies. Ik onvriend ook mensen die daar iets onder zeggen of mensen in taggen
En nu ik toch aan het zeiken ben, ik vind die sweaters en beanies waarop 'rebel' 'tuig' en 'boef' staan even erg
Hahah rumag kan op z'n minst nog Nederlands, al die taalfouten in de doemaarniets posts vond ik zo irritant dat ik ze maar verwijderd heb
Erger me er echt aan.
.UhNee schreef:Confession: ik heb echt een schijthekel aan rumag, doemaarniet en dat soort dingen op facebook. Staan echt domme teksten bij en ik vind het eigenlijk voor tokkies. Ik onvriend ook mensen die daar iets onder zeggen of mensen in taggen