Confessions....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:49

MamaMiesje schreef:
Moeder wórden is ook (meestal dan) vrij makkelijk :')

Moeder blijven niet dan? Gaan kinderen zo makkelijk stuk?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:49

vuurneon schreef:
Ik vind het altijd wat sneu als vrouwen 'voltijd moeder' als daadwerkelijk beroep opgeven. Je benen spreiden noem ik geen carrière maken :')

De meeste vrouwen krijgen er nog niet eens voor betaald ook :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:50

oomens schreef:
MamaMiesje schreef:
Moeder wórden is ook (meestal dan) vrij makkelijk :')

Moeder blijven niet dan? Gaan kinderen zo makkelijk stuk?

Moeder blijven is meestal ook vrij eenvoudig inderdaad :P

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:50

vuurneon schreef:
Ik vind het altijd wat sneu als vrouwen 'voltijd moeder' als daadwerkelijk beroep opgeven. Je benen spreiden noem ik geen carrière maken :')

_O-

Ik voel me altijd schuldig wanneer ik uren zeemzoete, heerlijke voorspelbare, slecht geschreven, romantische verhalen lees op wattpad in plaats van mijn tijd 'nuttig' te spenderen en 'echte' boeken te lezen of goede tv series te bekijken. Maar ik kan het ook nooit laten :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:51

M_D_H schreef:
vuurneon schreef:

De meeste vrouwen krijgen er nog niet eens voor betaald ook :')

Nee,want als ze dat wel kregen was het een beroep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:53

Ja op Facebook vooral :=

Confession: ik woon in Engeland en momenteel wordt de "welvaartsstaat" die ze hier denken te hebben nogal rigoureus hervormd door de conservatieve overheid. Een van de plannen waar mensen erg boos over waren was het schrappen van de tax credits: op het moment kun je volgens mij een deel van je belasting terugkrijgen als je wel werkt maar een laag inkomen hebt.

Goed, daar ging het dus over op de radio en als voorbeeld kwam er een 26-jarige moeder van 2 haar verhaal doen. Haar man werkte full time voor minimumloon en zij was huisvrouw en zonder de tax credits zouden ze echt niet rondkomen.

Mijn confession: ik ben 100% voor sociale zekerheid etc maar met dit soort mensen kan ik echt geen medelijden hebben :o Dan had je maar moeten zorgen dat je meer dan minimumloon verdient, of niet op je 26e zonder goed inkomen al 2 kinderen moeten hebben, of eh, revolutionair idee: zoek zelf part time werk :o Ik snap best dat het lastig is maar ergens kies je er dan toch zelf voor

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:09

Eulogy schreef:
Ja op Facebook vooral :=

Confession: ik woon in Engeland en momenteel wordt de "welvaartsstaat" die ze hier denken te hebben nogal rigoureus hervormd door de conservatieve overheid. Een van de plannen waar mensen erg boos over waren was het schrappen van de tax credits: op het moment kun je volgens mij een deel van je belasting terugkrijgen als je wel werkt maar een laag inkomen hebt.

Goed, daar ging het dus over op de radio en als voorbeeld kwam er een 26-jarige moeder van 2 haar verhaal doen. Haar man werkte full time voor minimumloon en zij was huisvrouw en zonder de tax credits zouden ze echt niet rondkomen.

Mijn confession: ik ben 100% voor sociale zekerheid etc maar met dit soort mensen kan ik echt geen medelijden hebben :o Dan had je maar moeten zorgen dat je meer dan minimumloon verdient, of niet op je 26e zonder goed inkomen al 2 kinderen moeten hebben, of eh, revolutionair idee: zoek zelf part time werk :o Ik snap best dat het lastig is maar ergens kies je er dan toch zelf voor

_/-\o_ _/-\o_

Met jou kan ik praten!

Een vriendin zat van de week te klagen: ze hadden geen geld, December is zo duur, ze hebben het zo druk, iedereen heeft altijd wat te doen maar zij heeft niets...

Joh, je hoeft geen sinterklaas en de kerstman te vieren. De kinderen geloven toch niet meer. Je hoeft geen cadeaus van 100 euro p.p te kopen, en ik vind het lief dat wij ook wat krijgen onder de kerstboom, maar het hoeft niet als je dan niet rond komt. Je hoeft geen 6 katten, 4 hamsters, 4 aquariums en 3 konijnen te hebben... met minder beesten is het ook gezellig en het scheelt je een hoop geld.
En als de kinderen geen 6 sporten p.p hebben, dan zou je het minder druk hebben :+.
Sterker nog... dan zou je zelf ook op zoek kunnen gaan naar een hobby of sport.

Het leven is een keuze, niet alles hoeft om de kinderen te draaien en je hoeft niet alles zo duur te maken...
Het is aan jou wat je met je keuze vrijheid doet, maar ga dan achteraf niet lopen klagen :o.
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 28-11-15 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Re: Confessions....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:14

De mensen die vaak het hardst klagen en het liefst openbaar over hun gebrek aan geld zijn ook vaak diegene die vaak vreemde prioriteiten stellen en het eigenlijk niet zo zwaar hoeven te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:14

JA! Amen, helemaal mee eens :')

Ik kan sowieso slecht tegen mensen die over alles klagen en zeuren maar niks veranderen :o Of alle verantwoordelijkheid en schuld altijd bij een ander leggen... Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen leven :?
Het is inderdaad vaak heel makkelijk op te lossen, maar daar zie je dan vrijwel nooit iets van.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:16

Ik ben het helemaal met jullie eens.
Haha, heerlijk topic dit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:20

Ik heb een collega die precies zo is en ook altijd over van alles klaagt (vooral over haar partner en zo te horen is hij ook een behoorlijk blok aan haar been en zij is de broodwinner in hun gezin... Dan zet je hem er toch uit, als hij thuis niks doet en ook niet werkt :+ )... Ze heeft geen geld om naar het buitenland op vakantie te gaan en dat vindt ze zo erg... Maar haar zevenjarige zoontje krijgt wel een nieuwe playstation voor kerst met een heel scala aan games en voor haar vierjarige moet ze dan per se iets van dezelfde prijs kopen :+ Tja...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:25

Precies, en dat is mijn Confession dan ook: je mag best een keer wat opmerken of ergens over klagen, dat doe ik net zo hard... maar verander er dan ook wat aan!

Zoals ik eerder al vertelde krijg ik nog eenmalig een contract verlenging van 3 weken (vanwege reorganisatie). Maar ik merkte dat ik de laatste tijd heel veel hoofdpijn had etc en ik weet nu waarom... Al die verhalen van die mensen, ik kan mijzelf echt elke avond in slaap janken vanwege al die sneue verhalen :(.
Natuurlijk zijn er ook hele leuke bij...
Maar mijn vriend merkte het gisteravond wel op, toen ik voor de zoveelste keer in tranen was door een verhaal van een klant, dat ik het mij echt allemaal veels te veel aantrek en dat het maar goed is dat ik weg moet :o.

Confession: Ik ben dan ook heel blij dat ik weg moet, het is gewoon geen werk voor mij :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:35

Wat voor werk doe/deed je?

Confession: m'n vriend had gister zijn Christmas party dus ligt nu nog te slapen, geen idee hoe laat hij thuis was. Hij ligt er heel vredig bij en juist daardoor heb ik de neiging om bovenop hem te springen om hem wakker te maken :')
Ik pest hem nu door de dekens steeds van hem af te halen bij z'n benen en dan begint ie heel dramatisch te bewegen zonder dat hij wakker wordt omdat het behoorlijk koud is. Dat laat ik hem dan een minuut of 3 doen en daarna leg ik het dekbed weer terug en slaapt ie weer heel vredig verder :') Dit is nu al een halfuur mijn entertainment :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:49

Eulogy schreef:
Wat voor werk doe/deed je?

Confession: m'n vriend had gister zijn Christmas party dus ligt nu nog te slapen, geen idee hoe laat hij thuis was. Hij ligt er heel vredig bij en juist daardoor heb ik de neiging om bovenop hem te springen om hem wakker te maken :')
Ik pest hem nu door de dekens steeds van hem af te halen bij z'n benen en dan begint ie heel dramatisch te bewegen zonder dat hij wakker wordt omdat het behoorlijk koud is. Dat laat ik hem dan een minuut of 3 doen en daarna leg ik het dekbed weer terug en slaapt ie weer heel vredig verder :') Dit is nu al een halfuur mijn entertainment :')

Hilarisch :').

Ik werk bij een uitvaartverzekering...
Voornamelijk verkoop en voorlichting, maar soms bellen klanten het verkeerde nummer en dan krijg je ene overlijdingsmelding binnen...
Soms dan hebben mensen een klacht over hoe de uitvaart geregeld is...
Maar zelfs tijdens de verkoop hoor je heel veel hele heftige verhalen...

Laatst nog iemand die zijn uitvaart helemaal door gesproken wilde hebben.
Op mijn vraag of het niet verstandig was om zijn wensen vast te laten leggen voor zijn nabestaande gaf de cliënt toe dat hij geen nabestaande heeft... geen familie, geen kennissen... maar 1 vriend en die is ernstig ziek en gaat waarschijnlijk eerder dan de cliënt zelf.
De cliënt had zijn hele leven keihard gewerkt en kwam er nu achter dat hij niemand meer had. Hij vertelde dat hij wel heel tevreden was met zijn situatie... Maar toch...
Ik heb savonds keihard lopen janken :'(

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:26

Hahahaha Eulogy _O-

Ik heb net 4 donuts gegeten als lunch in plaats van boterhammen :o

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:47

Ik heb net 2 pakken chocomel en 4 milka repen gekocht en ik had nog wat m&m's en ik ga vandaag vol zelfmedelijden alleen maar jankfilms kijken. Maar ik ben ongesteld dus het mag van mezelf :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 16:01

Smee__ schreef:
Ik heb net 2 pakken chocomel en 4 milka repen gekocht en ik had nog wat m&m's en ik ga vandaag vol zelfmedelijden alleen maar jankfilms kijken. Maar ik ben ongesteld dus het mag van mezelf :')

Ik ben jaloers!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:09

Ben voor t eerst blij dat t regent want dat betekent dat het rustig is op mn werk :))

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:16

Confession: ik heb echt een schijthekel aan rumag, doemaarniet en dat soort dingen op facebook. Staan echt domme teksten bij en ik vind het eigenlijk voor tokkies. Ik onvriend ook mensen die daar iets onder zeggen of mensen in taggen :+

En nu ik toch aan het zeiken ben, ik vind die sweaters en beanies waarop 'rebel' 'tuig' en 'boef' staan even erg :=

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:17

UhNee schreef:
Confession: ik heb echt een schijthekel aan rumag, doemaarniet en dat soort dingen op facebook. Staan echt domme teksten bij en ik vind het eigenlijk voor tokkies. Ik onvriend ook mensen die daar iets onder zeggen of mensen in taggen :+

En nu ik toch aan het zeiken ben, ik vind die sweaters en beanies waarop 'rebel' 'tuig' en 'boef' staan even erg :=

Hahah rumag kan op z'n minst nog Nederlands, al die taalfouten in de doemaarniets posts vond ik zo irritant dat ik ze maar verwijderd heb :+

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:18

;( Ik baalde behoorlijk toen ik las dat job bovelander een relatie heeft :')hij speelt mee in penny's shadow en zingt heel veel nummers van die film

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:19

Wat dacht je van die Facebook plaatjes met cijfers en dan een omschrijving erachter en dan 'Welke cijfers vind jij van mij' of 'kijk wie je echte vrienden zijn'.. -O-

Edit: Of de 'like en deel als jij ook [vul hier iets onzinnigs in]'
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 28-11-15 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:20

Selina schreef:
UhNee schreef:

Hahah rumag kan op z'n minst nog Nederlands, al die taalfouten in de doemaarniets posts vond ik zo irritant dat ik ze maar verwijderd heb :+

Dat is wel zo, maar die punten tussen die woorden...... Bah :') Erger me er echt aan.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:23

Ik heb de neiging om de suprise die ik aan het bouwen ben weg te gooien...
Hij staat namelijk scheef en ik heb een scheithekel aan dingen die scheef staan :').

Maar tegelijkertijd vind ik het zonde om hem weg te gooien aangezien ik er nu al zoveel tijd in heb gestoken (al zit de meeste tijd in het recht krijgen van het kreng)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:28

UhNee schreef:

Ik ook, allebei vreselijk.