Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:35

Eet eens dagelijks twee kiwi's. En als dat na een week nog geen verbetering oplevert ga naar de huisarts ;)

(persoonlijk vind ik dit geen vraag voor hier, je hebt duidelijk een vorm van koliek)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:33

Hoe komt het dat ik alleen met mijn linkeroog kan knipogen? Als ik het met mijn rechter probeer, gaan beide ogen dicht.
(Note: door asperger heb ik een minder goed motoriek, maar vraag me af of dat het is).

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:37

Geen idee waar het aan ligt, maar ik kan in ieder geval beter met mijn rechteroog knipogen, ondervond ik net. :')

Als ik het met links doe gaat het moeizaam en wil rechts graag mee.

Misschien zoiets als rechts of links zijn? Ik zeg maar wat. Ik ben zelf toevallig rechts, dus dan klopt het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:42

Heb met beide ogen geen probleem :+ , even getest en ze kunnen dansen

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:43

Ik ben daarin ook raar... schrijven ben ik rechts, voetbal/boogschieten/boksen weer links, eten hou ik afwisselend vork links of rechts vast (onbewust), met badminton ben ik wel rechts. Tandenpoetsen ook.

Maar het zou een verband kunnen hebben :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:58

Ik ben rechts en kan ook alleen met rechts knipogen,eten met een vork doe ik gewoon rechts en als ik dan moet snijden met een mes,moet de vork ff weg want links snijden lukt niet echt.
Met Voetbal ben ik links en rechts benig,allebei even sterk.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:52

Waar komt de term hondenweer vandaan? Mijn honden zijn nu niet echt dol op dit weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:55

Volgens Wikipedia komt hondenweer van 'ondeweer', wat slecht weer betekent.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:58

Ik dacht zelf altijd omdat iedereen binnen blijft in hondenweer en hondeneigenaren nou eenmaal noodgedwongen naar buiten moeten met de hond. Vandaar dus 'honden'weer omdat dat het enige is wat je dan nog op straat ziet? :+

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:18

Ik heb nog eens over mijn slaapgewoontes nagedacht (je moet wat als je ziek thuis zit).

Hoe komt het dat een ongeboren kind zo veel invloed kan hebben op de gewoontes van de moeder?

Toen ik zwanger was van mijn 1e sliep ik heel veel op mijn zij (zowel links als rechts). Dit was op zich niet vreemd want dat deed ik voorheen ook altijd. Mijn dochter slaapt standaard ook op haar zij. Ik tref haar zelden in een andere houding aan.
Toen ik zwanger was mijn 2e kon ik opeens alleen nog maar in slaap komen als ik op mijn buik lag en dat terwijl ik voorheen echt niet op mijn buik kon slapen. Natuurlijk werd dit in de loop van de zwangerschap nogal lastig :+ (met de nodige slaapgebrek omdat ik niet lekker kon slapen ;) ). En guess what? Zoonlief slaapt het allerliefst op zijn buik. Een zijslaper is hij niet. Overgrote deel van de nacht ligt hij op zijn buik of languit op zijn rug met zijn armen hoog (een tik van zijn vader :D)
Maar nu 2.5 jaar na zijn geboorte kan ik nog steeds het beste inslapen als ik op mijn buik lig tenzij ik echt doodmoe ben want dan merk ik niet eens dat ik mijn kussen aanraak..

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:41

Waarom word ik op sommige trajecten van de NS altijd gecontroleerd en op aommige trajecten helemaal nooit?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:33

Selina schreef:
Daarop inhakend: waarom Disney kinderfilms zijn?
Ik vind sommige scènes echt niet voor kinderen, zoals in de kleine zeemeermin waar de heks een monster wordt.

De mensen waarvan je iets wilt en iets krijgt zijn toch uiteindeljk niet te vertrouwen?

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:33

Steeph schreef:
Waarom word ik op sommige trajecten van de NS altijd gecontroleerd en op aommige trajecten helemaal nooit?

Ik neem aan dat het komt omdat op sommige trajecten en op specifieke tijdstippen er meer wordt zwartgereden dan op andere.

Zo wordt ik op het traject Hengelo-Zutphen standaard gecontroleerd in het weekend in de trein van 21:15, maar vrijwel nooit op andere tijdstippen op dit traject. Er gaan veel mensen met de trein naar een uitgaansgelegenheid in de buurt en die stappen al half bezopen de trein in, lijkt me een goede/logische reden.
Laatst bijgewerkt door vanspeijk op 10-11-15 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:34

Sinds vandaag luidt mij de vraag: Waarom is het Victoriameer in Afrika op Google Maps zo zwart? Ik dacht dat het heel diep zou zijn maar het is maar 80m.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:36

Nessie schreef:
Sinds vandaag luidt mij de vraag: Waarom is het Victoriameer in Afrika op Google Maps zo zwart? Ik dacht dat het heel diep zou zijn maar het is maar 80m.

Het Victoriameer is toch enorm vervuild?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:38

Niemand die het antwoord weet op mijn vraag op de vorige pagina?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:44

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:46

bruintje123 schreef:
Als je ergens naar toe belt hoor je de telefoon over gaan.

Nu heb ik twee nummers waar ik naartoe bel waar het overgaan een hele andere toon heeft.
Heel hard en blikkerig. Ouderwets vind ik het klinken.

Van waar dat ik verschil kan horen in de toon?

de exacte reden kan ik je niet vertellen want die weet ik namelijk ook niet :+ wel viel het me op dat toen ik van engeland naar nl belde dat het ook heel anders klonk.. vermoed dat het te maken heeft met de afstand, de oudheid van het toestel, de verbinding en je berijk. maar ik ben geen telefoontechnicus dus dit is een pure gok, en heb geen idee of het klopt :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:01

flettie schreef:
Ik heb nog eens over mijn slaapgewoontes nagedacht (je moet wat als je ziek thuis zit).

Hoe komt het dat een ongeboren kind zo veel invloed kan hebben op de gewoontes van de moeder?

Toen ik zwanger was van mijn 1e sliep ik heel veel op mijn zij (zowel links als rechts). Dit was op zich niet vreemd want dat deed ik voorheen ook altijd. Mijn dochter slaapt standaard ook op haar zij. Ik tref haar zelden in een andere houding aan.
Toen ik zwanger was mijn 2e kon ik opeens alleen nog maar in slaap komen als ik op mijn buik lag en dat terwijl ik voorheen echt niet op mijn buik kon slapen. Natuurlijk werd dit in de loop van de zwangerschap nogal lastig :+ (met de nodige slaapgebrek omdat ik niet lekker kon slapen ;) ). En guess what? Zoonlief slaapt het allerliefst op zijn buik. Een zijslaper is hij niet. Overgrote deel van de nacht ligt hij op zijn buik of languit op zijn rug met zijn armen hoog (een tik van zijn vader :D)
Maar nu 2.5 jaar na zijn geboorte kan ik nog steeds het beste inslapen als ik op mijn buik lig tenzij ik echt doodmoe ben want dan merk ik niet eens dat ik mijn kussen aanraak..

Ging jij vóór Ralph al naar de masseur? Kan natuurlijk zijn dat je rug al zo 'los' was, dat op je buik slapen wel comfi was. En dat de slaapgewoontes van kind 1 en 2 toeval zijn.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:10

Dank je donja.

Dit was overigens gewoon in nl.
Beide op ongeveer 15 km hier vandaan.
Heb het ook elke keer als ik er heen bel.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:26

MamaMiesje schreef:
Ging jij vóór Ralph al naar de masseur? Kan natuurlijk zijn dat je rug al zo 'los' was, dat op je buik slapen wel comfi was. En dat de slaapgewoontes van kind 1 en 2 toeval zijn.

Ja maar toen kon ik ook nog steeds niet op mijn buik slapen :') En ik was toen al lang los genoeg in mijn rug (ging toen al ruim een jaar naar de masseur).
En ik heb als kind/puber zijnde ook nooit op mijn buik kunnen slapen. Dat lag gewoon niet lekker. Terwijl ik dus nu zo in een paar tellen weg kan zijn als ik op mijn buik lig.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:28

Nou, dan rest er nog maar één ding: je bent een raar geval <<)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:46

Ja maar dat wisten we toch al? _O-

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 00:12

Waarom ik voor mijn vosmerrie maar geen koosnaam kan vinden. Roepnaam ironique... Maar je snapt al dat dit niet lekker bekt. En ik haar ook geen iro wil noemen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 00:14

Knert schreef:
Waarom ik voor mijn vosmerrie maar geen koosnaam kan vinden. Roepnaam ironique... Maar je snapt al dat dit niet lekker bekt. En ik haar ook geen iro wil noemen.

Niek? Niekje? :D