Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:49

MarvanTom schreef:
Vanochtend was er op RTL4 ochtendnieuws toevallig een topic over MP.
Mateloos populair dat MP en 2 galerie-houders/designers? hadden spul gekocht wat veel mensen normaliter zouden laten voor wat het was.
Diverse onooglijke/ kitscherige dingen hadden ze tentoongesteld in een setting, huiskamer bv, en dat was eerlijk gezegd echt goed gedaan. :j

MP is dus hardstikke hot! :D =:)

Ik voel me echt onwijs hip :D

Over aparte advertenties: als het allemaal wel min of meer in dezelfde categorie past kan het prima natuurlijk :j
Dus dat je niet een bankstel en een zweetdeken in dezelfde advertentie aanbiedt :+ Eén van de twee verkoopt geheid niet dan, haha

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 21:46

Had vanavond een mooie.. :o :D
Kreeg een mail op een seatsaver van 19,95 euro of het goedkoper kon.
Dus ik vroeg hoe dat bedoeld werd, omdat ik de vraag niet heel duidelijk vond.
Krijg ik terug dat ze een nieuwe voor 11,75 euro incl kon krijgen.
Dus ik antwoordde alleen met "Dan ga je die kopen"

Krijg ik terug, dacht dat het wel voor wat minder kon maar helaas.
Dus stuurde haar terug dat als ze een serieus bod doet ik er best over wil denken, maar als ze er 1 voor 11,75 euro kan krijgen waarom ze die van mij dan wil kopen.... 8)7

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 00:14

Ik had een paar zadels te koop hier in PT. In janurie iemand die geinteresseerd was in een zadel..paar keer mail verkeer en toen was het stil. Inmiddels is het desbetreffende zadel al lang verkocht. Krijg ik 2 dagen geleden een mail dat ik hem kon versturen naar bijgevoegd adres........ehm?! we zijn inmiddels 5 maand verder...dus maar verteld dat deze is verkocht....... raar....
Laatst bijgewerkt door ydnew op 07-06-14 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 00:16

HTM schreef:

Dus stuurde haar terug dat als ze een serieus bod doet ik er best over wil denken, maar als ze er 1 voor 11,75 euro kan krijgen waarom ze die van mij dan wil kopen.... 8)7

Dat gebeurt hier ook vaak...kan het niet goedkoper? want daar en daar heb ik dit voor dat bedrag......Nou, dan doe je dat toch?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 01:32

HTM schreef:

Omdat diegene dan natuurlijk hoopt dat jij met je vraagprijs onder die 11,75 gaat zitten omdat je er misschien heel graag vanaf wil.
Toch vind ik de manier van vragen -of het goedkoper kan- redelijk onbeschoft.

Magrathea

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 07:34

Eigenlijk moet je dan voor de grap zeggen "Jahoor, dat kan best goedkoper" "Ga je lager zitten dan?" "NEE! :wave: "

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:33

Tsjah... het kán theoretisch gezien natuurlijk wel :))

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:41

_O- nouja, soms is het wel zo dat mensen dingen aanbieden, maar even vergeten dat de winkelwaarde inmiddels al sterk omlaag is.
Ik noem even een voorbeeld een hoofdstel, aanbieden voor 50 en dan zeggen de np was 90. Terwijl dat hoofdstel inmiddels voor 50 in de winkel ligt :D
Dan koop je het beter nieuw :+

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:49

Precies wat ik meemaakte, prijzen die je noemt komen zelfs overeen voor een hoofdstel. Ook gezegd tegen de verkoper, maar die bleef stellig volhouden. Ja voor dat geld ga ik maandag wel naar de divoza.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:54

Hihi en het was echt een fictief voorbeeld. Maar ik bedoel maar :D

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:00

Als het ergens in de winkel echt goedkoper is, waarom ga je dan via mp moeilijk doen, en direct naar de winkel?
En wat ik aan bood krijg je in de winkel echt niet goedkoper.
Dus ga het dan ook niet goedkoper weg doen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:25

Ik zocht laatst een nieuwe tv, of tweedehands was ook prima geweest. Maar het aantal inch dat ik zocht was op marktplaats niet goedkoper te vinden. (Op een enkeling met beschadigingen na).

Tjah, ik geloof best dat die vorig jaar duurder was, maar nu zijn ze nieuw voor deze prijs in de winkel. Uiteindelijk maar gewoon een nieuwe gekocht.

Nu heb ik zelf wat bikini's erop staan (veelal nieuwe) en zelf ook een nieuwe gekocht. Voor de helft van de prijs, leek me netjes. Helaas paste deze niet dus ik adverteer hem opnieuw voor dezelfde prijs. En dan gewoon een bod krijgen van daarvan weer de helft..

Ook mijn zadel, waar ik ver onder de prijs zit van de meeste van dit merk, krijg ik echt erg lage boden. Betreft een hulsebos die ik voor 450,- te koop heb. Lijkt me echt een zeer reeële tot lage prijs. Maar het hoogste bod: 300,-...

Bikini van 100,- alleen gepast een bod van 10,-

Ik vraag me dan soms af, laat ik me zo afzetten of proberen mensen het gewoon ?

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:52

Mensen proberen het gewoon :(:)

Maar het is wel irri :D Ik wil ook wel voor alles het onderste uit de kan maar ja, zo werkt het vaak niet ( bij mij dan)! Ben nu wel wat goedkopere dingen kwijt maar de duurdere niet..
Ach ja, het is leuke bezigheidstherapie zullen we maar zeggen ;)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:13

Logisch dat iedereen onder vraagprijs probeert te bieden, probeer ik zelf natuurlijk ook haha. Maarja, het moet natuurlijk wel een beetje reeeel blijven

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:51

renee16 schreef:
Ik zocht laatst een nieuwe tv, of tweedehands was ook prima geweest. Maar het aantal inch dat ik zocht was op marktplaats niet goedkoper te vinden. (Op een enkeling met beschadigingen na).

Tjah, ik geloof best dat die vorig jaar duurder was, maar nu zijn ze nieuw voor deze prijs in de winkel. Uiteindelijk maar gewoon een nieuwe gekocht.

Nu heb ik zelf wat bikini's erop staan (veelal nieuwe) en zelf ook een nieuwe gekocht. Voor de helft van de prijs, leek me netjes. Helaas paste deze niet dus ik adverteer hem opnieuw voor dezelfde prijs. En dan gewoon een bod krijgen van daarvan weer de helft..

Ook mijn zadel, waar ik ver onder de prijs zit van de meeste van dit merk, krijg ik echt erg lage boden. Betreft een hulsebos die ik voor 450,- te koop heb. Lijkt me echt een zeer reeële tot lage prijs. Maar het hoogste bod: 300,-...

Hier ook een hulsebos te koop.
Ik wor dhem voor 400 nog niet kwijt.
Dus ik ben inmiddels al het denken om hem maar te verkopen als
ik een bod krijg van 325.

Hier is het nu heel stil met verkopen. Volgensmij zit iedereen lekker buiten :P

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:52

we zijn naar het paard geweest en we mochten rijden, mijn vriendin heeft nu haar eerste pony. want hij is gekocht

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:59

Ik heb geregeld advertenties staan ivm mijn slakken'business', vermeld er ook heel duidelijk in welke soorten ik aanbied (bijv A en B) en met welke soorten ik zelf kweek (bijv X en Y).
Die gegevens staan ook duidelijk op mijn site vermeld, dus alles is makkelijk terug te vinden.
Ik denk 2/3e vd tijd dat ik een mailtje krijg of ik ook soort Z kweek en of ze daar dan voor op de lijst mogen. :\
Moet zeggen dat ik het soms erg frustrerend vind, juist omdat ik alles zo helder mogelijk neerzet.
Ik blijf overigens wel altijd netjes en verwijs ze naar collega-kwekers waarvan ik weet dat ze wel soort Z hebben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:05

Veertje11 schreef:
we zijn naar het paard geweest en we mochten rijden, mijn vriendin heeft nu haar eerste pony. want hij is gekocht

+:)+

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:17

romyloverrr schreef:
renee16 schreef:

Hier ook een hulsebos te koop.
Ik wor dhem voor 400 nog niet kwijt.
Dus ik ben inmiddels al het denken om hem maar te verkopen als
ik een bod krijg van 325.

Hier is het nu heel stil met verkopen. Volgensmij zit iedereen lekker buiten :P

Zo dramatisch ja?! My god...

En toch, ik ben ook aan het kijken naar een ander zadel..
Medium boom, 17,5" zit, gedwongen zit onder 750,- en dat lijk ik dan weer niet naar mijn zin te kunnen vinden?!

Heb zelf exact het zelfde te koop alleen dan small/medium boom..

Is er dan echt geen markt voor ?!
Ik wil wel graag het bedrag van verkoop in de koop van de andere stoppen, dus baal wel als een van de twee nu echt niet lukt..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:48

Hahah Lor, sommige mensen lezen gewoon niet :D

Ik weet nog dat ik een paar jaar terug Harry Potterboeken verkocht op de vrijmarkt. Op Bol.com vond je ze niet voor minder dan 15€ toen, tweedehands. Dus ik vroeg 10€. Nou, ik geloof dat mensen er 2-5€ voor over hadden als ik het me goed herinner... En ze waren dan wel gelezen maar nog echt netjes, geen hoekjes, vlekken, ezelsoren etc.
De mensen willen gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang en dat is jammer -O-

Diezelfde dag zat ik trouwens te wachten op mijn toenmalige vriend tot hij de spullen kwam halen met de auto. De markt was toen wel grotendeels afgelopen. We hadden nog een aantal spellen voor de Xbox. Komt er een man die geïnteresseerd was, hij zegt "Ja verderop geven ze alles gratis weg". Pardon :') en het was niet eens een Nederlander...
Voor die spellen hebben we later via MP nog minstens 15€ per stuk gevangen, prima dus :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:07

aan het onderhandelen/overleggen voor stalling vorige week vrijdag gezegd dat ik graag wou kijken maar dat niet deze week kon omdat ik in spanje zat kijk in nu mail "omdat ik geen reactie kreeg op mijn vorige mail neem ik aan dat je geen interesse meer hebt" pfff ik kon geen wifi krijgen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:20

Leuke deal vandaag kunnen maken op een tweede hands markt... Leuk nieuw harry horse dekje van een collectie van een paar jaar geleden. Dacht vast dat ze er 25euro voor vroegen..

2 jonge meisjes dus ik vraag wat ze er voor willen. Zegt ze; €2.50.
Ik dacht, wat? Dus ik vraag nog een keer 2,50? Knikt ze ja. Dus ik kijk het dekje nog een keertje goed na, is hij echt bijna nieuw. Dus snel die meisjes hun geld gegeven en het dekje mee genomen. Vond het wel jammer dat ze niet meer spullen hadden. :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:28

Iemand biedt van die loom stiekjes aan op facebook. Vriendin van me vroeg of ik in wilde slaan als ik ergens voor een leuke prijs die stiekjes zag liggen. Ze schijnen er nogal snel door te gaan. Dus eerst wat vragen en antwoorden heen en weer (ik heb geen verstand van die zooi) en gevraagd wat het verzenden kost, en daarop gelijk dat ik de 6 zakjes wilde hebben en wat ik van de bank nodig had om te betalen. 3 dagen geen antwoord. Stuur ik net een paar vraagtekens, want ik wil gewoon antwoord. Krijg ik een foto van 5 overgebleven kleuren, "deze heb ik nog". Daar zitten 4 kleuren bij die ik niet wilde hebben. Dat het snel gaat snap ik, maar ik was duidelijk 1 van de eerste die reageerde en we hebben een tijdje heen en weer zitten mailen. En ineens bij mijn mailtje "die 6 neem ik..." stopte ze met mailen. Heel vervelend, van mij mag ze die stiekjes opvreten eerlijk gezegd. Maar ze zijn goedkoop en die vriendin van me wil ze graag hebben voor de kids.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 15:29

Heb je geen winkel zoals de So low oid in de buurt daar zag ik ze laatst voor een euro per zakje dacht ik dat leek me een best leuk prijsje maar ik heb er weinig verstand van.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 15:32

Meestal zijn de dunne elastiekjes geen goede kwaliteit die breken gauw en kan je dus vrij weinig aldus mijn bron de bso kids haha. Maar moet zeggen je voelt idd het verschil en ziet het ook