Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bugpluisje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:57

Hahahahah..........geweldig ik lig in een deuk :D

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 08:12

Hahaha, die Nick!
Met zijn xxx ook nog! :')

Gisteren hebben we een dagje Friesland gedaan om spullen op te halen.
Verhuisbus mee van Robjes zaak, diverse afspraken gemaakt en rijden maar.

Van Wolvega, naar Lemmer, maar wát een leuke mensen ontmoet!
1e adres was het eerst koffie met een koek alsof we elkaar al jaren kenden en daarna pas de kast het huis uit en de bus in.
Aardige mensen, hielpen met het sjouwwerk, losse planken in een tas mee.

2e adres was ook zo gevonden, met z'n vieren de boel het huis uit, bus in en weer koffie.
In dat huis heb ik echt mijn ogen uitgekeken!
Er stond echt van alles wat: van een antiek blauw kastje uit Frankrijk tot aan Ikea-tafel, van surfplank aan de muur tot retrolampen aan het plafond.
Hardstikke gewaagd allemaal, maar erg leuk!

Ze vonden het allemaal rete interessant dat we helemaal uit Rotterdam kwamen voor hún spullen.
Tja, we konden de 2 afspraken combineren op 1 dag, dus was dat voor ons goed te doen en een stukkie rijden vinden wij leuk.
En het was qua geld ook echt veeeeel goedkoper dan kopen in de Randstad zeg maar.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:59

Haha wat een reacties :D
Ik kan er ergens ook wel heel hard om lachen, maar aan iets terug sturen begin ik niet en heb het mailtje wel even doorgestuurd naar Marktplaats. Vind dit nog vrij onschuldig, maar geen idee wat zo'n persoon nog meer uitvreet natuurlijk..

MarvanTom: Klinkt goed! Leuk dat je zo'n fijne mp-dag had :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:26

*zucht*

TV meubel gevonden, gemaild dat we het deze week op konden halen, mail gehad dat dat kon en wanneer we kwamen, wij gisterochtend gestuurd dat we het zondag, vandaag dus, konden ophalen...
Helemaal niks meer gehoord.. ^)
Terwijl we vandaag de auto hebben en morgen maar moeten zien hoe we het op kunnen halen..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:31

De dag is nog niet om :(:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:30

Ik had ook afgesproken met iemand omdat ik toch in haar woonplaats moest zijn. Niks meer gehoord. (of gezien trouwens :P )

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:49

Ik vind de laatste tijd marktplaats niet zo leuk meer om heel eerlijk te zijn. Want heb alleen nog maar te maken met oplichters zeg!!!

Krijg ik bijv. een bod op iets wat ik op marktplaats heb staan reageer ik dat ik akkoord ben krijg ik een mail in het engels goed maar soms ook in erg gebrekkig engels terug.

Dit gaat nu al heel wat weken zo door en wordt er goed moe van. Als ik bijv. weer een bod krijg en zie dat persoon maar paar dagen actief is op marktplaats verwijder ik gelijk de bieding!!!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:52

Ik heb deze week nog wat verkocht :D voor €27,-
Morgen maar weer even wat vernieuwen en hopen op snel weer wat reactie :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:57

upendo, is het alsnog gelukt met je meubel??

marvantom, zulke dingen maken het weer leuk zaken te doen op MP :D

saskiaatje, kun je niet terug mailen 'bel me even!?' en dan een 06 nummer van een of ander hitsige lijn erbij vermelden?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:02

mensen kunnen tegenwoordig niet meer lezen. In advertentie staat dat die weg mag (nieuw hoofdstel, mist 1 schroefje, was geloof ik 50 euro) voor 30 euro excl verzendkosten. krijg ik biedingen van 15 euro incl en 20 incl en dan uiteindelijk 30 incl :') sorry mensen, maar ik verzend sowieso liever met pakketpost, wil geen risico's nemen. Dus 30 euro en niet minder :') maarja, mensen kunnen niet lezen...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:38

Misschien kun je beter leesbrilletjes gaan verkopen :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:44

wie weet werkt dat wel "ook kan ik mensen die niet kunnen lezen een goede leesbril verkopen. Wie weet dat er dan wel reëel word geboden :') "

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 07:49

Niks meer gehoord van het tv meubel.. Hopelijk vandaag..
Anders gaan we gewoon lekker naar de ikea.. :=

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:20

Lifaya: doe ik ook hoor, waarom direct 30 excl. betalen als je ook kunt bieden en het misschien goedkoper kunt krijgen? Gebeurt op een markt toch ook, bieden mensen ook minder dan de prijs die gevraagd wordt.

Zaterdagavond een zadel opgehaald. Ik blij dat ik nog om een telefoonnummer had gevraagd want contactpersoon was iemand anders dan de verkopers. In de mail stond: *straat* 133, tweede bushalte rechts...

Dus wij staan voor een huis, hele straat al door gereden maar geen 133 te vinden. Dus ik maar gebeld. Zegt die man: 'ja naar 133 kun je lang zoeken want je moet op 113 zijn' En toevallig stonden we precies voor 113 :Y)
En het was ook nog eens de tweede bushalte links :+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:26

XFiemoX schreef:
Ik vind de laatste tijd marktplaats niet zo leuk meer om heel eerlijk te zijn. Want heb alleen nog maar te maken met oplichters zeg!!!

Krijg ik bijv. een bod op iets wat ik op marktplaats heb staan reageer ik dat ik akkoord ben krijg ik een mail in het engels goed maar soms ook in erg gebrekkig engels terug.

Dit gaat nu al heel wat weken zo door en wordt er goed moe van. Als ik bijv. weer een bod krijg en zie dat persoon maar paar dagen actief is op marktplaats verwijder ik gelijk de bieding!!!

Dat is eigenlijk best een beetje raar, want eens moet de eerste keer zijn dat je op MP komt. Zo heb ik ook 1,5 week geleden pas voor het eerst op MP gereageerd. Ik zit normaal meestal op Ebay maar kwam iets tegen op MP via google..

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:25

Ik laat het afhangen van het (mail)contact. Eens moet de eerste keer zijn inderdaad, we kunnen niet allemaal vanaf het begin een account hebben.
Zo had ik een tijd terug een zwaard gekocht (misschien ook al wel verteld hier) van een jongen die drie weken actief was. Vond het wel spannend omdat ie dus nog maar zo kort actief was en het ging om een aardig bedrag, maar hij reageerde snel en stuurde alle fotos die ik vroeg en het is helemaal goed gekomen.

Maarja, iemand die in gebrekkig Engels mailt én maar even actief is zou ik ook niet vertrouwen :P Daar heb je ook heel veel Iphone verkopers van, die dan nog maar een of twee weken een account hebben. Daar zou ik ook geen handel mee willen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:28

Klaaswoeba schreef:
Ik laat het afhangen van het (mail)contact. Eens moet de eerste keer zijn inderdaad, we kunnen niet allemaal vanaf het begin een account hebben.
Zo had ik een tijd terug een zwaard gekocht (misschien ook al wel verteld hier) van een jongen die drie weken actief was. Vond het wel spannend omdat ie dus nog maar zo kort actief was en het ging om een aardig bedrag, maar hij reageerde snel en stuurde alle fotos die ik vroeg en het is helemaal goed gekomen.

Maarja, iemand die in gebrekkig Engels mailt én maar even actief is zou ik ook niet vertrouwen :P Daar heb je ook heel veel Iphone verkopers van, die dan nog maar een of twee weken een account hebben. Daar zou ik ook geen handel mee willen.

Woonde die jongen toevallig in Leeuwarden?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:41

Nou, ik heb ook weer MP verhalen hoor :D

Van de week wou een meisje mijn gitaar kopen, dus ik gelijk gereageerd dat ik akkoord was. Belt ze me de volgende dag op dat iemand uit haar familie ook haar gitaar ging verkopen, dus dat ze die dan wellicht over zou nemen. Maar als ze die gitaar niet zou kopen, zou ze die van mij nemen. Nou, netjes dat ze belt om toe te lichten, dus ik wacht rustig af. Vervolgens krijg ik weer bericht dat ze ook nog een andere gitaar in mijn woonplaats had gezien, daar zou ze ook gaan kijken en daarna zou ze mijn kant op komen. Lang verhaal kort: na 3 dagen mailen/bellen/etc. heeft ze de gitaar van die andere persoon in mijn woonplaats overgenomen. Aaarrrghhh!! Maar goed, niets ten nadele van haar hoor, ze heeft me constant netjes op de hoogte gehouden, alleen ik baalde flink (ze had namelijk een zeer mooi bod gedaan, hoger dan de minimumprijs die ik in mijn hoofd had).

Maar nu weer het volgende. Ik heb ook 2 Ikea stoelen op MP staan en elke keer bieden mensen, maar als ik ze mail, dan laten ze niets meer van zich horen. Of mensen mailen me, maar maken dan uiteindelijk geen afspraak, of hebben opeens al wat anders gevonden. Nu had er zaterdag iemand via MP op de stoelen geboden, dus ik had gereageerd dat ik akkoord ging met het bod, of ze serieus interesse had en zo ja, wanneer de stoelen opgehaald konden worden. Zaterdag niets gehoord, zondag niets gehoord en gisteravond mailde er iemand met een bod. Ik onder voorbehoud een afspraak gemaakt met die mevrouw (ze zou het vandaag nog bevestigen), maar nu krijg ik opeens een mailtje van de dame van zaterdag, dat ze de stoelen wel wil komen halen. Dus ik heb netjes een bericht teruggestuurd: "Beste...., In de tussentijd is er via de mail verder geboden en heb ik gister al een afspraak met iemand gemaakt om de stoelen op te komen halen. De stoelen zijn (mits die persoon zijn afspraak nakomt) dus niet meer beschikbaar. Vriendelijke groetjes, Joyce"

Ik kreeg me toch een chago mailtje terug... Ze vond het geen stijl, want zo werkt Marktplaats niet. Ik had (volgens haar) de stoelen al aan haar toegezegd en ze was heel erg teleurgesteld, omdat zij de stoelen had willen hebben. K heb haar maar even uitgelegd dat zolang er nog geen wederzijds mailcontact is geweest en er nog geen afspraak is gemaakt, ik gewoon verder ga met onderhandelen (ik weet immers niet of iemand serieus interesse heeft en ik moet van die stoelen af). Wie het eerst komt, het eerst maalt. In mijn advertentie staat ook letterlijk: Heb je serieus interesse, stuur dan even aan mailtje. Ik snap niet wat sommige mensen moeilijk lopen te doen... Als je een goede deal wil maken moet je er snel bij zijn, wacht je te lang met reageren dan kan het zijn dat je achter het net vist. So be it! Dat beb ik zelf ook zo vaak gehad...

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:44

Zo,eindelijk alle 226 pagina's gelezen van dit 5e deel. de andere delen heb ik nog niet gelezen, maar zo erg verveel ikme nog niet. Haha.

Ik ben ook op mp te vinden zowel koper als verkoper maar niet zo heel erg actief. Heb zowel goede als minder leuke ervaringen (En ook een keer flink opgelicht met twee concertkaartjes. Ik weet dat je daar erg mee moet oppassen maar deze verkoper leek wel betrouwbaar...

Ik zal mijn ervaringen ook delen in dit topic, te beginnen met een leuke ervaring:

Omdat ik bijna zomervakantie heb, was ik opzoek naar wat boeken van mijn favoriete schrijver. Ik zag een advertentie waar ze voor 1,25 p.st werden aangeboden en zag acht boeken die ik wel wilde hebben. Ik gemaild hoeveel de prijs zou zijn voor acht boeken incl. verzenkosten want wie weet deed verkoper dan een voorstel met een rond bedrag. (Ik dacht: kan het altijd proberen en ben zelf niet zo'n held in bieden.) Mocht ik de boeken voor een euro p.st hebben en daarnaast de verzendkosten. Helemaal goed dus gegevens uitgewisseld. Nog voorik een mailtje stuurde dat ik het geld had overgemaakt kreeg ik al een mail dat het pakket onderweg was. Lees ik dezelfde dag nog dit topic dat iemand boeken bij deze verkoper wilde kopen maar het niet aandurfde omdat hij nogal vaag was tijdens het mailcontact en dat zij bang was om opgelicht te worden. Ik kneep em dus wel een beetje want ik had net afspraken gemaakt met hem. Ik vond hem nl WEL betrouwbaar overkomen. Kreeg ik de dag erna al het pakket incl. vijf andere boeken! Hij had de doos gewoon vol gedaan omdat de verzendkosten toch hetzelfde bleven. Vond ik erg lief. Natuurlijk kon hij ook een kleinere doos gebruiken maar nu was hij van meer boeken af en ik blij. Ik kan anderen weer blij maken of verkoop ze zelf weer op marktplaats!

Zal mijn andere ervaringen een andere keer hier neerzetten anders wordt het helemaal zo'n lange post..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:29

Wow! Net even garage opruiming gedaan met mijn moeder. Een hoop paardenspullen die ik toch niet gebruik maar op de facebook gezet (2dehans paardenspul). Al zeker 3 dingen weg in nog geen 10 minuten.
Nu maar hopen dat ze het komen ophalen, van 1 weet ik het wel zeker, want het is een oude bekende. Nu hopen dat de afspraken van de andere ook goed komen.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:31

miss_lizje schreef:
Wow! Net even garage opruiming gedaan met mijn moeder. Een hoop paardenspullen die ik toch niet gebruik maar op de facebook gezet (2dehans paardenspul). Al zeker 3 dingen weg in nog geen 10 minuten.
Nu maar hopen dat ze het komen ophalen, van 1 weet ik het wel zeker, want het is een oude bekende. Nu hopen dat de afspraken van de andere ook goed komen.

nu word ik toch wel benieuwd naar wat je allemaal te koop hebt :o

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:33

Ik pb je even :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:21

ik wil het ook wel weten :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:29

Heb jullie een pb gestuurt. Zodra ik meer weet over de gereserveerde dingen (3 in 1 beschermers, en KNHS halster) gaan deze ook als het niet doorgaat weer van gereseveerd af. :+

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:30

Ik ben ook wel heel benieuwd!