Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:23

Flying_Angel schreef:
Wat ik nou heb meegemaakt. Reed op de snelweg bij Almere. Had cruise control op 105 km/h, ik was een busje aan het inhalen. Zit er opeens een soort jeep op mijn bumper. Seinen met groot licht, nou ga ik daar echt niet harder door rijden. Vervolgens laat ze maar helemaal haar groot licht aan. Toen ik erlangs was, ging ze naast me rijden en mij filmen met haar dashcam…

Niet om de actie van die figuur goed te praten, maar misschien zat je op het stuk waar je 130 mag?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:24

pjer schreef:
Flying_Angel schreef:
Wat ik nou heb meegemaakt. Reed op de snelweg bij Almere. Had cruise control op 105 km/h, ik was een busje aan het inhalen. Zit er opeens een soort jeep op mijn bumper. Seinen met groot licht, nou ga ik daar echt niet harder door rijden. Vervolgens laat ze maar helemaal haar groot licht aan. Toen ik erlangs was, ging ze naast me rijden en mij filmen met haar dashcam…

Niet om de actie van die figuur goed te praten, maar misschien zat je op het stuk waar je 130 mag?

Nee, want het was nog voor 19:00 uur, dus dat was het niet.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:25

En dan mag je niemand meer inhalen met 105?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 21:44

Nou oprecht ik vind het ook heel erg vervelend als iemand zijn auto naar links gooit met 105. Dat kruipt echt tergend langzaam voorbij, je mag best wat gas bijgeven om in te halen. Even aannemend ook dat het teller 105 is, wat bij veel auto's neerkomt op in de praktijk ergens tussen de 97-102 afhankelijk van de afwijking t.o.v. GPS snelheid.

Praat de acties van de SUV niet goed overigens. Ik rem gewoon netjes af als het gebeurt (met een hoop gemopper, dat wel :+)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:08

Er wordt gezegd dat we volgende week 20 cm sneeuw krijgen. Nou dan ligt heel Nederland op z'n gat

purny

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:16

Dat ik mezelf te lief vind in sommige gevallen

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:17

fjordjes schreef:
Er wordt gezegd dat we volgende week 20 cm sneeuw krijgen. Nou dan ligt heel Nederland op z'n gat

Ik stap dan echt niet naar buiten, blijf dan met liefde binnen. -O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:18

fjordjes schreef:

Ze kunnen het weer voor morgen niet eens goed voorspellen , laat staan voor volgende week :+

Nog steeds liever sneeuw dan regen eigenlijk.... Aantal jaar geleden hadden we toch ook van die heftige sneeuwval? Hier lag op sommige plekken door sneeuwduinen soms wel 1 meter sneeuw.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:21

Nyaleti schreef:
Nou vind het inderdaad wat vreemd dat ze niet je vitamine en mineralen hebben gecheckt. Hoor eigenlijk altijd wel dat ze dat meenemen, zeker bij vermoeidheid.

Zou het kunnen dat dat wat nieuws is? Ik was vorige week bij de huisarts met iemand mee, die ook bloed wilde prikken op vitamines. De huisarts had het over pas checken op vitamines als bleek dat er sprake was van bloedarmoede? Omdat als er meteen gecheckt wordt op vitamines, dit veel te veel werk zou opleveren voor het lab.
Is er toevallig iemand die dit kan bevestigen?

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:39

fotolijstje schreef:
Ik kan echt wel janken.
Naast het feit dat ik tegen één burn-out aan zit, heb ik weer een bijholteontsteking waar ik niet van af kom. Dus moet ik volgende maand weer naar het ziekenhuis toe om te hopen dat de medicijnen hebben geholpen.
Ik moet antibiotica, neusspray en oordruppels :(

Oh wat balen. Bijholte ontstekingen doen echt veel pijn (ik had het een maand of 1 a 2 terug, echt een alsof je een mes in m’n oog stak, zoveel pijn deed m’n oog). Sterkte fotolijstje, niet alleen met de bijholte ontsteking maar ook met de burn out. Hopelijk kom je er snel bovenop :knuffel:

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:47

deksel schreef:
Zou het kunnen dat dat wat nieuws is? Ik was vorige week bij de huisarts met iemand mee, die ook bloed wilde prikken op vitamines. De huisarts had het over pas checken op vitamines als bleek dat er sprake was van bloedarmoede? Omdat als er meteen gecheckt wordt op vitamines, dit veel te veel werk zou opleveren voor het lab.
Is er toevallig iemand die dit kan bevestigen?

Nou dat is dan zeker wat nieuws. Bij mij werd mijn schildklier en bloedplaatjes etc pas bij een 2de onderzoek meegenomen. De vitamines als eerst. Maar wellicht ligt dat dan aan de klachten die verder worden genoemd he.

Overigens gaf de huisarts aan dat mijn waardes goed waren. De internist denkt daar anders over gezien ook mijn klachten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:52

Wat lastig is aan de waarden van tekorten is dat er een standaard waarde is waar ze naar kijken. Ik zeg maar wat stel vitamine b moet een waarde hebben van 5.0 , je laat het testen en zelf scoor je een 5.2 , de dokter zegt dat alles oké is en je niks hoeft te doen. Maar een 5.2 zou voor de ene persoon goed zijn , maar kan voor de ander veelte laag zijn. De standaardwaarde is vaak een probleem waardoor mensen vaak zogezegd goed scoren , maar dat wil niet zeggen dat er dan geen tekort is.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:52

fjordjes schreef:

Ik vreet m’n schoen op als dat in de vorm van sneeuw valt (in het westen, waar ik woon) en niet zoals altijd hier in vloeibare vorm. Zou wel leuk zijn :D

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:54

Ik had ooit een vervangende dokter en die zei gewoon "ja t is goed" en toen ik later bij mijn eigen dokter voor vervolg ging bleek ik op de lage grens van een aantal waardes te zitten en hebben we er wel wat aan gedaan :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:56

Zebrastreep schreef:
Wat lastig is aan de waarden van tekorten is dat er een standaard waarde is waar ze naar kijken. Ik zeg maar wat stel vitamine b moet een waarde hebben van 5.0 , je laat het testen en zelf scoor je een 5.2 , de dokter zegt dat alles oké is en je niks hoeft te doen. Maar een 5.2 zou voor de ene persoon goed zijn , maar kan voor de ander veelte laag zijn. De standaardwaarde is vaak een probleem waardoor mensen vaak zogezegd goed scoren , maar dat wil niet zeggen dat er dan geen tekort is.

Dat weet ik, vandaar dat ik niet zeg dat de huisarts niet goed zat, maar wel dat de internist er anders over denkt in combinatie met mijn klachten :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:59

Huisarts gaf aan dat mijn waardes goed waren. Reumatoloog gaf aan dat er ontstekingswaarde in mijn bloed zat.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:59

Ik hoop zo dat er geen, ik herhaal geen sneeuw valt ( en blijft liggen) in het westen.
Dan heb ik letterlijk huisarrest en kan ik niks.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 23:01

fjordjes schreef:

Volgens mij wordt er weer paniek gezaaid om niks. Eerst zien dan geloven. :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 23:05

Eigenlijk geeft dat dan toch weer dubbel werk? 2x naar de huisarts 2x naar de prikpost..
Je laat er dan best wat tijd over heen gaan denk ik (afhankelijk van je klachten natuurlijk) voordat je voor een 2e keer terug gaat. Best banketstaaf als je je maanden slecht voelt omdat je B12 wat laag is en je daar pas laat achter komt.

Daarom vind ik het heel fijn dat je nu zelf de resultaten kan inzien. Over vitamine D bijvoorbeeld is er genoeg discussie wat nu de ondergrens is. In Nederland ligt die een stuk lager dan in andere landen (hier is 50 ondergrens geloof ik, andere landen 75).
Hetzelfde met mijn Lyme test. Eentje kwam dubieus terug: huisarts zei dat het negatief was.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 23:12

Mijn gordijn zat vastgevroren :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 23:55

Nyaleti schreef:
Eigenlijk geeft dat dan toch weer dubbel werk? 2x naar de huisarts 2x naar de prikpost..
Je laat er dan best wat tijd over heen gaan denk ik (afhankelijk van je klachten natuurlijk) voordat je voor een 2e keer terug gaat. Best banketstaaf als je je maanden slecht voelt omdat je B12 wat laag is en je daar pas laat achter komt.

Daarom vind ik het heel fijn dat je nu zelf de resultaten kan inzien. Over vitamine D bijvoorbeeld is er genoeg discussie wat nu de ondergrens is. In Nederland ligt die een stuk lager dan in andere landen (hier is 50 ondergrens geloof ik, andere landen 75).
Hetzelfde met mijn Lyme test. Eentje kwam dubieus terug: huisarts zei dat het negatief was.

Yep dat je zelf terug kan zien wat de waardes zijn is erg prettig.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:32

Wat blijft langer warm? Kruik of pittenzak? :+
Gisteren zo koud gehad onder m'n dubbele dekbed, elektrisch dekentje en dikke pyjama. Oeps.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:46

Ik gok een kruik.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 00:50

Sowieso een kruik idd.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 01:28