xPabloBokt schreef:_San87_ schreef:Mijn first world problem is dat ik niet kan kiezen tegen welke kleur nagellak ik de komende drie weken aan ga kijken.
Ik heb nu dit!
[ [url=m/s9qr80.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heel mooi

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hutcherson schreef:xPabloBokt schreef:Nouja ik ben wel een doemdenker met elk pijntje en afwijkinkje sinds mijn moeder zo ziek is geweest en helemaal sinds ik vorig jaar tinnitus heb gekregen die niet meer weggaat. Ik denk dan gelijk dat het chronisch is of wordt. Misschien is hypochondrie niet helemaal de juiste term ervoor maar weet niet hoe ik het anders moet noemen
Ik denk dat de tafel lager moet. Zit met mijn benen netjes 90 graden.
90 graden is achterhaalt
Tinnitus kan komen door daadwerkelijke beschadiging in gehoorgang (door bv te luide concerten, te hard volume in oortjes etc) maar ook door een overbelast autonoom zenuwstelsel (simpelweg teveel stress in het lijf, vaak komt dit ook voor bij chronische pijn of post-covid). Dua als het niet een daadwerkelijke beschadiging is (KNO arts kan uitsluitsel geven) is het meestal een overbelasting van het lichaam.
Je arm die doof wordt of gaat tintelen is of een overbelasting van de nervus ulnaris (pink-kant over je elleboog heen) of nervus radialis (meer de duimkant van de arm). Dit kan vanuit je elleboog komen (dat je arm te vaak leunt op zn elleboog) of vanuit de plexus brachialis net onder je sleutelbeen. Belangrijke plexus waar vaak beknelling plaatsvindt door toenemend volume van de onderliggen spieren.
Dus: je gaat niet dood. Er is geen zenuw doorgesneden, je hebt geen hernia, en het hoeft ook zeker niet blijvend te zijn.