Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:28

Het regent of eindelijk regent dit is mijn Facebook tijdlijn.

Nee joh truus,dat had ik nog niet gezien :+

En mijn jonge paardje had haar even een dikke week in de wei met kort gras laten staan omdat daar veel schaduw is . Mevrouw was zwart, zat onder de vliegen en moddervet. Ze ging maar andere dingen eten. Beide paardjes leken echt klaar te zijn met de hitte.

Die krijgen woensdag even een beste makeover

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:32

Gini schreef:
Door ziek zijn, afgezegde vakantie en hittegolf niet het verlof gehad dat ik wilde hebben en morgen moet ik weer aan de slag. Ik kan mezelf dan zo zielig vinden. :o

Als je ziek bent tijdens je vakantiedagen dan kan je werkgever die omzetten in ziektedagen — en krijg je die vakantiedagen dus weer terug! Beetje mosterd na de maaltijd maar misschien heb je er iets aan.

MyWishMax

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:51

In juli mijn termijnbedrag omhoog gezet op aanraden van energiemaatschappij. Met dat termijnbedrag zou ik bijna niet bij hoeven te betalen of zelfs helemaal niks. Kijk ik nu, advies om weer te verhogen, bijna 100 euro erbovenop :'(
Zo enorm k*** , vooral als je kijkt dat ik elke maand dit jaar minder stroom en gas heb verbruikt als vorig jaar.

Ik heb geen idee waar ik straks aan toe ben en of wat ik op spaarrekening heb genoeg is om de klap op te vangen. Want termijnbedrag nog hoger gaat niet...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:56

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:06

Dat ik al een paar weken een boek over een bepaald onderwerp zoek. Kijk ik gisteren in een boekenkast naar iets heel anders, blijk ik het boek dat ik zoek al lang te hebben :+. En ik wilde het al bijna aanschaffen (het is alleen nog tweedehands te verkrijgen). Toch maar iets vaker kijken naar de spullen die zich in huis bevinden, het zal niet de eerste keer zijn dat ik iets koop en het dan al blijk te hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:10

karuna schreef:
:(:)

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... ijs-schuld

Dit artikel kwam ik tegen er over. Gas weer duurder overigens vanwege de droogte. Op een gegeven moment is het geld op

Ach mijn maatschappij is daar ook aan het woord,maar zij waren wel degene die in april al extra verhoogden waardoor het voordeel dat er daarvoor was door belasting verlaging oid meteen weer weg was. En nu weer verhoging gehad en komt minimaal nog 1 keer voor mijn jaarafrekening. Ik ben erg bang dat het zelfs met toeslag niet te halen is.

Het is ook gewoon enorm onduidelijk allemaal, vind ik. Ik zou gewoon het zelf ook in de gaten willen houden, maar ik kan niet vinden op wat voor manier zij dat termijnbedrag berekenen. Ik krijg wel overzichten met verbruik en wat dat kost, maar geen idee of alle kostenndaarin zitten.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 15-08-22 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:10

Slijmbeursontsteking terwijl ik op vakantie ben. Meh.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:17

Hoelanger ik in de wacht sta, hoe enger ik het vind.
Ik heb opgehangen maar wil straks weer bellen.
Ik vind het gewoon eng, het opstellen van mijzelf. Dat er echt wat is met mij en het niet mijn puberteit is. Straks stel ik mij wel aan, zoveel gedachten en zoveel stress krijg ik er gewoon door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:42

MyWishMax schreef:
In juli mijn termijnbedrag omhoog gezet op aanraden van energiemaatschappij. Met dat termijnbedrag zou ik bijna niet bij hoeven te betalen of zelfs helemaal niks. Kijk ik nu, advies om weer te verhogen, bijna 100 euro erbovenop :'(
Zo enorm k*** , vooral als je kijkt dat ik elke maand dit jaar minder stroom en gas heb verbruikt als vorig jaar.

Ik heb geen idee waar ik straks aan toe ben en of wat ik op spaarrekening heb genoeg is om de klap op te vangen. Want termijnbedrag nog hoger gaat niet...
:(:)

Ik kan echt wel janken (sterker nog, dat doe ik ook). Kennelijk is de aanvraag van ons energie niet goed gegaan.

We hadden vorige maan ivm verhuizing een heel best prima aanbod gekregen met vaste tarieven. Kennelijk een paar vinkjes verkeerd aangeklikt door mij of tussenpartij (valt niet meer te achterhalen). En nu is het akkoord niet doorgekomen.

Alle beschikbare contracten zijn nu al 100 euro duurder en variabel, oftewel dit grapje kost ons nu al 4000 euro meer (op basis van 3 jaar), door een paar domme vinkjes.

Dat inclusief de bank die moeilijk doet over dus het bouwdepot betekent dat wij er nu ook financieel redelijk matig bijzitten. Door een domme troela van de bank (ok, dat gaat nog juridisch nagekeken worden) en een paar vinkjes die ik (waarschijnlijk ? ) vergeten ben.

We komen wel rond, maar zelden zo’n dure fout gemaakt… dus ik blijf nog even jankend in mijn bed liggen.

Loodgieter is er 5 uur na afspraak ook nog niet, dus die kan ook ophoepelen |(
Weer 3 weken in een rioollucht waarschijnlijk en leven op macaroni voorlopig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:49

Ah nee! Wat rot zeg! Dikke knuffel! Ik snap dat je jankend in bed ligt zeg...

Ik heb maar het enige ding aangepast wat nog kon, levert toch 15 euro per maand op :=

Oh en natuurlijk geen hulp deze week. En volgende week niet. Tussen de regels door begreep ik dat er hier sowieso niemand is, dus dat het voorlopig niet gaat lukken tenzij er klanten uitvallen en dan dus steeds eenmalig

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:00

Ik heb gelukkig mijn energiecontract 2 jaar geleden vast gezet voor 5 jaar, dus ik zit tot aug 2025 prima en dan hoop ik dat de woonstichting ( huurhuis) de huizen aan hebben gepast en van het gas af zijn, want als ik dit zo lees en hoor bij iedereen is het niet best.

Wat een gedoe Menino… hopelijk gaat alles vanaf nu wat soepeler.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:01

saskiaojan schreef:
Ik heb gelukkig mijn energiecontract 2 jaar geleden vast gezet voor 5 jaar, dus ik zit tot aug 2025 prima en dan hoop ik dat de woonstichting ( huurhuis) de huizen aan hebben gepast en van het gas af zijn, want als ik dit zo lees en hoor bij iedereen is het niet best.

ik heb precies hetzelfde gedaan, als je gata berekenen wat je daarmee minimaal bespaart in 5 jaar wordt je heel blij!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:03

Ik wist het helemaal niet, kwam zo’n mannetje aan de deur, prima gast, duidelijk en eerlijk …. Blijkt nu een goude zet te zijn geweest, was me ook al aan het zorgen maken tot dat ik mail kreeg van essent; u zit goed tot 2025 :D

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:09

Ons contact loopt begin oktober af, ik hou mijn hart nu al vast :(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:09

Ik heb helaas geluisterd naar het advies vorig jaar om geen vast contract te nemen, maar variabel te gaan tot de prijzen weer wat normaler zouden zijn. Ook omdat die vaste contracten toen, voor mij, al enorme termijn bedragen hadden en ik toen beter af was met variabel.

Hier ook huurwoning, maar verhuurder doet nog niks om van het gas te gaan of te isoleren oid. Zijn komende tijd ook geen plannen voor, dus ik wilde zelf wat gaan doen, maar dat geld staat nu dus opzij voor de eindafrekening. Want zoveel kan ik zelf toch niet doen dat het ook echt veel scheelt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:11

Ik had een vast contract van 2 jaar. Langer kon toen niet en dat liep april af. En nu had ik de keuze tussen variabel duur of flexibel nog veel duurder. Mijn eigen leverancier was goedkoper dan overstappen naar een ander

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:13

wij krijgen nog nieuwe kozijnen binnenkort en in de winter worden de buitenmuren geïsoleerd, dus verwacht dat we ook nog flink minder gaan gebruiken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:25

Bij ons zijn toen ook vinkjes verkeerd gezet, maar die fout heeft zich nu wel uitbetaald, want daardoor zitten wij nog 2 jaar vast aan dit contract met deze tarieven :=

Waarom is het toch zo bloedheet en zo benauwd? Ik heb echt het gevoel dat ik niet meer kan ademhalen, natuurlijk ook vandaag mijn eerste werkdag na de vakantie en als ik het einde van de dag haal dan mag ik mijzelf in mijn handjes knijpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:34

Nou, wel lekker dat iedereen hier goed zit.

Wij gaan nu, houd je hart vast, 440 euro per maand betalen voor een doodnormale tussenwoning ;(

Moet wel zeggen dat we verwarmen met een airco, en het gasverbruik nog niet naar beneden bij willen stellen omdat we nog niet weten hoe dat uitpakt (maar de energie wel omhoog). Dus we zullen wel terug krijgen, maargoed.

Kan niet wachten tot de zonnepanelen liggen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:38

Jezus Christus, €440,- per maand :oo

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:44

Voor de zoveelste keer met hetzelfde probleem bij de huisarts. Wachtkamer is hartstikke vol dus dit gaat een fikse uitloper worden.

Eigenlijk is mijn vraag alleen maar voor een second opinion in het ziekenhuis en of ik de antibiotica crème nog wat langer door mag gebruiken.

En dat dokters mij proberen weg te schuiven met dit probleem een afspraak maken doen ze al heel moeilijk over omdat ik zogenaamd genezen moet zijn. Maar ik hou vol dan zit ik hier maar elke week

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:52

Menino schreef:

Wij gaan nu, houd je hart vast, 440 euro per maand betalen voor een doodnormale tussenwoning ;(

Moet wel zeggen dat we verwarmen met een airco, en het gasverbruik nog niet naar beneden bij willen stellen omdat we nog niet weten hoe dat uitpakt (maar de energie wel omhoog). Dus we zullen wel terug krijgen, maargoed.

Ik zit ook niet echt goed. Energielabel F, betaal nu €160 per maand omdat ik niet meer kan missen. Is voor nu ruim voldoende volgens greenchoice, maar de winter moet nog komen. 10 m3 per dag als ik een comfortabele temperatuur binnen wil hebben. Met 15-16 graden binnen kan ik het nog beperken tot zo'n 5 m3 per dag.
Nu van mei tot en met juli zat ik op 15 m3 per maand.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:53

Menino schreef:

Ik heb het voor ons even nagerekend (want, nieuwsgierig)
In maart was het voorstel van onze energieleverancier dat wij €98,- per maand zouden gaan betalen.
(Dit hebben wij trouwens niet gedaan, wij hebben het maandbedrag gelaten zoals het was).
Als ik nu hetzelfde verbruik aan vink als waarop dat voorstel is gedaan, kom ik op €270,- per maand uit :oo

(Wij hebben een goed geïsoleerd hoekhuis maar met zonnepanelen, waarop wij een opbrengst van 99% hebben)

Maar hier schrik ik ook nog wel van, heftig zeg :oo

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 16:06

Ik wil KFC bestellen. Plaats ik mijn bestelling, krijg ik meteen daarna de melding dat hij is geannuleerd omdat iDeal niet werkt. Weg promocode.

Nou laat maar weer zitten.

Echt eerste vakantiedag is weer lekker poedersuiker. Zit op de bank met een niet normaal opgezwollen bovenlip van de koortslip, mijn kat gaat net vol met haar nagel in mijn schouder hangen en ik mag blijkbaar ook al geen vette hap bestellen.

Zucht

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:14

Hier begonnen met baantjes zwemmen....man..man...man...
Er zijn 4 banen soorten:
baan 1 : voor ouwe tangen, langzame zwemmers en kletsers
baan 2: mensen die gewoon serieus banen zwemmen
baan 3: snelle zwemmers die borstcrawl etc pakken
baan 4 : voor de wedstrijd zwemduivels.

Ik startte in baan 1 maar na 5 minuten irritatie aan mensen waar je omheen moet, langs moet, die uren aan de rand hangen maar naar baan 2 gegaan. Dat gaat wat vlotter en geen geklets, naast elkaar hanhgen en aan de rand hangen...

In baan 2 hoor ik thuis denk ik, maar dan nog die paar oude heren die denken dat ze "snel" zwemmen.... en waar je omheen moet, ik ga dan snel oversteken en de andere kant op. En mensen die opeens de borstcrawl oppakken en je voorbij sjezen..... en degene die toch sneller zwemt dan ik en je 2 trappen in je donder verkoopt met inhalen... steek gvd gewoon over...

Baan 3 en 4 hoor ik gewoon niet!

Heb nu 3 verschillende dagen en tijden geprobeerd dat er banen zwemmen is en ik vrees dat ik met mijn korte lontje dit niet lang vol ga houden.....