Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:43

Suzanne F. schreef:
Ik ben nu al 15 jaar alleen en het is ook wat ik gewoon om me heen zie gebeuren. Dus niet alleen mannen die mij benaderen die getrouwd/bezet zijn en kinderen hebben maar ook in contacten om me heen waarbij de mannen het niet zo nauw namen. Dus het wordt steeds maar weer bevestigd helaas. En ja dat is jammer, want er zijn ook goede mannen, net als er goede vrouwen zijn. Maar mijn ervaringen zijn gewoon anders en dat gaat door alle lagen heen, van de managers tot de glazenwasser tot de vaders op school tot de mannen van vriendinnen tot een kennis van vroeger.

Dat heet confirmation bias, als je ergens van overtuigd bent blijf je maar overal bewijzen vinden dat je overtuiging ook klopt.

Als je naar de feiten kijkt zijn mannen net zo goed (en net zo slecht) als vrouwen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:44

Met alleen blijven is ook niks mis. Relaties zijn ook niet altijd alles.
In mijn huidige relatie wonen we meer samen als goede vrienden, maar we zijn wel echt gek op elkaar. Het is niet de meest conventionele relatie zeg maar, maar wij zijn er meer dan gelukkig mee.

Als deze ooit zou eindigen, dan vermoed ik dat ik het daar ook bij laat. Heb echt zo weinig zin om ooit nog weer een nieuwe relatie op te bouwen. Gedoe.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:04

Er zijn hier nu monteurs bezig van KPN om glasvezel aan te sluiten. Wil ik helemaal niet, maar ik huur dus heb geen keuze. Halve keet verbouwd en het lukt niet, dus nu moeten ze ook nog een gat in de muur boren. Zo klaar mee.

Biecht: vind onbekenden in mijn huis vreselijk irritant. Laat mij met rust :\

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 12:07

Amber_anne schreef:
Er zijn alsnog veel meer mannen die niet vreemdgaan dan wel dus mannen afzweren op basis daarvan is wat overtrokken

Maar als iemand diepe littekens heeft, maakt dat niet meer uit, denk ik.

Ik vertrouw mijn man 100 procent. Ook omdat hij weet dat het echt niet einde verhaal is als hij een keer een slippertje maakt.

En hij gaat nooit uit _O- alleen met mij erbij. Oude oude bok. :')

Raineri

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 12:16

Heb medelijden met mijn partner als hij vreemdgaat. Kennelijk is hij niet communicatief sterk genoeg zijn onvrede te uiten. En hij verliest een diamond. His loss.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 12:20

Urbanus schreef:
Amber_anne schreef:
Er zijn alsnog veel meer mannen die niet vreemdgaan dan wel dus mannen afzweren op basis daarvan is wat overtrokken

Ik vertrouw mijn man 100 procent. Ook omdat hij weet dat het echt niet einde verhaal is als hij een keer een slippertje maakt.

En hij gaat nooit uit _O- alleen met mij erbij. Oude oude bok. :')

Nee dat snap ik maar als het is om wat je ziet dan is het jammer om mannen helemaal af te zweren.

Mijn vriend gaat ook zeker niet vreemd. Zou nieteens weten wanneer die daar de tijd voor heeft :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 12:25

Ik zie het echt veel om mij heen gebeuren. En vaak op werk. Ik heb nog nooit meegemaakt dat m’n vriend vreemdgaat, maar toch is het mijn grootste angst. Want ik ben wel principieel tegen en ik zou het echt walgelijk vinden te weten dat een andere meid aan hem gezeten heeft en ik er ‘s avonds naast in bed lig. Ik zou het meteen uitmaken. En dat is mijn angst ook, want ik hou teveel van hem.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:13

Urbanus schreef:
Amber_anne schreef:

Het is een combinatie van dingen. Littekens en inderdaad die confirmation bias. Stukje zelfbescherming en ook een stukje dankbaarheid/kijken naar wat je wel hebt. Ik ben heel gelukkig nu en er zijn tijden geweest dat ik dat absoluut niet was. Dus het is eigenlijk prima zo. Mocht ik ooit een heel interessant iemand ontmoeten dan zie ik dat dan wel weer. Maar die ontmoet ik zelden.

Maar goed, ander onderwerp nu. Kom maar op met die biechten. :Y)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:23

Ik durf sommige dingen niet online te zetten uit angst dat er mensen meelezen :')

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:27

Mijn biecht is dat ik iemand zo strontvervelend vind op bokt en hoop dat diegene ooit van bokt wordt getrapt. Ik ben echt nooit zo gewelddadig en heb altijd zoiets van:laat het leven. :') Tot gister. Ik moest opzoeken hoe ik iemand voor het eerst op de foei lijst moet zetten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:29

Amado7 schreef:
Mijn biecht is dat ik iemand zo strontvervelend vind op bokt en hoop dat diegene ooit van bokt wordt getrapt. Ik ben echt nooit zo gewelddadig en heb altijd zoiets van:laat het leven. :') Tot gister. Ik moest opzoeken hoe ik iemand voor het eerst op de foei lijst moet zetten.

WIE!!?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:37

O:) Jou niet dus anders kon ik niet reageren op je.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:40

Oke, ik heb nog wel een biecht.

Zo'n 14 jaar geleden heb ik een x aantal foute beslissingen gemaakt waarvoor ik mij nu eigenlijk nog steeds diep schaam.
Ik hoop dat jullie mij niet te hard veroordelen, want echt, ik schaam mij nog steeds enorm hiervoor maar...
Ik was geobsedeerd door mijn ex, of misschien wel meer geobsedeerd door de vragen die ik had waar ik geen antwoord op kreeg, ik kon onze relatiebreuk heel slecht verwerken en ik heb hem daardoor misschien wel een soort van gestalkt...
Meerdere keren per dag smsen, heel vaak anoniem bellen, ophangen net op het moment dat hij ophing, of gewoon aan de lijn blijven en niks zeggen, de hele dag zijn hyves in de gaten houden.

Er zit natuurlijk wel een verhaal aanvast.
Ik had een behoorlijke serieuze relatie met deze gast, wij spraken over samenwonen, trouwen, ik heb nooit een kinderwens gehad maar met hem wilde ik wel kinderen, wij zagen het helemaal voor ons.
In de zomer vakantie ging ik nog een keer op vakantie met mijn ouders, hij zou niet mee gaan, kon geen vrij krijgen (en mijn ouders hadden een hekel aan hem, ik denk dat ze iets zagen wat ik niet zag).
een in eens viel het mij op dat als ik hem belde of smste en hij was niet bereikbaar of reageerde niet, mijn beste vriendin ook nooit bereikbaar was of reageerde. In Nederland viel mij dit niet zo erg op, omdat ik daar ook een druk leven had, maar nu begon ik iets te vermoeden...

Nou ja, lang verhaal kort, hij ging vreemd met mijn beste vriendin.
Na een enorme ruzie met hem en haar, gaf hij aan voor mij te kiezen en ik was zo verliefd, zo enorm verliefd, dat ik ook nog zo dom was om hem een tweede kans te geven...
En mijn beste vriendin zei tegen mij: Succes met hem te houden, hij komt uiteindelijk toch bij mij terug.

Ze had gelijk, hij ging al snel weer vrolijk van twee walletjes eten en al snel bleek dat zij zwanger was.
Hij besloot met haar verder te gaan want ja, het kind had een vader nodig, maar zelfs tijdens haar zwangerschap bleef hij ergens ook naar mij terug komen (ik heb daar niks meer mee gedaan, uiteindelijk werd ik verstandig)

Maar, in de periode dat hij het net met mij uitmaakte voor haar, omdat zij zwanger was, tot aan het moment dat hij, tijdens haar zwangerschap, aangaf een fout te hebben gemaakt en mij zo miste... In die periode was ik behoorlijk van het padje af.
Ik probeerde te begrijpen wat er mis was met mij, waarom de twee mensen die je het meeste vertrouwd, je vriend en je beste vriendin, je zo konden bedriegen.
Waarom hij aan mij niet genoeg had, wat ik verkeerd gedaan had.
En omdat niemand mij antwoorden kon geven op die vraag, bleef ik hem eigenlijk lastig vallen in de hoop dat hij mij ooit antwoord zou geven op mijn vragen.

Ik schaam mij nog altijd diep, zeker als ik programma's zie die over stalken gaan.
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 22-09-22 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:40

Danique_G schreef:
Amado7 schreef:

WIE!!?

Ik ben nu ook heel benieuwd :oo

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:41

Amado7 schreef:

Dit triggert ook mijn nieuwsgierigheid. :o

Ik heb niemand op de foei, kom alleen in gezellige topics denk ik. :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:42

Amado7 schreef:

Verdorie ben veel te veel een sensatiezoeker hiervoor :')
Iedereen mag me screenshots sturen van alle ruzies.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:44

M_D_H schreef:
Oke, ik heb nog wel een biecht.

Zo'n 14 jaar geleden heb ik een x aantal foute beslissingen gemaakt waarvoor ik mij nu eigenlijk nog steeds diep schaam.
Ik hoop dat jullie mij niet te hard veroordelen, want echt, ik schaam mij nog steeds enorm hiervoor maar...
Ik was geobsedeerd door mijn ex, of misschien wel meer geobsedeerd door de vragen die ik had waar ik geen antwoord op kreeg, ik kon onze relatiebreuk heel slecht verwerken en ik heb hem daardoor misschien wel een soort van gestalkt...
Meerdere keren per dag smsen, heel vaak anoniem bellen, ophangen net op het moment dat hij ophing, of gewoon aan de lijn blijven en niks zeggen, de hele dag zijn hyves in de gaten houden.

Er zit natuurlijk wel een verhaal aanvast.
Ik had een behoorlijke serieuze relatie met deze gast, wij spraken over samenwonen, trouwen, ik heb nooit een kinderwens gehad maar met hem wilde ik wel kinderen, wij zagen het helemaal voor ons.
In de zomer vakantie ging ik nog een keer op vakantie met mijn ouders, hij zou niet mee gaan, kon geen vrij krijgen (en mijn ouders hadden een hekel aan hem, ik denk dat ze iets zagen wat ik niet zag).
een in eens viel het mij op dat als ik hem belde of smste en hij was niet bereikbaar of reageerde niet, mijn beste vriendin ook nooit bereikbaar was of reageerde. In Nederland viel mij dit niet zo erg op, omdat ik daar ook een druk leven had, maar nu begon ik iets te vermoeden...

Nou ja, lang verhaal kort, hij ging vreemd met mijn beste vriendin.
Na een enorme ruzie met hem en haar, gaf hij aan voor mij te kiezen en ik was zo verliefd, zo enorm verliefd, dat ik ook nog zo dom was om hem een tweede kans te geven...
En mijn beste vriendin zei tegen mij: Succes met hem te houden, hij komt uiteindelijk toch bij mij terug.

Ze had gelijk, hij ging al snel weer vrolijk van twee walletjes eten en al snel bleek dat zij zwanger was.
Hij besloot met haar verder te gaan want ja, het kind had een vader nodig, maar zelfs tijdens haar zwangerschap bleef hij ergens ook naar mij terug komen (ik heb daar niks meer mee gedaan, uiteindelijk werd ik verstandig)

Maar, in de periode dat hij het net met mij uitmaakte voor haar, omdat zij zwanger was, tot aan het moment dat hij, tijdens haar zwangerschap, aangaf een fout te hebben gemaakt en mij zo miste... In die periode was ik behoorlijk van het padje af.
Ik probeerde te begrijpen wat er mis was met mij, waarom de twee mensen die je het meeste vertrouwd, je vriend en je beste vriendin, je zo konden bedriegen.
Waarom hij aan mij niet genoeg had, wat ik verkeerd gedaan had.
En omdat niemand mij antwoorden kon geven op die vraag, bleef ik hem eigenlijk lastig vallen in de hoop dat hij mij ooit antwoord zou geven op mijn vragen.

Ik schaam mij nog altijd diep, zeker als ik programma's zie die over stalken gaan.

Wat eerlijk en goed van je dat je het inziet! :knuffel: hopelijk gaat alles nu weer beter met je

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:44

Heftig MDH, het klinkt alsof je erg wanhopig was. :(:) En wat klote streek van die die bff.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:03

marleen_88 schreef:
Heftig MDH, het klinkt alsof je erg wanhopig was. :(:) En wat klote streek van die die bff.

Dat was ik ook :j

Ik zat in een hele donkere plek, en ik voelde mij zo verraden.
Ik heb nog steeds geen antwoorden op mijn vragen, maar ergens tijdens de derde keer dat ex met hangende pootjes bij mij terug kwam besefte ik dat ik sowieso beter af was zonder hem.

Ik heb jaren lang enorm veel moeite met vertrouwen gehad, zowel vriendinnen als vriendjes.
De enige mensen die ik eigenlijk nog vertrouwde was mijn familie
Mijn man heeft mij met heel veel moeite mijn vertrouwen terug gegeven, maar daar ging een lange tijd over en nog steeds kan ik af en toe in paniek raken.
Maar mijn man is gelukkig enorm geduldig met mij <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:47

In jouw situatie snap ik de gevoelens ook wel hoor, MDH. Ik ben zelf ook iemand die dingen moeilijk kan loslaten als er a. mij onrecht is aangedaan en b. geen antwoorden komen op heel legitieme vragen. Zo heftig als jij heb ik het nooit gehad, maar de gevoelens herken ik wel degelijk. :j En ik vind het ook dapper van je dat je er open voor uitkomt, want het is niet makkelijk om zoiets toe te geven.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:54

Mkango schreef:
In jouw situatie snap ik de gevoelens ook wel hoor, MDH. Ik ben zelf ook iemand die dingen moeilijk kan loslaten als er a. mij onrecht is aangedaan en b. geen antwoorden komen op heel legitieme vragen. Zo heftig als jij heb ik het nooit gehad, maar de gevoelens herken ik wel degelijk. :j En ik vind het ook dapper van je dat je er open voor uitkomt, want het is niet makkelijk om zoiets toe te geven.

Ja, weet je, ik heb dus precies het zelfde. Maar in dit geval was ik ook nog eens verraden.
Het ultieme verraad, je vriendje met je beste vriendin...
Het was zo duister en tegelijkertijd zo cliché, had wel een aflevering van gtst kunnen zijn of zo :')
Het maakte gewoon alles dubbel zo heftig, zeker omdat veel gezamenlijke vrienden ook vonden dat ze een keuze moesten maken en ja, dan ga je natuurlijk voor het nieuwe stel, want zij waren met 2 en ik was maar alleen :j
Ik was toen ook heel alleen en de 2 personen met wie ik voorheen mij verdriet en gevoelens zou bespreken, die waren nu samen bezig de kinderkamer te verfen :(

Maar hey, het gaat beter nu :j
Ik heb na poging 3 al het contact verbroken, zijn nummer, hyves, alles gewist. Alle foto's gewist, ik heb afstand gedaan van alle vrienden uit de periode en ik heb basicly een nieuw, beter leven opgebouwd :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:57

Ik herken het ook enorm en was al wat ouder := Ik belde en smste dan niet, maar was wel zo van het padje af. Ik zit alleen nog steeds op het punt dat ik zowel vriendinnen als mannen niet vertrouw :+ Ook wel omdat ik in 1 klap iedereen met wie ik optrok kwijt was door dat geintje en vriendschappen later lastiger op te bouwen zin, vind ik dan. Oh, had jij ook dus. Bizar hoe iedereen dan ineens een kant kiest en dan ben je alleen

Maar wel heel sterk dat je het zelf in zag en afstand hebt kunnen nemen! Vind ik eigenlijk gewoon heel knap. Ik heb serieus hele donkere gedachten gehad die ik niet eens durf te benoemen := Je zou er voor opgepakt worden

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 17:59

Amado7 schreef:

Test test test.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:59

Ik vind het echt heel knap van je MDH! Ik zit nu plaatsvervangend boos en verdrietig te zijn :') wat een rotverhaal zeg.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 18:01

Dees :knuffel: dat is wel echt het ultieme verraad.