Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:12

Anders vraag ik het toch niet..

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:12

Citaat:
Het idee dat we een bepaalde vaccinatiegraad in de hele populatie moeten behalen komt oorspronkelijk van het concept van ‘groepsimmuniteit’: wanneer voldoende mensen zijn beschermd door vaccinatie of doorgemaakte infectie, kunnen sommige ­virussen zich niet meer verspreiden en verdwijnen ze. We kennen dit allemaal van de pokken, polio en de mazelen, en een vergelijking tussen deze ziekten en covid-19 wordt vaak gemaakt, ook door mensen die eigenlijk beter zouden moeten weten.

Complexer
Want voor covid-19 is het allemaal veel complexer. We hebben te maken met een muterend virus dat ook dieren kan infecteren, en een vaccin dat vooral ziekte, en niet besmetting, voorkomt. Er is nog veel onzeker over wat de bijdrage van vaccinatie aan het bestrijden van covid-19 op de midden- en lange termijn zal zijn. We weten niet hoe lang de afweer na vaccinatie blijft bestaan. Of de bescherming tegen ernstige klachten behouden blijft voor nieuwe varianten, in welke mate vaccinatie de besmettelijkheid doet afnemen en of het mogelijk is om te beschermen tegen eventuele varianten doormiddel van ‘boosters’ of nieuwe vaccins.

Wat in ieder geval wel duidelijk is: het geheel weg krijgen van het virus door vaccinatie is op de korte termijn onhaalbaar en natuurlijke immuniteit na besmetting beschermt ten minste even goed als vaccinatie.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... W2_EIPS9Nw
Ik herhaal deze nog maar eens omdat hier ook nogal gehamerd lijkt te worden op groepsimmuniteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:13

LuckyLuna schreef:
Spenk schreef:
Maar ook omdat de antistoffen afnemen :j

Nee die nemen niet af..
Met een echt vaccin niet.

:') de meeste vaccins worden herhaald zie hierboven al polio, tetanus, hepatitis etc minimaal 5x krijg je deze. Allemaal geen echte vaccins dus?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:14

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:16

Er word niet ( meer ) gehamerd op groepsimmuniteit maar om door vaccinatie of immuniteit door besmetting zo weinig mogelijk druk op de zorg te leggen.
Zodat normale ziekenhuiszorg door kan gaan voor alle mensen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:20

bigone schreef:
Relaxed schreef:
Anders vraag ik het toch niet..

Hoeft ze niet te geven , Reuters , toch wel een toonaangevende naam heeft het al gedebunked:

https://www.google.nl/amp/s/mobile.reut ... SL2N2OD1TX

Dit bedoel ik nou.
Hoef het dus niet te plaatsen want volgens vele is het niet waar.
Tuurlijk zeggen ze dat,anders geloven de burgers de overheid niet meer. :D

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:22

bigone schreef:
Er word niet ( meer ) gehamerd op groepsimmuniteit maar om door vaccinatie of immuniteit door besmetting zo weinig mogelijk druk op de zorg te leggen.

Niet helemaal waar.
Alleen door de prik te halen.
Immuniteit aantonen door bloedonderzoek wordt niet aan meegewerkt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:28

LuckyLuna schreef:
Spenk schreef:
Maar ook omdat de antistoffen afnemen :j

Nee die nemen niet af..
Met een echt vaccin niet.

De rhino enting (dient elke zes maanden herhaald te worden) en influenza (verminderde bescherming na 9 maanden maar de KNHS gedoogd 12 maanden) zijn ook nep of onecht, volgens die wijsheid.
Mensen zijn bang voor Corona vaccinatie nummer 3 of 4. Mijn paard zit al op nummer 14. (Is overigens natuurlijk gewoon een complot tussen de KNHS en big pharma).

En op de meeste stallen moet je mee doen met hun vaccinatiebeleid, anders ben je er ook niet welkom. Net zoals op wedstrijden. Medische discriminatie!!

Overigens dient Hepatitis bij mensen ook driemaal herhaald te worden voor optimale bescherming. Ook niet echt uiteraard.

Blijven wel weinig “echte” vaccins over zeg.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 26-09-21 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:30

loriene schreef:
bigone schreef:

Niet helemaal waar.

Hehe, eindelijk iets zinnigs en helemaal eens, er moet snel een mogelijkheid komen om een betrouwbare serologische test te doen. Want misschien zijn er al zoveel mensen die niet geprikt zijn maar wel Corona hebben gehad dat we gewoon voor niks al deze ruzies hebben.
Dus in plaats van geld aan testen besteden, besteed het maar aan serologische testen.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:35

bigone schreef:
Dat is geen stelling Dagahra dat is gewoon de realiteit. Hetzelfde zou gebeuren wanneer er niet voldoende tegen mazelen of polio gevaccineerd werd.

Verklaar je dan nader, waarom ik mijn partner niet heb aangestoken? 2 x aan toe niet? En hebben geen afstand gehouden.

Ik ken meerdere situaties waarbij gezinsleden niet besmet werden. Bij mijn ouders thuis hebben ze ook corona gehad, juist de 2 kwetsbare werden niet besmet(godzijdank!)

Nu ben ik wel van mening dat je corona niet moet onderschatten. Maar dat je vroeg of laat besmet word, nee dat vind ik te stellig. Er worden inmiddels ook onderzoeken naar gedaan, waarom sommige er niet vatbaar voor zijn.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:35

loriene schreef:
bigone schreef:

Niet helemaal waar.

Hehe, eindelijk iets zinnigs en helemaal eens, er moet snel een mogelijkheid komen om een betrouwbare serologische test te doen. Want misschien zijn er al zoveel mensen die niet geprikt zijn maar wel Corona hebben gehad dat we gewoon voor niks al deze ruzies hebben.
Dus in plaats van geld aan testen besteden, besteed het maar aan serologische testen.[/quote]

En ik denk dat hier de clue ligt.
Wanneer ze dit accepteren wordt er niet meer geprikt.
Op 1 of andere manier gaat dit bloedonderzoek er echt niet komen.
Anders hadden ze dit toch allang gedaan?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:44

Dat moment dat je beseft dat je alleen maar nep vaccins hebt gehad :=

Met de dag wordt ik verbaasder dat ik nog leef

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 00:04

loriene schreef:
Zelfde gebeurt met een klokkeluider in de UK.
Heeft een eigen bedrijf als begrafenisondernemer.
Vertelt hoe het echt zit met de zogenaamde caronadoden.

Je weet dat er Bokkers zijn die familie hebben verloren door Corona?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 00:15

Electra63 schreef:
loriene schreef:
Zelfde gebeurt met een klokkeluider in de UK.
Heeft een eigen bedrijf als begrafenisondernemer.
Vertelt hoe het echt zit met de zogenaamde caronadoden.

Je weet dat er Bokkers zijn die familie hebben verloren door Corona?

Wat moet ik hiermee?
Mag ik niet zeggen wat voor beroep die beste man uitvoert en wat zijn bevindingen zijn?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 00:32

Het gaat om het woord "zogenaamde" corona-doden.
En natuurlijk vooral, dat je weer fakenews plaatst ;)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 00:48

Electra63 schreef:
Het gaat om het woord "zogenaamde" corona-doden.
En natuurlijk vooral, dat je weer fakenews plaatst ;)

Jij vindt het fakenews!
Ik niet!!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 00:57

Er zijn zeker mensen overleden aan corona maar het is een feit dat er heel veel mensen zijn weggezet als corona dode terwijl die feitelijk aan iets anders zijn overleden

https://www.ad.nl/binnenland/huisarts-z ... ~a6d3708a/

Nu kan je dit uiteraard weer wegzetten als wappieverhaal maar ik ken deze mensen en ik weet dat het niet waar is en daarbij er zijneer van dit soort gevallen

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 01:27

Het ontslag van keijzer blijkt toch niet te zijn gegaan hoe het hoort…

,Kennelijk kan een minister-president de telefoon pakken en ministers en staatssecretarissen ontslaan zonder kabinetsbesluit. In zijn eentje, per telefoon. Maar dat is vreemd”, aldus Omtzigt in berichten op Twitter. ,,Het reglement is duidelijk: de minister-president mag een voordracht doen voor ontslag, maar het is aan de ministerraad om erover te beraadslagen en te besluiten. Dat is dus niet gebeurd.”

https://www.ad.nl/politiek/omtzigt-onts ... ~af22a3f0/

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 01:59

Daks schreef:
Er zijn zeker mensen overleden aan corona maar het is een feit dat er heel veel mensen zijn weggezet als corona dode terwijl die feitelijk aan iets anders zijn overleden

https://www.ad.nl/binnenland/huisarts-z ... ~a6d3708a/

Nu kan je dit uiteraard weer wegzetten als wappieverhaal maar ik ken deze mensen en ik weet dat het niet waar is en daarbij er zijneer van dit soort gevallen

Ik zie geen feiten in dit artikel.

Het zijn ook altijd Corona-ontkenners of wappies die altijd wel iemand kennen enz.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:03

Electra63 schreef:
Ik zie geen feiten in dit artikel.

Het zijn ook altijd Corona-ontkenners of wappies die altijd wel iemand kennen enz.

En die laatste opmerking is dus zo niet nodig.
Wie ben jij om Daks weg te zetten als ontkenner of wappie, puur omdat zij een andere mening heeft?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:03

Als het tegen je zin is is het niet waar en onzin. Knap arrogant.

En dan erbij iemand wegzetten als wappie terwijl je diegene niet eens kent
behoorlijk onbeschoft..

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:17

LuckyLuna schreef:
Daarbij "echte" vaccins zijn blijvend, zo als de bof of rode mazelen, polio. Die hoef je ook niet vaker dan 1x te halen.

BMR wordt ook 2 keer gegeven (met 14 mnd en 9 jaar) en er zijn onderzoeken of het nodig is om het een derde keer te geven omdat de uitbraken van de bof onder studenten waarschijnlijk komen omdat de antistoffen afnemen na verloop van tijd.
Daarbij worden zwangere vrouwen getest op de aanwezigheid van antistoffen voor rode hond, die ook wel eens te veel gedaald kunnen zijn, ondanks vaccinatie, waarna je het advies krijgt om na je zwangerschap de bmr te herhalen.

Dus een erg slecht voorbeeld.
Daarbij is er eerder kans dat van traditionele vaccins er sporen van de adjudanten in je lichaam blijven dan bij de MRNA vaccins.

Ik heb geen moeite met mensen die niet voor vaccinatie kiezen, maar hou op met het verkondigen van onwaarheden.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:26

bigone schreef:
Dus in plaats van geld aan testen besteden, besteed het maar aan serologische testen.

https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... oet-kunnen
Er zijn er meer die dat vinden :D.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:27

Sharani schreef:
LuckyLuna schreef:
Daarbij "echte" vaccins zijn blijvend, zo als de bof of rode mazelen, polio. Die hoef je ook niet vaker dan 1x te halen.

BMR wordt ook 2 keer gegeven (met 14 mnd en 9 jaar) en er zijn onderzoeken of het nodig is om het een derde keer te geven omdat de uitbraken van de bof onder studenten waarschijnlijk komen omdat de antistoffen afnemen na verloop van tijd.
Daarbij worden zwangere vrouwen getest op de aanwezigheid van antistoffen voor rode hond, die ook wel eens te veel gedaald kunnen zijn, ondanks vaccinatie, waarna je het advies krijgt om na je zwangerschap de bmr te herhalen.

Dus een erg slecht voorbeeld.
Daarbij is er eerder kans dat van traditionele vaccins er sporen van de adjudanten in je lichaam blijven dan bij de MRNA vaccins.

Ik heb geen moeite met mensen die niet voor vaccinatie kiezen, maar hou op met het verkondigen van onwaarheden.

De tweede BMR is alleen omdat bij een paar procent de eerste niet voldoende heeft gepakt. Doorgaans is één wel voldoende.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:38

Daks schreef:
Als het tegen je zin is is het niet waar en onzin. Knap arrogant.

En dan erbij iemand wegzetten als wappie terwijl je diegene niet eens kent
behoorlijk onbeschoft..

Ach, ik vind het onbeschoft om te suggereren dat veel Corona-doden niet gestorven zijn t.g.v. corona. Onbeschoft voor de bokkers die WEL familie of bekenden zijn verloren t.g.v. Corona en onbeschoft naar personeel in de zorg.

Zeker als er een link wordt geplaatst naar een fake-artikel, eerder.
En het andere artikel is een interview met nabestaanden, maar er zijn geen feiten vermeld.
Of ik zie geen uitspraak van de tuchtcommissie.

De suggestie dat medici corrupt zijn, vind ik onbeschoft.