Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:30

Jep huurtoeslag en zorgtoeslag zal voor de rest vaste lasten gebruikt worden en klein beetje wat over is voor boodschappen.

Maar ga wel even kijken ook om iets met sociale dienst zeer waarschijnlijk zit ik nu wel onder sociaal minimum. Zeker nu er ook geen auto meer is. En anders telefoon (vast & mobiel), internet en tv eruit. Is ook weer besparing van zo'n goede 60 euro per maand. Gaan we naar ouderwetse bezigheden. :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:33

MarlindeRooz schreef:
Lekker makkelijk oordelen als je de situatie niet weet. Ik huur via een stichting en de enige andere optie is weer op kamers gaan wonen. Dat is na mijn vorige woonerervaring niet meer te doen. Ben dan de hele tijd angstig. Die kerel heeft nota bene in de bak gezeten nadat hij door een deurwaarder eruit was gezet.

Buiten deze stichting om kan ik geen studio betalen. Betaal voor een studio nu met huurtoeslag er af 330 euro per maand. Dat ga ik ergens anders niet krijgen. En ben herstellende van een goed half jaar heel ziek zijn (=niet werken) dus kan het zowel niet opbrengen qua energie als betalen om te verhuizen. Zeker niet als ik daarna binnen een jaar alsnog verwacht te verhuizen. :+

En marije volgens mij ben jij diegene die nog lekker thuis woont maar wel vaak klaagt over je ouders. :+

Niet doen joh, niet happen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:36

MarlindeRooz schreef:
Lekker makkelijk oordelen als je de situatie niet weet. Ik huur via een stichting en de enige andere optie is weer op kamers gaan wonen. Dat is na mijn vorige woonerervaring niet meer te doen. Ben dan de hele tijd angstig. Die kerel heeft nota bene in de bak gezeten nadat hij door een deurwaarder eruit was gezet.

Buiten deze stichting om kan ik geen studio betalen. Betaal voor een studio nu met huurtoeslag er af 330 euro per maand. Dat ga ik ergens anders niet krijgen. En ben herstellende van een goed half jaar heel ziek zijn (=niet werken) dus kan het zowel niet opbrengen qua energie als betalen om te verhuizen. Zeker niet als ik daarna binnen een jaar alsnog verwacht te verhuizen. :+

En [***] volgens mij ben jij diegene die nog lekker thuis woont maar wel vaak klaagt over je ouders. :+

Ik ken idd je situatie niet. Maar is het dan niet een beter idee om met de stichting te gaan zitten aangezien je aardig wat overlast ervaart? Just trying to help.

Ja ik woon idd bij m'n ouders. Maar eerlijk ik slaap hier alleen nog door de weeks. Verder ben ik altijd weg. En dat zal straks ook wel gaan veranderen. Aangezien ik devrachtwagen op wil :) zoveel thuis ben ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:07

Ik bedenk me net pas dat het wel cool zou zijn om een time lapse te maken van het veranderende weer. |o Had ik dit nou een uurtje eerder verzonnen, dan had ik nog een mooie sneeuwbui vast kunnen leggen.

Also: ik wil een drone, maar ik ben te gierig om mezelf iets leuks te gunnen. -O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:12

Mkango schreef:
Ik bedenk me net pas dat het wel cool zou zijn om een time lapse te maken van het veranderende weer. |o Had ik dit nou een uurtje eerder verzonnen, dan had ik nog een mooie sneeuwbui vast kunnen leggen.

Also: ik wil een [***], maar ik ben te gierig om mezelf iets leuks te gunnen. -O-

Kopen! :)) Ga je geen spijt van krijgen!

Malbec

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:13

Alleen even inlezen in de regelgeving.. ik heb laatst begrepen dat ie aangepast is voor 'amateurvliegers' maar het kan zijn dat ik dat verkeerd opgevat heb.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:14

Mkango schreef:

Also: ik wil een drone, maar ik ben te gierig om mezelf iets leuks te gunnen. -O-

Die dingen schiet ik t liefst uit de lucht :o. Van t weekend lekker wezen varen, hele tijd zo'n drone om de boot, schijtirritant en asociaal.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:16

Dat ik als ga kijken wat ik minimaal zou moeten ontvangen van Uwv en hieronder zit. Gaat uitvogelen hoe dit zit krijg nu het idee dat ik uitkering voor een thuis wonende persoon ontvang.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:21

Benthhh schreef:
Alleen even inlezen in de regelgeving.. ik heb laatst begrepen dat ie aangepast is voor 'amateurvliegers' maar het kan zijn dat ik dat verkeerd opgevat heb.

Klopt, er is geen onderscheid meer tussen hobbymatig vliegen of bedrijfsmatig vliegen. Je zult waarschijnlijk in de open categorie vallen, afhankelijk van wat je wil met de [***]. :) Op de website van de ILT kun je meer lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:22

Benthhh schreef:
Dat was ik sowieso van plan. :P Ik moet ook even kijken wat de regels precies zijn in het VK, ook met registratie, want hij moet daar wel mee naartoe als ik terugga.

_San87_ schreef:
Die dingen schiet ik t liefst uit de lucht :o. Van t weekend lekker wezen varen, hele tijd zo'n drone om de boot, schijtirritant en asociaal.
En bedankt dat je me nu al schijtirritant en asociaal noemt hè. >;) :+ Maar even zonder gekheid: dat zijn dingen die ik dus niet zou doen zonder toestemming, want ik kan me goed voorstellen dat mensen niet zitten te wachten op constant gezoem van zo'n ding of om ongevraagd vastgelegd te worden.

Captain schreef:
Als m'n salaris gestort is over 19 dagen dan. :') (Of eerder als er ergens een mooie aanbieding komt. O:) )

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:22

Ik erger me aan iedereen die loopt te klagen over het weer.
Zo van: vorig jaar was het mooi weer en nu dit. Wat is dit voor onzin, zon en dan weer sneeuw? Etc.

Deal with it, over een paar dagen weer over en iedereen zit in dezelfde oliebol. :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:25

Heerlijk weer op de scooter. :') -O-

Mijn lange jas die nog niet droog is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:25

Argh, zit ik al drie weken achter een offerte aan, begin ik ondertussen een licht paniekske te krijgen want het is iets wat eind volgende week moet gebeuren en het budget moet nog goedgekeurd worden. Krijg ik net een mail met de offerte, dus mijn hart maakt een vreugdesprongetje, STAAT NIET ALLES WAT IK GEVRAAGD HEB IN DE OFFERTE. Echt letterlijk in de mail eronder staat duidelijk aangegeven met opsommingsstreepjes wat ik wil. Waarom? Waarom doen mensen hun werk zo?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:27

Mkango schreef:
Benthhh schreef:
Dat was ik sowieso van plan. :P Ik moet ook even kijken wat de regels precies zijn in het VK, ook met registratie, want hij moet daar wel mee naartoe als ik terugga.

_San87_ schreef:
En bedankt dat je me nu al schijtirritant en asociaal noemt hè. >;) :+ Maar even zonder gekheid: dat zijn dingen die ik dus niet zou doen zonder toestemming, want ik kan me goed voorstellen dat mensen niet zitten te wachten op constant gezoem van zo'n ding of om ongevraagd vastgelegd te worden.

Captain schreef:
Als m'n salaris gestort is over 19 dagen dan. :') (Of eerder als er ergens een mooie aanbieding komt. O:) )

Lees nog eens een keer wat ik zei :7.

Het gezoem is inderdaad heel vervelend. Het ongevraagd gefilmd worden nog meer. Volgende keer gaat de kruisboog mee :)).

Nayomie

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:29

San, wat een agressie _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:31

Nayomie schreef:

Om de drone neer te schieten, he. Niet degene die vliegt :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:31

_San87_ schreef:

Het gezoem is inderdaad heel vervelend. Het ongevraagd gefilmd worden nog meer. Volgende keer gaat de kruisboog mee :)).
Zo gaat dat niet op Bokt, hier lees je gewoon wat je wilt lezen en trekt dat volledig uit z'n verband. :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:32

Mkango schreef:
_San87_ schreef:

Zo gaat dat niet op Bokt, hier lees je gewoon wat je wilt lezen en trekt dat volledig uit z'n verband. :))

Vergeet ik soms :)).

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:32

_San87_ schreef:
Nayomie schreef:

Nja, als je 'perongeluk' verkeerd richt, zal het probleem zich niet vaker meer voordoen O:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:33

Nayomie schreef:
_San87_ schreef:

Nja, als je 'perongeluk' verkeerd richt, zal het probleem zich niet vaker meer voordoen O:)

Hmmm... op zich kan je dat ook nog op een ongeluk laten lijken :+.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:33

Captain schreef:
Zo van: vorig jaar was het mooi weer en nu dit. Wat is dit voor onzin, zon en dan weer sneeuw? Etc.

Deal with it, over een paar dagen weer over en iedereen zit in dezelfde oliebol. :')

Ik geniet dus echt van dit weer. Vind het mooi en interessant om te zien, kan er niets aan doen |(

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:34

Benthhh schreef:
Captain schreef:

Ik geniet dus echt van dit weer. Vind het mooi en interessant om te zien, kan er niets aan doen |(

Wel lastig plannen om de hond uit te laten zo hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:34

_San87_ schreef:
Vergeet ik soms :)).
Ik meestal ook, maar nu was ik me er op tijd van bewust. :')

Benthhh schreef:
Captain schreef:

Ik ook. Baal dus alleen een beetje van die bloesem die meteen weg is, maar verder vind ik het echt heel fascinerend. Inmiddels staat m'n telefoon ook al ruim een uur te timelapsen, én had ik net sneeuw. <3 (En je kunt de magnolia een klein beetje zien. <3 )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:35

Marcella schreef:
Dat ik als ga kijken wat ik minimaal zou moeten ontvangen van Uwv en hieronder zit. Gaat uitvogelen hoe dit zit krijg nu het idee dat ik uitkering voor een thuis wonende persoon ontvang.

Als je onder het bestaansmnimum komt heb je recht op aanvul tot bijstandsnivo. Ik zou toch echt achter een aantal dingen met spoed aangaan.
Huurtoeslag. Zorgtoeslag, bijzondere bijstand, kwijtschelding van eea aan gemeentelijke lasten. Dus hup even de gemeente bellen en hulp vragen. :j

Het geluid van een drone _-:( zo naar. Rot op vlieg buiten de bebouwde kom in de leegte. Je mag niet eens binnen de bebouwde kom vliegen. Of boven een priveperceel zonder toestemming. Ooit een keer op een camping had iemand naast ons zo n ding mee. Echt werkelijk steeds over ons plekje heen en weer vliegen. En oude woonplaats had toenmalige achterbuur zo n kreng. Met mooi weer ging hij alle tuinen af. -:(-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:41

Captain schreef:

Tot je geen auto hebt en je winkelt op afspraak dus ook niet tussen de buien door ergens heen kan fietsen. Had net echt nét geluk met de sneeuwbuien. _O-