Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:45

Toen ik jong was en in zoetermeer woonde gingen wij ook langs de deuren en zat toen op een katholieke basisschool, en ergens denk ik dat we dat hier ook nog deden. En dat was een openbare basisschool.
Maar er wordt weinig aan sint maarten en/of halloween gedaan hier geloof ik.

Mijn neefje en nichtje gaan normaal wel langs de deuren met halloween geloof ik. Geen idee wat ze daarvoor gaan doen dit jaar.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:47

Hier doen alle basisscholen het. Ik ben nooit thuis met st Maarten :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:53

Ik heb in de 36 jaar dat ik in dit dorp woon nog nooit een kind aan de deur gehad voor Sint Maarten. Zeker niet gebruikelijk hier.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:55

Ik koop wel altijd een zak van die mini marsjes en kitkats enz. Maar ze komen niet.
Als de kinderen hier in de buurt dat wisten hé.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:55

In het noorden lopen alle kinderen Sint Maarten inderdaad. Maar er zijn vast straten waar nooit iemand aan de deur komt. Hier meestal ongeveer 20 kinderen en dan zijn we niet de hele avond thuis.
Wij lopen namelijk eerst met onze eigen kinderen al op tijd en na onze eigen straat gaat één van ons naar huis om open te doen voor andere kinderen ( tot die tijd is het licht uit dus zijn we zichtbaar niet thuis).

Kan hier gerust een hele bak snoep buiten zetten, niemand die het zomaar meeneemt hoor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:03

Wij hebben een ander feest met lampionnen hier in september. Lokaal gebruik. Komt geen snoep bij kijken. Wel met optochten normaal gesproken. Dit jaar helaas niet (begrijpelijk) vanwege corona.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:11

Bij ons is het sinds een paar jaar ook ineens Sint Maarten. De buren komen dan vragen of ze langs mogen komen met de kinderen. Geen idee of ze dat dit jaar willen doen...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:25

Hier wordt door de carnavalsvereniging een optocht georganiseerd voor de kinderen met na afloop warme chocolademelk en wat lekkers.
Op de route hebben mensen alles versierd en iedereen die het leuk vind staat buiten met schalen met snoepjes voor de kinderen. Echt heel erg leuk en daarmee ook geen risico dat je bij mensen aanbelt die er geen zin in hebben. Maar niet coronaproof dus denk niet dat daar iets mee gebeurt.

Sinterklaas is dit jaar dmv een drive trough, wel leuk bedacht (en goed te doen met 30-40 kinderen ofzo in een dorp)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:33

Hier heeft de activiteiten vereniging aangegeven wel nog iets te willen doen met Halloween voor de kinders. Vorig jaar hadden ze voor het eerst een soort route uitgezet door het bosje hier. Was al spannend zat voor de kleintjes, door een donker bos, beginnend bij een opgebouwd spannend kasteel....langs heksen en spoken en sprookjesfiguren door een donker bos, de lampjes volgen, en van al die figuren kregen ze dan iets van snoep :=

Was een succes en ze wilden dit jaar een langere route doen. Zou eigenlijk nog steeds kunnen want buiten, dan moeten de kinderen / ouders gewoon wat meer afstand houden, de volgende pas het pad in als de vorige weg is :)

Ik vind dit ook leuker dan dat rare gebedel langs de deuren, daar ben ik eigenlijk niet zo voor om m'n kleuter dat te laten doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:37

Vanavond om 21.30 een extra lange aflevering van Jinek die helemaal in het teken staat van corona. Met Diederik Gommers en FL enzo

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:56

Hier wel Sint Maarten. Maar doordat wij aan een zandpad wonen komen de kinderen in 1 keer met paardentrailer.
Goed punt. Net als buurtbbq lijkt mij dit ook niet verstandig met alle begeleiding erbij.
Hier gaat het gewone leven op de basisschool door. Zo nu en dan 1 thuis voor een test en dan negatief en weer door. Een echt omgekeerde wereld met de buitenwereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:04

Ach kijk :')

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:06

Dat zat erin helaas...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:08

Ik vind die man echt zo ongeloofwaardig. Ik acht hem tot van alles is staat. Twijfel of hij wel echt Corona heeft gehad of dat het gewoon een stunt is, zodat hij het inderdaad kan wegwuiven alsof het allemaal wel mee valt met dat virus. ENGERD!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:15

He fijn nu voel ik me echt gerustgesteld.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:16

Volgens Trumpy...

I will be leaving the great Walter Reed Medical Center today at 6:30 P.M. Feeling really good! Don’t be afraid of Covid. Don’t let it dominate your life. We have developed, under the Trump Administration, some really great drugs & knowledge. I feel better than I did 20 years ago!

Hóógst onverantwoordelijk -:(-

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:17

Relaxed schreef:
Ach kijk :')

[ [url=m/Vs8EsD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja met de duurste medicijnen mega ziekenhuis kamers en team artsen .en dan buiten zicht gewoon verder behandeld

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:22

Wacht maar tot de dexamethason is uitgewerkt... Dan is het wel over met dat 'better than 20 years ago'.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:23

Kotsmisselijk word ik van die man!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:23

Blue_Eyes schreef:
Wacht maar tot de dexamethason is uitgewerkt... Dan is het wel over met dat 'better than 20 years ago'.

Maar dan nog zal hij blijven zeggen dat het fantastisch gaat..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:25

Hij zal het wel proberen ja. Maar goed, onder invloed van de medicijnen gaat hij nu goed, maar hij kan natuurlijk net zo hard weer op zijn plaat gaan. In theorie kan hij er zelfs nog aan doodgaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:27

Ik dacht pas nog terug aan die overleden verpleger die nog super jong was. Die zou waarschijnlijk nu geleefd hebben als hij het nu kreeg ipv in Maart. Die hebben ze thuis zonder controle en zonder ondersteunende medicatie laten afwachten tot hij zo verschrikkelijk slecht was dat hij meteen uit zijn woonkamer door mocht naar de IC. Dan is er nu toch echt heel veel meer kennis en veel betere kansen.
Bij Berlosconi hadden de artsen dat ook gezegd, als hij het eerder had gekregen was hij waarschijnlijk overleden.
En nu doet Trump even alsof dat hartstikke normaal is -O-

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:28

Nog afgezien van het feit dat de president behandeld wordt met alles wat er kan, en de gewone Amerikaan dat óf niet krijgt óf eraan failliet gaat.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:30

Blue_Eyes schreef:
Nog afgezien van het feit dat de president behandeld wordt met alles wat er kan, en de gewone Amerikaan dat óf niet krijgt óf eraan failliet gaat.

Dit ja.
Jammer, ik had echt gehoopt dat hij het zodanig zou krijgen dat hij even flink onder de indruk zou zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:31

Ik vind het al met al maar een heel apart verhaal.