Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lizy29 schreef:Poosje81: absoluut waar dat Frankrijk het toerisme nodig had voor de economie en daarom snap ik ook echt dat ze het hebben open gegooid maar aan de andere kant denk ik ook dat dat er wel mede voor gezorgd heeft dat we nu weer in lockdown zitten. Mag je man wel bij je bevalling zijn?
Oh en tipje voor de boodschappen, mocht je een carrefour in de buurt hebben. Boodschappen bestellen via hun site gaat echt super simpel en je hoeft als het goed is niet naar binnen om ze op te halen. Ze komen het naar je auto brengen en zetten het er zelfs in.
besita schreef:Pandora2 schreef:mvdende Ben jij echt zo dom geboren ?? Of is het er gaandeweg ingeslopen ?![]()
![]()
![]()
![]()
Mvdende is autistisch mischien kunnen sommigen toch een klein beetje minder hard zijn
Sclimpre schreef:mvdende schreef:Ik ben alleen van mening dat niet ALLEEN de zorg het zwaar heeft momenteel, in heel veel sectoren is de werkdruk gigantisch!
Hier heeft ze toch wel een punt
Ongetwijfeld hebben de mensen in de zorg het op dit moment het hardst te verduren, maar ze krijgen er ook respect voor.
Er zijn nog andere beroepen die ook in slechte omstandigheden moeten doorwerken, die we ook niet kunnen missen en waar niemand aandacht voor heeft.
Ik denk spontaan aan mensen die in supermarkten werken, buschauffeurs, mensen die herstellingen doen, het lijstje is ongetwijfeld lang.
Ook zij lopen het risico om door hun werk besmet te geraken, en zonder hen zouden we nog erger in de problemen zitten maar zij krijgen geen enkele waardering.
Dus op dit punt ben ik het wel met mvdende eens.
Sclimpre schreef:mvdende schreef:Ik ben alleen van mening dat niet ALLEEN de zorg het zwaar heeft momenteel, in heel veel sectoren is de werkdruk gigantisch!
Hier heeft ze toch wel een punt
Ongetwijfeld hebben de mensen in de zorg het op dit moment het hardst te verduren, maar ze krijgen er terecht ook veel respect voor.
Maar er zijn nog andere beroepen die ook in slechte omstandigheden moeten doorwerken, die we ook niet kunnen missen en waar niemand aandacht voor heeft.
Ik denk spontaan aan mensen die in supermarkten werken, buschauffeurs, mensen die herstellingen doen, het lijstje is ongetwijfeld lang.
Ook zij lopen het risico om door hun werk besmet te geraken, en zonder hen zouden we nog erger in de problemen zitten maar zij krijgen geen enkele waardering.
Dus op dit punt ben ik het wel met mvdende eens.
Varekaj schreef:Om even verdere op de kast gekruip te vermijden:
Onverantwoorde vakantie is voor MIJ: met een allen hutje lutje in een vliegtuig kruipen. Met grote groepen bijeenhokken, zonder enige vorm van afstand of bescherming. Locaties uitzoeken waar geen restricties zijn/waren en losgaan alsof de wereld vergaat. Bezopen bij elkaar op schoot kruipen tijdens zuipfeesten, familiefeesten etc. Erop los knuffelen en kussen alsof het wereldrecord intiem zijn gebroken moet worden. Bewust opzoeken waar testen/maskers vermeden kunnen worden want "niet leuk" en bewust niet in quarantaine gaan als dat wel geadviseerd wordt.
Al de rest: ik hoop dat jullie oprecht genoten hebben
Pandora2 schreef:besita schreef:
Mvdende is autistisch mischien kunnen sommigen toch een klein beetje minder hard zijn
Autistisch?? Wat een grap joh !![]()
Ik geloofde het ook eerst een tijdje toen ze het tig keer schreef hier op bokt.
Maar dit heeft echt niks met autisme te maken maar alles met strontverwend zijn.
Heel jammer weer voor de mensen die echt autisme hebben.
Varekaj schreef:Ze hadden meer moeten inzetten op toerisme in eigen land, of binnen een bepaalde afstand van huis. Heb je ook mogelijkheden zat, mits goede aanpak kon dat heel mooi georganiseerd worden. De economie had er voordeel bij gehad, iedereen had toch even van huis weg kunnen gaan en wie weet hadden we dan niet gezeten waar we nu zitten.
Want een staycation, ok, dat is ff zuur. Alleen hadden we wel nog flink de lol erin om dan binnen de eigen landsgrenzen leuke dingen op te zoeken en dergelijke. Maar nu worden we met wat pech terug verbannen naar 10km (ik kan potverdekke niet eens naar stal dan!) en aangezien we in best stedelijk gebied wonen is het "te ontdekken"-lijstje dan ineens wel heel erg ingekort.
We gaan nog steeds in zwemkledij met verwarming hoog een cocktail middagje houden met ons 2 en exotische recepten uitproberen. Vanavond is het kaas-en wijn op de planningKunnen we niet naar Frankrijk, dan komt dus vin, du pain et Du Boursin maar naar ons
![]()
Maar als mensen nog inspiratie hebben... Altijd welkom. En dan liefst betere alternatieven dan de grote jaarlijkse poets, want die heeft vriend ook alvast voorzien.
Thioro schreef:In Frankrijk hebben ze wel gehamerd op vakantie in eigen land en velen hebben dat ook gedaan, maar er blijven altijd mensen die vinden dat vakantie zonder vliegen geen vakantie is.