Karl66 schreef:Joman schreef:
Ja, dan had ik dat gedaan ja.
En iedereen die uit noord-Italië of China kwam, had ik direct 2 weken in quarantaine gestopt.
Laat ik heel duidelijk zijn: ik heb de wijsheid niet in pacht. Maar, met een beetje een vooruitziende blik, had men dit kunnen verwachten.
Het is toch op z'n minst vreemd te noemen dat wij deskundigen hebben, die zich op dagelijkse basis bezig houden met onze volksgezondheid en virussen en dat soort degelijke dingen, en dat dit niet voorzien was. Dat vind ik echt ontzettend raar. Met het gereis van iedereen over de hele wereld, is 1+1 toch 2?
En dat is dus precies de reden waarom jij dat hier op Bokt verkondigt en niet als adviseur aan de regering. Als je maatregelen afkondigt, waar op dat moment geen draagkracht voor is, dan creëer je niet alleen op dat moment een probleem, omdat niemand zich er aan houdt, waardoor die maatregelen een wassen neus worden. Wat je tegelijkertijd doet is het draagvlak voor toekomstige maatregelen ondermijnen. Want als je één keer een situatie gecreëerd hebt, waarbij mensen niet naar je luisteren, dan wordt het bij elke volgende situatie steeds moeilijker om de mensen te overtuigen dat het nou wel echt moet. Als je wilt dat je maatregelen effectief zijn, dan moet je de massapsychologie bij die maatregelen snappen en op de goede manier gebruiken.
Dat is grappig, want dan ga je er direct vanuit dat er geen draagvlak voor zou zijn en dat niemand zich eraan houdt. Waar baseer je dat op?