Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 09:14

Aantal maanden geleden ook mijn eerste boete ongeveer gehad in 10 jaar tijd.
Wij hebben sinds kort van die mobiele flitspaal staan in het dorp.

En het is een weg waar je max 50 mag rijden, maar het een weg dat vraagt dat je harder rijd.
Dus ik rij altijd iets harder dan wat toegestaan is.

Heb toen een boete gekregen voor 12 km te hard rijden, €141,-
Tussen door is ie nog weg geweest, en laatst zag ik hem echt staan en nog gedacht van moet zo echt langzaam gaan rijden..

En ik rij er met 60 voorbij 8)7 %)

Shadow0

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 09:47

Een ergernis omdat ik het best vaak zie: mensen die voorsorteren op de snelste baan (bv rechtsaf terwijl ze rechtdoor willen of andersom) om zo de rij voor het stoplicht te omzeilen. Heel erg aso. En een keer een foutje is echt niet erg, dat overkomt iedereen wel eens, maar dit is nu gewoon een vaste strategie voor sommigen en dat is echt heel vervelend en nogal link.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 09:53

Laatst ging ik met de auto naar mijn werk. Ik kan nog niet zo goed de bocht maken voor de parkeergarage en rij dan altijd een stukje door, maak daar de bocht en rij dan vervolgens recht op de garage af.
Maar ik moet ook eens stukje achteruit om te keren.
Sta ik vorige week in de achteruit rij modus, staat er een auto te wachten.

Maar omdat ik een bijzondere verrichting moest doen moest ik hem natuurlijk voorrang geven.

Afijn geen reactie, ik seinde naar die persoon dat ie voor mocht en nog niks.

Toen dacht ik nou dan ga ik maar.
En op het moment dat ik ging ging die auto ook.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 10:06

purny schreef:
FrNo schreef:
Zonde van de boete

Voor zover ik weet, mag je je telefoon gebruiken als je stil staat inderdaad.
Dus bij stoplicht en file.

Ik weet het,was heel stom. Kwam er later pas achter dat ik er niet had mogen rijden.
Goede les voor de volgende keer.

Ik wist dat dus helemaal niet. Tot ik het aan een agent had gevraagd ik zag namelijk telkens mensen met de telefoon in hund hand zitten bij het stoplicht.

De ergernis doelt niet op de telefoon gebruikers die stil staan, maar de mensen die gaan slingeren, niet spiegelen, grote snelheidsverschillen aanhouden, of niet door hebben dat er een file bv staat en op hun voorganger knallen bijvoorbeeld. bij stilstaan mag dit inderdaad en lijkt me ook prima :D

En eigenlijk vooral hoe normaal het lijkt te worden.

Wel balen van de boete zeg, die is wel pijnlijk -O-

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 10:20

FrNo schreef:
Zonde van de boete

Voor zover ik weet, mag je je telefoon gebruiken als je stil staat inderdaad.
Dus bij stoplicht en file.

Maar alsnog niet verstandig om te doen.

Hoevaak mensen niet opletten. Of denken dat het groen is omdat de voorganger de voet van de rem afhaalt.

Ik zit soms ook op mijn telefoon. Maar ik weet ook dat het beter is niet te doen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 10:42

Het is een goeie manier om te merken dat je eigenlijk vaak helemaal niet lang voor het stoplicht hoeft te wachten. Zo heel af en toe gaat er iets mis met de navigatie, en die probeer ik dan bij een stoplicht weer te fixen, en dan merk je hoe weinig tijd je dan hebt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 19:05

Einde ochtend reed ik thuis weg, kom aan het einde van de parkeerplaats. Komt iemand van links en die wou nog even gauw voor mij maar echt zo mij afsnijden. Nou vandaag had ik niet zo’n toegefelijk humeur dus ik stuurde mijn auto heel vlug schuin voor hem.
Vervolgens moet ik linksaf de weg op waar al het andere verkeer voorrang heeft en het is druk. Er komen van rechts auto’s de parkeerplaats op die hebben de lange bocht, maar tussendoor komen ook van links auto’s die rechtdoor moeten.
Kortom ik moet even wachten.
Toen er een auto van links de parkeerplaats op kwam en ik nog niet vertrok, ging meneer achter mij staan toeteren. Wat meneer alleen nog niet zag was dat er ondertussen van rechts een auto stevig doorrijdend ( te hard dus ) aan kwam rijden en ik daar echt mijn auto niet voor ging gooien.

Dus ik draaide mij om en gebaarde rustig aan meneer. Daarna kon ik vertrekken. Als je mij in de weg zit en je gaat daarna onterecht ongeduldig zitten doen heb je dubbel pech. Het is niet omdat jij toetert dat ik dan ineens gas geef met boem = ho tot gevolg }:0

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 19:11

Ik sta op een camping waar he 10 kmu mag rijden, om de zoveel meter een enorme drempel en ze scheuren me toch met een noodgang voorbij.
Dat er nog geen kind is aangereden, is een wonder. Die rennen, steppen, fietsen, skaten de hele dag dat weggetje over richting speeltuin en meer.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 19:39

Bizar. Morrie want eng!

Vandaag een ergenis. Een man van rechts die moest wachten (stopbord) gooide zijn auto vlak voor mij door rechts af te slaan. Dus ik die 90 reed (mocht en was goed mogelijk) ging vol op de rem..OK moet kunnen, geeft niets. Gaat die gast 50 km sukkelen. Ok ik kon er niet langs want doorgetrokken lijn. Ok dan maar even sukkelen achter die zalf, moet kunnen.
Rijden er na een tijd fietsers voor hem, en we reden inmiddels (in de Dordogne ) via bochten naar boven en rechts was geen vangrail. Gaat die gast, zonder dat hij zicht had notabene vlak voor de bocht met zijn 50 km die fietsers inhalen. We hielden onze adem in en gelukkig kwam er geen tegenligger aan, dus is het goed gegaan.
Ik was zo blij toen de weg weer een extra inhaalstrook had en ik snel voorbij die gast kon.
We waren ook achter hem door een 30 km stukje gereden, waar hij ook met 50 km door reed. Wat een idioot zeg. Die dacht echt als ik maar 50 km rijd komt het wel goed want de andere regels zijn totaal niet belangrijk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 20:15

Morrie wat een idioten om zo hard te rijden.

Pien, ook een mafketel met zijn gedrag in de auto.

Ik kwam met de auto een straat uit, doorgetrokken stoep om linksaf te gaan.
Kwamen voetgangers aan over de stoep dus die heb ik voor gelaten, stoep was doorgetrokken.
Haalt een 70+ vrouw op de fiets mij in en rijdt bijna die voetgangers aan. Sta niet voor niets te wachten hoor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 20:32

Ook bizar luuntje. Regels zijn er voor iedereen. Ook voor fietsers.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 21:06

Ja maar voor de een gelden de regels meer dan voor een ander heb ik het idee.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 21:19

Sommigen hebben gewoon het inzicht van een mug.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 21:38

Zeg, beledig die mug nou niet! Straks steekt ze je nog! :=

Maar je hebt wel gelijk, sommige verkeersdeelnemers hebben het verkeersinzicht van een ééncellige amoebe...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 23:02

Wij hebben een keertje gehad we stonden op de brug om naar links te gaan,
en vanaf de brug kan je alleen links of rechts af.

En om in het centrum te komen moet je naar rechts en dan de eerste straat naar links,
of je wilt flink omrijden kan je ook via Links om er te komen.

Maar we hadden iemand voor ons staan, die ging rechtdoor door een straat waar 1 richtingverkeer is,
de andere kant op..
wij zaten echt van (mijn vader en ik) WTF wat is hier net gebeurt? Hoe dan?!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:48

Siggislief, oh apart.
Jammer dat er dan net geen agent in de buurt is.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:51

Shadow0 schreef:
Een ergernis omdat ik het best vaak zie: mensen die voorsorteren op de snelste baan (bv rechtsaf terwijl ze rechtdoor willen of andersom) om zo de rij voor het stoplicht te omzeilen. Heel erg aso. En een keer een foutje is echt niet erg, dat overkomt iedereen wel eens, maar dit is nu gewoon een vaste strategie voor sommigen en dat is echt heel vervelend en nogal link.

Dat doen ze tot ze gesnapt worden... de boete voor het niet volgen van de richting van de voorsoorteerstrook en het aan het eind kruizen van de ononderbroken streep is €250,-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:54

Wouw siggislief!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 10:12

Wij denken/dachten uiteindelijk dat het iemand is geweest die voor het eerst hier kwam en de route niet kende.
Maar moet zeggen, zag wel duidelijk een Telefoon aan het raam hangen, en GPS aan dus daar kon het niet aan liggen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 11:26

Ik heb me van de week vermaakt met een spookrijdster. Ze wilde links maar ging niet om de vluchtheuvel... na 40 meter kwam er al verkeer aan van de andere kant en moest blonde muts achteruit. Ging niet geweldig... 2x de stoeprand op en uiteraard ook nog de verkeerde kant op draaien zodat het nog langer duurde. De pure paniek in haar ogen was goud...

Ik was ook aangenaam verrast dat in de ontstane verkeerschaos een dikke X5 mij met de bus er tussen liet en ik met maar 2 minuten vertraging uit de chaos kwam.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 11:38

Die spookrijdster heeft zich gewoon vergist Anne dat iedereen een keer kan overkomen. Sneu en ook logisch dat ze in paniek was en waarschijnlijk daardoor de stoeprand raakte.
Het is maar hoe je er naar kijkt. We vergissen ons allemaal wel eens.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 11:51

Ooit ook mee gemaakt tijdens mijn rijlessen, de mevrouw stond daar met der vriendin/zus en kinderen
op de verkeerde kant en die zag 2-3 rijen met auto's op der af komen.

Die heeft wel snel omgekeerd naar de goede kant op.

Was op een kruising boven de snelweg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 17:05

Het hoort hier helemaal niet maar... ik was de cola vergeten bij de boodschappen. Ik dacht, 'dan loop ik even langs het tankstation, dat is wel iets duurder maar voor zo'n ene keer...'
€ 5,26 voor 1,25l :$ :$ :$

:oo

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 17:42

Spookrijders zijn gevaarlijk.
Soms is de wegindeling best onoverzichtelijk.

Anne fijn dat je weinig vertraging had.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 18:21

Zooo… Ik had de cola laten staan, dan maar geen cola :o