Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ceffyl schreef:Oh jongensAlle ouders bij mij op werk helemaal over de zeik dat de kinderen weer thuis zitten de komende weken. Dat ze geen idee hebben hoe ze het gaan doen, dat wij (collega’s zonder kinderen) ons maar flexibel moeten opstellen tov hen, want er breekt een hele zware periode aan
Oh en boehoe, want de arme kindertjes kunnen nu ook niks leuks doen tijdens de kerstvakantie. Wat is er mis met jezelf gewoon thuis vermaken vraag ik me dan af.
Femke_Tweety schreef:Gosh, je zult het toch verdorie met je eigen blóedjes vam kinderen vol moeten houden. Samen zijn met de geweldigste prinsjes en prinsesjes op aarde.
Die lieverdjes die op school allemaal hun eigen bijzonderheden móeten hebben in de klas, want dat zijn ze zó waard en hebben ze zó nodig omdat ze zo intens speciaal en lief zijn. Ze bedoelen dingen tenslotte nóóit verkeerd of vervelend...
Tsja, dat moet toch gewéldig zijn! Extra tijd doorbrengen met de meest bijzondere menselijke exemplaren die ooit hier op aarde hebben rondgelopen....
Ceffyl schreef:Oh jongensAlle ouders bij mij op werk helemaal over de zeik dat de kinderen weer thuis zitten de komende weken. Dat ze geen idee hebben hoe ze het gaan doen, dat wij (collega’s zonder kinderen) ons maar flexibel moeten opstellen tov hen, want er breekt een hele zware periode aan
Oh en boehoe, want de arme kindertjes kunnen nu ook niks leuks doen tijdens de kerstvakantie. Wat is er mis met jezelf gewoon thuis vermaken vraag ik me dan af.
HopeMyDay schreef:Ik dacht dat die opvang was voor leerlingen in het basisonderwijs (en de echte kleintjes), niet voor leerlingen op het VO... Neem toch aan dat die alleen thuis kunnen blijven of, als de ouders thuiswerken, zich gewoon kunnen gedra- o nee, wacht.Ceffyl schreef:Oh jongensAlle ouders bij mij op werk helemaal over de zeik dat de kinderen weer thuis zitten de komende weken. Dat ze geen idee hebben hoe ze het gaan doen, dat wij (collega’s zonder kinderen) ons maar flexibel moeten opstellen tov hen, want er breekt een hele zware periode aan
Precies dit dus. Zodra de wondertjes thuis zijn kan er niet gewerkt worden want dan leiden ze zo ontzettend af.
Ik heb vanmiddag gesproken met een goede vriendin van mij die docent is op een VMBO. Zij heeft klassen van gemiddeld 25 leerlingen en is daarnaast mentor van een brugklas. Als zij al die 25 "wondertjes" net zoveel aandacht moet geven als dat ze thuis (niet) krijgen dan kwam ze niet meer aan slapen toe.
Ook hadden we het even over het opvangen van leerlingen met ouders die een vitaal beroep hebben. Ze heeft afgelopen week al een goede 10 telefoontjes gehad van haar eigen mentorklas van ouders die géén vitaal beroep hebben maar die thuis moeten werken/gewoon naar hun werk gaan en de kinderen niet willen hebben.
Zucht. Ouders zijn lastig