[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:36

Gaat het niet worden, oma en opa willen iets te graag dat dat grut weer op bezoek mag -O-

Magrathea

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:31

He oliebol :n
Maar kan er dan geen regel worden ingesteld dat ze alleen op de kamers mogen komen? Rondrennende kinderen lijkt me voor die oude mensjes ook niet zo prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 23:17

Die vinden het net fantastisch dat ze "zo mooi kind kunnen zijn" -O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 01:05

Varekaj schreef:
Die vinden het net fantastisch dat ze "zo mooi kind kunnen zijn" -O-

Ah ja, als kinderen 10 minuten op de bank moeten zitten veranderen ze in steen :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:31

Oma en opa zijn er om de kinderen te verwennen. Dat leeft heel erg onder onze bewoners. Al hebben we er ook wel een aantal die niet altijd even poeslief zijn als ze wat uitvreten en die dan heus wel fiks ingrijpen.

Nou ja, ik kan de rust wel waarderen in ieder geval.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:40

Mijn hemel ik heb net een filmpje van een bevalling gezien, om 10u 's morgens! :') Het was wel relevant voor de presentatie (college anatomie) maar toch.
Echt van "niks te zien" tot "baby eruit", mijn hemel, gelukkig had ik m'n camera niet aan staan, ik zat echt in morbide fascinatie te kijken maar was tegelijkertijd in pure shock :')

Edit: overigens was dat hele deel een aaneenschakeling van " nope nope nope" voor mij :') ik zal jullie de details besparen maar goeie god wat een beproeving voor de vroege ochtend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:58

Dapper dat je bent blijven kijken.. :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:03

#rijkt Magrathea een virtueel kopje koffie aan om bij te komen van deze beproeving.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:13

Je hebt in ieder geval weer een goede bevestiging gehad dat je het echt niet wil :+

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 16:54

Oh jongens :') Alle ouders bij mij op werk helemaal over de zeik dat de kinderen weer thuis zitten de komende weken. Dat ze geen idee hebben hoe ze het gaan doen, dat wij (collega’s zonder kinderen) ons maar flexibel moeten opstellen tov hen, want er breekt een hele zware periode aan _O-

Oh en boehoe, want de arme kindertjes kunnen nu ook niks leuks doen tijdens de kerstvakantie. Wat is er mis met jezelf gewoon thuis vermaken vraag ik me dan af.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 19:15

Ik snap wel dat ze t poedersuiker vinden. Bevestigt voor mij nog maar meer hoe blij ik ben geen kinderen te hebben.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:15

Gosh, je zult het toch verdorie met je eigen blóedjes vam kinderen vol moeten houden. Samen zijn met de geweldigste prinsjes en prinsesjes op aarde.
Die lieverdjes die op school allemaal hun eigen bijzonderheden móeten hebben in de klas, want dat zijn ze zó waard en hebben ze zó nodig omdat ze zo intens speciaal en lief zijn. Ze bedoelen dingen tenslotte nóóit verkeerd of vervelend...
Tsja, dat moet toch gewéldig zijn! Extra tijd doorbrengen met de meest bijzondere menselijke exemplaren die ooit hier op aarde hebben rondgelopen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:53

Ceffyl schreef:
Oh jongens :') Alle ouders bij mij op werk helemaal over de zeik dat de kinderen weer thuis zitten de komende weken. Dat ze geen idee hebben hoe ze het gaan doen, dat wij (collega’s zonder kinderen) ons maar flexibel moeten opstellen tov hen, want er breekt een hele zware periode aan _O-

Oh en boehoe, want de arme kindertjes kunnen nu ook niks leuks doen tijdens de kerstvakantie. Wat is er mis met jezelf gewoon thuis vermaken vraag ik me dan af.

Jonge kinderen kunnen zich nog niet een hele tijd zelf vermaken. (Of je hebt er exemplaren tussen zitten die wat ouder zijn maar het alsnog niet kunnen.) En je hebt met kinderen hoe dan ook afleiding. Ik ben in ieder geval maar weer blij dat ik ze niet heb :Y)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:23

Alhoewel ik de ergernis begrijp, heb ik er ook bewondering voor hoe ouders met jonge kinderen (bassischoolleeftijd of jonger) alle ballen hoog weten te houden. De opvang-/juftaak is bewust uitbesteed en écht niet makkelijk als die er ook nog bij komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:13

Ze kunnen toch zelf flexibel zijn? Mormels op tijd naar bed en dan de avonduren werken. Filmpje aan overdag, hop weer anderhalf uur werk te pakken. Ik ga mij echt niet uit de naad rennen voor andermans probleem. Dan zit ik straks overwerkt thuis zeker omdat Vlindertje zich geen seconde kan vermaken terwijl mama of papa werkt. Toedels!

Ik snap best dat collega's met kinderen nu weer minder productief zijn. Maar ze mogen wel gewoon hun best blijven doen. Gelukkig werken veel van mijn collega's ter compensatie dus ook in de avonduren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:32

Flexibel in je uren plannen is 1 ding. Flexibel zijn als in "jij moet mijn werk erbij nemen want ik kan niet werken door Pietje Puk en de snottebel" is nog heel wat anders.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:37

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:23

Voortschrijdend inzicht wellicht.

Ik vind het bizar dat het niet in het basispakket zit.
Ik denk dat het zelfs economisch, dus puur op zorgkosten, voordelig is om het op te nemen in het basispakket.
Minder abortussen
Minder zwangerschappen en dus minder zorgkosten daar.

Los van dat ik überhaupt vind dat er al veeeeeel te veeeeeel mensen op deze aardkloot rondlopen.

(Overigens zelf dus wel minder fijne ervaringen met de pil, dat heb ik wel eens verteld. Maar voor het grote geheel zeg ik op dit moment dóen. Maatschappij breed op de grote aantal heeft de pil meer voordelen dan nadelen.)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:03

6 jonge gozertjes.
Zeg maar laatste klas basisschool of 1e/ 2e voortgezet.

Voor de aldi, waar ik mijn karretje pak, lopen ze al een beetje te kloten. Als een malle vlak voor mensen langs.
Met de karretjes rondzwieren alsof het hun vriendinnetje op kunstschaatsen is.
Awel, ze vielen op en niet positief.
De kleine ongemaskerde kaaskoppen.

Ik de Aldi in.
Vlak na mij dat hele circus ook.
De winkel door, onaangepast hard praten.
Dingen vastpakken, maar niets komt in hun karretjes terecht.

Vooreerst ga ik gewoon door met mijn 10-daagse boodschappen. (Ernstig risicogroep, ik ben voorzichtig)

Tot ik bij het laatste gangpad kom.
Alwaar ze gezessen in een soort kring staan te kletsen, herrie schoppen.
1 zit half op een vrieskast, de ander hangt tegen een pallet.
Dat idee.

En geen mogelijkheid om daar fatsoenlijk langs te komen.

Dus ofwel wachten ofwel omdraaien een ander pad in, hun voorbij, en weer terug in datzelfde pad waar ik dus wel zijn moet, maar voorbij dat gespuis.

No way dus.
Dat ga ik niet doen.

Ik heb in de winkel mensen geërgerd zien kijken.
Personeel al een paar keer een blik naar elkaar, doen we wat of niet.

Het zooitje frustreert mij.
Staat in de weg, misdragen zich, 0 rekening met coronamaatregelen.

Ik ga níet omlopen voor een stel jonge haantjes dat loopt te klieren. No f#cking way.

Goed.

Ik sta in het pad op een meter of drie achter die groep.
Midden in het pad.
Ik wil er duidelijk langs.
Geen reactie.
Ik hang over de handbeugel van mijn karretje en kijk in hun richting, geen reactie.
Ik tracht oogcontact te maken, geen reactie.

Ik ga rechtop staan.
Armen over elkaar heen en kijk indringend richting groep.
Geen reactie.
Ik houd dat redelijk lang vol.
Ik merk dat een personeelslid mijn actie gezien heeft.
Maar daar nog geen reactie.

Ik ben het zat.

'ZEG HEREN, denken jullie hier schoolklasje te kunnen spelen??'

De grote mond die ik verwacht krijg ik. 'Ken je dat niet gewoon ff lief vragen ofzo?' op een uitdagend toontje, van 1 van hen. Terwijl hij uitdagend langs me heen loopt. De rest kijkt weg of draait om.

Die opmerking kan ik uiteraard prima pareren.

'Als jullie nou iets meer rekening met een ander houden, HOEF ik niets te vragen'

Op dat moment krijgt het aldipersoneel ook lef.
In ieder geval 1.
Spullen kopen, of de winkel uit zegt ze.

Ik krijg een dikke knipoog.

Goed.
De heren vertrekken inderdaad.

Maar eigenlijk vind ik het te gek voor woorden.
Dat gedrag van die jonge gastjes, en het feit dat blijkbaar niemand het lef heeft om er wat van te zeggen.

Schiet toch gauw een eind op.
Halve zolen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:06

Ik snap het ook niet, in een winkel kun je toch helemaal niet chillen? Dat is toch vet irritant, al die mensen, herrie, licht. Waarom? :')

mikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:10

Femke_Tweety schreef:
Gosh, je zult het toch verdorie met je eigen blóedjes vam kinderen vol moeten houden. Samen zijn met de geweldigste prinsjes en prinsesjes op aarde.
Die lieverdjes die op school allemaal hun eigen bijzonderheden móeten hebben in de klas, want dat zijn ze zó waard en hebben ze zó nodig omdat ze zo intens speciaal en lief zijn. Ze bedoelen dingen tenslotte nóóit verkeerd of vervelend...
Tsja, dat moet toch gewéldig zijn! Extra tijd doorbrengen met de meest bijzondere menselijke exemplaren die ooit hier op aarde hebben rondgelopen....

Fantastisch geschreven

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:47

Ceffyl schreef:

Precies dit dus. Zodra de wondertjes thuis zijn kan er niet gewerkt worden want dan leiden ze zo ontzettend af.

Ik heb vanmiddag gesproken met een goede vriendin van mij die docent is op een VMBO. Zij heeft klassen van gemiddeld 25 leerlingen en is daarnaast mentor van een brugklas. Als zij al die 25 "wondertjes" net zoveel aandacht moet geven als dat ze thuis (niet) krijgen dan kwam ze niet meer aan slapen toe.

Ook hadden we het even over het opvangen van leerlingen met ouders die een vitaal beroep hebben. Ze heeft afgelopen week al een goede 10 telefoontjes gehad van haar eigen mentorklas van ouders die géén vitaal beroep hebben maar die thuis moeten werken/gewoon naar hun werk gaan en de kinderen niet willen hebben.

Zucht. Ouders zijn lastig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 00:30

HopeMyDay schreef:
Ceffyl schreef:

Precies dit dus. Zodra de wondertjes thuis zijn kan er niet gewerkt worden want dan leiden ze zo ontzettend af.

Ik heb vanmiddag gesproken met een goede vriendin van mij die docent is op een VMBO. Zij heeft klassen van gemiddeld 25 leerlingen en is daarnaast mentor van een brugklas. Als zij al die 25 "wondertjes" net zoveel aandacht moet geven als dat ze thuis (niet) krijgen dan kwam ze niet meer aan slapen toe.

Ook hadden we het even over het opvangen van leerlingen met ouders die een vitaal beroep hebben. Ze heeft afgelopen week al een goede 10 telefoontjes gehad van haar eigen mentorklas van ouders die géén vitaal beroep hebben maar die thuis moeten werken/gewoon naar hun werk gaan en de kinderen niet willen hebben.

Zucht. Ouders zijn lastig
Ik dacht dat die opvang was voor leerlingen in het basisonderwijs (en de echte kleintjes), niet voor leerlingen op het VO... Neem toch aan dat die alleen thuis kunnen blijven of, als de ouders thuiswerken, zich gewoon kunnen gedra- o nee, wacht.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 00:35

Voor VO moet het ook en zelfs MBO scholen moeten de optie aanbieden. Daar kwam ik ook vandaag pas achter.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:05

HopeMyDay schreef:
Voor VO moet het ook en zelfs MBO scholen moeten de optie aanbieden. Daar kwam ik ook vandaag pas achter.

Echt? Wat raar. Maar dat gaat dan om onderwijsdagen voor kwetsbare leraren neem ik aan, niet om kinderopvang :+