Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:07

Marcella schreef:
En iets van een jaar geleden een nintendo switch gekocht een ook nooit gezien alleen dat was even een bedrag van 200 euro dus nog wel iets meer. Ook een harde leerschool geweest of gelijk oversteken of zorgen dat je zelf kan ophalen.

Ze had me gewoon heel simpel via marktplaats moeten melden. Dan had markplaats het uitgezocht.

Dus omdat jij "genaaid" bent ooit, doe je het nu bij een ander? -O-

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:07

Heel eerlijk? Ik zou als koper ook not amused zijn, dit is echt een te grote plek om over het hoofd te zien of niet te vermelden. Oplichting is het niet, maar ik vind het verre van netjes. En als ik dit zelf echt niet gezien zou hebben zou ik met het schaamrood op de kaken de deken terug genomen hebben en alles hebben vergoed. Ik probeer altijd anderen te behandelen zoals ik zelf behandeld zou willen worden.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:08

Marcella schreef:
En iets van een jaar geleden een nintendo switch gekocht een ook nooit gezien alleen dat was even een bedrag van 200 euro dus nog wel iets meer. Ook een harde leerschool geweest of gelijk oversteken of zorgen dat je zelf kan ophalen.

Ze had me gewoon heel simpel via marktplaats moeten melden. Dan had markplaats het uitgezocht.

Dus nu moet zij boeten omdat jij ook ooit belazerd bent? Ik denk echt dat je nu een groot gat voor jezelf aan het graven bent...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:09

Caira schreef:
Heel eerlijk? Ik zou als koper ook not amused zijn, dit is echt een te grote plek om over het hoofd te zien of niet te vermelden. Oplichting is het niet, maar ik vind het verre van netjes. En als ik dit zelf echt niet gezien zou hebben zou ik met het schaamrood op de kaken de deken terug genomen hebben en alles hebben vergoed. Ik probeer altijd anderen te behandelen zoals ik zelf behandeld zou willen worden.

Ik kan het niet beter verwoorden Caira. :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:10

Waarom om het melden via markplaats alles is via marktplaats gegaan. Maar waarom heeft ze mij niet gemeld via marktplaats als ze denk dat ik zo fout bezig geweest ben.

Ze kon 40 euro terug krijgen als ze deken terug zou sturen, maar besloot zonder overleg te laten repareren. Wie is er dan fout.

Ik omdat ik mij niet voor het blok laat zetten. Uiteindelijk zelfs nog 43 euro van gemaakt en akkoord gegaan met 10 euro voor de reparatie, maar dat zijn dingen die niet vermeld worden.

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:11

Omdat zij net zo goed als jij weet dat Marktplaats geen donder doet.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:12

Marcella schreef:
Waarom om het melden via markplaats alles is via marktplaats gegaan. Maar waarom heeft ze mij niet gemeld via marktplaats als ze denk dat ik zo fout bezig geweest ben.

Ze kon 40 euro terug krijgen als ze deken terug zou sturen, maar besloot zonder overleg te laten repareren. Wie is er dan fout.

Ik omdat ik mij niet voor het blok laat zetten. Uiteindelijk zelfs nog 43 euro van gemaakt en akkoord gegaan met 10 euro voor de reparatie, maar dat zijn dingen die niet vermeld worden.

Maar hoe zit het dan met de printscreens van mp die hier in dit topic stonden? Daar deed ze het toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:12

Maar Marcella je bent gewoon fout geweest. Dat kan gebeuren. Iedereen maakt wel eens fouten. Zoiets kun je prima zelf netjes oplossen zonder marktplaats.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:14

Sorry maar een plek als deze niet op de foto zetten en niet vermelden doe je niet per ongeluk, dit ziet er echt niet uit en zou ik als koper ook niet akkoord mee gaan dat het mij geld zou kosten omdat jij niet eerlijk bent.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:21

Maar is de deken dan al gerepareerd door de koper?
Ik lees het nergens van Eva92?

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:23

01San schreef:

Is een zeer goede vraag...
op fb staat vermeld dat die bij de herstelling ligt, maar een bericht erna ligt deze toch thuis.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:27

Zou bij hersteller liggen en ik wilde de deken terug.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:30

Kmbrly schreef:
01San schreef:

op fb staat vermeld dat die bij de herstelling ligt, maar een bericht erna ligt deze toch thuis.

Deken is inmiddels onderweg naar de reparatie.. omdat dit gewoon niet waterdicht meer is en niet netjes.. koper wil de deken namelijk graag gebruiken. Deken is op dit moment nog niet gerepareerd omdat ze toch eerst een oplossing wilde.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:30

Is het een plan dat de dames/heren die betrokken zijn bij deken-gate dit via de pb uitvechten?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:31

Heel graag, Vjestagirl. Ik heb ook al getemd.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:34

Zoals ik het lees en begrijp:

Vanuit verkoper (marcella) haar perspectief is het deken waterdicht en nog goed genoeg, zonder schade. Want het deken is immers door haar (?) hersteld en doet weer dienst zoals het zou moeten. Vanuit Koper haar perspectief is het deken niet waterdicht (wel nog niet getest), beschadigd en had dit vermeld moeten worden.

Ik zou als koper zijnde graag weten wat ik koop en als ik iets in goed uitziende staat zou kopen, zou ik daar zo'n grote herstellings'vlek' niet als goed uitziend kopen. Maar als ik de verkoper zou zijn in dit verhaal zou ik zo'n 'vlek' in ieder geval vermelden om zulke verhalen en gekibbel te vermijden.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:52

Ja ik zou de herstelling ook vermelden om gezeur te voorkomen. Maar dat is achteraf. Maar het verhaal is mij nog niet helemaal duidelijk.

Maar ik zou als koper ook niet aan naming and shaming doen voor 4.50 euro! (verzendkosten van dhl voor de deken). En denken wel je net zo'n service als bij een winkel dan moet je hem daar kopen.

Dus ja van alle kanten is iets te zeggen. Niet melden of vergeten is niet ok, iemand meteen op internet plempen voor 4.50 ook niet.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:56

eva92 schreef:
Kmbrly schreef:

Deken is inmiddels onderweg naar de reparatie.. omdat dit gewoon niet waterdicht meer is en niet netjes.. koper wil de deken namelijk graag gebruiken. Deken is op dit moment nog niet gerepareerd omdat ze toch eerst een oplossing wilde.

Maar dan heeft de koper dus ook nooit de intentie gehad om in te gaan op het voorstel om terug te sturen? Aangezien ze de deken graag wil gebruiken en er imo wel een oplossing geboden is.
En dan willen dat de verkoper bijdraagt aan de reparatie bij een deken die 1/4 van de nieuwprijs heeft gekost, vind ik toch enigzins rieken naar voor een dubbeltje op de eerste rij.

Beide partijen zijn gewoon niet correct aan het handelen, verkoper niet, maar ook koper niet.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:02

Zucht...... :roll:

Laat deze discussie gewoon tussen koper en verkoper via pb gaan.

Iemand nog leuke marktplaats aankopen gedaan de afgelopen tijd?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:03

Jolynne schreef:
Zoals ik het lees en begrijp:

Vanuit verkoper (marcella) haar perspectief is het deken waterdicht en nog goed genoeg, zonder schade. Want het deken is immers door haar (?) hersteld en doet weer dienst zoals het zou moeten. Vanuit Koper haar perspectief is het deken niet waterdicht (wel nog niet getest), beschadigd en had dit vermeld moeten worden.

Ik zou als koper zijnde graag weten wat ik koop en als ik iets in goed uitziende staat zou kopen, zou ik daar zo'n grote herstellings'vlek' niet als goed uitziend kopen. Maar als ik de verkoper zou zijn in dit verhaal zou ik zo'n 'vlek' in ieder geval vermelden om zulke verhalen en gekibbel te vermijden.

Dit dus, plus de koper heeft een deken die normaal rond de 200 euro kost gekocht voor 40 euro..

De verkoper bied aan de deken terug te nemen en de 40 euro terug te storten.
Koper wil de deken behouden en het geld voor de reparatie krijgen vd koper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:04

Coconut schreef:
Zucht...... :roll:

Laat deze discussie gewoon tussen koper en verkoper via pb gaan.

Iemand nog leuke marktplaats aankopen gedaan de afgelopen tijd?

Telt een geit?

Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:05

Wat een leukerd!!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:16

Haha dank je! Het is een kruising van verschillende melkgeit rassen en echt het liefste karakter dat je kunt bedenken <3 En ze is gekomen met een cadeautje in haar buik :D

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:17

Hahaha geiten tellen zeker mee. Ik zou zo graag een geit willen, maar helaas geen tijd voor :+

Ik was gister een beetje een marktplaats gekkie. Zag een advertentie langskomen waarin iemand op zoek was naar een Anky set (die nieuwe met panterprint in het goud). Toevallig gezien dat hij bij Ruiterstad in de aanbieding was, dus meteen even een berichtje gestuurd en dat de bandages bij Ooteman nog beschikbaar waren. Vond ze erg leuk :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:17

Moestuin schreef:
Haha dank je! Het is een kruising van verschillende melkgeit rassen en echt het liefste karakter dat je kunt bedenken <3 En ze is gekomen met een cadeautje in haar buik :D

Dat is helemaal leuk!!! <3

Wat attent van je, Arankie!