Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:05

Ja inderdaad, vooral de snavel vond ik erg verschillend met die van de ganzen. Wat lief dat de ganzen dat doen <3 Ze beschermden hem echt goed!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:44

Dat is zeker een eendenkuiken. Wat grappig.
Misschien heeft mamma gans een ei gejat en deze wel zelf uitgebroed.
Waren er niet meer kuikens?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:53

ClaudiaHS schreef:
Dat is zeker een eendenkuiken. Wat grappig.
Misschien heeft mamma gans een ei gejat en deze wel zelf uitgebroed.
Waren er niet meer kuikens?

Ja, wie weet :D Er waren ook geen andere eenden in de buurt van de ganzen.

Nee, dit was de enige.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 23:18

Het schijnt dat ganzen dat vaker doen! Een soort van opvang hebben ze soms ook... Dan gaan ze op andere jongen passen, zodat de ouders eten enz kunnen zoeken.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:33

Wat werkt tegen hooikoorts en maakt niet suf? Heb nu dat gele doosje van de Kruidvat maar ben erg moe laatste tijd en gok dat het daardoor komt.
Heb vnl last van droge, zware ogen door de hooikoorts, niet zo zeer van snotteren en kriebels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:37

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:56

Een ‘wat ik me afvraag’ op paardengebied: wat is dat toch met zoveel instructeurs die zelf ‘aan de teugel’ mee door de bak lopen met hun hoofd?
Is echt iets wat me opvalt, veelal bij vrouwelijke instructeurs. Ze houden hun hoofd dan helemaal scheef/gekanteld en ik ben echt zo benieuwd waarom? Is dat een soort automatisme, of om iets beter te zien? Zovelen doen het dus er moet toch haast wel een reden voor zijn?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:05

Mars schreef:
Een ‘wat ik me afvraag’ op paardengebied: wat is dat toch met zoveel instructeurs die zelf ‘aan de teugel’ mee door de bak lopen met hun hoofd?
Is echt iets wat me opvalt, veelal bij vrouwelijke instructeurs. Ze houden hun hoofd dan helemaal scheef/gekanteld en ik ben echt zo benieuwd waarom? Is dat een soort automatisme, of om iets beter te zien? Zovelen doen het dus er moet toch haast wel een reden voor zijn?

Ik denk automatisme. Net als dat je gekke bekken trekt als je make-up op doet. Nergens voor nodig, maar iedereen doet het :+

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:06

Mars schreef:

Ik denk echt automatisme, ga eens langs een springwedstrijd, naar de mensen die hun been optillen als het paard over de hindernis gaat.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:16

Wat is een (snelle) manier om roest van een bit te krijgen? Bit is nog in perfecte staat maar zou graag de roest er eens afhebben :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:16

jumpyhorse schreef:
Wat is een (snelle) manier om roest van een bit te krijgen? Bit is nog in perfecte staat maar zou graag de roest er eens afhebben :)

In een bak met Cola gooien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:17

Ik heb juist een bit gekocht die extra behandeld was om snel te roesten (sweet iron) omdat dat lekkerder is voor mijn paard! :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:29

Je bent bezig met je rijbewijs te halen en gaat dan toch zonder rijbewijs rijden, wat is dan de straf als je aangehouden wordt.Het rijbewijs kan niet ingenomen worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:30

Britta31 schreef:
Je ben bezig met je rijbewijs te halen en gaat dan toch zonder rijbewijs rijden, wat is dan de straf als je aangehouden wordt.Het rijbewijs kan niet ingenomen worden?

Voor zover ik weet krijg je dan een rijverbod van 5 jaar (dus je mag 5 jaar niet afrijden/je rijbewijs halen) en als je in de auto zit bij een van je ouders (die je dus een illegale rijles geeft) kan ook die persoon zijn/haar rijbewijs ingevorderd worden. Heb dit ooit uitgezocht omdat ik graag af en toe met mijn vader wilde rijden en hij dat weigerde.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:33

Ook op eigen terrein?Mijn man oefent heel af en toe met onze dochter in de wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:34

Britta31 schreef:
Ook op eigen terrein?Mijn man oefent heel af en toe met onze dochter in de wei.

Ik weet eigenlijk niet of dat mag/of ze dan kunnen handhaven? Maar kan me voorstellen dat er in de wei niet per se heel veel mis mee is omdat je geen ander verkeer in gevaar kan brengen. Als je dochter zonder haar rijbewijs op een gegeven moment besluit dat ze ook wel naar de supermarkt kan rijden en ze wordt aangehouden of rijdt iemand aan heeft ze wel een heel groot probleem. Je bent namelijk ook niet verzekerd op zo'n moment.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:37

Nee,dat doet ze niet.Alleen nu zijn de lessen gestopt door de Corona en we willen toch dat ze een beetje oefent.Meer het schakelen,daar heeft ze moeite mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:39

Britta31 schreef:
Nee,dat doet ze niet.Alleen nu zijn de lessen gestopt door de Corona en we willen toch dat ze een beetje oefent.Meer het schakelen,daar heeft ze moeite mee.

Ik heb het er destijds veel met mijn rijinstructeur over gehad (ik wilde zo snel mogelijk slagen dus heb ook getwijfeld over oefenen) en hij zei dat het niet slim is. Je kan wel oefenen, maar als je ergens nog niet zo sterk in bent is het ook echt zaak dat iemand je uitlegt wat je dan wel moet doen, waar het fout gaat en waar je in de tussentijd op moet letten. Tenzij een van jullie rijinstructeur is denk ik niet dat dat kan.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:40

Op eigen terrein mag je dochter gewoon rijden met de auto, daarom zie je vaak hele jonge boerenzonen die behoorlijk met de trekker overweg kunnen.
Dit geldt overigens voor NL.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:47

Ik denk wel dat als ze weer mag lessen ze overstapt in een auto met automaat.Ze is al 4 keer gezakt.Nou ja,lijkt ze op haar moeder,ik ben 6 keer gezakt :=
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 28-04-20 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:47

Britta31 schreef:

Niet doen, het is vermoedelijk veel te lang geleden dat jullie als ouders het rijbewijs hebben gehaald dus de kans is groot dat ze verkeerde gewoonten aanleert…
Dat zeiden ze bij mijn rijschool…

En het klopt ook… Ik bedoel, mijn ouders hadden het toen ik ging rijden druk met de handen op 10 voor 2... Ik moest juist kwart voor 3... Want als je airbag op 10 voor 2 klapt heb je jezelf vermoedelijk een hersenschudding of erger bezorgd.

Maar toen mijn ouders gingen rijden waren er nog geen airbags... :+

En zo heb je echt een triljoen van die dingetjes…

Een keer is geen ramp, maar regelmatig kan juist averechts werken.

Toen ik na 7 jaar ofzo voor mijn E ging kwam ik weer bij mijn oude rijschool. Ik was andere dingen gaan doen in het rijden, waar de instructeur nog steeds volgens de normen van het CBR reed. Immers moet hij wel het goede voorbeeld geven en constant dat kunnen verbeteren op de leerlingen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:18

Bij het afrijden kon ik goed rijden, maar werd bij de examens te zenuwachtig. Mijn instructeur adviseerde me juist om gewoon even met mijn vader te oefenen, zodat ik alles nog wat meer kon ik internaliseren.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:35

Rijden mag wel op eigen terrein als je geen rijbewijs hebt. Of het verstandig is, is het 2e. Maar voor een (paar) keer kan vast geen kwaad.

Als je iets laat vallen op de vloer waardoor de vloer beschadigd is, valt dat dan onder je inboedelverzekering?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:48

Poek schreef:
Rijden mag wel op eigen terrein als je geen rijbewijs hebt. Of het verstandig is, is het 2e. Maar voor een (paar) keer kan vast geen kwaad.

Als je iets laat vallen op de vloer waardoor de vloer beschadigd is, valt dat dan onder je inboedelverzekering?

Lijkt me wel… Het lijkt me sowieso verzekeringswerk…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:50

Ligt er volgens mij heel erg aan hoe je inboedelverzekering in elkaar steekt. Soms dekken ze alleen bij inbraak en natuurrampen bv, als je een duurdere hebt kan het wel zijn. Of je eigen aansprakelijkheidsverzekering als het een huurhuis is?