Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:05

Ik heb ook geen oxytocine bij m’n KS gehad :)
Wat zou dat moeten doen bij een KS? Hier gewoon ruggenprik, rits in je buik, kind eruit en weer dicht. En daarna morfine door je infuus, maar zeker geen oxytocine :)

Als het werkt, is dat hoe dan ook fijn, hoe het dan ook mag werken.
Maar iets ontstoren wat niet gebruikt is lijkt me niet zo zinvol :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:08

Krimpen van de baarmoeder denk ik. Met het idee om teveel bloedverlies te voorkomen.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:22

Heftig lau, dat de keuze nu definitief gemaakt is. Hopelijk gaat alles snel de goede kant op.

Zo toevallig, S. is vandaag uren zoet geweest met zijn Wobbel.

Mooie dames van Fee en lau. <3

Nog meer reden om te shoppen tita!

Fee_

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:25

Dappere beslissing, Lautje. Maar alles voor je meisje natuurlijk. Wat een knapperd is het ook. :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:11

Oxytocine bij een ks zal pas na de geboorte gegeven worden om bloedverlies wat te stoppen.

In principe heeft oxytocine een rustgevende werking.. het is lichaamseigen! Je maakt het ook aan bij een orgasme en het schijnt juist voor de binding tussen moeder en kind essentieel te zijn...

Bij hogere doseringen zou er juist nog meer rust moeten zijn, beter bestand tegen stress ook..

Dus ik kan me er ook niet helemaal in vinden waarom dat bij de baby doorbroken moet worden. Bovendien is 1 injectie in een hanf uur verwerkt door je lichaam.

Er kunnen ook nog complete oxytocine infusen gegeven worden. Maar placebo wees niets anders uit dan het echte spul..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 21:14

Krimpen van de baarmoeder gebeurd ook zonder oxytocine. Naweeen :=

Ik vind het altijd zo bijzonder als mensen zelf (zonder dat een arts die ervoor heeft gestudeerd een diagnose heeft gesteld) praten over schade.
Ik heb dus een kind met schade door zuurstoftekort. En ik vind het gewoon beledigend en kwetsend dat mensen met zelf verzonnen fantasiekwetsuren denken dat te kunnen vergelijken of te zeggen dat kan je zo wel even ‘repareren’.
Mijn kind is niet te even te repareren met water wat geheugen zou moeten hebben.
En dan ook nog het lef hebben te zeggen ‘ Dat ik niet op het punt sta om daar open voor te staan...’ dus in feite is het onze eigen schuld dat ze nog niet gerepareerd is.
Wie denk je dat je bent om zoiets uit te kramen tegen een moeder met een kind met een echt gediagnosticeerd probleem.
Ik kan er echt met mijn pet niet bij dat je dit doet.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:32

IMJ er zit wel een verschil tussen kunstmatig en natuurlijk oxytocine. Het probleem van kunstmatige oxytocine is dat het de aanmaak van de natuurlijke oxytocine onderdrukt waardoor er problemen kunnen ontstaan. (Mbt prikkelgevoeligheid, hechtingsproblemen, etc.) Zo is het mij verteld iig.

Naweeën na de bevalling ontstaan wanneer er oxytocine vrijkomt in je lichaam dus zonder (natuurlijk of niet) oxytocine geen naweeën.

Overigens bij ons was het ontstoren geen succesvolle ervaring. Ik weet niet of het idd een placebo effect is maar bij ons prikkelgevoelige kindje werkte het niet. Al reageerde ze wel heftig op de druppels. Te heftig daarom zijn we gestopt misschien had het wel wat gedaan als we door hadden gezet maar we zagen het niet zitten verder.

Lautje wat een dappere beslissing die je hebt genomen. Geweldige mama hebben jouw kindjes!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:35

Ach, ik neem het allemaal niet zo serieus.
Nadat baby 1 geboren was, hielden mijn weeën op. De vliezen van baby 2 waren nog intact en die moesten gebroken worden. Zelfs daarna geen weeën. En ja, ik heb daarna via het infuus dus weeën opwekkerals gekregen. Baby 2 moest er toch écht uit, in stuit. Liefst via de natuurlijke weg, want anders had ik een natuurlijke bevalling voor baby 1 én een KS voor baby 2. En die placenta laat los op een gegeven moment, dus je moét....
Wil je dan beweren dat het niet gezond is om de natuur een handje te helpen?
Zonder die hulp was baby 2 er niet geweest!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:42

Liezel1 schreef:
Ach, ik neem het allemaal niet zo serieus.
Nadat baby 1 geboren was, hielden mijn weeën op. De vliezen van baby 2 waren nog intact en die moesten gebroken worden. Zelfs daarna geen weeën. En ja, ik heb daarna via het infuus dus weeën opwekkerals gekregen. Baby 2 moest er toch écht uit, in stuit. Liefst via de natuurlijke weg, want anders had ik een natuurlijke bevalling voor baby 1 én een KS voor baby 2. En die placenta laat los op een gegeven moment, dus je moét....
Wil je dan beweren dat het niet gezond is om de natuur een handje te helpen?
Zonder die hulp was baby 2 er niet geweest!

Wie zegt dat dan?

Er word alleen gezegd dat er ooook nadelen kunnen zijn van oxytocine... Overigens, kunstmatige dan hé, geen natuurlijk aangemaakte en ja daar zit uiteraard verschil in.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:45

Ik denk dat we beter weer on topic kunnen gaan?
En eventueel een nieuw topic hierover openen voor tips of discussies.
Voor de 1 werkt dit en voor de ander dat.

Hoop dat je er met de artsen uit komt Lautje en dat er duidelijkheid komt.
Pittige dag voor je vandaag je werk nu ook officieel opgezegd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:46

Iemand nog leuke kleertjes gekocht? :Y)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:47

verootjoo schreef:

Ik wacht op 3 vente bestellingen, telt dat ook? :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:50

Ik ga morgen even een paar gastouder/psz setje uitzoeken, die grapjas van mij is tijdens bedtijd bij de gastouder er tussenuit geknepen, badkamer geverfd (incl haar kleren) met foundation. Setje zit nu voor de 3de keer in de was in de hoop de vlekken eruit te krijgen :\

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:50

Jaa, altijd leuk.

Hier broekjes van LH binnen. 2 sweatpants voor de beeb en 1 short voor de peuter. Heb nu best veel broekjes en shirtjes voor de beeb, maar geen idee hoe alles valt, dus geen idee wat hij straks aan kan en of ik genoeg heb in de kleinste maten :') Maar laat het maar even hierbij, kan altijd nog bijkopen als ie anders van maat blijkt te zijn.

Oh wat erg cemlys!!
Wel jammer dat je het al in de was hebt gedaan, van dr Beckman is er een vlekkenduivel voor make-up vlekken. Met die vlekkenduivels krijg je alles eruit. Ms kan je het alsnog proberen, maar meestal werkt het het beste voor je het in de wasmachine doet.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 03-04-19 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:51

verootjoo schreef:

Ja, het dino shirtje van de Hema met een vestje. :D
Hier ben ik overigens net betrapt op het feit dat er twee beren in de omloop zijn. Zielsgelukkig was hij. :=

Afbeelding

Ik zie trouwens een boel sandalen met open tenen, is dat niet onhandig voor kleintjes?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:52

Dit shirt gekocht bij vente
Afbeelding

En rechtersetje

Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:53

Mwahaha, mijne heeft ook pas ontdekt dat zijn ‘haas’ een dubbelganger heeft en in ploegendiensten werken :+ Nu wil ie sinds kort altijd 2 haasjes. :=

Ik had vorig jaar ook sandalen met open teentjes. Dat is juist heel handig, want dan kan je de hele zomer ermee doen en worden ze niet snel te klein :') Verder geen nadelen ervan ontdekt :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:53

Niwla schreef:
verootjoo schreef:

Ja, het dino shirtje van de Hema met een vestje. :D
Hier ben ik overigens net betrapt op het feit dat er twee beren in de omloop zijn. Zielsgelukkig was hij. :=

[ [url=m/Vfk226.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie trouwens een boel sandalen met open tenen, is dat niet onhandig voor kleintjes?

Die wilde ik ook al! Heb 't vestje al!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:54

verootjoo schreef:
Jaa, altijd leuk.

Hier broekjes van LH binnen. 2 sweatpants voor de beeb en 1 short voor de peuter. Heb nu best veel broekjes en shirtjes voor de beeb, maar geen idee hoe alles valt, dus geen idee wat hij straks aan kan en of ik genoeg heb in de kleinste maten :') Maar laat het maar even hierbij, kan altijd nog bijkopen als ie anders van maat blijkt te zijn.

Oh wat erg cemlys!!
Wel jammer dat je het al in de was hebt gedaan, van dr Beckman is er een vlekkenduivel voor make-up vlekken. Met die vlekkenduivels krijg je alles eruit. Ms kan je het alsnog proberen, maar meestal werkt het het beste voor je het in de wasmachine doet.

Gastouder had het al in in een sopje en wasmachine gedaan, hier nu voor de 2de keer in de machine na dr. Beckman vlekkenduivel ;) ik heb nog hoop. Na de eerste keer waren de vlekken amper nog zichtbaar, alleen bij de mouwen zijn de vlekken hardnekkiger

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:55

Oh gelukkig maar... hopelijk gaan ze er helemaal uit.
Dr Beckman doet hier ook goede zaken :')

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:56

@ lautje zo te horen verstandige beslissing om thuis te blijven en ik denk dat jij straks zo weer werk heb als je dat wilt.

Ik wacht op een broeken pakket van de Zara. Meneer groeit zo snel dat ik maar wat heb bijgekocht. Tuinbroek van de Zara 86 te kort, broek van hennes te kort en beiden zitten echt ruim boven de enkels

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:56

verootjoo schreef:
Oh gelukkig maar... hopelijk gaan ze er helemaal uit.
Dr Beckman doet hier ook goede zaken :')

Ik heb gelijk een flesje ingeslaan voor aardbei en tomaten vlekken :')

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 21:57

Hier is Julia er achter dat we 4 happy horse konijnen in huis hebben. 3x raden hoeveel er in dr bed liggen...
Maar toch is die ene (de oudste en meest afgeknuffelde) favoriet. En momenteel dus kwijt :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:57

Hier kapotte tenen met open teen sandalen. Zeker tot 3 jaar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:57

Aardbei is heel simpel! Gelijk overgieten met kokend water, en dan gaat het er gelijk uit.
Tomatenvlekken doe ik hier idd regelmatig met dr Beckman. Kind houdt nogal van snoeptomaatjes :=