Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nadia_

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:50

Belgisch kraanwater is niet te zuipen, Nederlands kraanwater is uitstekend. Toen wij in Belgie woonden kochten we ook flessen water, maar heb nog nooit een fles water gekocht in toen we in Nederland woonden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:52

Huh, ik wist niet dat kraanwater een ding kan zijn. Als mensen hier om water vragen, krijgen ze altijd kraanwater. Drink het zelf ook uit de kraan
Mijn moeder is zo een, en een vriend van ons ook. Maar die drinken thuis het water ook uit de kraan.

Ah lees net het verschil tussen Belgie en Nederland daar in.

Ik heb altijd van alles in huis, niet voor mezelf, maar als er mensen langs komen.
1 vriendin drinkt christal clear, dus heb ik dat in huis. Mijn schoonvader cola, dus is dat in huis. Mijn schoonzus droge witte wijn, check.
Bier en ijsthee green hebben we standaard voor ons zelf. Naast zoete witte wijn.
En alles wat we voor een ander aanbreken, drinken we zelf op daarna. Lust op appelsap en droge wijn na alles haha

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:05

Kraanwater in België is wel te zuipen :) drink het al jaren en liever dan flessenwater! Van Evian bvb krijg ik alleen maar meer dorst.

Het is wel vaak hard(er) - veel kalk, en waterontharders komen hier ook steeds meer op. Dat kan een smaakje geven ja.

Bezoek (tenzij we erg veel bezoek hebben en het anders niet kunnen koelen) krijgt hier dus ook gewoon kraantjeswater. Spuitwater (Spa rood voor mensen ten noorden van de grens ) daar hebben we een sodastream voor…

MugaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:07

_Nadia_ schreef:
Belgisch kraanwater is niet te zuipen, Nederlands kraanwater is uitstekend. Toen wij in Belgie woonden kochten we ook flessen water, maar heb nog nooit een fles water gekocht in toen we in Nederland woonden.

Ik denk dat dit het verschil is en dat het niks te maken heeft met gierig of niet. Water uit de kraan is hier, in Flevoland, lekkerder dan het water uit flessen. Dus ik drink de hele dag zelf water uit de kraan. Ik zal voor een ander dan ook geen flesjes gaan halen. Het kan ook uit de koelkast, gefilterd en gekoeld, met of zonder ijs. Die keus kan ik dan wel geven. Verder in huis wat we zelf drinken, met verjaardagen of visite hou ik wel rekening met wensen. Maar het bier gaat hier over de datum uiteindelijk. De fles wijn maak ik ook open voor m'n moeder, maar geef ik ook mee en voorheen was de dolce gusto idd alleen voor de visite. Nu een mooi apparaat omdat ik zelf inmiddels graag een latte drink. Dat krijgt de visite dan ook aangeboden. Niet dat ik hen dan de goedkope oploskoffie aanbied. :+
.
@poekkie om nu meteen te stellen dat alle Nederlanders alleen maar water op een verjaardag schenken en een verrassingsei cadeau geven. Vind ik persoonlijk wel wat ver gaan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:09

Barleduc wordt in Nederland gewoon uit dezelfde bron gehaald als het kraanwater bij mijn ouders thuis XD. Het Nederlandse kraanwater hoort bij de besten in de wereld, en is in principe zelfs schoner dan flessenwater.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:12

Hier een Belgje dat gewoon kraantjeswater drinkt, kraantjeswater krijgt aangeboden en zelf ook kraantjeswater aanbiedt bij visite. Heeft niks met gierigheid te maken, maar eerder met het verminderen van de afvalberg.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:36

Jeetje dat het als gierig word gezien als je kraanwater geeft :')
Als de visite om water vraagt krijgen ze kraanwater, dat drink ik zelf ook.
Vragen ze om sap / fris / thee / melk krijgen ze dat.

Heel bijzonder dit :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:41

Maar even voor de mensen die kraanwater gierig vinden ofzo, als jullie je visite thee aanbieden maak je dat dan ook met flessenwater?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:46

Optiwolk schreef:
Kraanwater in België is wel te zuipen :) drink het al jaren en liever dan flessenwater! Van Evian bvb krijg ik alleen maar meer dorst.

Nou ik heb 5 jaar in Belgie gewoond (zowel regio Antwerpen als regio Noord Limburg) en ik vond t echt niet te drinken. Nederlands kraanwater is echt veel lekkerder.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:56

Kinke schreef:
Ik begin steeds beter te begrijpen waarom Nederlanders niet als gastvrij worden gezien :)

Haha ik ook. Wat op zich niet erg is als je in Nederland woont want daar heeft iedereen min of meer dezelfde gastvrijheid.

Ik mis het wel hoor, woon nu in het buitenland en nu moet ik altijd ineens eten koken als er onverwacht visite langs komt. En dan geen soepje of een kipschnitzel wat in drie minuten klaar is. Was leuk geweest als ik er nog gewoon zoals in NL vanaf kwam met een pak ijsthee en een pak koekjes :+

Overigens had een vriendin van mij altijd van die sixpacks met halve liter flesjes frisdrank, die ze gewoon in een glas schonk. Zo had ze toch altijd wat voor gasten maar hoefde ze zelden iets weg te gooien. Prima oplossing!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 18:45

Relaxed schreef:
Waar reageer je nu precies op? Op het kraanwater?

op meerdere dingen, bijvoorbeeld gasten zelf drinken laten meenemen. Of geen koffie serveren omdat diegene dat zelf niet drinkt. Als iemand water wil drinken, dan vind ik kraanwater zeker normaal, of het moet vies zijn :)

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 18:48

Bij koffie kijk ik niet zo nauw naar de hh. Dat is gedroogt/gebrand en vergaat eigenlijk niet. Zeker niet als het goed verpakt is. Pas als er vocht bij kan komen gaat het mis.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:01

Zelf drinken laten meenemen vind ik ook behoorlijk bizar. Wij hebben nog weleens dat als we naar feestjes gaan, je je eigen duurdere drank meeneemt. Die wordt natuurlijk gewoon gedeeld op zo’n feestje maar dan hoeft de host dat niet zelf allemaal in huis te halen.

Maar gewoon bezoek eigen drinken mee laten nemen zou ik echt heel vreemd en gierig vinden :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:05

Bezoek zelf drinken mee laten nemen, nee dat is hier niet aan de orde.

Ik snap niet zo goed dat geen koffie kunnen aanbieden omdat iemand het zelf niet drinkt met ongastvrij of gierig zou zijn? Ik woon alleen en de eerste tijd heb ik wel koffie gehad, maar ik kon het steeds weggooien. Dus tja nu dus geen koffie meer in huis.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:08

Ik heb ook nooit koffie in huis hoor. Mijn vrienden weten ook inmiddels wel dat ze, als ze bij mij komen, thee of water kunnen krijgen :P. Als ik een feestje geef haal ik wel fris in huis ofzo hoor. Maar koffie heb ik alleen heel in het begin, toen ik op kamers ging en dacht dat dat 'moest', in huis gehad. Maar dat was dan weer een Senseo en toch geen echte koffie en blablabla. Dus doei met de koffie :P.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:13

Ik heb de afspraak met mijn vrienden dat de basics er staan en als ze iets specifieks willen ze dat even moeten aangeven.
Alcoholische dranken neemt iedereen in principe zelf mee, ook omdat de een bijv droog rood drinkt, de ander zoet wit, de volgende baco etcetc en je anders tig soorten drank kunt inkopen die je vervolgens kunt weggooien.
Budget-technisch is dat voor geen van allen haalbaar dus vandaar de byob.
De organisator regelt alles qua hapjes en non-alcoholische dranken, soms vragen we onderling of dat x dit maakt en y dat meeneemt maar dat wordt dan ook weer gecompenseerd. :)
En op verzoek sleep ik mijn dolce Gusto vaak mee met wat verschillende smaken koffie en chocomelk. :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 00:56

Alwiene schreef:
Maar even voor de mensen die kraanwater gierig vinden ofzo, als jullie je visite thee aanbieden maak je dat dan ook met flessenwater?

Nee hoor, met kraantjeswater, maar dat wordt dan wel eerst gekookt.
Zoals het water van de aardappelen :D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 01:31

Ik zie steeds een rij kleine kraantjes voor mij dat je een glas dan vult met water uit meerdere kleine kraantjes. :+

Hier heet het gewoon kraanwater :D

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 01:52

corinep schreef:
Ik zie steeds een rij kleine kraantjes voor mij dat je een glas dan vult met water uit meerdere kleine kraantjes. :+

Geen gemeentepils? :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 01:53

Dyphusion schreef:
corinep schreef:

Geen gemeentepils? :')

Ik vind gemeentepils zo pauper klinken :=

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 07:27

Ik heb me er ook over verbaasd. Maar in België is het woord kraantjeswater heel gebruikelijk. Net als groentjes.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:42

Mavelle schreef:
Kinke schreef:
Ik begin steeds beter te begrijpen waarom Nederlanders niet als gastvrij worden gezien :)

Haha ik ook. Wat op zich niet erg is als je in Nederland woont want daar heeft iedereen min of meer dezelfde gastvrijheid.

Ik mis het wel hoor, woon nu in het buitenland en nu moet ik altijd ineens eten koken als er onverwacht visite langs komt. En dan geen soepje of een kipschnitzel wat in drie minuten klaar is. Was leuk geweest als ik er nog gewoon zoals in NL vanaf kwam met een pak ijsthee en een pak koekjes :+

Overigens had een vriendin van mij altijd van die sixpacks met halve liter flesjes frisdrank, die ze gewoon in een glas schonk. Zo had ze toch altijd wat voor gasten maar hoefde ze zelden iets weg te gooien. Prima oplossing!

Ik woon in Nederland en ook gewoon Nederlands maar als er visite komt is dat altijd rond etenstijd. Ik ken het ook niet anders. Rond een uur of 16/17 en rond 20 a 21u weg. Als kind zijnde ging dat al zo en nu ik 33 ben nog steeds. Sinds 2 jaar een relatie met een Zeeuw en die kent dat dus ook niet. Dus als ik zei we gaan op visite dacht hij dat we thuis aten. Ik vind het ook leuk om te koken.

Nu ben ik ook een beetje Indonesisch dus wellicht komt dat daarvan. Hollandse kringverjaardagen met een kaasje en worstje ken ik dus helemaal niet

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:08

LWDaisy schreef:
Alwiene schreef:

Maar in België is het kraanwater toch ook gewoon drinkbaar zonder eerst te moeten koken? Het is geen derdewereldland ofzo...

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:10

Flying_Angel schreef:
Ik heb me er ook over verbaasd. Maar in België is het woord kraantjeswater heel gebruikelijk. Net als groentjes.

En vleesjes :+ Dat zeggen wij tenminste toch haha.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:14

Achterom schreef:
LWDaisy schreef:

Maar in België is het kraanwater toch ook gewoon drinkbaar zonder eerst te moeten koken? Het is geen derdewereldland ofzo...

Het zal vast wel drinkbaar zijn zonder het te koken, maar doordat ik geen water-drinker ben, zou ik niet weten hoe dat nou smaakt.
Oh wacht, heel soms drink ik het wéll! Bij een pijnstillende bruistablet gebruik ik kraantjeswater :j Maarja, dan proef je vooraf de tablet haha.

Ik weet niet, ik vind zo goedkoop overkomen om visite water uit de kraan te geven.. Hoewel ik daar zelf, mocht ik water drinken, eigenlijk helemaal geen probleem mee zou hebben. Qua "goedkoop/gierig" bedoel ik dan, ik zou het helemaal niet gierig vinden om kraantjeswater aangeboden te krijgen, gewoon omdat niet iedereen flessenwater in huis heeft, zoals ik 9/10 geen bier in huis heb.