Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 11:48

Ja nou heb gewoon mijn prijs nu vast gezet. Of eerst een prijs noemen, via mail nog proberen paar tientjes eraf te krijgen. Dan langskomen en dan nog eens 50 eraf willen want er zit amper benzine in. Ik vroeg of ik een benzinestation ben dat ik zijn benzine moet gaan betalen :') Dus hij noemt een prijs en ik zei een prijs 200 euro hoger voor de tijd die hij verspild heeft. Hij kwam ruim 1,5uur verderop vandaan. Heb hem succes gewenst bij andere verkopers met die tactiek en de deur dicht gedaan. Echt gewoon aan het verkeerde adres bij mij.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 11:55

Haha goedzo! :')

Vanavond komt iemand een kattenbak ophalen die eigenlijk woensdag zou komen, toen donderdag wilde maar nu toch maar vanavond komt. :+ Ben benieuwd.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 11:58

Bij een benzinestation moet je ook gewoon zelf betalen of je moet weg rijden zonder te betalen maar dan moet je het uiteindelijk toch ook zelf weer gaan betalen en dan komt er ook nog iets extra's bij :+

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:03

Haha benzinestation zit op 1,5 km afstand ofzo. Hij kon nog 42 km rijden, veel succes ermee hoor. Degene die straks komt kan er 60 km mee rijden :') Krijg er al amper nog wat voor dus dan ga ik niet ook nog ff sponsor spelen. :')

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:21

Ivm eerder gelezen ervaringen hier in het topic een geïnteresseerde, die al een afspraak gemaakt had om langs te komen, aangegeven dat mijn prijs vast is.
Dat was dus toch echt meer dan dat ze wilden uitgeven. Dus die zijn niet meer geweest. Liever zo, dan gedoe aan de deur.
Hebben jullie ook dat verkopers de berichtjes niet goed lezen? Al 5x gevraagd naar de maat en vraagprijs.
En dan krijg je wel antwoord maar niet wat je wil weten...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:41

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:34

Berichten lezen... Die heb ik ook al vaak opgemerkt.

Vraag met inch en boommaat van een zadel. Want meer informatie als mooi zadel van X merk.
Antwoord; heeft altijd op een D pony gelegen en mijn dochter heeft broekmaat Y

Nogmaals vraag naar de maat van het zadel (ik ken het zadel en weet vrijwel zeker dat de maten onder het zweetblad geponst staan) en uitgelegd waar ze deze kan terugvinden. Of een foto dan zoek ik het zelf wel uit.
Ja dat was dus allemaal te veel moeite.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:42

Ik heb onlangs 2 mooie dekens voor hele leuke prijsjes via marktplaats op de kop kunnen tikken. :D
Beide gewoon laten opsturen en dat is goed gegaan. Met hogere bedragen haal ik altijd wel op.

Afgelopen zondag auto verkocht via mp, komt koper nu ineens met dat er van alles aan zou mankeren. Hij is onlangs juist nog bij de garage geweest en van onder tot boven nagekeken. Ook nog van alles nieuws in gekomen. Volgens de beste man moest er een nieuw differentieel onder.. Zoiets zou mijn garage zeker gemist hebben? :oo Dat zal mijn garage gelukkig ook wel bevestigen dat dat onzin is. Plus hij had gewoon de auto kunnen laten keuren voor aankoop. Hij is zelf handelaar dus heeft er ook wel verstand van. Zal mij benieuwen waar dit op uit gaat lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:43

Vooral het stukje 'hij is zelf handelaar' (ik ga er vanuit dat dit om de koper gaat?) doet me vermoeden dat ie nog wat van de prijs terug wil krijgen om er meer winst op te maken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:45

Ik zorg altijd dat er een contractje bij zit bij voertuigen, waarin staat "akkoord met niet keuren voor verkoop en de staat waarin het voertuig zich bevindt". Nooit gezeik mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:58

Hier een keer een hele goede ervaring, via een Facebook groep 2 regendeken op de kop weten te tikken voor €25 incl verzenden, ze zei wel dat ze nog gewassen moesten worden, had er niet hoge verwachting van.
Echt puntgave dekens met enkel viezigheid van het rollen en enkele haren, moest ze sowieso laten wassen en passen echt perfect!

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:47

Ik heb over het algemeen ook goede ervaringen met aankoop en verkoop. Voor een duurder zadel vraag of geef ik wel eens een koopovereenkomst.
Ben zelf wel duidelijk in mijn omschrijving nooit problemen mee gehad. Bij aankoop wel eens gehad dat de staat niet past bij de omschrijving en eigenlijk na correct overleg hierover vaak nog een gedeelte van de aankoopprijs terug gestort gekregen.
Laat wel brievenbusdingetjes met trackentrace gezorgen.
Ben erg blij met marktplaats. Moet er niet aan denken wat het anders kost als je meerdere paarden moet voorzien van rambo dekens en een eigen zadel enz.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:20

roxiie schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nederland/de-g ... euro-kopen

:')

Wij zijn niet alleen met onze frustraties

Ik kan me wel helemaal vinden in het stukje dat ze schrijft over handelen.
Mensen begrijpen bieden niet meer lijkt wel.
Als ik bied is dat niet mijn uiterste bod. Ik verwacht dan een tegen bod.
Of er moet bij staan vaste prijs.

Nee mensen zijn meteen boos. Terwijl als ze even verder zouden handelen op de gewenste prijs uit zouden komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:33

Jeetje die marktplaats berichtenfunctie is echt om gek van te worden.... -:(- -:(-

Ik heb continue het probleem dat ik een bericht naar iemand stuur, maar dat het op een of andere manier nooit verzonden wordt of dat er steeds "problemen zijn met het ophalen van berichten", terwijl dat soms berichten zijn die ik al lang heb ontvangen :roll: Ben ik de enige met dit soort problemen?

Idd bruintje, mensen snappen het bieden vaak niet. Maar andersom doe ik ook wel eens een tegenbod en dan hoor je er niks meer van. Ik wil mijn zadel eigenlijk verkopen, maar zie nogal op tegen dat moeilijke gedoe met al die berichten en vragen over en weer. Mensen die van alles vragen en nadat je tien berichten hebt gestuurd blijkt dat ze toch geen interesse hebben %)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:23

Anoniem schreef:
Vooral het stukje 'hij is zelf handelaar' (ik ga er vanuit dat dit om de koper gaat?) doet me vermoeden dat ie nog wat van de prijs terug wil krijgen om er meer winst op te maken :+

Ja dat denk ik ook. Hij bood eerst al een bepaald bedrag wat ons te laag was, maar tegelijkertijd was er nog een geïnteresseerde die meteen langs wilde komen. Toen we zeiden dat die ander eerst nog langs zou komen en we hem wel zouden laten weten hoe het af zou lopen, kon er ineens wel meer worden geboden en wilde hij nog snel voor die ander langskomen...
Het bedrag wat hij nu terug wilde was precies wat hij meer heeft betaald dan wat hij eerst had geboden.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:25

Ook nog een goede ervaring, wil een nieuwe bank, maar heb maar een klein budget voor wat nieuws. Gelukkig staat er altijd van alles op mp en vond ik nu precies wat ik zocht en na wat bieden ook een prijs overeen gekomen wat binnen budget is :D

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:42

Hier ook goede ervaring met nieuwe thermolaarzen verkoop,
Had veel mensen die zeiden dat ze wilden kopen en dan hoorde ik er niet meer van..
Maar gelukkig iemand heel blij mee gemaakt!
Waren ook echt mooie

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:48

Nog steeds m'n winterjas.. Nieuw 120 euro. Paar keer aangehad. Vraagprijs 45 maar wil wel akkoord gaan met 30. Krijg ik een bod van 20. Gezegd dat ik haar wel met 30 tegemoet wil komen en dat dat het laagste is wat ik wil gaan. Zei ze dat het een oude collectie was en dat het daarom nergens meer bij zou passen, en dat ze het daarom 20 euro waard vond en niet meer. :') Heb haar veel succes gewenst met het zoeken naar een gelijke winterjas voor 20 euro. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:04

xRivaldo schreef:
Nog steeds m'n winterjas.. Nieuw 120 euro. Paar keer aangehad. Vraagprijs 45 maar wil wel akkoord gaan met 30. Krijg ik een bod van 20. Gezegd dat ik haar wel met 30 tegemoet wil komen en dat dat het laagste is wat ik wil gaan. Zei ze dat het een oude collectie was en dat het daarom nergens meer bij zou passen, en dat ze het daarom 20 euro waard vond en niet meer. :') Heb haar veel succes gewenst met het zoeken naar een gelijke winterjas voor 20 euro. :+

Welke maat heb je?

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:40

DeMolenhoek schreef:
xRivaldo schreef:

Welke maat heb je?

Maat M

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:50

Dit is toch exact dezelfe lijst als die van de ikea, maar dan gebruikt en de helft duurder? :+

Afbeelding
Afbeelding

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:03

Shanna schreef:
Dit is toch exact dezelfe lijst als die van de ikea, maar dan gebruikt en de helft duurder? :+

[ [url=m/bESCtl.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JMxc3H.png]Afbeelding[/url] ]

Doet mij hieraan denken:

Afbeelding

:')

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 16:48

Shanna schreef:

[ [url=m/bESCtl.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JMxc3H.png]Afbeelding[/url] ]

Bij de action heb je ze voor 75 cent.. :')

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:55

Ik heb eindelijk mijn zadel verkocht, wel voor minder maar ik was akkoord. Ik had ook een bod gehad maar dat vond ik te laag (iets van 100 euro minder) dus had een bericht gestuurd dat ik dat te laag vond maar hem wel voor X bedrag wou weg doen. Gewoon GEEN reactie, snap ik echt niet.

Gelukkig bood iemand anders ook dat bedrag en daarvoor heeft ze hem vrijdag opgehaald :) Dat niet meer reageren vind ik zo irritant.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:12

Wij hadden (heel fijn, voor koper en verkoper) een ruitersportzaak in de buurt die een afdeling tweedehands zadels had. Kochten niet zelf in, maar daar kon je je te verkopen zadel heen brengen, en dan stond je 20% (of 20 euro, ik weet het niet meer, is al een paar jaar geleden :') ) af aan de winkel voor de plek die het zadel in nam. Met de voorwaarde dat de pot. koper het zadel 7 dagen mocht passen en uitproberen. Er werden rondom foto's gemaakt door de winkel (die je zelf ook kreeg als bewijs van de "staat" van het zadel bij inbrengen, zodat een evt. koper hem niet zomaar beschadigd terug kon brengen) en al bestaande beschadigingen werden op een formulier beschreven met de foto's erbij. Ik had er 3 zadels gebracht: 1 was héél snel weg, eentje heeft er een maand of 3 gehangen en de derde heeft wel bijna 3/4 jaar geduurd. Maar ik kon er zelf toch niets mee, zo hing het mij niet in de weg, je krijgt meer publiek omdat iedereen weet dat deze winkel dit aanbied, je hoeft geen moeite te doen met advertenties zetten, mensen ontvangen etc.
Voor kopers ook ideaal: je hoeft niet steeds alle advertenties af, te bedelen om te mogen uitproberen bij particulieren, niet steeds alles vantevoren te betalen (met het risico dat de verkoper het zadel niet terug wil nemen), je kon max. 3 zadels tegelijk meenemen om te passen. En omdat je 7 dagen de tijd hebt, kun je mooi met een zadelpasser afspreken.

Ik weet niet of ze dit nog steeds doen eigenlijk, het levert ze geen winst op... een hele hoek van de winkel voor 20% of 20 euro per zadel. Als je zadel er bijna een jaar hangt is 20 euro niet veel voor de plek die het inneemt. Maar ik had dus echt geen zin in die marktplaats-geintjes met mijn zadels!