MamaMiesje schreef:Daar op voortbordurend: "al die gepensioneerden" hebben wrs ook een kortingskaart
Maar waarom dan per se tussen half 9 en 9 uur de bus pakken?
dan kun je toch zelf ook bedenken dat álles stampvol zit? Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MarlindeRooz schreef:Spoiler:
Het is me nu al 2x in 2 dagen gebeurd dat een kerel die ik eerder aantrekkelijk heb gevonden nu niet meer aantrekkelijk is omdat hij zijn baard er af heeft gehaald.Een heb ik in het "echt" gezien en daar schrok ik een beetje van.
![]()
![]()
MamaMiesje schreef:Ja..nouja..eigen keuze he? Of misschien moeten zij ook wel voor 09:00 vertrekken om gratis of met korting te kunnen reizen?

Citaat:Het Voordeelurenabonnement van de NS kost €55 per jaar en biedt normaal gesproken 40 procent korting voor reizen na 9 uur.
Steeph schreef:MamaMiesje schreef:Ja..nouja..eigen keuze he? Of misschien moeten zij ook wel voor 09:00 vertrekken om gratis of met korting te kunnen reizen?
Eigen keuze om op tijd op school te zijn of wat bedoel je?
Steeph schreef:oomens schreef:Ik snap nooit dat er zoveel scholieren met het ov reizen. Wat is er mis met (een flink stuk) fietsen?
Verdienen die allemaal zo veel met hun bijbaantjes dat ze een paar uur vakkenvullen ervoor over hebben om heen en terug naar school gebracht te worden? Of worden ze flink gepamperd door hun ouders?
Studenten OV. Optie 1: doordeweeks vrij reizen door heel Nederland en 40% korting in het weekend, optie 2: in het weekend vrij reizen door heel Nederland en 40% korting doordeweeks.
Plus, ik ga zelf 45 kilometer verderop naar school, als ik dat moet fietsen kan ik om 6 uur vertrekken en ben ik misschien om 8 uur thuis, dan nog huiswerk, projecten en alles wat er bij komt kijken. Als ik <10 km van school had gewoond dan was ik inderdaad op de fiets gegaan.UhNee schreef:Het ov is voor iedereen hoor
En dit topic is voor confessions.
MamaMiesje schreef:Steeph schreef:Eigen keuze om op tijd op school te zijn of wat bedoel je?
'Kweenie wat voor een beeld jij hebt bij gepensioneerden, maar die hebben meestal gewoon een heel actief sociaal leven hoor. Er staat nergens beschreven dat je na 09:00 verplicht achter de geraniums moet zitten
oomens schreef:Steeph schreef:
Studenten OV. Optie 1: doordeweeks vrij reizen door heel Nederland en 40% korting in het weekend, optie 2: in het weekend vrij reizen door heel Nederland en 40% korting doordeweeks.
Plus, ik ga zelf 45 kilometer verderop naar school, als ik dat moet fietsen kan ik om 6 uur vertrekken en ben ik misschien om 8 uur thuis, dan nog huiswerk, projecten en alles wat er bij komt kijken. Als ik <10 km van school had gewoond dan was ik inderdaad op de fiets gegaan.
Studentenreisproduct is over het algemeen voor studenten, al geloof ik dat het tegenwoordig ook voor MBO-scholieren is. De meeste overige scholieren hebben geen reisproduct en wonen meestal stukken dichter bij hun school.
.
.
.
( niet persoonlijk bedoelt
)
Eulogy schreef:Min of meer hetzelfde als gepensioneerden in het OV tijdens de spits: HUISVROUWEN die per se op zaterdag boodschappen moeten doen, MET hun kinderen?! Vind ik echt bloedirritant, je hebt de hele week de tijd en dan ga je op de drukste dag van de week
oomens schreef:Eulogy schreef:Min of meer hetzelfde als gepensioneerden in het OV tijdens de spits: HUISVROUWEN die per se op zaterdag boodschappen moeten doen, MET hun kinderen?! Vind ik echt bloedirritant, je hebt de hele week de tijd en dan ga je op de drukste dag van de week
Nog erger: groepjes huisvrouwen die 'gezellig' met vriendinnen naar de Huishoudbeurs, Margriet Winterfair of iets vergelijkbaars verschrikkelijks zijn geweest, en dan licht teut, volgepakt met tassen, in de avondspits terug moeten naar Limburg of waar ze ook vandaan komen. In ieder geval wordt er de hele reis op vol volume maar toch licht onverstaanbaar gekeuveld over van alles en nog wat. Uiteraard hebben ze de afgelopen twintig jaar nooit met het OV gereisd en snappen ze geen van allen hoe een chipkaart werkt, hoe ze hun Blokker-dagkaart moeten gebruiken of dat andere mensen op een doordeweekse dag een soort van haast kunnen hebben.
.