Confessions....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:04

MamaMiesje schreef:
Daar op voortbordurend: "al die gepensioneerden" hebben wrs ook een kortingskaart :=

Maar waarom dan per se tussen half 9 en 9 uur de bus pakken? :+ dan kun je toch zelf ook bedenken dat álles stampvol zit?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:06

MarlindeRooz schreef:
Spoiler:
Het is me nu al 2x in 2 dagen gebeurd dat een kerel die ik eerder aantrekkelijk heb gevonden nu niet meer aantrekkelijk is omdat hij zijn baard er af heeft gehaald. :') Een heb ik in het "echt" gezien en daar schrok ik een beetje van. := :o

Tamelijk lastig relatie opbouwen als je op sinterklaas valt, hoor! Hij is maar drie weken per jaar in het land :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:06

Ja..nouja..eigen keuze he? Of misschien moeten zij ook wel voor 09:00 vertrekken om gratis of met korting te kunnen reizen?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:10

MamaMiesje schreef:
Ja..nouja..eigen keuze he? Of misschien moeten zij ook wel voor 09:00 vertrekken om gratis of met korting te kunnen reizen?

Eigen keuze om op tijd op school te zijn of wat bedoel je? :+

Citaat:
Het Voordeelurenabonnement van de NS kost €55 per jaar en biedt normaal gesproken 40 procent korting voor reizen na 9 uur.

Bron: http://www.plusonline.nl/special-artike ... buitenland

Kijk, als ze ergens moeten zijn voor een afspraak dan snap ik het, maar die dagjes mensen die 'gewoon een dagje weg gaan' en daardoor in de spits gaan zitten klagen dat de treinen en bussen te kort zijn _-:(

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:11

Steeph schreef:
MamaMiesje schreef:

'Kweenie wat voor een beeld jij hebt bij gepensioneerden, maar die hebben meestal gewoon een heel actief sociaal leven hoor. Er staat nergens beschreven dat je na 09:00 verplicht achter de geraniums moet zitten :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:12

Confession: ik duw iedereen hardhandig de metro uit die denkt eerder in te stappen dan dat ik uitgestapt ben :))

Als ik op de fiets van Tiel naar Amsterdam moet dan kan ik beter nu vast vertrekken _O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:16

Steeph schreef:
oomens schreef:
Ik snap nooit dat er zoveel scholieren met het ov reizen. Wat is er mis met (een flink stuk) fietsen?
Verdienen die allemaal zo veel met hun bijbaantjes dat ze een paar uur vakkenvullen ervoor over hebben om heen en terug naar school gebracht te worden? Of worden ze flink gepamperd door hun ouders?

Studenten OV. Optie 1: doordeweeks vrij reizen door heel Nederland en 40% korting in het weekend, optie 2: in het weekend vrij reizen door heel Nederland en 40% korting doordeweeks.
Plus, ik ga zelf 45 kilometer verderop naar school, als ik dat moet fietsen kan ik om 6 uur vertrekken en ben ik misschien om 8 uur thuis, dan nog huiswerk, projecten en alles wat er bij komt kijken. Als ik <10 km van school had gewoond dan was ik inderdaad op de fiets gegaan.

UhNee schreef:
Het ov is voor iedereen hoor :+

En dit topic is voor confessions.

Studentenreisproduct is over het algemeen voor studenten, al geloof ik dat het tegenwoordig ook voor MBO-scholieren is. De meeste overige scholieren hebben geen reisproduct en wonen meestal stukken dichter bij hun school.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:17

MamaMiesje schreef:
Steeph schreef:

'Kweenie wat voor een beeld jij hebt bij gepensioneerden, maar die hebben meestal gewoon een heel actief sociaal leven hoor. Er staat nergens beschreven dat je na 09:00 verplicht achter de geraniums moet zitten :+

Ga even terug lezen wat ik heb gezegd, ik heb alleen gezegd dat ik het verschrikkelijk vind als ouderen die de hele dag lijken te hebben per se tussen half 9 en 9 in het openbaar vervoer moeten zijn. Ik heb nergens gezegd dat ze geen sociaal leven hebben of van mij uit het openbaar vervoer moeten blijven. Het enige wat ik heb gezegd is dat het openbaar vervoer in de spits (net voor schooltijd, schooltijd is 8:45 still) stampvol is en dat als ze daar geen rekening mee hebben gehouden niet moeten klagen als ze echt de hele dag de tijd hebben. Dát heb ik gezegd.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:21

oomens schreef:
Steeph schreef:

Studenten OV. Optie 1: doordeweeks vrij reizen door heel Nederland en 40% korting in het weekend, optie 2: in het weekend vrij reizen door heel Nederland en 40% korting doordeweeks.
Plus, ik ga zelf 45 kilometer verderop naar school, als ik dat moet fietsen kan ik om 6 uur vertrekken en ben ik misschien om 8 uur thuis, dan nog huiswerk, projecten en alles wat er bij komt kijken. Als ik <10 km van school had gewoond dan was ik inderdaad op de fiets gegaan.

Studentenreisproduct is over het algemeen voor studenten, al geloof ik dat het tegenwoordig ook voor MBO-scholieren is. De meeste overige scholieren hebben geen reisproduct en wonen meestal stukken dichter bij hun school.

No offence, maar MBO-ers zijn ook gewoon studenten hoor :).

Op het moment dat je van de middelbare school af gaat en een studie gaat doen die een eigen keuze is (dus niet verplicht vanuit de overheid) ben jij een student :)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:22

Steeph, zullen we het bij de confessions houden zoals je zelf al aangaf?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:24

UhNee schreef:
Steeph, zullen we het bij de confessions houden zoals je zelf al aangaf?

Ach, ik vind deze discussie best gezellig hoor.

Ik zal maar niet vermelden dat jij als een van de eersten op mijn confession in ging :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:26

Confession:
Mijn schoonvader heeft het hele jaar door de verwarming op 21,50 staan en ondertussen klaagt hij dat de energierekening zo hoog is omdat de egels een warmtepomp hebben.

Dit jaar ben ik begonnen met de verwarming stiekem uit te zetten op warme dagen :+.
Of lager wanneer de zon op de ramen staat, omdat de zon en de ramen het huis dan wel verwarmen.

Mijn schoonvader heeft van de week geconstateerd dat de energie rekening een stuk lager is en dat dat vast komt omdat de lampen van de egels minder hebben aan gestaan :').
Ik heb hem maar in die waan gelaten :+

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:26

Oh ik heb nog een paar leuke :D

Ik vind het stiekem heel jammer dat de mensen uit het programma Breakout van National Geographic opgepakt worden. Ik bedoel ze hebben zoveel moeite gedaan om te ontsnappen en nu worden ze weer zo snel opgepakt :')

Ook vind ik het gruwelijk irritant dat mensen meteen zeggen ´ dit is een confession topic ´ , wanneer iemand even off-topic gaat om iets uitteleggen etc :Y) ( niet persoonlijk bedoelt ;) )

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:28

Confession: Ik vind het grappig als mensen een sarcastische opmerking maken en zichzelf daarmee volkomen voor schut plaatsen of zich als een klein kind tentoon stellen ( daar bedoel ik trouwens niemand in dit topic mee, voor er weer discussies gaan komen).

Anoniem

Re: Confessions....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:23

Min of meer hetzelfde als gepensioneerden in het OV tijdens de spits: HUISVROUWEN die per se op zaterdag boodschappen moeten doen, MET hun kinderen?! Vind ik echt bloedirritant, je hebt de hele week de tijd en dan ga je op de drukste dag van de week :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:25

Confession @Eulogy: beetje kortzichtig vind ik dat wel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:26

Tja, anders zou het geen confession zijn :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:33

Eulogy schreef:
Min of meer hetzelfde als gepensioneerden in het OV tijdens de spits: HUISVROUWEN die per se op zaterdag boodschappen moeten doen, MET hun kinderen?! Vind ik echt bloedirritant, je hebt de hele week de tijd en dan ga je op de drukste dag van de week :')

Nog erger: groepjes huisvrouwen die 'gezellig' met vriendinnen naar de Huishoudbeurs, Margriet Winterfair of iets vergelijkbaars verschrikkelijks zijn geweest, en dan licht teut, volgepakt met tassen, in de avondspits terug moeten naar Limburg of waar ze ook vandaan komen. In ieder geval wordt er de hele reis op vol volume maar toch licht onverstaanbaar gekeuveld over van alles en nog wat. Uiteraard hebben ze de afgelopen twintig jaar nooit met het OV gereisd en snappen ze geen van allen hoe een chipkaart werkt, hoe ze hun Blokker-dagkaart moeten gebruiken of dat andere mensen op een doordeweekse dag een soort van haast kunnen hebben.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:35

oomens schreef:
Eulogy schreef:

Nog erger: groepjes huisvrouwen die 'gezellig' met vriendinnen naar de Huishoudbeurs, Margriet Winterfair of iets vergelijkbaars verschrikkelijks zijn geweest, en dan licht teut, volgepakt met tassen, in de avondspits terug moeten naar Limburg of waar ze ook vandaan komen. In ieder geval wordt er de hele reis op vol volume maar toch licht onverstaanbaar gekeuveld over van alles en nog wat. Uiteraard hebben ze de afgelopen twintig jaar nooit met het OV gereisd en snappen ze geen van allen hoe een chipkaart werkt, hoe ze hun Blokker-dagkaart moeten gebruiken of dat andere mensen op een doordeweekse dag een soort van haast kunnen hebben.

En deze groepjes begrijpen uiteraard het concept 'stilte coupé' niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:36

Ohhh ja die zijn echt het ergst! Dan komen ze zo als een groep hyena's de trein binnen en gaan inderdaad ALTIJD in een stiltecoupe vrolijk door met hun gekakel. Echt de zevende laag van de hel als je daarmee een vierzits deelt 8)7

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:38

Gracezellaa schreef:
En deze groepjes begrijpen uiteraard het concept 'stilte coupé' niet.

Wàblieft? Natuurlijk begrijpen ze dat wel. Dat is toch dat gedeelte waar nog precies twee vierzits aan weerszijden van het gangpad vrij zijn?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:39

En als je ze dan aanspreekt dan ben jij de boeman en een onbeschofte puber...
*sorry mevrouw, maar volgens mij ben ik de puber gerechtigde leeftijd al lang voor bij :')*

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:40

Confession: Mijn schoonvader is voor het eerst sinds eeuwen weer sinterklaas aan het spelen...
En ik ben verbaasd Hoe rustig het hier in huis is :').
Mijn schoonmoeder maakt echt altijd de meeste herrie, maar nu heeft ze eindelijk de ruimte om heerlijk de knutselen en is ze zo zoet als een klein kind :')

Ik dacht echt altijd dat het aan mijn schoonmoeder lag, maar schijnbaar is mijn schoonvader gewoon een rode Lap voor jaar volumeknop :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:43

Ik vind het altijd wat sneu als vrouwen 'voltijd moeder' als daadwerkelijk beroep opgeven. Je benen spreiden noem ik geen carrière maken :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:44

Moeder wórden is ook (meestal dan) vrij makkelijk :')