Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:00

oomens schreef:
xniieeenke schreef:
gohya, dit is niet waar.
Volgens mij zijn we er tegenwoordig gewoon achter gekomen hoe bang kinderen van iets worden.
Vroeger was het van stel je niet zo aan. Nou, dat is niet prettig.

Niet prettig, maar zijn de meeste mensen daar op lange termijn slechter van geworden? Dat je vroeger slecht geslapen hebt vanwege de dinosaurussen in Jurassic Parc of omdat Mufasa dood ging, dat was toen vast heel vervelend,maar de meeste mensen groeien daar overheen en leren er dus van.

En de gevoelige mensen onder ons (ja ik ook, schijt nog in mijn broek in het donker) houden van zoiets altijd last. Daar heb je begrip voor, of niet. Heb je dat niet? Dat is jouw keuze maar wil niet zeggen dat de gevoelige mensen zich niet moeten aanstellen, er over heen groeien oid.

gohya

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:03

Oke het zal niet voor iedereen opgaan,dat is zo.
Mijn kinderen keken al heel jong [jaar of 4] naar griezelfilms.Zijn nu totaal niet bang voor zulke films.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:03

gohya schreef:
Oke het zal niet voor iedereen opgaan,dat is zo.
Mijn kinderen keken al heel jong [jaar of 4] naar griezelfilms.Zijn nu totaal niet bang voor zulke films.

Dat kan een stukje toeval zijn natuurlijk. Ik keek vroeger ook wel reclames maar na op mijn 11e nog elke avond bij mams te slapen, neh, ik stop er mee. XD

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:05

Er treedt wel degelijk een soort van gewenning op hoor. Dat kan ook niet anders, anders zou je nog steeds ‘kinderlijke’ reacties/ emoties op iets hebben. Nu wil ik niet voorstellen dat we de kinderen met 5 jaar maar massaal naar allerlei horrorfilms laten kijken, maar kom op hé. Je afvragen waarom Disneytekenfilms voor kinderen zijn omdat een heks een beetje gek doet.. :+ In sommige gevallen is ‘stel je niet zo aan’ een prima reactie. Haalt dan wel de angel uit de stress cq. angst.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:07

Idd. Sammie.Dan moet je ook nooit met kinderen naar de Efteling gaan,daar zien ze Draken,Heksen,Trollen en andere monsters.
Laatst bijgewerkt door gohya op 09-11-15 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:07

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:10

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:11

Sammie schreef:
Er treedt wel degelijk een soort van gewenning op hoor. Dat kan ook niet anders, anders zou je nog steeds ‘kinderlijke’ reacties/ emoties op iets hebben. Nu wil ik niet voorstellen dat we de kinderen met 5 jaar maar massaal naar allerlei horrorfilms laten kijken, maar kom op hé. Je afvragen waarom Disneytekenfilms voor kinderen zijn omdat een heks een beetje gek doet.. :+ In sommige gevallen is ‘stel je niet zo aan’ een prima reactie. Haalt dan wel de angel uit de stress cq. angst.

Vind het niet netjes om mijn vraag belachelijk te maken :)
Het viel mij gewoon op dat sommige scènes voor kinderen best beangstigend kunnen zijn. Betekent niet dat ik disney films achter slot en grendel doe als ik later kinderen heb.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:15

Kijk dat bedoel ik dus.. Ik maak nergens jou vraag belachelijk.. Ik stel er wel gewoon mijn vraagtekens bij. Niks mis mee..Ik suggereer verder niks over sloten en grendels.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:16

"Je afvragen waarom Disneyfilms voor kinderen zijn omdat een heks een beetje gek doet.." Inclusief ' :+ ' smiley. Joh niet zo gek dat het dan voelt alsof je mijn vraag overdreven vindt ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:23

Joh die :+ gebruik ik overal. Te pas en te onpas. Ook op mijzelf. Niet lezen wat er niet staat. Al helemaal niet als ik daarna nogmaals aangeef dat ik jouw vraag niet belachelijk vind..

Overdreven.. ja dat is een ander verhaal. *
Maar overdreven heeft een andere context dan belachelijk :D

*(alhoewel ik de vraag niet overdreven vindt, maar de suggestie dat zulke films eigenlijk niet voor kinderen geschikt zouden zijn. Maar dat wil niet zeggen dat je vraag niet mag stellen. Immers is er ook gewoon antwoord opgegeven). De filmindustrie heeft een hele waslijst aan eisen waar een film aan moet voldoen voor bepaalde leeftijden. Die weten wel wat ze doen.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:27

waarom ik om de zoveel uur echt naar de wc moet en bang ben dat ik niet naar de wc kan terwijl ik wel moet

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:28

donjalover13 schreef:
waarom ik om de zoveel uur echt naar de wc moet en bang ben dat ik niet naar de wc kan terwijl ik wel moet

Dat is vervelend. Had ik ook, kan zijn dat je er te veel over nadenkt.
Je went het jezelf aan altijd te gaan (probeer eens niet te gaan), je denkt steeds te moeten (Relaaaax) of je hebt een zwakke blaas (weinig aan te doen) :o

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:31

donjalover13 schreef:

Misschien een blaasontsteking?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:59

Is dat niet alleen als je wel aandrang hebt, maar eigenlijk niet moet? (of maar een ienieminie drupje)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:03

donjalover13 schreef:

Spastische blaas misschien? heb ik ook gehad,echt zó ontzettend lastig,helemaal als je bij de kassa staat in de supermarkt.Man,man wat een ellende is dat.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:55

haha nee blaasontsteking is het niet. de drang ook niet. ik denk ee idd te veel overna en heb gewoon de angst dat als ik naar de wc moet maar eigenlijk niet kan omdat ik of in de bus zit of op t werk etc

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:04

donjalover13 schreef:
haha nee blaasontsteking is het niet. de drang ook niet. ik denk ee idd te veel overna en heb gewoon de angst dat als ik naar de wc moet maar eigenlijk niet kan omdat ik of in de bus zit of op t werk etc

Dat herken ik wel... heel dwangmatig soms. Ik heb het grotendeels los kunnen laten door gewoon wel die situaties aan te gaan en keer op keer te merken dat het prima lukt.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:06

haha jaa dat is een goede.. ik moet elke dag 2 keer 1 uur met de bus.. dus standaart voor ik de bus in ga zoek ik toch maar het toilet op voor de zekerheid :+ sta inmiddels al bekend als pissebed of pispot :=

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 01:53

Sammie schreef:
Wat is er eigenlijk mis met een Disneyfilm die wat enge elementen heeft?? We hebben nu al allemaal van die poppekinderen die gelijk bij de minste tegenslag bij de psyg zitten omdat hun ouders veel te beschermend zijn geweest in hun jeugd. Wat wordt dat straks als dát ook al niet meer mag?

Films mogen best spannend zijn, zit toch altijd een happy end aan vast.

Karbonkel :Y)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:07

Waarom ik dagenlang niet kan poepen.... Er verzameld zich wel een hoop in mijn buik en deze gaat dan ook echt uitzetten....
Zodra ik in de ochtend iets neem wat binnen 6-8 uur zou moeten werken werkt dit niet.... Maar ik krijg dan snachts heel veel buikpijn, en moet dan echt naar de wc rennen.... Alleen gaat dat dan niet omdat de wereld letterlijk voor mijn ogen alle kanten opdraait... bij de wc aangekomen voel ik erg de druk om te drukken. Maar de badkamer draait rond en mijn vriend moet me ondersteunen anders klap ik voorover. Heb dan echt hele pijnlijk steken in mijn buik, en aan mijn gezicht is te zien dat ik helemaal wit wegtrek. Ook krijg ik het heel erg warm en loopt het zweet me over de rug. Uiteindelijk komt er een hele grote hoop, wat vooral bestaat uit hele zachte. Hierna is de buikpijn meestal over, en trek ik ook weer naar een normale huidskleur toe. Kan daarna weer verder slapen alsof er niks gebeurd is.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:08

Misschien is dit niet iets voor een topic op bokt, maar meer iets voor de huisarts :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:10

Als je ergens naar toe belt hoor je de telefoon over gaan.

Nu heb ik twee nummers waar ik naartoe bel waar het overgaan een hele andere toon heeft.
Heel hard en blikkerig. Ouderwets vind ik het klinken.

Van waar dat ik verschil kan horen in de toon?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:11

Dat wilde ik net typen.

Ik denk een gevalletje prikkelbare darm, probeer een psylliumvezels (de tuinen verkoopt dit als capsules, andees oploszakjes) en probiotica. Met jouw klachten js het belangrijk dat je vezelrijke voeding tot je neemt en vooral genoeg blijft drinken.

Het klinkt vooral alsof je darmperistaltiek verstoord is en niet genoeg werkt, als het ware een luie darm.

Echt even mee naar de huisarts gaan hoor die kan je ermee helpen.

Succes.
Laatst bijgewerkt door Liesje89 op 10-11-15 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:13

Mwah ik met mijn darmen , als ik niet eet als ik trek heb dan breekt zweet al uit en misselijk. Darmen toespreken en wachten op eten , maar niet duizelig omdat ik moet. Als ik moet moet ik , maar is het niet overloop diafluts? Dan lucht het niet helemaal op maar loopt er wel wat uit terwijl je verstopt ben