Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 13:36

Besje schreef:
Welkom op kantoor...
[ [url=m/k5KXdi.jpg]Afbeelding[/url] ]

:brr: :brr:

Hier was het gisteren bij aankomst 12,8 graden. En dan was er al iemand zo lief de kachel in mijn kantoor hoger te zetten.

Het duurde tot 12 uur tot het een beetje fatsoenlijk temperatuur was.

Ik kwam gisteren helemaal moe thuis van mijn werk. Rij de straat in en hoor het geluid van een betonboor. Was mijn buurman weer eens aan het boren.... Dat er überhaupt nog muren in zijn huis zitten. Hij is ondertussen al zo'n 6 maanden de zolder aan het verbouwen.
Dus even op mijn gemak bij komen van mijn werk, voor ik naar de paarden moest zat er niet in....
Moest ook nog eens alleen naar de paarden, want mijn man had strooidienst.
Een powernap in de auto kon dus ook al niet.
Dus ik was driedubbel niet happy.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 13:37

Pasjeshouder waar alles in zit, verloren |o

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 13:50

Moska schreef:
Hoe moet ik het anders oplossen als ik niet aan het werk kan? Mijn werkgever kan er niks aan doen dat ik uren aan de lijn hang met de klantenservice.

Esmee_RS schreef:
Cambionn schreef:
Ik zou dus echt geen verlof opnemen als spul van de provider niet werkt :+ . Dat hoeft ook helemaal niet volgens mij, daar zijn vrije dagen niet voor...
Ik vind het wel zo netjes, vooral aangezien ze op kantoor wel zou kunnen werken.
Het is heel lief voor je baas, maar niet nodig en compleet vrijwillig. Je baas mag het vragen natuurlijk, maar jij mag nee zeggen en dat is je goed recht. Jij staat gewoon klaar om thuis te werken, maar door een derde partij kan dat niet. Dat is dus ook niet aan jou.

Vakantiedagen zijn voor vakantie en vrije tijd, niet voor onmacht. Zo kun je vakantiedagen ook terugkrijgen als je ziek bent tijdens je vakantie of verlof moet opnemen omdat je letterlijk zo overwerkt bent dat je echt rust nodig hebt (want, vakantiedagen zijn ook niet niet omdat je het anders niet volhoud. Dan gaat er echt wat mis op werk).

Net zoals een provider ook problemen bij kantoor kan hebben, en dan kun je daar niet werken, kan dat bij jou zo zijn. Gezien we ook de Wfw (Wet flexibel werken) hebben, is thuiswerken iets wat een optie moet kunnen zijn tenzij er zwaarwegende belangen zijn waarom dat niet kan en geld een storing als deze hetzelfde als een storing op kantoor. Zolang je niet verzuimd hebt en alles hebt gedaan om te zorgen dat het werkt, en je er alles aan doet om het weer werkend te krijgen, is dit dus niet jou aan te rekenen en mag dat niet je vakantiedagen kosten. Je baas had je overigens ook een laptop kunnen geven waar je lokaal mee kan werken (en dat synchroniseren met collega's zodra er wel weer internet beschikbaar is) zodat je niet internetafhankelijk bent. Daar zijn een hoop moderne oplossingen voor, zoals bijv. het Microsoft Modern Workplace systeem. Je kan zo'n laptop als bedrijf ook compleet managed maken (dichttimmeren), zodat je beveiligingtechnisch geen issues krijgt. Als je werk nog een oud systeem heeft alla Citrix, RDS, etc. waardoor internet nodig is om te kunnen werken dan is het ook op zijn risico. Dat risico is iets wat hij in overweging moet nemen tijdens de beslissing te upgraden naar een nieuw systeem of niet.

Wel moet je wel doen wat je wel kan, dus als er iets is moet je dat doen. En moet je bereikbaar blijven en klaar om te werken zodra de storing gefixed is. Je kan dus niet ff leuk een dagje uit doen omdat je toch niet kan werken. Maar ik, en denk de meeste mensen, kan mijn vakantiedagen goed gebruiken voor daadwerkelijke vrije momenten en er is geen plicht hiervoor je vrije dagen te gebruiken. Dus die zou ik idd niet snel gebruiken hiervoor.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 09-01-24 14:00, in het totaal 4 keer bewerkt

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 13:51

Tijdens een momentje van onoplettendheid met mijn nagels achter de riem blijven hangen toen mijn hond weg sprong. 3 nagels omgeklapt waarvan eentje flink bloedt en pijn doet ;(

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 16:10

Ik heb het nog steeds koud na een half dagje werken in -4..

En ook al de hele dag een zeurende pijn in de knie, en vanmorgen tijdens het
tillen van de gieter vonden mijn schouder/elleboog het totaal niet grappig.

Ook totaaal geen kracht in de armen, en heb zo een afspraak..en daar sta ik nu ook niet echt van te springen.

Nyaleti

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 16:21

Hoe sommige mensen voor hun dieren zorgen.. waterleiding is natuurlijk bevroren maar zie geen emmers water of ook maar iets staan nu. Zelf maar wat gegeven aan de paarden en ze hadden enorm dorst :=

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 16:29

TheNovelist schreef:
Ik moet donderdag bloed prikken om te kijken of ze een oorzaak kunnen vinden voor oa mijn vermoeidheidsklachten.
Ik ben alleen bang dat als er niks geks uitkomt, dat ik dan altijd zo moe blijf zonder 'reden'...
Ik hoop dus echt dat ze iets kunnen vinden want ik blijf erover piekeren :')

Uitslagen waren allemaal goed, maar vind het vervelend dat ik nu geen duidelijke reden heb voor mijn vermoeidheid... ik ben 23 en zeg plannen af omdat ik zo moe ben en kon m'n vrije dag niet door zonder een dutje ;(

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 16:54

TheNovelist schreef:
TheNovelist schreef:
Ik moet donderdag bloed prikken om te kijken of ze een oorzaak kunnen vinden voor oa mijn vermoeidheidsklachten.
Ik ben alleen bang dat als er niks geks uitkomt, dat ik dan altijd zo moe blijf zonder 'reden'...

Uitslagen waren allemaal goed, maar vind het vervelend dat ik nu geen duidelijke reden heb voor mijn vermoeidheid... ik ben 23 en zeg plannen af omdat ik zo moe ben en kon m'n vrije dag niet door zonder een dutje ;(

Heb je veel stress? Dat kan ook meer energie kosten dan je denkt! Eten/drinken kan ook veel invloed hebben

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 16:57

Ziek naar huis gegaan vanmiddag. Ik had zo ontzettend veel krampen door het ongesteld zijn. Geen aleve feminax mee natuurlijk. Had niet ontbeten dus viel ook nog eens bijna flauw. %)

Gelukkig gaat het nu weer goed en kan ik nog wel even aan school.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:10

Vanochtend vergeten handschoenen aan te doen, heb de hele tocht lopen janken naar school. Tot ik in de aula was, toen deed het geen pijn meer.
In het Duits lokaal had ik pas dat ik m’n handen weer kon voelen.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:28

Ik kan echt wel janken.
Naast het feit dat ik tegen één burn-out aan zit, heb ik weer een bijholteontsteking waar ik niet van af kom. Dus moet ik volgende maand weer naar het ziekenhuis toe om te hopen dat de medicijnen hebben geholpen.
Ik moet antibiotica, neusspray en oordruppels :(

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:30

Fotolijstje, het zit jou niet mee lees ik
Hier een knuffel voor jou :knuffel:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:37

Dat er alweer een onbekende in de tuin staat :') Ik vermoed dat diegene een afspraak hier heeft staan met mijn moeder ( is pedicure) maar op de verkeerde locatie staat. Wil ik net heen is diegene verdwenen super raar keek even 3 seconden weg :')

Ik kan wel assistente worden , is het dit niet dan wel allemaal telefoontjes waar ik niks mee kan.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 18:56

TheNovelist schreef:
TheNovelist schreef:

Zijn ook je vitamines D en B12 meegenomen. En je schildklier (TSH en eventueel FT4)?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 19:38

TheNovelist schreef:
TheNovelist schreef:

Hmm ja snap ik. Je hebt dan liever een antwoord als "je vit D is te laag. Pilletje pakken en dan voel je je snel wat beter".

Heb je toevallig een smart watch? Of anders een slaap app? Misschien slaap je in principe voldoende uren maar slaap je niet diep of wordt je tussendoor wakker.
Niet dat daar een gemakkelijke oplossing voor is maar dan weet je in iedergeval waar het vandaan komt.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 19:48

Ze had het over de rode bloedcellen, witte bloedcellen, suikerwaardes en schildklier als ik het goed bedenk.
Alles hiervan was prima. Ze zei dat als er iets apart was met de bloedcellen, dat ze dan pas specifiek kijken naar vitamines en ijzer etc. maar dat zag er allemaal prima uit.

Ik heb geen smart watch (momenteel) en gebruik ook geen slaap app. Zover ik weet slaap ik goed door, word ik niet snel wakker en slaap ik doordeweeks gemiddeld wel 8 uur (als ik kan uitslapen meer)
Heb ook niet veel last van stress. Maar de vermoeidheidsklachten heb ik al zeker een langere tijd alleen het laatste jaar heb ik er toch echt wel meer last van en begin ik me er flink aan te irriteren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:01

Heb je een goed eetpatroon? Ben je vegetariër of veganist?
Ik vind het wel wat vreemd dat je vitamine D en B12 niet meegenomen lijken te zijn. Een tekort daarvan veroorzaakt allerlei vage klachten waarvan onverklaarbare vermoeidheid hoog aan het lijstje staat.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:13

Nou vind het inderdaad wat vreemd dat ze niet je vitamine en mineralen hebben gecheckt. Hoor eigenlijk altijd wel dat ze dat meenemen, zeker bij vermoeidheid.

Als het goed is kun je bij elke huisarts tegenwoordig online alles terug zien. Bij mijn huisarts heeft die app "uw zorg online". Zeer waarschijnlijk heeft jouw huisarts ook zoiets, dan kun je precies zien waar op getest is en welke waardes. (Want de referentie waardes van de huisarts zijn ook niet heilig).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:25

Modem die al langere tijd niet functioneerde en gisteren er compleet mee gekapt is, zou vandaag nieuwe krijgen word dit pas morgen als het goed is. Geen internet of tv pffff. Morgen hopelijk op tijd terug van werk dat ik de modem kan halen.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:29

Nyaleti schreef:
Nou vind het inderdaad wat vreemd dat ze niet je vitamine en mineralen hebben gecheckt. Hoor eigenlijk altijd wel dat ze dat meenemen, zeker bij vermoeidheid.

Als het goed is kun je bij elke huisarts tegenwoordig online alles terug zien. Bij mijn huisarts heeft die app "uw zorg online". Zeer waarschijnlijk heeft jouw huisarts ook zoiets, dan kun je precies zien waar op getest is en welke waardes. (Want de referentie waardes van de huisarts zijn ook niet heilig).

Je kan de uitslagen ook terugzien bij het lab, bij Atalmedial is dat: https://atalmedial.nl/laboratoriumonder ... e-uitslag/

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:05

Dat er bij ons nu al voor de 2de keer een lam is geboren met een waterbuik. Nu vind ik dat normaal niet zo erg, maar ik ben nu zwanger en vind dat toch een beetje eng. Nu mag ik van mijn vriend al niet meer in de stal komen totdat ik bevallen ben, maar hij komt er natuurlijk nog wel. Lam gaat overigens wel opgestuurd worden voor onderzoek.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:07

Wat ik nou heb meegemaakt. Reed op de snelweg bij Almere. Had cruise control op 105 km/h, ik was een busje aan het inhalen. Zit er opeens een soort jeep op mijn bumper. Seinen met groot licht, nou ga ik daar echt niet harder door rijden. Vervolgens laat ze maar helemaal haar groot licht aan. Toen ik erlangs was, ging ze naast me rijden en mij filmen met haar dashcam…

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:09

Flying_Angel schreef:
Wat ik nou heb meegemaakt. Reed op de snelweg bij Almere. Had cruise control op 105 km/h, ik was een busje aan het inhalen. Zit er opeens een soort jeep op mijn bumper. Seinen met groot licht, nou ga ik daar echt niet harder door rijden. Vervolgens laat ze maar helemaal haar groot licht aan. Toen ik erlangs was, ging ze naast me rijden en mij filmen met haar dashcam…

Das een echte wtf moment -O-

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:15

Vervelende situatie mbt stage op dit moment. Zit al niet zo lekker in m'n vel en ben ongesteld dus het valt niet goed bij me. Gelukkig heeft mijn stagebegeleider net de tijd voor me genomen om me gerust te stellen. Ze ziet ook goed dat ik me niet goed voel en de situatie me raakt.

Begrijpelijk gaan we hier morgen uitgebreid over praten. Ik krijg het alleen even niet uit m'n hoofd. :(

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:17

Ik heb zojuist voor de derde keer Odido gebeld en gevraagd waarom ik nog steeds niet teruggebeld ben. Ik weet dat beleefd doen kan helpen, maar ik ben het zo zat dat er steeds dingen beloofd worden en die vervolgens niet nagekomen worden. Ben een beetje uit mijn plaat gegaan. Zeker omdat mij verteld werd dat ik tot acht uur teruggebeld kon worden, ik daarom mijn yoga heb afgezegd en bleek dat het helemaal niet tot acht uur was -:(- ik ben gewoon woest -:(-

Ik ga morgen en donderdag wel naar kantoor en probeer vrijdag vrij te krijgen. Aangezien het nieuwe modem natuurlijk tussen 8 en 18 uur kan komen en ik persoonlijk de oude apparatuur aan de bezorger moet meegeven en de nieuwe in ontvangst moet nemen.

Arrrggghhhhhh _-:(