Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 18:05

Ja heb tot nu toe eigenlijk nergens last van gehad. Alle bureau's op kantoor zijn in hoogte te verstellen op het werk en heb nu ook sinds vandaag de verticale ergonomische muis van mijn vriend in gebruik.. misschien dat mijn bureau vandaag iets te hoog stond. Vind daarom flexplekken ook echt heel vervelend. Staat elke keer weer anders.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 18:39

Ik vraag mij af of het hypochonderen is of dat het niet daadwerkelijk een overbelasting door een verkeerde houding is vanwege je werkplek.

Misschien de tafel lager instellen, de stoel hoger instellen, of als dat niet kan: een extra kussentje op je stoel en daar op gaan zitten zodat je hoger zit?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 18:43

Nouja ik ben wel een doemdenker met elk pijntje en afwijkinkje sinds mijn moeder zo ziek is geweest en helemaal sinds ik vorig jaar tinnitus heb gekregen die niet meer weggaat. Ik denk dan gelijk dat het chronisch is of wordt. Misschien is hypochondrie niet helemaal de juiste term ervoor maar weet niet hoe ik het anders moet noemen :')

Ik denk dat de tafel lager moet. Zit met mijn benen netjes 90 graden.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 19:03

xPabloBokt schreef:
Nouja ik ben wel een doemdenker met elk pijntje en afwijkinkje sinds mijn moeder zo ziek is geweest en helemaal sinds ik vorig jaar tinnitus heb gekregen die niet meer weggaat. Ik denk dan gelijk dat het chronisch is of wordt. Misschien is hypochondrie niet helemaal de juiste term ervoor maar weet niet hoe ik het anders moet noemen :')

Begrijpelijk hoor, mijn vriend heeft dat ook heel sterk, ook inderdaad sinds zijn moeder heel ziek was en hij anderhalf jaar mantelzorger voor haar is geweest.

Maar misschien helpt het inderdaad om je houding wat aan te passen of iets onder je armen te leggen. Dat je niet ergens een vaatje dichtdrukt waardoor het gaat tintelen.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 19:27

Dammie schreef:
Lugea schreef:
Konijn die door twee honden gegrepen is. Ze wordt nu geopereerd en ben heel hard aan het duimen dat ze het gaat redden. Ik voel me zo stom dat ik de honden zonder te kijken de tuin in heb gelaten. Ik ging er niet vanuit dat het konijn een weg wist om te ontsnappen uit de ren. ;(

Ik duim mee.

Ze heeft het gered! *\o/* De komende dagen zijn nog wel kritiek, maar dat ze de narcose heeft overleefd is al heel positief.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 19:29

*\o/* super *\o/*

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 20:03

_San87_ schreef:
Net de boot schoon en opgeruimd. Let m'n vriend niet op en laat de watertank overstromen.

Nu moet ALLES eruit. Bedden, toilet, vloeren... Ik ben echt zo naar nu.

Ik zei nog, let je op de tank? Kreeg ik zo'n geërgerd jaahaaaa...

Zo herkenbaar die reactie van een vent.Alles tig keer moeten vragen of zeggen en dan doen ze het nog niet en mag jij de brokken lijmen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 00:00

Een vriend die een kitten wilt kopen. Gelukkig wel via het asiel.
'oke leuk, kan je kat met andere katten?' 'asiel zei van niet maar wij denken van wel' ......
Aka jullie willen een kitten want dat is leuk en fantastisch, en gaat dan over 3 maanden janken dat je andere kat naar de klote is? Wordt hier zo moe van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 00:27

Teveel Pimm's. :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 01:12

xPabloBokt schreef:

90 graden is achterhaalt :)
Tinnitus kan komen door daadwerkelijke beschadiging in gehoorgang (door bv te luide concerten, te hard volume in oortjes etc) maar ook door een overbelast autonoom zenuwstelsel (simpelweg teveel stress in het lijf, vaak komt dit ook voor bij chronische pijn of post-covid). Dua als het niet een daadwerkelijke beschadiging is (KNO arts kan uitsluitsel geven) is het meestal een overbelasting van het lichaam.

Je arm die doof wordt of gaat tintelen is of een overbelasting van de nervus ulnaris (pink-kant over je elleboog heen) of nervus radialis (meer de duimkant van de arm). Dit kan vanuit je elleboog komen (dat je arm te vaak leunt op zn elleboog) of vanuit de plexus brachialis net onder je sleutelbeen. Belangrijke plexus waar vaak beknelling plaatsvindt door toenemend volume van de onderliggen spieren.
Dus: je gaat niet dood. Er is geen zenuw doorgesneden, je hebt geen hernia, en het hoeft ook zeker niet blijvend te zijn.
:j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 07:56

Zooo klaar met die fúcking ongesteldheid :x Zelfs met de pil is er geen houden aan. Niet te doen dit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 08:46

Ik heb slakkenkorrels van Ecostyle 'escar-go'. Die werken dus totaal niet, mijn plantjes worden aangevreten en de korrels verdwijnen gewoon elke 24 uur, terwijl ze watervast moeten zijn. Ook met droog weer verdwijnen ze.
Ik ben er nu achter geloof ik: VOGELS. Zie ik gewoon 5 kauwen van mijn korrels genieten als ontbijt. Ze vlogen weg voordat ik ze op de foto kon zetten, maar het is leuk dat alles tegenwoordig eco moet, maar zo werkt het ook niet.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 08:49

Berdien schreef:
Zooo klaar met die fúcking ongesteldheid :x Zelfs met de pil is er geen houden aan. Niet te doen dit.

Prikpil een optie?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 08:57

Schoonmaakster kan niet. Ik heb geen werk meer. En er komt zo visite.

3x raden wie zo zelf het huis schoon mag maken. :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 08:58

Dat we gisteravond niet beter op onze binnenkat gelet hebben en dat dat beest zo sneaky is met op het balkon sneaken s avonds. Dus wij hebben 5 keer het hele appartement door gezocht en ik doe de balkondeur open en madam komt luidkeels klagend binnen. Ze heeft de hele nacht buiten gezeten voor het eerst en zelfs alles keurig opgehouden voor op de bak. _O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 09:01

MarlindeRooz schreef:
Schoonmaakster kan niet. Ik heb geen werk meer. En er komt zo visite.

3x raden wie zo zelf het huis schoon mag maken. :+

Als ik in de buurt woonde kwam ik je helpen -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:02

Helaas. -O-

It’s me en ABBA muziek vrees ik.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:09

Gewoon voor het oog poetsen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:14

Bloedende enkel, de kat lapte me pootje of ik zag haar niet en struikelde over haar, maar ze hing in ieder geval in m'n enkel. :')
Geeen idee wat er nou precies gebeurde.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:35

Mensen die vinden dat ze overal verstand van hebben :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:37

prompter schreef:
Mensen die vinden dat ze overal verstand van hebben :O

Haha ja! En dan ook nog doen alsof ze een universiteit bezocht hebben... :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:45

Aan mezelf, ik had zo'n "goed idee" :')

Wij hebben 3 vuilbakken in de keuken staan: restafval, pmd en karton.
In mijn tuin staan 4 compostbakken en 4 containers: 1 voor karton, 2 met houtafval (om te stoken in de vuurkorf) en 1 voor volle vuilzakken uit de weg van vogels/katten te houden. Soms voelt het alsof ik in een containerpark woon. Ik heb ook nog een glasbak in het washok staan.

Mijn huis ligt in de breedte. Dat wilt zeggen dat ik vanuit mijn keuken en woonkamer mijn tuin niét zie, dus ook mijn compostbakken niet. Ik gooi etensresten (van ons en de katten) al eeuwen bij het restafval want de weg naar de tuin is zo'n gedoe om een paar boterhammen of kroketjes weg te gooien, maar dat stinkt natuurlijk. Ik heb een tijdje geprobeerd om ze in een emmertje te bewaren en dat dan in de compostbakken te legen, maar dat emmertje wordt altijd zo goor.

Dus had ik vorige week GFT-zakjes gekocht. Nou ja- ik dacht dat het zakJES waren, maar ik had de grote variant bij. Daarom de karton-vuilbak in de keuken geclaimd, en daar die zak in gehangen. Heel de week flink alles van etensresten daarin gedeponeerd, en afgelopen woensdag dacht ik "nu haal ik hem eruit". Ja daaaag, dat ding was al half vergaan en scheurde toen ik hem probeerde op te tillen :') Stinken, niet normaal, ik kreeg er letterlijk kotsneigingen van :')

Conclusie: slechtste idee ooit, mijn keuken stonk uren in de wind, en die vuilbak heeft een nachtje buiten geslapen met een sopje dreft :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:51

Mijn first world problem is dat ik niet kan kiezen tegen welke kleur nagellak ik de komende drie weken aan ga kijken.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 09:53

_San87_ schreef:
Mijn first world problem is dat ik niet kan kiezen tegen welke kleur nagellak ik de komende drie weken aan ga kijken.

Ik heb nu dit!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 10:00

Mooi PabloBokt!