Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 21:02

M_D_H schreef:
Mijn man en ik gaan zaterdag uit eten, en nu wil mijn schoonvader in eens mee, want dat is makkelijk (we hebben daarna een feestje in de buurt), maar dat is alleen makkelijk voor hem, want wij moeten dan ruim 3 kwartier omrijden voor hem en we willen helemaal niet met hem uit eten, want het restaurant waar wij heen gaan is niks voor hem en hij is een super lieve man, maar als iets hem niet bevalt, dan kan hij enorm de sfeer verpesten, dus ik zoek nu naar een enorm goed excuus waarom hij niet mee kan, zonder hem te kwetsen...

Uitleggen dat jullie willen batsen in de auto.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:03

M_D_H schreef:
Mijn man en ik gaan zaterdag uit eten, en nu wil mijn schoonvader in eens mee, want dat is makkelijk (we hebben daarna een feestje in de buurt), maar dat is alleen makkelijk voor hem, want wij moeten dan ruim 3 kwartier omrijden voor hem en we willen helemaal niet met hem uit eten, want het restaurant waar wij heen gaan is niks voor hem en hij is een super lieve man, maar als iets hem niet bevalt, dan kan hij enorm de sfeer verpesten, dus ik zoek nu naar een enorm goed excuus waarom hij niet mee kan, zonder hem te kwetsen...

Wat dacht je van gewoon "we willen graag even als stel met zijn tweetjes uit eten"?

Dat is de waarheid en een prima excuus.

Urbanus

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 21:04

Ja dat kan ook.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:17

Ik zou het inderdaad ook gooien op toe zijn aan quality time, drukke levens, eindelijk tijd voor elkaar, blabla.

Jolien87 schreef:
Deze scheepsmatroos laat haar boot op het droge liggen als het om de rode zee gaat.

Same, vind dat zoveel gedoe en krijg vaak krampen nadat mijn rode zee bevaren is, maar ik raak ook altijd kneitertje opgewonden als ik ongesteld ben dus dat is godsgruwelijk irritant.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:18

xPabloBokt schreef:
M_D_H schreef:

Wat dacht je van gewoon "we willen graag even als stel met zijn tweetjes uit eten"?

Dat is de waarheid en een prima excuus.

Ja, dat is een prima waarheid, maar daar doet hij niks mee.
Toen mijn schoonzus en zwager laatst 25 jaar getrouwd waren en uit eten gingen.
Nodigde hij zichzelf eerst uit, daarop heeft mijn schoonzus aangegeven alleen met haar man te willen zijn, vervolgens is mijn schoonvader gewoon naar het restaurant toegegaan en is hij bij hun aan tafel geschoven :oo

Maar ik heb hem de waarheid uiteindelijk verteld, en ik denk dat hij nu erg boos op mij is...
Maar ik heb hem verteld dat wij hem vanwege de tijd niet op konden halen, toen vertelde hij dat hij ons daar dan wel zou zien en toen heb ik hem verteld dat hij alleen welkom is, als hij zich kan gedragen, dus geen gezeur :o
En toen hing hij op, dus ik denk dat ik deze week niet de award voor schoondochter van de week krijg :n

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:21

Wel petje af voor de waarheid spreken! Ik zou willen dat mensen (inclusief ik zelf) wat vaker oprecht zouden zijn over hun gevoelens en behoeften in plaats van op tenen lopen en liegen om maar niemand te kwetsen.

Laat hem maar even boos zijn, komt hij vast wel weer overheen en anders is het zijn probleem.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:23

Suliko schreef:
Wel petje af voor de waarheid spreken! Ik zou willen dat mensen (inclusief ik zelf) wat vaker oprecht zouden zijn over hun gevoelens en behoeften in plaats van op tenen lopen en liegen om maar niemand te kwetsen.

Laat hem maar even boos zijn, komt hij vast wel weer overheen en anders is het zijn probleem.

Ik spreek eigenlijk altijd de waarheid, ik ben heel direct en eerlijk.
Maar met mijn schoonfamilie heb ik geleerd dat dit helemaal niet gewaardeerd wordt en had ik juist vaker ruzie dan dat je zou denken...
Daarom probeer ik daar altijd de zachtere aanpak...
Het is nodeloos om te zeggen dat ik compleet waardeloos ben in de zachte aanpak en meestal nog oorlog heb, dus tegenwoordig beperk ik mij tot: "Prima".

Ik heb geleerd dat "prima" mij de minste problemen geeft

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:26

Ach, altijd zeggen waar het op staat is ook niet handig. Kwets er idd mensen mee en vaak niet zo bedoeld. Maar ga nergens om liegen en maak het ook niet mooier dan het is.

Idd MDH. Die ‘prima’ zegt ws ook al genoeg dan :Y)

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 00:21

Als we het dan toch over slutshamen hebben...

Weten jullie nog mijn crush op de collega? (Ik heb inmiddels een andere baan voor degene die zeiden dat het niet handig is om iets met collega's te doen :') )Die crush is er nog steeds...

Om een lang verhaal kort te maken;
1,5 week geleden ben ik bij hem thuis uitgenodigd
De avond daar voor heeft die mij vertelt dat die een vriendin had
Die dag ben ik wel naar hem toe gegaan en hebben we ruzie gehad. Of die in godsnaam wel wist waar die mee bezig was..
Ik heb 3 dagen niet tegen hem gepraat, maar ik was zwak.. er speelde ook teveel waardoor ik hem een soort van nodig had om tegen te praten..
We hebben een goed gesprek gehad over wat er speelde en we gingen ons als vrienden opstellen, maar wel met de eerlijkheid dat gevoelens niet binnen 1 dag voorbij zouden gaan.
Dat werd al na 1 dag verbroken en we gingen vrolijk door waar we mee bezig waren.
En vanavond is hij dus naar mijn andere werk gekomen.. en is het niet alleen bij een kus op mijn wang gebleven... ik heb hem een paar keer gevraagd of die het wel zeker wist, omdat het toch wel slecht was.. maar hij was er zeker van :=

Voel ik mij schuldig tegenover zijn vriendin? Ja misschien wel.. maar aan de andere kant is dat echt zijn probleem en moet ik er nog steeds niet teveel van verwachten..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:02

Hm ja, voor mij niet verrassend eerlijk gezegd. Ik zie dit veel gebeuren en het bevestigt keer op keer mijn standpunt dat ik geen relatie meer wil. Mijn beeld van mannen is niet echt positief zeg maar. Het is al snel: wat niet weet wat niet deert.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:06

Vrouwen doen dat net zo goed hoor. :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:09

Captain schreef:

Sowieso :')

Ik niet overigens. Kan dat echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:10

Captain schreef:
Nou, inderdaad. :') Van de verhalen die ik hoor, is de verdeling zo’n 50-50.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:14

Captain schreef:

Yep maar ik ben hetero dus een relatie met een vrouw wil ik niet. Dus vandaar dat ik mannen noem.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 10:17

Dropneus95 schreef:
Als we het dan toch over slutshamen hebben...

Weten jullie nog mijn crush op de collega? (Ik heb inmiddels een andere baan voor degene die zeiden dat het niet handig is om iets met collega's te doen :') )Die crush is er nog steeds...

Om een lang verhaal kort te maken;
1,5 week geleden ben ik bij hem thuis uitgenodigd
De avond daar voor heeft die mij vertelt dat die een vriendin had
Die dag ben ik wel naar hem toe gegaan en hebben we ruzie gehad. Of die in godsnaam wel wist waar die mee bezig was..
Ik heb 3 dagen niet tegen hem gepraat, maar ik was zwak.. er speelde ook teveel waardoor ik hem een soort van nodig had om tegen te praten..
We hebben een goed gesprek gehad over wat er speelde en we gingen ons als vrienden opstellen, maar wel met de eerlijkheid dat gevoelens niet binnen 1 dag voorbij zouden gaan.
Dat werd al na 1 dag verbroken en we gingen vrolijk door waar we mee bezig waren.
En vanavond is hij dus naar mijn andere werk gekomen.. en is het niet alleen bij een kus op mijn wang gebleven... ik heb hem een paar keer gevraagd of die het wel zeker wist, omdat het toch wel slecht was.. maar hij was er zeker van :=

Voel ik mij schuldig tegenover zijn vriendin? Ja misschien wel.. maar aan de andere kant is dat echt zijn probleem en moet ik er nog steeds niet teveel van verwachten..

Oh jee, ik voorspel een lange carrière als buitenvrouwtje :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:23

Suzanne F. schreef:
Captain schreef:

Yep maar ik ben hetero dus een relatie met een vrouw wil ik niet. Dus vandaar dat ik mannen noem.

Nee, dat is kul. Zeg dan dat je mensen niet vertrouwt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:24

Ik ken mensen die jarenlang buitenvrouw waren en zich daar prima bij voelden. Want de relatie was toch niet meer goed, hij kreeg thuis geen liefde meer, leefden langs elkaar heen, maar konden financieel niet scheiden dus dan was dit de beste oplossing.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:26

Captain schreef:
Nee, dat is kul. Zeg dan dat je mensen niet vertrouwt.

Hm zou dat het zijn? Nee, ik vertrouw mannen niet. Ik vertrouw mezelf wel. Mijn beeld is dat je vrouwen over het algemeen in een relatie wel meer kan vertrouwen maar dat kan ook zijn omdat ik zelf een vrouw ben. Misschien is het een gekleurd beeld, dat kan. Maar het is mijn beeld, mijn mening en om dat kul te noemen vind ik wat denigrerend eigenlijk.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:29

En ik vind het denigrerend dat je mannen niet vertrouwd terwijl vrouwen echt niet veel beter zijn. Nogal over een kam scheren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:30

Een feit wordt niet opeens een mening als je het een mening noemt. :') Feit is dat mannen helemaal niet meer vreemdgaan dan vrouwen. Je denkt toch niet dat al die vrouwen van middelbare leeftijd die een man in een relatie aan de haak slaan, keurig single zijn?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:30

Vind het overigens wel heel naar dat je steeds zulke negatieve ervaringen hebt gehad, en zelfs zo dat je geen relatie meer wilt. :(:)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:31

Er zijn alsnog veel meer mannen die niet vreemdgaan dan wel dus mannen afzweren op basis daarvan is wat overtrokken

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:32

Captain schreef:
Vind het overigens wel heel naar dat je steeds zulke negatieve ervaringen hebt gehad, en zelfs zo dat je geen relatie meer wilt. :(:)

Mee eens hoor dat is echt heel naar

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:37

Ja ik heb wel een beetje last gehad van een slecht geweten vanacht. Dat geef ik gelijk toe.. er moeten wel serieuze gesprekken gaan komen, want dat wij dit niet meer op kunnen lossen als vrienden staat wel vast :\

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:38

Ik ben nu al 15 jaar alleen en het is ook wat ik gewoon om me heen zie gebeuren. Dus niet alleen mannen die mij benaderen die getrouwd/bezet zijn en kinderen hebben maar ook in contacten om me heen waarbij de mannen het niet zo nauw namen. Dus het wordt steeds maar weer bevestigd helaas. En ja dat is jammer, want er zijn ook goede mannen, net als er goede vrouwen zijn. Maar mijn ervaringen zijn gewoon anders en dat gaat door alle lagen heen, van de managers tot de glazenwasser tot de vaders op school tot de mannen van vriendinnen tot een kennis van vroeger.