[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 18:09

Citaat:
Getuigen zagen een naakt klein meisje lopen, die er ondervoed uitzag

Staat onder het kopje "naakt"

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 19:08

beert schreef:
Ze kon niet stappen toen ze haar vonden. Ik zie zo snel niet staat dat ze haar zagen lopen bij het vinden?

Verder staat in het artikel:
Citaat:
85 procent van de hersenen van een kind ontwikkelen zich tijdens de eerste vijf jaar van het leven

Er staat niet dat de eerste 1000 dagen niet belangrijk zijn, maar dat de hersenen zich in de eerste vijf jaar ontwikkelen. De meeste ontwikkeling zal absoluut in de eerste twee jaar zijn, maar het staat daarna niet stil.

Ik zeg ook niet dat het er staat. Ik geef juist aan dat er ook andere onderzoeken zijn.
Wel heb ik twijfels over deze conclusies in dat artikel. Wat is de bron?

Veel te kort door de bocht naar mijn smaak.
In (geloof) Oekraïne hebben ze jaaaren terug onderzoek gedaan naar weeskinderen. Die werden mentaal verwaarloosd door de instellingen. Er waren geen ouders die dit tegen hielden. Dus makkelijke projectjes

Dus niet aankijken. Etc. Geen affectie tonen.

Daar kwamen hele interessante conclusies uit, los van het vele leed die ze dus zelf moedwillig het kind aandeden.

Later bleek ook dat veel van die kinderen ‘aanleg’ hadden moorden te plegen. Zelf echt te mishandelen etc. Zal eens kijken of ik dat nog ergens terug kan vinden.
Gaat wel even een zoektocht worden. Maar op mij heeft het indruk gemaakt.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 22:47

Ik heb net een aflevering van Jeroen's Abandoned Adventures gekeken op Discovery.
Hij was in noord Italië in een gangenstelsel onder de grond waar ze de menselijke resten van de overledenen van de builenpest indumpten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 23:44

Anomien schreef:
beert schreef:
Ze kon niet stappen toen ze haar vonden. Ik zie zo snel niet staat dat ze haar zagen lopen bij het vinden?

Verder staat in het artikel:
Citaat:
85 procent van de hersenen van een kind ontwikkelen zich tijdens de eerste vijf jaar van het leven

Er staat niet dat de eerste 1000 dagen niet belangrijk zijn, maar dat de hersenen zich in de eerste vijf jaar ontwikkelen. De meeste ontwikkeling zal absoluut in de eerste twee jaar zijn, maar het staat daarna niet stil.

Ik zeg ook niet dat het er staat. Ik geef juist aan dat er ook andere onderzoeken zijn.
Wel heb ik twijfels over deze conclusies in dat artikel. Wat is de bron?

Veel te kort door de bocht naar mijn smaak.
In (geloof) Oekraïne hebben ze jaaaren terug onderzoek gedaan naar weeskinderen. Die werden mentaal verwaarloosd door de instellingen. Er waren geen ouders die dit tegen hielden. Dus makkelijke projectjes

Dus niet aankijken. Etc. Geen affectie tonen.

Daar kwamen hele interessante conclusies uit, los van het vele leed die ze dus zelf moedwillig het kind aandeden.

Later bleek ook dat veel van die kinderen ‘aanleg’ hadden moorden te plegen. Zelf echt te mishandelen etc. Zal eens kijken of ik dat nog ergens terug kan vinden.
Gaat wel even een zoektocht worden. Maar op mij heeft het indruk gemaakt.

Dit werd tijdens de tweede wereldoorlog ook gedaan om te zien wat het met baby’s deed. Afschuwelijk.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 11:33

Over baby's gesproken: de aflevering van Kees van der Spek waarin in Suriname dode baby's in poppen werden gedaan en waar dan een spreuk/ritueel gedaan werd om het vervolgens naar Nederland te laten vervoeren. Er werd een foto getoond van zo'n babylijkje die door de recherche uit zo'n pop gehaald werd. Je moet toch goed ziek in je hoofd zijn om zulke praktijken uit te voeren.

AvHdG

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 12:19

Jeetje wat ziek.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:12

Shenavallie schreef:
Over baby's gesproken: de aflevering van Kees van der Spek waarin in Suriname dode baby's in poppen werden gedaan en waar dan een spreuk/ritueel gedaan werd om het vervolgens naar Nederland te laten vervoeren. Er werd een foto getoond van zo'n babylijkje die door de recherche uit zo'n pop gehaald werd. Je moet toch goed ziek in je hoofd zijn om zulke praktijken uit te voeren.

Maar waarom werd het in een pop gestopt?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:22

Suzanne F. schreef:
Shenavallie schreef:

Voodoo. Slechte krachten. Zwarte magie.

Dit was al een oudere aflevering, maar ik heb hem wéér zitten kijken, het is echt boeiend.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 18:05

Over babylijkjes gesproken. Toen ik nog op Schiphol werkte (beveiliging) moesten we altijd controleren of de baby’s bij de controle ook wel teken van leven gaven. Het gebeurd namelijk nog wel eens dat babylijkjes worden gebruikt om drugs in mee te smokkelen :r

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 18:37

Gatver!! :oo

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 19:23

Dreamy schreef:
Over babylijkjes gesproken. Toen ik nog op Schiphol werkte (beveiliging) moesten we altijd controleren of de baby’s bij de controle ook wel teken van leven gaven. Het gebeurd namelijk nog wel eens dat babylijkjes worden gebruikt om drugs in mee te smokkelen :r

Serieus , wat een idee wie verzind dat..

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 21:18

Dreamy schreef:

..... %)

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 22:44

Wat de f…. Zoiets verknipts heb ik alweer even niet gehoord, ondanks mijn werk.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 08:44

Suzanne F. schreef:
Shenavallie schreef:

Om geheim te houden dat er een babylijk in zou zitten. Het lijk was middels een ritueel 'vervloekt' en werd naar Nederland gebracht om een kwade vloek over iemand te versterken middels die pop/baby.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 08:47

Dreamy schreef:

Afschuwelijk...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 08:50

Dat ruik je toch dan? :x

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 08:52

Er werd van alles met die lijkjes gedaan om dat te voorkomen. Het is al even geleden dat ik de aflevering heb gezien, maar er zat ook een verbrand lijkje tussen. Ik ben gelukkig niet bekend met dit soort rituelen, dus wat ze precies allemaal hebben gedaan weet ik niet. Daar werd nogal geheimzinnig over gedaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 09:00

Ik vind het echt walgelijk...ook..hoe komen ze aan die lijkjes??

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 10:02

Heb ook een keer een nieuwsbericht gezien, was volgens mij in Colombia gebeurt. Baby lijkje vol drugs, lag in een draagmandje met icepacks er onder. Was van een discutabele site, dus geloofde het niet echt... maar na de berichten hierboven ga ik twijfelen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 11:08

Dreamy schreef:

Waarschijnlijk niet alleen babylijkjes... Sommige levende babies waarschijnlijk ook...
Ik schrik nergens meer van als het gaat over waar mensen toe in staat zijn

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 11:11

Mensen kunnen echt monsters zijn. :\

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 11:17

Op youtube zijn afleveringen te zien van een zg "predator poacher" Zij doen zich voor als 12 jarig meisje op fb, insta etc en spreken af met die kerels en confronteren hen met de dingen die ze online doen. Vreselijke types stuk voor stuk. Daarna bellen ze de politie en laten ze de politie de video opname zien. Meestal bekennen ze tijdens het gesprek wat ze allemaal met kinderen uitvreten. En kunnen ze gelijk door naar de gevangenis
https://youtu.be/w7sQ__ZWgFk?si=1Bd3UwpSKNdQBYr0

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 18:07

Dat van die babylijkjes als drugssmokkel, heb ik ooit gezien in faces of death. Die oude video series

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 20:35

Bellatrix schreef:
Ik vind het echt walgelijk...ook..hoe komen ze aan die lijkjes??

Er werd in die aflevering beweerd dat het overleden baby's uit het ziekenhuis waren. Maar als je überhaupt al zulke dingen doet, dan ga ik ook aan die bewering twijfelen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 21:23