Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 12:57

bigone schreef:
Echwel schreef:
Eerlijk gezegd heb ik daar nog niets over gehoord en ik zit echt met veel kennissen die kleinkinderen in die.leeftijd hebben

Berichten en statistiek uit usa Uk en sa , hier nog niet aan de hand omdat we de golf uitgesteld hebben.

Ik geloof dat Fauci toe heeft moeten geven dat die kinderen in het ziekenhuis liggen met covid, niet vanwege covid.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 13:19

Moeten toegeven? De usa breekt iedere dag opnieuw het record wat aantal opgenomen kinderen betreft. Fauci heeft de cijfers genuanceerd, door te zeggen dat een aantal kinderen wel omikron heeft, maar niet specifiek omwille van omikron werd opgenomen. Neemt niet weg dat het bij de meerderheid wél omwille van omikron was. Dat komt niet goed overeen met het beeld van een "milde" variant.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 13:20

Kom maar door met die bronnen dan?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 13:21

Hier bij ons ook weer een vervroegd overlegcomité deze week hoorde ik.

En ze maken nu zelfs reclame op de radio om je kind te laten vaccineren.
Veel gekker moet het toch echt niet meer worden :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 13:22

Laatst bijgewerkt door Needje op 03-01-22 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

BigBen

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 13:23

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 13:27

Kunnen in NL ook al kinderen 5- 12 gevaccineerd worden?

Mijn kinderen zeggen, dat ze het op zich wel willen, ik wacht nog even af voorlopig.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 13:28

BigBen schreef:
Moeten toegeven? De usa breekt iedere dag opnieuw het record wat aantal opgenomen kinderen betreft. Fauci heeft de cijfers genuanceerd, door te zeggen dat een aantal kinderen wel omikron heeft, maar niet specifiek omwille van omikron werd opgenomen. Neemt niet weg dat het bij de meerderheid wél omwille van omikron was. Dat komt niet goed overeen met het beeld van een "milde" variant.

Nou ja, dat is niet wat je artikel zegt he.
Er staat volgens mij dat door de hoge mate van besmetting er meer kinderen zijn opgenomen (maar veel daarvan voor andere zaken). Er staat niet dat omikron niet milder is.

Het is enkel waar Karl et al al vaker op wijzen: door de hogere besmettingsdruk zijn er weliswaar minder ernstige gevallen, maar deze komen sneller op elkaar waardoor er toch pieken in de zorg ontstaan. Zo ook met kinderen.

Althans, zo begrijp ik het artikel.

Pandora2 schreef:
Hier bij ons ook weer een vervroegd overlegcomité deze week hoorde ik.

En ze maken nu zelfs reclame op de radio om je kind te laten vaccineren.
Veel gekker moet het toch echt niet meer worden :')

Waarom zou dat erg zijn? Uiteindelijk is het eigen keuze, maar goed om te blijven communiceren dat het een optie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 13:33

BigBen schreef:

Afgaande op je eigen bron (newsweek):
"the numbers (of kids in the hospital due to covid) would be expected to increase alongside the record breaking number of new cases recorded in the U.S. and the rest of the world due to the spread of Omicron."

"When you have such a large volume of infections among children, even with a low level of rate of infection, you're going to still see a lot more children who get hospitalized.

"The other important thing is that if you look at the children are hospitalized many of them are hospitalized with COVID as opposed to because of COVID," Fauci added.

Dat kan prima samengaan met een "milde" variant. Zelfs als deze variant helemaal niets doet bij kinderen kan je toch nog record aantallen kinderen in ziekenhuizen met deze variant hebben, simpelweg omdat er meer kinderen besmet zijn en kinderen om andere redenen naar het ziekenhuis gaan. Jij hebt het over een meerderheid omwille omicron, je bron niet.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 13:37

IMANDRA schreef:
Er staat niet dat omikron niet milder is.

Dat heb ik ook niet gezegd. Ik zeg dat het niet goed overeenkomt met het beeld van een milde variant. Wat het werkelijk is, en hoe het zich in West-Europa zal gedragen weet ik eenvoudigweg niet. Het blijft afwachten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 13:40

BigBen schreef:
IMANDRA schreef:
Er staat niet dat omikron niet milder is.

Dat heb ik ook niet gezegd. Ik zeg dat het niet goed overeenkomt met het beeld van een milde variant. Wat het werkelijk is, en hoe het zich in West-Europa zal gedragen weet ik eenvoudigweg niet. Het blijft afwachten.

Dat is wel wat je lijkt te impliceren. Het leest alsof je zegt dat het beeld erop lijkt te wijzen dat omikron toch heftiger bij kinderen is dan past bij een milde variant, maar dat stelt je artikel niet.
Ik ben het niet vaak met Enzino eens, maar in deze wel :))

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 13:52

Dat artikel zegt dat er in de usa iedere dag meer kinderen worden opgenomen. Ik vind persoonlijk dat dat niet direct aan een milde variant doet denken, maar dat is mijn eigen mening, en heeft verder niets met het artikel te maken. Wat ik ook nooit gezegd heb.

Als je leest wat er staat, ipv wat het volgens jou 'lijkt te impliceren', zijn we alweer een hele stap dichter bij de ideale wereld.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 13:56

BigBen schreef:
Wat jij super resistentie noemt bestaat niet.

Je loopt achter :(:)

Echt onvoorstelbaar hoeveel natuurlijk weerstand :P sommigen hier hebben tegen alle positieve vooruitzichten.

Maakt verder niet uit. Fijne dag verder.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:00

BigBen schreef:
Dat artikel zegt dat er in de usa iedere dag meer kinderen worden opgenomen. Ik vind persoonlijk dat dat niet direct aan een milde variant doet denken, maar dat is mijn eigen mening, en heeft verder niets met het artikel te maken. Wat ik ook nooit gezegd heb.

Als je leest wat er staat, ipv wat het volgens jou 'lijkt te impliceren', zijn we alweer een hele stap dichter bij de ideale wereld.

Maar er worden sowieso een stijgend aantal mensen in de US opgenomen in het ziekenhuis met Corona momenteel. Dus die informatie is pas relevant als je die afzet tegen andere informatie.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:00

BigBen schreef:

Maar wat jij aan begeleidende tekst bij het artikel schrijft is toch waar ik op moet reageren of niet :+.
En het enige wat ik zeg is dat het artikel jouw mening niet onderbouwt. Het blijft problematisch hoor, maar niet in de zin die jij bedoelt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:05

BigBen schreef:
Dat artikel zegt dat er in de usa iedere dag meer kinderen worden opgenomen. Ik vind persoonlijk dat dat niet direct aan een milde variant doet denken.

Dat is basischool op je vinger natellen ;)
Er worden % VEEL minder besmetten, incl. kinderen opgenomen. OOk minder lang. Dat is twee keer positief en dan maakt voor sommigen een negatief :D

Hier in Spanje record aan besmettingen over december. Nauwelijks toename opnames en bovendien veel korter. Dat is inclusief de ´nieuwe´ besmetting ´mét griep´.
Ík zeg dan; óp naar de uitgang *\%/* *\%/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:27

Getup schreef:
Kunnen in NL ook al kinderen 5- 12 gevaccineerd worden?

Mijn kinderen zeggen, dat ze het op zich wel willen, ik wacht nog even af voorlopig.

Waar komt die motivatie vandaan?
Waar baseren zij hun mening op?

Ík heb de booster asap gehaald. Om verschillende redenen maar met stip op de lijst en met het asap opdat ík geen deel van het alibi voor kinderen vaccineren ben. Nog afgezien van dat het voor hen helemaal niet goed is, is het ook voor het ontsnappen aan de beperkingen _/-\o_ dat zij een vijver van verspreiding zijn.
Wie daar bang voor is, gaat zélf maar vol geboosterd achter de sansevierias zitten :)*

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:34

Vooral van wat ze op school horen, waarschijnlijk.

En omdat ze niet elke keer in quarantaine et bijbehorende pcr test willen als er weer ergens 1 positief is.

Ik ga ze zeker niet dwingen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:39

Maar ook gevaccineerd moet je gewoon in quarantaine bij nauw contact. En testen op dag 5 als je er weer uit wil.
Dus daarvoor hoeven ze zich niet te laten vaccineren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:39

Waarom zou vaccineren voor kinderen niet goed kunnen zijn?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:40

bigone schreef:

Waarom zou het wel goed zijn? Volgens mij is dat de vraag die beantwoord moet worden, niet andersom

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:42

bigone schreef:

Volgens mij gaat het om de noodzaak. Kinderen worden er praktisch niet ziek van. (ja uitzonderingen zijn er altijd) Dus enige reden om kinderen te vaccineren is omdat ouderen dat niet doen en zo toch een hogere vaccinatiegraad te krijgen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:43

Woon trouwens niet in NL, hier zijn sommige dingen misschien net weer anders.

Gewone vaccins heb ik geen problemen mee, hebben ze ook allemaal gehad. Maar nu tegen Corona..weet t niet.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:46

Getup schreef:
Vooral van wat ze op school horen, waarschijnlijk.

En omdat ze niet elke keer in quarantaine et bijbehorende pcr test willen als er weer ergens 1 positief is.

Ik ga ze zeker niet dwingen.

Is toch juist positief dat ze dat willen! Ik zou het promoten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:49

Needje schreef:
bigone schreef:

Volgens mij gaat het om de noodzaak. Kinderen worden er praktisch niet ziek van. (ja uitzonderingen zijn er altijd) Dus enige reden om kinderen te vaccineren is omdat ouderen dat niet doen en zo toch een hogere vaccinatiegraad te krijgen.

En lichte infectie gevolgd door long covid is dus ook geen probleem. Terwijl je dat risico door vaccinatie met 50 % kunt verminderen?