Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:52

Who schat dat 1 op de 10 mensen wereldwijd besmet is of is geweest Echt ik schrok ervan

Citaat:
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) is ongeveer een op de tien mensen op de wereld al besmet geweest met het coronavirus. Dat betekent dat het werkelijke aantal besmettingen een stuk hoger ligt dan het aantal besmettingen dat nu wereldwijd gemeld is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:54

ingedebruijn schreef:
Wat ik vooral zorgwekkend vind is dat we dit aantal al aantikken door bevestigde tests. Er zijn natuurlijk op dit moment ontzettend veel mensen met verkoudheden die zich echt niet direct laten testen, waar je ook gewoon nog een hoop mensen tussen kunt hebben met corona. Ik denk dan ook dat we er ver boven zitten op het moment.

Heel eerlijk. Dat valt denk ik nog wel mee. Als ik kijk in mijn persoonlijke en werkomgeving (inclusief leerlingen) laat iedereen zich braaf testen met een verkoudheid.

Ik ken (en klop dit keihard af want ik hoop dat dat zo blijft) alleen positief geteste mensen die toevallig gingen testen vanwege dus keelpijn of verkouden. Verder hebben ze nergens last van. Normaal gezien zouden ze gewoon gaan werken of naar school. Ze testen omdat het verwacht van ze wordt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:57

Ik ken juist weer heel veel mensen die zich niet laten testen, omdat ze zeker weten dat het een verkoudheid is en ze dat altijd hebben deze tijd van het jaar... heel veel besmettingen hier, maar daarnaast dus veel mensen die niet testen.

Een collecte nu aan de deur vind ik ook niet prettig, zou liever niet open doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:59

Relaxed schreef:
bigone schreef:
Ik volg hem wel maar vind het niet goed dat hij, misschien onbewust, corona weer vergelijkt met de griep. Koren op de molen van viruswaanzin/viruswaarheid..

Jammer dat je dat als enige eruit haalt.. Hij schrijft zoveel meer en ontkent tenminste niet dat het virus er is.

Dit haal ik er uit omdat ik zo'n vergelijking negatief vind, geef daarbij geen enkel oordeel over de rest toch?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:04

bigone schreef:
Relaxed schreef:

Jammer dat je dat als enige eruit haalt.. Hij schrijft zoveel meer en ontkent tenminste niet dat het virus er is.

Dit haal ik er uit omdat ik zo'n vergelijking negatief vind, geef daarbij geen enkel oordeel over de rest toch?

Die opmerking is juist goed, dan kan iedereen daar stoppen met lezen :+

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:05

Nou, ik ben niet zo'n rekenwonder, dus daar ga ik niets over zeggen. Wat mij vooral stoort, en hetgeen er debet aan is dat hij zo weinig gehoor vindt onder de autoriteiten, is de stijl van zijn tekst. Die is erg denigrerend en zelfs aanvallend. Als hij zich nuchter aan de cijfers zou houden en daarop reactie zou vragen, is de kans groot dat hij wel serieus genomen zou worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:12

karuna schreef:
Who schat dat 1 op de 10 mensen wereldwijd besmet is of is geweest Echt ik schrok ervan

Citaat:
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) is ongeveer een op de tien mensen op de wereld al besmet geweest met het coronavirus. Dat betekent dat het werkelijke aantal besmettingen een stuk hoger ligt dan het aantal besmettingen dat nu wereldwijd gemeld is.

Je kunt het ook anders lezen.. als er meer mensen al besmet zijn geweest (en niet overleden) dan zijn er dus wellicht meer mensen die het met milde klachten overleefd hebben (ik verdenk mijzelf er ook van, hoewel dat echt op aannames gestoeld is en ik nooit getest ben) . Alleen zegt dit niks over mogelijke herbesmetting en eventueel nogmaals ziek worden ..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:18

MyWishMax schreef:
Ik ken juist weer heel veel mensen die zich niet laten testen, omdat ze zeker weten dat het een verkoudheid is en ze dat altijd hebben deze tijd van het jaar... heel veel besmettingen hier, maar daarnaast dus veel mensen die niet testen.

Een collecte nu aan de deur vind ik ook niet prettig, zou liever niet open doen.

Hier ken ik dus ook niemand die zich laat testen met een verkoudheid. Ik zit in Friesland.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:22

Ik ken ook weinig mensen die zich hebben laten testen.. Degene die dat wel deden daarbij was het voor het werk noodzakelijk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:26

Mijn man zei laatst ook dat hij zich niet zou laten testen als hij een verkoudheid zou krijgen. Zullen we nog wel zien. ~~}>
Maar, hij komt ook amper ergens, mocht hij verkouden zijn is het geen probleem om opgesloten te zitten tot hij klachten vrij is. Maar ja, als hij verkouden wordt gelden voor mij ineens andere regels en worden boodschappen doen weer niet zo vanzelfsprekend, waar hij niet over nadenkt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:29

Zolang mensen ook binnen blijven is er als nog weinig aan de hand natuurlijk.
Ik hoop maar dat in geluk heb dat ik geen snotterende mensen tegenkom.
Zo nu en dan een leerling ... maar die moeten dan naar huis.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:32

karuna schreef:

Citaat:

Tja... als je de symptomen googleled van corona kom je ook uit op een verkoudheidsvirus.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:35

Best apart, ik ken er aardig wat die zich hebben laten testen. Allemaal negatief, dat wel.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:39

lenaa_tje schreef:
Relaxed schreef:
Ik kreeg hier net een collecte aan de deur. Papa met kind aan de hand en andere hand de collecte bus.. Vond dat toch vreemd, geen enkele zichtbare maatregel.

Nou ik vind dit dus heel spannend ... normaal doe ik dit ieder jaar maar ik vind het zelf ook niet prettig om de deur open te moeten doen.

Ik heb vorige week met mijn dochter gecollecteerd. We zette de bus op de grond bij de deur en stapten zelf een paar flinke stappen naar achter. Bijna iedereen heeft iets gegeven en ons geprezen over de manier we collecteerden. Dit was ook volgens de beschrijving van de Dierenbescherming.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:47

karuna schreef:

Citaat:

Het verontrustende eraan is dat we nog 90% voor de boeg hebben.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:51

Hier de laatste weken al een stuk of drie collectes aan de deur gehad. Ze doen een stap naar achteren dus ik vind het geen probleem om wat in die bus te mikken.

Wel vraag ik me af hoe het straks zal gaan met Sint Maarten lopen in november.
Normaal zingen de kinderen een liedje en mogen ze daarna iets pakken uit de mand o.i.d die de bewoner ze aanreikt.
Iemand creatieve ideeën hiervoor? Kunnen we evt eenduidig te werk gaan in het hele dorp.

Als in zijn er andere ideeën dan rondlopen met een grijper :') of de bak al klaar zetten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:53

opisop_shop schreef:
Hier de laatste weken al een stuk of drie collectes aan de deur gehad. Ze doen een stap naar achteren dus ik vind het geen probleem om wat in die bus te mikken.

Wel vraag ik me af hoe het straks zal gaan met Sint Maarten lopen in november.
Normaal zingen de kinderen een liedje en mogen ze daarna iets pakken uit de mand o.i.d die de bewoner ze aanreikt.
Iemand creatieve ideeën hiervoor? Kunnen we evt eenduidig te werk gaan in het hele dorp.

Als in zijn er andere ideeën dan rondlopen met een grijper :') of de bak al klaar zetten

Dit schreef rtvnoord er over.

Citaat:
De bedoeling is dat kinderen afstand houden van de mensen bij wie ze aanbellen: ze kunnen bijvoorbeeld een tas bij de deur neerzetten en dan een paar stappen achteruit doen. Zo blijft de anderhalve meter afstand gewaarborgd.

Maar dat zingen blijft een uitdaging. Misschien liedjes maar opzeggen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:58

Opisopshop een idee kleine zakjes te maken en die aan touw hangen waar ze het af kunnen halen

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:07

Vandaag voor het eerste met mondkapje op boodschappen gedaan bij de lidl en later op de dag nog langs de hema geweest. In beide winkels had het winkelpersoneel gewoon een mondkapje op. Niet alle andere mensen hadden er eentje op maar was ook niet de enigste. Ik ben niet echt iemand die makkelijk een voorbeeld functie op zich neemt maar dat hoefde gelukkig niet.

Was ook echt de eerste keer dat ik er eentje op had, de eerste keer zat niet de echt helemaal top maar dat went vast ook.

Misschien een idee om 3 zakjes te maken en dan weg leggen op je deurmat in huis. dat je dan de deur open doet en dat het kind zelf iets mag pakken. Al klinkt dat idee met het aan een touw hangen ook handig. Maar als je dat buiten hangt zie ik kinderen misschien alles meenemen in 1 keer.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:12

Het idee van Sint-Maarten is ook wel dat ze een liedje zingen. Dus dat snoep meenemen zie je wel. Maar dat zingen .. misschien vanuit achter het raam ofzo?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:22

Waarom slaan ze het niet 'n jaartje over?
Hier wordt het niet gevierd maar je kunt ook gewoon niet open doen natuurlijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:29

elnienjo schreef:

Het zou mij niet verbazen als ze dat gaan doen! Vrije School is niet gek. 11 November duurt nog wel even

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:32

Zo kan 't ook! :D
Afbeelding

Afbeelding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:39

pien_2010 schreef:
elnienjo schreef:

Het zou mij niet verbazen als ze dat gaan doen! Vrije School is niet gek. 11 November duurt nog wel even

Sint Maarten is wel meer dan de vrije school hé?
Alles basisscholen doen dat hier.
Ik vraag mij ook af hoe en wat maar vrije school alleen .. nee.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:41

Ok,lenaatje. Waar ik woonde was alleen de VSchool die dat deed. Sorry, dat wist ik niet!