Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:25

mvdende schreef:
Niobe schreef:
Oh mvdende, waarom moet je zo zuigen?

Omdat ik knettergek wordt van dat zielige gedoe in de zorg. Ze kijken alleen maar naar zichzelf en niet naar andere.

Zo veel mensen die ik ken in verschillende sectoren werken zich helemaal de pleuris, ieder jaar weer. Daar gaat het niet om "Even" een pandemie waardoor de werkdruk hoger is dan normaal. Daar gaat het om structureel een te hoge werkdruk en die mensen en sectoren hoor je niet. Ja, behalve de leraren, die hebben er ook een handje van om te staken.

Als je kiest voor een beroep, moet je niet gaan zeiken als er een keer een uitzonderlijke periode van verhoogde werkdruk langs komt.
Ik weet niet of je zo dom bent, een totaal gebrek aan empatisch vermogen hebt of iets ander mankeert. Maar misschien moet je gewoon even je mond houden voor je jezelf nog belachelijker maakt dan je al gedaan hebt.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:26

Supermarkten vergelijken met de zorg... wauw... supermarkten doen het super goed in deze corona tijd... personeel voor supermarkten is bovendien zo gevonden... no offense maar dat kun je ongeschoold doen, dat ligt voor de zorg toch wel iets ingewikkelder.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:27

mvdende schreef:
Celiien schreef:
echt waar haal je het recht terwijl je thuis op de bank de hele dag niks uitvreet....

Dit bericht hierboven gaat niet om mij!

Het gaat om al die andere mensen die ik persoonlijk ken en die zich ieder jaar weer compleet uit de naad werken!

Die je nooit hoort over de gigantische werkdruk, over een te laag salaris..

En dan is er even een verhoogde werkdruk in de zorg en dan is het huilen.

Wat denk je van de supermarkten? Die draaien nu ook extreem veel meer dan "normaal" hoor je daar iemand over klagen dat ze vaan 1 uur langer open zijn?

Hoor je de mensen achter de webshops klagen dat het nu druk is?

Hoor je de pakketbezorger klagen dat de drukste periode van het jaar eraan komt?

Nee.

Ik werk ook keihard, weken van 50-60 uur zijn eerder regel dan uitzondering en ervaar ook een hoge werkdruk. Maar godzijdank hoef ik niet iedere dag te zien hoe mensen sterven, hoef ik niet iedere dag mensen te begeleiden op hun laatste reis, hoef ik niet te zorgen dat de familie via een schermpje afscheid kan nemen....... Moet ik nog even verder gaan?

Schaam je, schaam je diep.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:27

Varekaj schreef:
En Besita: verantwoord vakantie moet kunnen.
Frankrijk is ten eerste familiebezoek van 1 persoon. Ons verblijf staat op 100m van haar woning. Haar domein is 40ha. De dichtstbijzijnde buur is in vogelvlucht 1,5km. Er wonen 10 mensen in het dorp, en dat ligt 4km verderop. Zij zou voor ons de boodschappen doen en zorgen dat alles geïnstalleerd staat. Verder zijn ze ginds heel strikt in alles opvolgen, dat beperkt ook veel.
En voor je verder gaat met wijzen: ik heb express mijn verlof verlengd naar 3 weken om 10 dagen in quarantaine te kunnen blijven thuis, en indien gewenst kon ik ook op dag 5 na terugkeer een test kunnen krijgen via mijn werk alvorens terug te keren.

ja want jij bent echt de enige die verantwoord op vakantie gaat .. al die anderen zijn domme niet aan de regels houdende mensen :roll:
ik ben ook een week naar frankrijk geweest op een domein van 75 ha .. alleen paarden en natuur gezien
maar ik geef niet af op andere mensen die ook op vakantie zijn gegaan want misschien heb ik wel ergns naar het toilet geweest langs de snelweg of heb ik iets van eten afgehaald , getankt met de wagen etc

en dat het in het voorjaar met dat schitterende weer af en toe kon druk zijn in de natuur kan misschien best ( zelf nooit aan de hand gehad .. ja wielrenners die zijn er altijd vooral op zondag ) maar nu in de herfst en doordeweeks is het echt nergens druk
wil je rust ga dan naar NL ergens een huisje huren , limburg , zeeland etc die hebben geen vakantie nu dus ook geen last van volk en de regels komen overeen met hier

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:28

echt, je zou hopen dat de overheid dit zou lezen en per direct en permanent de uitkering zou stoppen... manmanmanman. helaas werkt het niet zo in Nederland maar goed

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:29

Het is echt de zorg die nu te dealen heeft met leven en dood en zich zwaar over de kop werkt. Met een beetje inlevingsvermogen zou je bepaalde opmerkingen niet maken.
Iedereen heeft het zwaar in deze tijd, politie, boa’s, maar ook horeca ondernemers en zelfs jij. Toch is dat nu even niet te vergelijken met de zorg.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:30

Er is een verschil tussen hard werken in een magazijn of waar dan ook en werken tussen mensen die overlijden en zorg/liefde nodig hebben denk ik zo. Jij praat over fysiek werken, maar de zorg is mentaal gezien denk ik wel een zwaardere sector.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:33

miccamaaike schreef:
Echt mvdende, van mij mogen ze je een permanente ban geven, jij hebt t echt niet begrepen in t leven. De werkdruk in de zorg is normaal al veel te hoog. Maar dat zul je niet weten als je alleen maar thuis zit. Ga je steentje bijdragen aan de maatschappij, dan kom je er misschien achter hoe de wereld daadwerkelijk in elkaar zit.

Ik overtreed geen Bokt regels en er is geloof ik nog steeds vrijheid van meningsuiting.

Dat ik niet werk, heeft helemaal niets te maken met de werkdruk in de zorg en de andere sectoren.

Ik ben alleen van mening dat niet ALLEEN de zorg het zwaar heeft momenteel, in heel veel sectoren is de werkdruk gigantisch!

Leuk trouwens dat je zegt dat ik nu moet gaan werken, op dit moment is er helemaal geen werk.

Mensen worden juist ontslagen ipv aangenomen.

En voor veel begeleiding 1 op 1 is nu helemaal geen geld beschikbaar binnen de bedrijven.

Als ze al iemand aannemen, dan is dat iemand die vanaf dag 1 direct volledig mee kan draaien, niet iemand waar een hoop begeleiding aan vast kleeft.

In de zorgsector aan het werk ik voor mij geen optie. Gewoon niet. Waarom hoef en ga ik hier niet allemaal uitleggen. Maar vaste werktijden en absoluut niet met mensen werken is een harde eis!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:34

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd aangezien deze tegen de boktregels geformuleerd was

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:35

96Laura schreef:
Er is een verschil tussen hard werken in een magazijn of waar dan ook en werken tussen mensen die overlijden en zorg/liefde nodig hebben denk ik zo. Jij praat over fysiek werken, maar de zorg is mentaal gezien denk ik wel een zwaardere sector.

Ik zeg niet dat het makkelijk is in de zorg.

Maar ik zie dagelijks om me heen wat werkdruk met de mentale gezondheid van de mensen om me heen doet. Want continu de druk: werk moet af, werk moet af, werk moet af is ook heel slopend!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:36

mvdende Ben jij echt zo dom geboren ?? Of is het er gaandeweg ingeslopen ? :x :x :x :x :x

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:37

mvdende schreef:
Niobe schreef:
Oh mvdende, waarom moet je zo zuigen?

Omdat ik knettergek wordt van dat zielige gedoe in de zorg. Ze kijken alleen maar naar zichzelf en niet naar andere.

Zo veel mensen die ik ken in verschillende sectoren werken zich helemaal de pleuris, ieder jaar weer. Daar gaat het niet om "Even" een pandemie waardoor de werkdruk hoger is dan normaal. Daar gaat het om structureel een te hoge werkdruk en die mensen en sectoren hoor je niet. Ja, behalve de leraren, die hebben er ook een handje van om te staken.

Als je kiest voor een beroep, moet je niet gaan zeiken als er een keer een uitzonderlijke periode van verhoogde werkdruk langs komt.

Ik denk toch als je dit gevoel hebt je niet in de zorg gaat werken. En degene die wel zo in elkaar steken allang ontslag hadden genomen, moeten ze doen eigenlijk ook! Zal je leuk vinden als jij iets nodig hebt kwa zorg. Sorry maar als je niet door hebt dat de zorg t enorm buiten proportioneel zwaar heeft gehad heb je echt poep in je ogen.

En ik denk dat je ook niet door hebt wat iedereen zo steekt. Je zit hier rustig te verkondigen dat iemand het gewoon maar moet slikken dat ze thuis moet blijven (swa oke dat kan begrepen worden). Maar toen jij op vakantie ging en een paar mensen vroegen of her wel nodig was was het moord en brand. Je kan je eigen gevoel totaal niet in iemand anders verplaatsen en dat is waarom mensen zo boos zijn. Als jij iets niet kan is dat heel erg maar als een ander iets niet kan moet ze zich niet zo aanstellen en harder werken want andere beroepsgroepen doen dat ook.

Zelf kan je niet werken omdat dat te zwaar is. En dat is ook een recht wat je in Nederland hebt en dat kan ook nou eenmaal zo zijn we zijn allemaal anders. Kan je niet inbeelden dat iemand niet in de zorg gaat werken omdat hij/zij werk weken van 60 uur wil maken?
Dat er banen bestaan die altijd 60 uur per week zijn is bekend, maar daar kies je dan voor mensen in de zorg hebben hier NIET voor gekozen

Edit: 60 uur per dag was beetje enthousiast
Laatst bijgewerkt door Pabie op 30-10-20 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:37

Ik geloof dat er geen enkele werkgever jou in dienst wil nemen gezien je egocentrisch gedrag. Besef je wel hoe jouw visie op de zorg over komt naar andere zorgmedewerkers toe? Maar goed, ik heb nog nooit maar dan ook nog nooit zo'n egoïstisch persoon gezien.
Van mij had je een paar schoppen onder je bips gehad en had ik je mooi een paar dagen mee laten lopen in de zorg.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:40

Ik denk dat iedereen zeker een tandje bij moet zetten in deze tijd. Ik heb het zelf best lastig gehad met al het thuiswerken. Maar ik ga die druk echt nooit vergelijken met hoe de mensen in de zorg het nu hebben en kan me niet voorstellen dat een weldenkend mens dat wel zou doen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:44

Pabie schreef:
mvdende schreef:

Ik denk toch als je dit gevoel hebt je niet in de zorg gaat werken. En degene die wel zo in elkaar steken allang ontslag hadden genomen, moeten ze doen eigenlijk ook! Zal je leuk vinden als jij iets nodig hebt kwa zorg. Sorry maar als je niet door hebt dat de zorg t enorm buiten proportioneel zwaar heeft gehad heb je echt poep in je ogen.

En ik denk dat je ook niet door hebt wat iedereen zo steekt. Je zit hier rustig te verkondigen dat iemand het gewoon maar moet slikken dat ze thuis moet blijven (swa oke dat kan begrepen worden). Maar toen jij op vakantie ging en een paar mensen vroegen of her wel nodig was was het moord en brand. Je kan je eigen gevoel totaal niet in iemand anders verplaatsen en dat is waarom mensen zo boos zijn. Als jij iets niet kan is dat heel erg maar als een ander iets niet kan moet ze zich niet zo aanstellen en harder werken want andere beroepsgroepen doen dat ook.

Zelf kan je niet werken omdat dat te zwaar is. En dat is ook een recht wat je in Nederland hebt en dat kan ook nou eenmaal zo zijn we zijn allemaal anders. Kan je niet inbeelden dat iemand niet in de zorg gaat werken omdat hij/zij werk weken van 60 uur wil maken?
Dat er banen bestaan die altijd 60 uur per week zijn is bekend, maar daar kies je dan voor mensen in de zorg hebben hier NIET voor gekozen

Edit: 60 uur per dag was beetje enthousiast

Er zijn helaas ook banen waar er gewoon 40 uur op het contact staat. Waar 40 uur de norm is, maar waar iedere keer meer en meer werk binnen komt. Waar het kwartiertje overwerken ondertussen standaard minimaal 1 uur overwerk is geworden. Omdat bedrijven bezuinigen en géén hoogst noodzakelijk personeel aannemen om de 40 uur weer 40 uur te laten zijn.

Dat valt onder structurele verhoogde werkdruk.

Nu in de zorg is het heftig, maar tijdelijk.

In het voorjaar zn 3 maanden en nu net 1 maand verhoogde werkdruk.

Dat is vervelend, dat snap ik.

Maar vergeet niet al die andere mensen die week in, week uit, maand na maand het water tot de lippen hebben staan en waar je nooit iets van hoort.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 30-10-20 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:45

Pandora2 schreef:
mvdende Ben jij echt zo dom geboren ?? Of is het er gaandeweg ingeslopen ? :x :x :x :x :x

Mvdende is autistisch mischien kunnen sommigen toch een klein beetje minder hard zijn :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:46

Ik ben in de zorg gegaan om oudere mensen een fijne oude dag te kunnen bezorgen. Maar de inspiratie hoe we dat nu in godsnaam moeten blijven doen, die is wel een beetje op.
Gehandicaptenzorg idem, hoe doen ze het in godsnaam in dit soort situaties? Psychiatrie? Zorg is heel uitgebreid en ik had nou niet bepaald verwacht om met zoiets geconfronteerd te worden nee. Dan had ik wel de opleiding bij het Tropisch Instituut gevolgd. Of dat verwacht je als je naar plekken buiten Europa gaat waar zoiets vaker voorkomt.

Niemand had dit verwacht, voor het in Azië de kop op stak.

Mvende, ik heb ook mensen in allerhande sectoren zitten, ook buiten de zorg.

De enige sector die volgens mij booming is, is vastgoed. Hoe het in NL zit weet ik niet maar sinds Corona zijn de prijzen immens gestegen op huizen met tuin en je krijgt er geen speld meer tussen 8-)

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:46

mvdende schreef:
96Laura schreef:

Ik zeg niet dat het makkelijk is in de zorg.

Maar ik zie dagelijks om me heen wat werkdruk met de mentale gezondheid van de mensen om me heen doet. Want continu de druk: werk moet af, werk moet af, werk moet af is ook heel slopend!

En mensen zien sterfen zonder waardig afscheid van hun geliefden is hier absoluut mee te vergelijken?

Ik ben student en sta ook onder de continue stress van dit moet af en dit moet af.

Maar vind dat echt niet te vergelijken met de stress dat je misschien iemand niet de optimale zorg hebt kunnen geven die buiten corona tijd wel kon. Dat je mensen uit je handen ziet glippen en overlijden en compleet de controle verliest (want was wel nogal een chaos in ziekenhuizen die normaal niet was).

En later ga ik niet de zorg in maar als ik dan nog wat werk moet afmaken buiten kantoortijd thuis ga ik dat echt niet langs een meetlint leggen met voor corona patiënten zorgen. Misschien de mensen die jij spreekt ook niet eens, misschien zien die wel in dat het een vergelijking is die je niet moet willen maken, waarom doe je dat in hemelsnaam voor andere mensen?

Ja iedereen heeft het zwaar en voor echt niemand is deze crisis. Ik heb het ook te doen met horeca eigenaren en personeel en naja met iedereen.

Maar dat langs een meetlat leggen met een ziekenhuis/verzorgingstehuis dat echt in oorlogs mode was/is nee nee gewoon niet

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:48

mvdende, je snapt het gewoon niet, dat is wel duidelijk. Jij leeft totaal in je eigen wereld. Dat is allemaal best, maar probeer toch eens te begrijpen dat je iedereen totaal tegen je in het harnas werkt. Of heb je daar lol in?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:48

besita schreef:
Pandora2 schreef:

Mvdende is autistisch mischien kunnen sommigen toch een klein beetje minder hard zijn :o

Nee. Waarom? Het leven is hard.
Ik ben ook vaak genoeg ondanks mijn beperking door veel bakkers gewezen op mijn gedrag.
Wat zij hier doet is een hele groep die dag en nacht de benen uit het lijf lopen belachelijk maken en zeggen dat ze zich aanstellen.
Want zorgpersoneel loopt zichzelf heel vaak voorbij.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:49

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd aangezien deze tegen de boktregels geformuleerd was

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:49

Mvdende vergeet je nou even voor de leuk dat de werkdruk bij de zorg al jaren echt belachelijk hoog is en dit er nog een keer boven op komt.

Daarbij je praat vanuit ervaring van anderen. Hebben die aangegeven dit zo te ervaren of vul je dit voor hen in?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:50

mvdende schreef:
Er zijn helaas ook banen waar er gewoon 40 uur op het contact staat. Waar 40 uur de norm is, maar waar iedere keer meer en meer werk binnen komt. Waar het kwartiertje overwerken ondertussen standaard minimaal 1 uur overwerk is geworden. Omdat bedrijven bezuinigen en géén hoogst noodzakelijk personeel aannemen om de 40 uur weer 40 uur te laten zijn.

Met het grote verschil dat je papieren stukken niet overlijden op het moment dat er niemand is om je over te nemen en je het niet af krijgt. Iedereen moet er extra aan trekken en hard werken, maar de zorg kan je hier echt niet mee vergelijken. Die lopen al sinds maart over, draaien dienst na dienst en zien dagelijks tientallen mensen overlijden. Nog los van dat wanneer ze dan eindelijk thuis zien, ze de onzin van VirusWaarheid en beelden en artikelen van feestende/vakantievierende mensen moeten zien, wetende dat er voorlopig nog geen licht aan het einde van de tunnel lijkt te schijnen. Dat is mentaal niet te vergelijken met de druk van een kantoorbaan.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:51

Zullen we deze discussie staken... er zijn helaas een aantal bokkers waar niet tot door te dringen valt en helaas is mvdende daar eentje van. Er is toch zo'n foeilijst? Als we dat nou massaal doen dan leest niemand t meer :+

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:53

mvdende schreef:
Ik ben alleen van mening dat niet ALLEEN de zorg het zwaar heeft momenteel, in heel veel sectoren is de werkdruk gigantisch!

Hier heeft ze toch wel een punt
Ongetwijfeld hebben de mensen in de zorg het op dit moment het hardst te verduren, maar ze krijgen er terecht ook veel respect voor.
Maar er zijn nog andere beroepen die ook in slechte omstandigheden moeten doorwerken, die we ook niet kunnen missen en waar niemand aandacht voor heeft.
Ik denk spontaan aan mensen die in supermarkten werken, buschauffeurs, mensen die herstellingen doen, het lijstje is ongetwijfeld lang.
Ook zij lopen het risico om door hun werk besmet te geraken, en zonder hen zouden we nog erger in de problemen zitten maar zij krijgen geen enkele waardering.
Dus op dit punt ben ik het wel met mvdende eens.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 30-10-20 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt