bigone schreef:Oscar schreef:secricible schreef:Helaas heeft ook het RIVM geen glazen bol en geen alwetend oog. Ik heb ze nog nergens betrapt op leugels. Wel op achteraf blijken dat dingen niet volledig goed ingeschat zijn. Achteraf is het makkelijk praten natuurlijk.
Dat is ook zeker zo.
Maar achteraf gezien (en ja, dat is ook achteraf......) zijn ze in sommige dingen wel erg stellig geweest terwijl dat niet op z'n plaats was. Bijv. dat je iemand pas kon besmetten als er overduidelijke symptomen waren. Dat bleek achteraf gezien niet te kloppen en daarin hadden ze wat mij betreft wel heel veel minder stellig mogen zijn. Een 'we weten het (nog) niet' is dan imo. een beter antwoord.
Ben ik met je eens, echter gingen ze toen ook uit van wat ze toen wisten. Het virus is nieuw, een globale pandemie is nieuw, de noodtoestand is nieuw.
Dat is ook zeker zo. Ik geloof ook zeker niet dat we bewust voorgelogen zijn oid., zo achterdochtig ben ik nu ook weer niet hoor. Maar achteraf bezien hebben ze wel dingen als 'feit' gepresenteerd terwijl ze dat zelf niet zeker wisten en dat heeft mijn vertrouwen wel geschaad. En dan ga ik er nog steeds niet vanuit dat er kwade opzet/liegen (geef het een naam) in het spel is want daar geloof ik niet in.
Joman, in je citaat staat 'The main way'. Dat is iets anders dan 'the only way' zoals het een maand geleden gepresenteerd werd.