JPitty schreef:Kleine ergernis misschien, maar wel een ergernis: mensen die in de auto een bocht veel te krap nemen. Regelmatig sta ik met de auto bij een kruising of splitsing een naar links afslaande auto, die ten opzichte voor mij van rechts komt, voorrang te geven, maar vervolgens neemt die auto de binnenbocht en keest daarbij bijna mijn linkerkoplamp en -buitenspiegel eraf... En nee, ik sta echt niet midden op een kruising stil, maar gewoon netjes daar waar het moet.
Bochten en kruisingen waar automobilisten naar rechts kunnen, met een fietsstrook ernaast, ook zo fijn. Ben af en toe bijna de plooien in mijn broek kwijt doordat een naar rechts afslaande auto meent de halve fietsstrook mee te moeten nemen... Gast, ik fiets hier ook nog, dankjewel.
Het blijkt tegenwoordig erg lastig om een bocht ruim genoeg te nemen volgens mij.
Deze valt mij ook op inderdaad.
Wij hebben ook van die paaltjes met hobbels er tussen. Een is versmald, de andere twee baans. Ik zie daar ook regelmatig mensen die heuvels dan ook twee baans pakken dat ik denk: die lijnen zijn er niet voor niets gemaakt.