Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 21:08

Cowboy55 schreef:
Siggislief schreef:
Vanmorgen binnendoor naar een 70 weg gereden, denk dat ik nog nooit zo langzaam naar die weg heb gereden.
En de gene reed ook nog eens 40 op die weg, ben meteen hem ook voorbij gereden en 70 gaan rijden.

Volgens mij is het tegenwoordig voor fietsers ook moeilijk aan te geven dat ze afslaan,
en dan ook ineens de 65+ personen.

Lol! Het lijkt alsof ik tegenwoordig vaker 65+ers op een fiets tegen kom die dan heel dapper richting aangeven terwijl ik in mijn auto zit te roepen:”Hou nou uw handen aan het stuur voordat u onderuit gaat en ik u moet oprapen!”

_O- hahahahahahahaha.......

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 22:15

pien_2010 schreef:
Cowboy55 schreef:

Lol! Het lijkt alsof ik tegenwoordig vaker 65+ers op een fiets tegen kom die dan heel dapper richting aangeven terwijl ik in mijn auto zit te roepen:”Hou nou uw handen aan het stuur voordat u onderuit gaat en ik u moet oprapen!”

_O- hahahahahahahaha.......

Maar ik ben ondertussen wel serieus. Bij die elektrische fietsen zie ik veel te veel 65+ers uitstralen dat de fiets hen rijdt in plaats van omgekeerd. Daar wordt ik dan weer zenuwachtig van want deze mensen zijn niet meer berekend op een valpartij met 25+ km/h.

Het doet me denken aan een gesprek dat ik ooit had met iemand die net een (2e hands) Ford Capri V6 gekocht had. Heel veel pk’s op de achteras. Iedere keer als ze optrok ‘kwispelde’ de achterkant van de auto. Ze heeft die auto binnen 2 maanden verkocht. Waarom? Zij reed niet die auto. Die auto reed haar. Zij was slim genoeg om dat te merken en te handelen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 07:59

Zoals je weet woon ik in Frankrijk en zit in een totaal andere oudere club (65,70,80++) als dat je wellicht ziet in Nederland. We doen onze eigen tuinen, we doen zwaar werk, we tennissen, golven, wandelen en rijden onze eigen (E) bikes.
Eerlijk gezegd zag ik in Nederland ook alleen maar fitte ouderen op de E bike, waarmee ik niet zeg dat je ongelijk heb.
En zelf ben ik een keer gevallen met 25 km p uur omdat er gelijk na de bocht een dikke laag gravel was gestort die er een dag van te voren nog niet lag en dat niet even aangekondigd was. Vloeken, opstaan en weer verder. Maloten die dat gedaan hebben.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:05

Vanmorgen even richting Aalsmeer gereden voor de Welkoop om 2 voertonnentjes te kopen.
De heen weg niks aan de hand, en de terug weg werd ik zo
wat door een vrachtwagen uit Roemenië van de weg gereden.

Ik reed de toegestane snelheid (70) en de vrachtwagenchauffeur die ramt zo zijn vrachtwagen
van links naar rechts voor mijn neus.

Daarna reden we weer richting op de weg naar Amsterdam en ging daar van achter een vrachtwagen
daar links rijden en uit het niets toch maar naar een andere weg die niet naar Amsterdam ging.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:12

Dit soort dingen met vrachtwagens is doodeng en gevaarlijk want als het misgaat hebben de automobilisten geen schijn van kans.

Ook al mag je maar 70 km weet je zeker dat je niet in zijn dode hoek zat? Want dat is eigenlijk iets waar je nooit in moet willen zitten. Dan wordt je niet gezien en kun je beter even helemaal terug naar 60 of 50 km zodat hij jou kan inhalen en weer naar rechts kan gaan en dan kun jij of er achter blijven of hem inhalen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:17

Ik zat zeker niet in zijn dode hoek, waren 2 banen wat naar 1 ging en hij gooide zo zijn vrachtwagen voor mijn neus,
en ik reed niet precies 70 omdat ik daar de weg niet ken rij ik altijd zeker een aantal km langzamer.

En hij reed nog sneller dan dat ik deed, en harder dan 70.

Nayomie

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:02

Vrouw die stil stond aan het begin van de oprit op de Deutsche Autobahn. En vanuit stilstand direct de snelweg op wilde draaien. Vraag me echt af wat daar in om ging :oo

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:09

3 autos die dachten dat de stopstreep niet voor hun bedoeld was en ze eigenlijk al op de doorgaande weg stonden met de neus.

Ik ben zeer zeker absoluut niet uitgeweken!!! Bijzonder genoeg gingen ze toch nog een stukje in zijn achteruit, alle 3!!

En algemeen mensen met te veel haast oo vrijdag. Vandaag was het echt extreem

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:07

Iedereen wilde thuis zijn voor de file!

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:08

Mijn grootste ergernis is de afsluiting op de a2 en het feit dat ik hier het dorp vrijwel niet uit kom vorige week en deze week en ik vrees de komende vrijdagen :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 20:59

Een taxi die met alarmlichten en een bloedgang je tegemoet komt in een straat waarbij je wel eerst even aan de kant moet om diegene voorrang te verlenen. Ik ga wel opzij met mijn nieuwe auto, ben er veel te zuinig op.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:39

Het blijft een ergernis; bestuurders met hun telefoon in de hand. Het is absoluut van alle leeftijden en kennelijk wordt het steeds normaler, maar het rijgedrag wordt er niet beter op -O-

Ik vind het juist zo heerlijk om even offline te zijn van de online wereld, even in het hier en nu.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 13:49

Kleine ergernis misschien, maar wel een ergernis: mensen die in de auto een bocht veel te krap nemen. Regelmatig sta ik met de auto bij een kruising of splitsing een naar links afslaande auto, die ten opzichte voor mij van rechts komt, voorrang te geven, maar vervolgens neemt die auto de binnenbocht en keest daarbij bijna mijn linkerkoplamp en -buitenspiegel eraf... En nee, ik sta echt niet midden op een kruising stil, maar gewoon netjes daar waar het moet.

Bochten en kruisingen waar automobilisten naar rechts kunnen, met een fietsstrook ernaast, ook zo fijn. Ben af en toe bijna de plooien in mijn broek kwijt doordat een naar rechts afslaande auto meent de halve fietsstrook mee te moeten nemen... Gast, ik fiets hier ook nog, dankjewel.

Het blijkt tegenwoordig erg lastig om een bocht ruim genoeg te nemen volgens mij.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 14:31

Mijn dochter rijd in een microcar en laatst zag ik een programma op de tv waar iemand een boete kreeg omdat ze ergens reed waar ze niet mocht rijden met haar 45 km autootje. Ik zag gelijk dat ze daar wel mag rijden, maar de vrouw gaf aan dat ze niet wist dat ze daar niet mocht rijden. Dus kreeg ze onterecht een boete, kan je dan je geld terug krijgen?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 14:53

marleen_usar schreef:
Mijn dochter rijd in een microcar en laatst zag ik een programma op de tv waar iemand een boete kreeg omdat ze ergens reed waar ze niet mocht rijden met haar 45 km autootje. Ik zag gelijk dat ze daar wel mag rijden, maar de vrouw gaf aan dat ze niet wist dat ze daar niet mocht rijden. Dus kreeg ze onterecht een boete, kan je dan je geld terug krijgen?

Je kan bezwaar maken tegen een boete inderdaad

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 16:38

JPitty schreef:
Kleine ergernis misschien, maar wel een ergernis: mensen die in de auto een bocht veel te krap nemen. Regelmatig sta ik met de auto bij een kruising of splitsing een naar links afslaande auto, die ten opzichte voor mij van rechts komt, voorrang te geven, maar vervolgens neemt die auto de binnenbocht en keest daarbij bijna mijn linkerkoplamp en -buitenspiegel eraf... En nee, ik sta echt niet midden op een kruising stil, maar gewoon netjes daar waar het moet.

Bochten en kruisingen waar automobilisten naar rechts kunnen, met een fietsstrook ernaast, ook zo fijn. Ben af en toe bijna de plooien in mijn broek kwijt doordat een naar rechts afslaande auto meent de halve fietsstrook mee te moeten nemen... Gast, ik fiets hier ook nog, dankjewel.

Het blijkt tegenwoordig erg lastig om een bocht ruim genoeg te nemen volgens mij.

Deze valt mij ook op inderdaad.

Wij hebben ook van die paaltjes met hobbels er tussen. Een is versmald, de andere twee baans. Ik zie daar ook regelmatig mensen die heuvels dan ook twee baans pakken dat ik denk: die lijnen zijn er niet voor niets gemaakt. :')

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 16:32

Waar ik me tegenwoordig echt aan kan irriteren zijn fietsers zie zonder te kijken en hand uit te steken over steken…

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 19:40

Die kon ik ook weer van de bingo kaart afstrepen inderdaad.
Hier was de ergenis van vandaag een veegmachine in de ochtendspits aan het werk bezig zijn en iemand die bedacht dat een bocht een hele mooie plek is om te keren. Het is daar smal en ik rij daar dagelijks en daar is een groot parkeerplaats naast die hij had kunnen pakken. Een bocht is nooit een goede plek om te keren…. xD

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 21:06

Ben het helemaal met je eens annikeee19... Zo irritant, alsof je moet kunnen ruiken waar zo'n fietser heen wil.

Oude ergernis die hier weer begint op te spelen: in het donker fietsen zonder licht of met halfgebakken licht (kleine, haast niet zichtbare lampjes en/of lampjes verstopt achter tas/jas/fietskrat e.d. of voorkant wel licht/achterkant niet of andersom, enzovoorts).

Of in het donker/bij slecht weer auto's met daylightverlichting/dagrijlicht. Dan heb je voor wel licht (zij het soms minder dan bij stadslicht of dimlicht), maar achter in de meeste gevallen (uitzonderingen daar gelaten) 0,0/noppes/nada/niets. Wie heeft ooit bedacht dat het een goed idee zou zijn om dat goed te keuren???

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 21:13

Haha, moest van de week nog even aan je denken JPitty toen het mistig weer was. Had automatische lichten aan, welke ik naar dimlicht had omgezet omdat ik me dit gesprek herinnerde :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 21:22

Zo zie je maar weer waar Bokt al niet goed voor is! :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 06:27

Nayomie schreef:
Het blijft een ergernis; bestuurders met hun telefoon in de hand. Het is absoluut van alle leeftijden en kennelijk wordt het steeds normaler, maar het rijgedrag wordt er niet beter op -O-

Ik vind het juist zo heerlijk om even offline te zijn van de online wereld, even in het hier en nu.

Staan ze voor een stoplicht stil dan mag het tegenwoordig.
Ik heb mijn eerste boete binnen. Ergens gereden waar het niet mocht.
129 euro.
Jammer maar de volgende keer doe ik het niet meer, mijn eigen stomme fout

Ik heb CarPlay dus helemaal geen telefoon meer nodig.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 06:29

Zonde van de boete

Voor zover ik weet, mag je je telefoon gebruiken als je stil staat inderdaad.
Dus bij stoplicht en file.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 06:39

FrNo schreef:
Zonde van de boete

Voor zover ik weet, mag je je telefoon gebruiken als je stil staat inderdaad.
Dus bij stoplicht en file.

Ik weet het,was heel stom. Kwam er later pas achter dat ik er niet had mogen rijden.
Goede les voor de volgende keer.

Ik wist dat dus helemaal niet. Tot ik het aan een agent had gevraagd ik zag namelijk telkens mensen met de telefoon in hund hand zitten bij het stoplicht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 07:59

Balen Purny. Van dat licht wist ik ook niet. We hebben automatisch licht en van achteren een hele tris verlichting. Lijkt men echt niet overheen