Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:31

Tja heb ook aangeboden om terug te laten sturen.

Had de deken ruim 2 jaar niet in handen gehad en alleen even snel foto's gemaakt. Pony is mei 2019 overleden en heeft die ervoor winter zonder dekens gestaan.

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:33

Leer van dit verhaal: altijd vragen om voldoende foto's.

Waterdicht is voor Marcella qua perceptie dus anders dan voor de koper.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:35

En eerlijk?

Voor beide kanten is iets te zeggen, vanuit beide kanten is er niet netjes gehandeld.

Vanuit Marcella niet omdat ze eerlijker foto's had kunnen plaatsen van beide kanten zodat koper een beeld had kunnen vormen.

En koper niet omdat ze zonder overleg deken naar reparateur stuurt en verwacht dat hieraan wordt meebetaald. En opgelicht in de paardenwereld op Facebook inschakelen voor een deken van 40 euro die 220 nieuw is en bruikbaar is vind ik ook best next level.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:37

En met een pony die extreem gevoelig is voor spierbevangenheid is waterdicht toch echt ook wel een pre. Tenzij je graag een paard wil hebben wat spierbevangen word, maar dit probeerde ik altijd te voorkomen.

Vond het die winter ook wel echt spannend om zonder deken te zetten.

Staat trouwens altijd klaar om extra foto's te maken mocht hierom gevraagd worden. Dit is ook niet gevraagd voor de rest. Dus ja van beide kanten is er wat.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 22-12-20 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:38

Ik moet ook met een item terug naar de winkel (is onveilig) en wil ook geen nieuw product want er staat spanning op..(stroom) dus. Krijg echt niet mijn km vergoed hoor....

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:40

upendo, niet mee eens. Foto's van de goede kant nemen en dan de koper verwijten dat die maar om meerdere foto's had moeten vragen, is iets wat al meerdere malen in dit topic is voorgekomen en als niet oké bestempeld werd. Ik weet niet of dat hier het geval is, Bokt is geen rechter, maar ook ik zou pissed zijn als ik een gerepareerde deken toegestuurd krijg zonder dat in de advertentie melding werd gemaakt van enige reparatie.
Laatst bijgewerkt door Gini op 22-12-20 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:41

Ik zou ook heel pissig zijn ja..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:44

Gini schreef:
upendo, niet mee eens. Foto's van de goede kant nemen en dan de koper verwijten dat die maar om meerdere foto's had moeten vragen, is iets wat al meerdere malen in dit topic is voorgekomen en als niet oké bestempeld werd. Ik weet niet of dat hier het geval is, Bokt is geen rechter, maar ook ik zou pissed zijn als ik een gerepareerde deken toegestuurd krijgt zonder dat in de advertentie melding werd gemaakt van enige reparatie.

Als ik een deken voor minder dan 25% van de nieuwprijs aangeboden krijg weet ik dat hij niet in topstaat is en dat ik dus kritisch zal moeten kijken naar hoe de staat is. Dan vraag ik dus naar extra foto's.

Ik zou ook niet blij zijn, maar ik heb dit ook meerdere keren gehad en voor mij was dit leergeld.

Zoals ik al zei, vanuit beide kanten is er niet netjes gehandeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:47

Is vanuit beide kanten inderdaad niet netjes. Reparatie’s, en zeker van dergelijke grote, hoor je gewoon te melden. Neem nu een auto. Deur langs 1 kant flink in elkaar gereden. Als de potentiele koper er staat ga je ook niet zeggen: Ja maar hij rijd toch, dus geen probleem.

Ik snap beide partijen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:48

.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 22-12-20 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:49

Heel banketstaaf Marcella, maar dit is informatie waar niemand iets mee kan.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:51

Ik lees altijd met heel veel plezier dit topic mee :D maar wil nu toch ook wel zeggen dat ik best wel pissed zou zijn als ik zo een deken ontvang... je meld toch wel op zijn minst in de advertentie incl fotos dat er een reparatie uitgevoerd is aan de deken en dat die reparatie duidelijk zichtbaar is. Dit laat je ook uit jezelf weten mag ik hopen wanneer er niet om betere foto’s gevraagd wordt en het niet in de tekst te lezen is. Zeggen dat je de deken 1.5 jaar niet in handen hebt gehad en het niet weet is ook niet helemaal waar volgensmij aangezien je net aangeeft dat je nog weken met lijm aan je handen hebt rondgelopen na reparatie. Als verkoper zou ik absoluut deze deken terugnemen en de verzendkosten voor mijn rekening nemen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:53

upendo schreef:
Als ik een deken voor minder dan 25% van de nieuwprijs aangeboden krijg weet ik dat hij niet in topstaat is en dat ik dus kritisch zal moeten kijken naar hoe de staat is. Dan vraag ik dus naar extra foto's.

Ik zou ook niet blij zijn, maar ik heb dit ook meerdere keren gehad en voor mij was dit leergeld.

Zoals ik al zei, vanuit beide kanten is er niet netjes gehandeld.

"Niet meer in topstaat" is niet een reparatie van dergelijke grootte en opvallendheid. Er was net nog iemand in dit topic met een telefoon die helemaal bekrast was. Had die ook maar extra foto's moeten vragen?

Ach ja, kijk. Een leer voor Marcella en een leer voor de koper. (Alleen vind ik het in dergelijke gevallen voor de kopers altijd net iets jammerder omdat die hun les met geld hebben moeten betalen).

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:54

Moestuin schreef:
Is vanuit beide kanten inderdaad niet netjes. Reparatie’s, en zeker van dergelijke grote, hoor je gewoon te melden. Neem nu een auto. Deur langs 1 kant flink in elkaar gereden. Als de potentiele koper er staat ga je ook niet zeggen: Ja maar hij rijd toch, dus geen probleem.

Ik snap beide partijen.

Ik ook, maar zodra de koper zonder overleg het deken heeft laten maken ipv terug te sturen, heeft ze haar rechten verspeeld en is het niet meer terecht om de verkoper op Social media te zetten.

Ze is niet opgelicht, de verkoper bood haar een oplossing aan het deken terug te sturen. Enige gedoe was over verzendkosten van een paar euro. Daarvoor ga je iemand niet aan de schandpaal nagelen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:55

Ennnnnnn weer ontopic graag ;) ik word een beetje moe van deze deken discussie :=

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:57

beert schreef:
Moestuin schreef:

Ik snap beide partijen.

Ik ook, maar zodra de koper zonder overleg het deken heeft laten maken ipv terug te sturen, heeft ze haar rechten verspeeld en is het niet meer terecht om de verkoper op Social media te zetten.

Ze is niet opgelicht, de verkoper bood haar een oplossing aan het deken terug te sturen. Enige gedoe was over verzendkosten van een paar euro. Daarvoor ga je iemand niet aan de schandpaal nagelen.

Wat ik begrijp is dat de deken helemaal nog niet gerepareerd is geweest maar dit kan ik fout hebben. Jij zou voor een kapotte deken dus 2 x verzendkosten a hoe duur is verzenden tegenwoordig €7 betalen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:57

Gini, ik meende dat diegene met telefoon specifiek had gevraagd naar staat van telefoon.

Als je aan Marcella vraagt: is de deken nog goed waterdicht? Dan kan ze daar ja op antwoorden. Als je vraagt: is hij heel zonder beschadigingen dan had ze daar geen ja op kunnen antwoorden.

Dit soort grappen maken wel meteen waarom ik zeker dekens en dit soort paardenspul niet meer via Marktplaats koop hoor. Maar feitelijk is dit een stukje kopersverplichting.

De deken voldoet namelijk nog aan de functie: hij beschermt tegen het weer. Dat dit esthetisch niet mooi is verandert daar niks aan.

Nogmaals wel de disclaimer dat ik geen partij kies en dat ik het persoonlijk ook anders had aangepakt als ik de verkoper was geweest.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:59

Ik vraag altijd of een product ergens vies, beschadigd of gerepareerd is.
En hoop maar op eerlijkheid.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:00

Dit maakt het verhaal wel anders, dat de deken met deze grote reparatie is verkocht zonder dit te vermelden in de advertentie. Waarbij er alleen een foto is gemaakt van de goede kant. Dit is niet per ongeluk gedaan, maar doelbewust om de deken beter over te laten komen dan dat ie daadwerkelijk was. Ik zou dan ook echt niet blij mee zijn als koper.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:01

Vandaag iemand blij gemaakt met een bench. Diegene kwam keurig op tijd en was er heel blij mee :)

Nu nog wat spullen van de auto erop zetten. Hopelijk gaat dat net zo soepel.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:02

upendo schreef:
Gini, ik meende dat diegene met telefoon specifiek had gevraagd naar staat van telefoon.

Als je aan Marcella vraagt: is de deken nog goed waterdicht? Dan kan ze daar ja op antwoorden. Als je vraagt: is hij heel zonder beschadigingen dan had ze daar geen ja op kunnen antwoorden.

Dit soort grappen maken wel meteen waarom ik zeker dekens en dit soort paardenspul niet meer via Marktplaats koop hoor. Maar feitelijk is dit een stukje kopersverplichting.

De deken voldoet namelijk nog aan de functie: hij beschermt tegen het weer. Dat dit esthetisch niet mooi is verandert daar niks aan.

Nogmaals wel de disclaimer dat ik geen partij kies en dat ik het persoonlijk ook anders had aangepakt als ik de verkoper was geweest.

Maar dergelijke praktijken zijn dan toch ook niet oké? Waarom wordt de verkoper van zijn informatieplicht ontslagen? Als een koper er niet naar vraagt, wordt het niet vermeld? Dat is toch een gekke gang van zaken? Het feit dat jij (en ik eigenlijk ook) het plezier in tweedehands kopen hierdoor verloren zijn, duidt toch eigenlijk aan dat dit niet oké is?
Want wat is het volgende dat de koper had moeten vragen? Dat de sluitingen het nog doen? Dat de staartflap er nog aanhangt? Of de bilriemen gereinigd zijn?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:03

Vind ik ook niet, maar als je het juridisch bekijkt is dit waar het op neerkomt.

Ik kijk daarom ook niet persé uit naar het zoeken van een nieuw paard. Dit gebeurt namelijk niet alleen met dekens...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:05

En iets van een jaar geleden een nintendo switch gekocht een ook nooit gezien alleen dat was even een bedrag van 200 euro dus nog wel iets meer. Ook een harde leerschool geweest of gelijk oversteken of zorgen dat je zelf kan ophalen.

Ze had me gewoon heel simpel via marktplaats moeten melden. Dan had markplaats het uitgezocht.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:05

Je weet zelf dus wel dat je fout bent Marcella, als ik het zo lees?

Dat vind ik wel heel bijzonder.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:06

En laten we het vooral door jullie oplossen ;)

Ontopic graag :)