Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gini schreef:upendo, niet mee eens. Foto's van de goede kant nemen en dan de koper verwijten dat die maar om meerdere foto's had moeten vragen, is iets wat al meerdere malen in dit topic is voorgekomen en als niet oké bestempeld werd. Ik weet niet of dat hier het geval is, Bokt is geen rechter, maar ook ik zou pissed zijn als ik een gerepareerde deken toegestuurd krijgt zonder dat in de advertentie melding werd gemaakt van enige reparatie.
upendo schreef:Als ik een deken voor minder dan 25% van de nieuwprijs aangeboden krijg weet ik dat hij niet in topstaat is en dat ik dus kritisch zal moeten kijken naar hoe de staat is. Dan vraag ik dus naar extra foto's.
Ik zou ook niet blij zijn, maar ik heb dit ook meerdere keren gehad en voor mij was dit leergeld.
Zoals ik al zei, vanuit beide kanten is er niet netjes gehandeld.
Moestuin schreef:Is vanuit beide kanten inderdaad niet netjes. Reparatie’s, en zeker van dergelijke grote, hoor je gewoon te melden. Neem nu een auto. Deur langs 1 kant flink in elkaar gereden. Als de potentiele koper er staat ga je ook niet zeggen: Ja maar hij rijd toch, dus geen probleem.
Ik snap beide partijen.
beert schreef:Moestuin schreef:Is vanuit beide kanten inderdaad niet netjes. Reparatie’s, en zeker van dergelijke grote, hoor je gewoon te melden. Neem nu een auto. Deur langs 1 kant flink in elkaar gereden. Als de potentiele koper er staat ga je ook niet zeggen: Ja maar hij rijd toch, dus geen probleem.
Ik snap beide partijen.
Ik ook, maar zodra de koper zonder overleg het deken heeft laten maken ipv terug te sturen, heeft ze haar rechten verspeeld en is het niet meer terecht om de verkoper op Social media te zetten.
Ze is niet opgelicht, de verkoper bood haar een oplossing aan het deken terug te sturen. Enige gedoe was over verzendkosten van een paar euro. Daarvoor ga je iemand niet aan de schandpaal nagelen.
upendo schreef:Gini, ik meende dat diegene met telefoon specifiek had gevraagd naar staat van telefoon.
Als je aan Marcella vraagt: is de deken nog goed waterdicht? Dan kan ze daar ja op antwoorden. Als je vraagt: is hij heel zonder beschadigingen dan had ze daar geen ja op kunnen antwoorden.
Dit soort grappen maken wel meteen waarom ik zeker dekens en dit soort paardenspul niet meer via Marktplaats koop hoor. Maar feitelijk is dit een stukje kopersverplichting.
De deken voldoet namelijk nog aan de functie: hij beschermt tegen het weer. Dat dit esthetisch niet mooi is verandert daar niks aan.
Nogmaals wel de disclaimer dat ik geen partij kies en dat ik het persoonlijk ook anders had aangepakt als ik de verkoper was geweest.