Wat een grote verschillen. Hier regent het nu net een beetje. Gisteravond hele mooie zonsondergang en mooie foto’s kunnen maken en anderen dreven zowat weg.
Voor de liefhebbers komen er zo twee korte videos (ong 15 seconden elk) en wat foto's aan van een steeds pittiger wordende wolkenset die me een minuut of 20 achtervolgd heeft.
Uiteindelijk veilige plek gevonden om camper even neer te zetten en wat foto's te maken.
Omgeving Birkau (Oost van Dresden) in Oostelijk Duitsland.
You Tube is de boel aan het verwerken.
Wind was even stevig, op de camping 4 minuten verderop (waar ik nu ook sta) is een berk afgeknapt, ik heb wat stokken en blad om me heen gehad maar verder tot nu toe geen schade.
Ik verwacht mogelijk nog wel wat stevige buien, in de verte rommelt het ook.
Waar in Denemarken? Ik ben op het moment in Kopenhagen en d’r kwam een flinke bui langs, het zwaarste een eindje noordelijk van ons. Heeft die bui een tornado geproduceerd?
Hiraeth
Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-24 22:07
De rotatie zat (toen ik keek) voornamelijk boven Fyn, maar het spookte wel in die gehele buienlijn.
Als je de buienradar op +24 uur ziet zie je rond 19 uur een mooi buienlijntje overkomen. Dus er komt wel wat aan, maar ben benieuwd hoeveel, hoe sterk en of het ook echt impact gaat geven
Die zag ik ook inderdaad. Lijkt van 18:00 tot 20:00 precies over ons heen te gaan. Moet wel zeggen dat ik er met daglicht altijd minder spanning van heb dan storm midden in de nacht. Toch het gevoel dat ingrijpen indien nodig dan makkelijker is denk ik.
Hiraeth
Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-24 21:59
Morgen chasennnn
Earth
Geplaatst: 08-07-24 22:28
Hiraeth schreef:
Morgen chasennnn
Jaaaaa
Lithya
Geplaatst: 08-07-24 23:06
Klopt het dat het noorden er weinig van mee gaat krijgen? Zie windkracht 2 en 3. Dat is niet echt noemenswaardig.
Ik zit weer strategisch in het midden van de rode buienlijn, maar geloof het pas als ik het hoor en zie. Zorg wel dat alles wat kwetsbaar is binnen staat en de rest stormvast.