Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:03

Kan een prik van een cactus voelen als een kneuzing?
Ik heb vanmiddag tijdens het verpotten een prik van een cactus gehad op de knokkel van mijn pink. Hij heeft grote naalden en er is niks in mijn hand achtergebleven.
Het prikte wel eventjes waarna ik het weer vergat maar sinds vanavond voelt het aan als een kneuzing. Behalve een speldenprikje is er niks aan te zien en het is ook niet dik.
Dit is de boosdoener:

Afbeelding

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:13

Janine1990 schreef:
Princess_ schreef:
Mijn scooter kon ook 90. Maar er bestaan ook motors die eruit zien als scooters, ben ik al enkele keren tegengekomen op dr snelweg.

Maar daar ging je waarschijnlijk niet mee op de 80 wegen rijden waar een verplicht fietspad naast zit aangezien je kenteken je wel verraadde.

Ik niet, ik ging zelf niet harder dan 50 op dat ding haha. Mijn ex reed er gerust mee op een 80 weg.

Maar wellicht dat diegene een vals kenteken plaatje had om zo niet gepakt te worden oid? Anders zou ik het niet meer weten als het ook niet hetgene was wat penotti liet zien.

cabochon1

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:23

Van een prik van een cactus kan je erg lang last hebben,dus ja....dat kan

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:55

Hor kan het dat sommige mensen een gerecht heerlijk vinden en sommige mensen hetzelfde gerecht heel vies?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:02

Uhm.. nou.. kwestie van smaak?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:04

Omdat smaak echt anders is bij iedereen. En dan letterlijk, niet zoals dat de 1 van rood houdt en de ander niet.

Maar je proeft echt wat anders. Daarnaast kan het natuurlijk ook goed dat met diezelfde smaak, de 1 het wel lekker vindt en de ander niet.

Maar sinds ik heb ervaren dat je smaak heel anders kan worden, weet ik dat dit voor iedereen moet gelden. (Ik wist dus hoe iets smaakte, maar proefde het heel anders. Dat is inmiddels wel weer als voorheen)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:40

Wat zijn goede "simpele" boeken als ik mij wat meer wil verdiepen in grote historische gebeurtenissen? Heb vroeger 1 jaar geschiedenis gehad maar er is niet zo veel blijven hangen :+ Vind het toch best jammer en daarom wil ik me er wat meer in verdiepen, toch een belangrijk stukje kennis.
Geen kinderboeken maar ook geen hele ingewikkelde materie. Gewoon boeken waarmee ik mijn algemene kennis wat kan bijschaven over bijvoorbeeld de eerste- en de tweede wereldoorlog, Sovjet Unie, VOC-tijd, etc.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:43

Balenciaga schreef:
Wat zijn goede "simpele" boeken als ik mij wat meer wil verdiepen in grote historische gebeurtenissen? Heb vroeger 1 jaar geschiedenis gehad maar er is niet zo veel blijven hangen :+ Vind het toch best jammer en daarom wil ik me er wat meer in verdiepen, toch een belangrijk stukje kennis.
Geen kinderboeken maar ook geen hele ingewikkelde materie. Gewoon boeken waarmee ik mijn algemene kennis wat kan bijschaven over bijvoorbeeld de eerste- en de tweede wereldoorlog, Sovjet Unie, VOC-tijd, etc.

Als je wat algemenere boeken wil dan kan je op bol.com eens op de informatieve afdeling snuffelen. Maar je kan ook kennis maken door de ogen van een persoon uit die tijd. Bijvoorbeeld door boeken geschreven door mensen in concentratiekampen, of het dagboek van Anne Frank. :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:40

Balenciaga schreef:

Dit is wel over vaderlandse geschiedenis, dus je zal er denk ik niet zoveel over de Sovjet-Unie in vinden, maar wat ik er zo van zie, lijkt het me een lekker weg te lezen boek over een aantal belangrijke gebeurtenissen in onze geschiedenis. Je kan er een stukje van lezen, dan kan je zien of het je aanspreekt.
https://www.bol.com/nl/p/ooggetuigen-va ... oductTitle .

Dat is trouwens wel vaker bij Bol, dat je een stuikje kan lezen uit het boek dat je bekijkt, dat vind ik zelf wel fijn.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:53

Studieboeken opzoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:05

Als je niet te gortdroog wilt, kun je ook op populair-wetenschappelijke boeken zoeken. Ik heb hem zelf nooit gelezen, maar volgens mij is Mary Beard's boek SPQR wel vlot te lezen als je bijvoorbeeld iets over de Romeinen wilt lezen :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:47

Ik vraag me af wat een leuk cadeautje zou zijn voor de eigenaresse van mijn bijrijdpaard. Ik heb het paard bijna een jaar gereden, maar hij wordt nu verkocht. Eigenaresse vindt het heel lastig, en het ligt ook een beetje gevoelig. Ik zou haar wel graag bedanken voor de mooie tijd die ik met het paard heb gehad. Het is een beetje onhandig geëindigd: ik zou het paard overnemen maar dat kon toch niet doorgaan (van beide kanten een misverstand). Heeft iemand een idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 07:54

Een mooie foto of tekening van het paard? Jammer dat het zo gelopen is!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:17

Ik wilde foto's sturen via messenger naar vrienden in Amerika,maar nu is dat verkeerd gegaan en zijn alle foto's gedownload.Kunnen ze dan alle foto's zien of alleen wat ik gestuurd heb?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:27

Kun je in een gewone kamer, die niet direct aan een keuken of badkamer grenst, een wasmachine aansluiting laten maken?
Het gaat me er niet om hoe, want ben niet van plan om het zelf te doen, maar is het überhaupt mogelijk, gezien de waterleiding en afvoer die je nodig hebt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:38

Nikass schreef:
Kun je in een gewone kamer, die niet direct aan een keuken of badkamer grenst, een wasmachine aansluiting laten maken?
Het gaat me er niet om hoe, want ben niet van plan om het zelf te doen, maar is het überhaupt mogelijk, gezien de waterleiding en afvoer die je nodig hebt?

Natuurlijk, je moet het gewoon ff aanleggen ;)

Een kruipruimte is daarbij dan wel handig trouwens, anders zou ik het niet zomaar doen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:42

Janine1990 schreef:
Nikass schreef:

Natuurlijk, je moet het gewoon ff aanleggen ;)

Een kruipruimte is daarbij dan wel handig trouwens, anders zou ik het niet zomaar doen.

Er is geen kruipruimte, en nogmaals, ik doe het niet zelf, het is de bedoeling dat een erkende loodgieter het doet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:48

Nikass schreef:
Er is geen kruipruimte, en nogmaals, ik doe het niet zelf, het is de bedoeling dat een erkende loodgieter het doet.

Oh ik dacht dat je bedoelde dat het überhaupt niet ging gebeuren, meer een hersenspinsel :P

Zonder kruipruimte een afvoer aanleggen, geen idee of dat mogelijk is... Tenzij je meteen aan de buitenmuur zit, dan zal het misschien nog meevallen...

Anderhalf jaar geleden hier een bijkeuken aangelegd, water en afvoer is dan piece of cake, je hoeft het alleen maar aan te sluiten op het bestaande netwerk. En dat kon bij mij via de kruipruimte. Hetzelfde gold voor het aanleggen van de stroom. Wat we anderhalve maand geleden weer hebben gedaan voor het plaatsen van een nieuwe keuken.

Bedenk me trouwens wel net, dat als je een wasmachine in een bestaande ruimte gaat plaatsen zonder de daarvoor benodigde aansluitingen, je nog wel ff mag checken op stroom. In mijn bijkeuken hebben wasmachine én droger een aparte groep, vriezer gaat op het lichtnet
In de keuken hebben de vaatwasser, oven en kookplaat aparte groepen, waarvan de kookplaat op krachtstroom gaat.

Als je bepaalde machines bij elkaar op zet, slaat de groep er nog wel eens uit als ze gelijktijdig draaien. Zo had ik bijvoorbeeld door zwaar verbruik op een groep knipperende lichten wanneer ik de waterkoker (= zwaar) aan zette. Die groep kon het maar net handelen. Dat hebben we intussen ook hersteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 01:07

Balenciaga schreef:

Geen idee of het volwassen genoeg is, maar het is algemene kennis :+
Afbeelding

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 08:42

Nikass schreef:

Zelf voor precies dit dilemma gestaan in Mn nieuwe huis en ja, dat was mogelijk hier. Leidingen kunnen ook op andere manieren weggewerkt worden dan in een kruipruimte of in het ergste geval gewoon zichtbaar tegen de muur. Echter toch niet voor gekozen omdat het heel veel werk zou zijn, het problemen zou opleveren qua stroomverdeling in de kamer waar de wasmachine zou komen, en vooral omdat er een behoorlijk prijskaartje aanzat.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 08:51

Sapiens van Harari is een heel goed boek om mee te beginnen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:58

Memories schreef:
Nikass schreef:

Zelf voor precies dit dilemma gestaan in Mn nieuwe huis en ja, dat was mogelijk hier. Leidingen kunnen ook op andere manieren weggewerkt worden dan in een kruipruimte of in het ergste geval gewoon zichtbaar tegen de muur. Echter toch niet voor gekozen omdat het heel veel werk zou zijn, het problemen zou opleveren qua stroomverdeling in de kamer waar de wasmachine zou komen, en vooral omdat er een behoorlijk prijskaartje aanzat.

Ja die afweging moeten we later nog maken. Heb je nog enig idee wat het ongeveer zou gaan kosten?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:29

Caira schreef:
Sapiens van Harari is een heel goed boek om mee te beginnen

Als je houdt van vulgaire literatuur met veel meningen waar je ook een vraagtekentje bij kunt zetten. Zeker geen objectief werk. Niettemin erg vlot om lezen! En wel enkele leuke visies.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:44

Hoi, weet iemand of dit een eenden- of ganzenkuiken is?

Hij lijkt op deze foto al wel groot maar hij was nog zo groot als een handpalm ongeveer. En zijn "ouders" waren 2 ganzen. Alleen ik vind het verdacht veel op een eend lijken. Zou dat zo kunnen zijn en dat de ganzen hem geadopteerd hebben?

Afbeelding

Afbeelding

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:53

Dat lijkt me inderdaad een eenden kuiken, de eend heeft een plattere en langere snavel dan de gans. Volgens mij worden er wel vaker jongen "geadopteerd" door soortgelijke diersoorten. Ganzen kuiken (wel iets jonger):Afbeelding