Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:20

Ik denk dat als ik later eindelijk een eigen huis heb, ik zo'n nespresso apparaat koop met van die cupjes, maar dan ook voor warme chocomel :9
Ik drink geen koffie, maar kan dan wel wat op voorraad hebben. M'n ouders en zus enzo drinken het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:20

Smallheal schreef:
Vind dat zoiets raars. Wanneer je zelf geen frisdrank in huis hebt voor visite omdat je t zelf niet drinkt is oke maar koffie MOET je perse in huis hebben :?

Ik moet niks hoor :') Ik doe het geheel uit vrije wil omdat ik weet dat mijn familie en vrienden wel graag koffie drinken :j

Bier idem, gewoon wat blikjes in de koelkast en verder haal ik wat als mensen op visite komen en ik weet wat ze drinken.

Marjo

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:22

Buiten verjaardagen om vraag ik mensen vaak zelf drinken mee te nemen (buiten koffie of thee uiteraard). Vind het ook zo zonde om voor 1 avond bv een hele fles coca cola te moeten halen waar je vervolgens de helft van weg kan gooien. Zelf neem ik ook vaak wat mee.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:23

Relaxed schreef:
Smallheal schreef:
Vind dat zoiets raars. Wanneer je zelf geen frisdrank in huis hebt voor visite omdat je t zelf niet drinkt is oke maar koffie MOET je perse in huis hebben :?

Ik moet niks hoor :') Ik doe het geheel uit vrije wil omdat ik weet dat mijn familie en vrienden wel graag koffie drinken :j

Bier idem, gewoon wat blikjes in de koelkast en verder haal ik wat als mensen op visite komen en ik weet wat ze drinken.

Ik en mijn mama hebben mijn broer een senseo-apparaat en padjes gegeven, voor als wij daar op bezoek komen. Het kind heeft zelf nog nooit in zijn leven koffie gedronken :+

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:25

Hier vraag ik het ook altijd even wat iemand graag lust als die op visite komt.

Water of ranja is wat karig aanbod, tenzij iemand aangeeft alleen water te willen. Ook puur uit mezelf, soort gastvrijheid.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:25

Marjo schreef:
Buiten verjaardagen om vraag ik mensen vaak zelf drinken mee te nemen (buiten koffie of thee uiteraard). Vind het ook zo zonde om voor 1 avond bv een hele fles coca cola te moeten halen waar je vervolgens de helft van weg kan gooien. Zelf neem ik ook vaak wat mee.

Ik geef dat gewoon weer met ze mee! :D Pas hadden we wijn van [***] gekregen, zus en schoonzus kwamen een avond spelletjes spelen, en toen de fles nog niet op was gewoon mee gegeven, anders gooi ik het inderdaad weg en dat is zonde!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:26

Captain schreef:
Marjo schreef:

Ik geef dat gewoon weer met ze mee! :D Pas hadden we wijn van werk gekregen, zus en schoonzus kwamen een avond spelletjes spelen, en toen de fles nog niet op was gewoon mee gegeven, anders gooi ik het inderdaad weg en dat is zonde!

Ja daar ben ik dan te gierig voor, want ik krijg dat zelf ook nooit mee :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:27

Marjo schreef:

O met fris drink ik het zelf wel op, ook al haal ik zelf haast niet voor mezelf. Wat ik met bijvb cola dan wel eens doe is kleinere flesjes halen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:28

Flying_Angel schreef:

Water of ranja is wat karig aanbod, tenzij iemand aangeeft alleen water te willen. Ook puur uit mezelf, soort gastvrijheid.

Water, ook zoiets dat ik standaard niet in huis heb, ik krijg het niet binnen :+

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:29

LWDaisy schreef:
Flying_Angel schreef:

Water, ook zoiets dat ik standaard niet in huis heb, ik krijg het niet binnen :+

_O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:30

Ineke2 schreef:
Marjo schreef:

O met fris drink ik het zelf wel op, ook al haal ik zelf haast niet voor mezelf. Wat ik met bijvb cola dan wel eens doe is kleinere flesjes halen.

Frisdrank drink ik bijna niet meer :P
Andersom wordt het voor mij ook niet gehaald dus dan voel ik me er ook niet zo slecht bij :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:33

Als ik fris in huis haal wat ik zelf niet drink dan haal ik 0,5l flesjes of blikjes. Ideale hoeveelheid, en je blijft geen eeuwen zitten met (half) open flessen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:34

Marjo schreef:
Ik denk dat als ik later eindelijk een eigen huis heb, ik zo'n nespresso apparaat koop met van die cupjes, maar dan ook voor warme chocomel :9
Ik drink geen koffie, maar kan dan wel wat op voorraad hebben. M'n ouders en zus enzo drinken het wel.

Ik heb de dolce gusto variant (die werkt ook met cups) maar die cups hebben ook een houdbaarheidsdatum, die had ik eerst ook allemaal in huis maar die heb ik uiteindelijk ook allemaal weg kunnen gooien :+
Als ik weet dat mensen langs komen die x smaak lekker vinden dan neem ik die smaak voor ze mee, maar ik heb niet meer standaard alle smaken in huis.

Frisdrank en alcohol drink ik zelf niet, maar dat heb ik wel in huis in blikjes voor als iemand spontaan langs komt. Dan kan je 1 portie gewoon in een glas doen en dan hoef je de rest niet weg te gooien

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:54

Blikjes fris is inderdaad ideaal. Ik drink zelf zelden fris, wel regelmatig aanmaaklimonade. Maar zo'n blikje is soms op een hete dag best lekker. Alleen nu ik alleen ben, drink ik het nog maar zelden. Normaal deelde ik zo'n blikje. :D

Ik denk dat het er ook aan ligt of je vaak spontaan bezoek hebt of niet. Of dat de voorkeuren heel verschillende zijn. Van mijn bezoek zijn er bijvoorbeeld maar 3 mensen die koffie drinken, waarvan 1 liever thee heeft dan oploskoffie en de anderen het nog moeten ondervinden of het iets is. De rest drinkt thee of water.

In mijn omgeving heb ik méér thee- dan koffiedrinkers. Op mijn werk drinken de meesten ook thee omdat de koffie vaak niet te drinken is. :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 14:01

LWDaisy schreef:
Flying_Angel schreef:

Er zit standaard water in de kraan toch? Hier wel :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 14:29

Als het niet uit de kraan komt dan kan je het nog uit het toilet lepelen toch? :))

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:44

koffie 2 weken houdbaar? Ik doe al 5 jaar met 1 pak. En hoor ook npoit klachten. Hoewel vriendin, toen we elkaar net leerden kennen en ik een volle kan koffie had gezet, gelijk naar de nespresso rende:ow, ik nask die, hebben we thuis ook. Sorry van je kan :). Sindsdien krijgt iedereen dat en komt mijn koffie helemaal niet meer op

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:25

Ineke2 schreef:
LWDaisy schreef:

Er zit standaard water in de kraan toch? Hier wel :')

Ja dat wel haha, maar.. doen mensen dat? Kraantjeswater aanbieden/drinken? Ik zou het niet weten omdat ik het zelf niet drink... Ik weet niet hoe gezond dat water hier nu eigenlijk is, ongekookt :+

Mijn beste vriendin is al een tijdje aan het diëten, en sindsdien heb ik wel flessenwater in huis, maar dus puur uit respect en liefde/vriendschap voor haar, en niet omdat ik dat zelf zo graag lust :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:27

Hier is het water gewoon drinkbaar dus ja.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:28

Nou ik drink het gewoon uit de kraan en als iemand water wil krijgt ie het ook gewoon uit de kraan :))

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:33

Ik vind kraanwater zelfs lekkerder hier := dus ja, water krijg je hier uit de kraan. Of uit de koelkast in de zomer, maar dat is alsnog kraanwater :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:39

Ik begin steeds beter te begrijpen waarom Nederlanders niet als gastvrij worden gezien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:40

Kinke schreef:
Ik begin steeds beter te begrijpen waarom Nederlanders niet als gastvrij worden gezien :)

Waar reageer je nu precies op? Op het kraanwater?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:45

Kraanwater is gewoon drinkbaar.
Maar toch doen we dat thuis eigelijk nooit, vind dat het echt slecht smaakt.
Als mensen mij water uit de kraan geven zal ik daar niets van zeggen en het gewoon drinken, maar zal de volgende keer toch iets anders kiezen :+

Gastvrij of niet vind ik lastig. Als kraanwater het enige is wat er te verkrijgen is, vind ik dat ongastvrij. Net als dat ik iemand heb gekend die voor de gasten kraanwater gaf, maar zelf dan wel flesjes perrier voor haarzelf inschonk op dezelfde tafel. Dat vind ik echt not done. Als je voor jezelf ook gewoon water uit de kraan kiest, dan kijk ik er niet raar van op als je dat aan de gasten ook zou geven.

Ik drink zelf bijna alleen water trouwens, maar heb altijd kleine flesjes frisdrank of bier voor gasten. Grote flessen werkt niet, dat is dan direct plat omdat ik het zelf niet op krijg.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:46

Relaxed schreef:
Kinke schreef:

Waar reageer je nu precies op? Op het kraanwater?

Hihi op het hele topic zou ik denken. Ik beeld mij nu echt verjaardagsfeestjes met alleen een glas kraanwater en een kinderei in :o