Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:15

SavannahNx schreef:
Welke instantie of website kun je benaderen voor het krijgen van een eigen huis met spoed?

Edit: of kamer iig een eigen ruimte

Hangt van de reden van spoed af en van de regio. In mijn regio krijg je pas na jaaren op de lijst te staan een woning of jij nu vind dat je spoed hebt of niet. Zo heb ik een aantal jaar in een onveilige situatie gezeten.

Dus welke regio en wat noem jij spoed?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:22

fohadie schreef:
Macs schreef:
Wat doet een droger als je hem op stand "strijkvrij" zet?

Helaas net achtergekomen: je was vochtig houden zodat het makkelijk te strijken is. Ik gooide net mijn bijna droge beddengoed in de droger zodat het helemaal droog zou zijn als ik naar bed ga. Juist op strijldroog omdat dit maar een hlf u duurt ipv ruim 2u. Het kwam et natter uit dan dat ik er in had gedaan...

Ah ja.
De droger past zich als het goed is aan aan de droogheid.
Als ik er weinig ingooi zegt ie eerst 2 uur en na een half uur is het dan klaar. Anders vliegt je droger in de fik denk ik..

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:32

leestmee schreef:
Zou je als slechthorende zuiver kunnen zingen? En zo ja hoe weet je dan dat je niet klinkt als een schorre krolse kat

Mijn broertje kan het iig niet.. Hij is wel toonvast en zingt voor zijn gehoor zuiver, maar voor 'gewoon' gehoor structureel een noot ernaast :') Hij heeft sinds zijn geboorte ongeveer 70% gehoorverlies, maar kan met gehoorapparaten bijna 100% horen.

Xyris

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:09

Zijn er meer mensen zoals ik die, op het moment dat ze een stukje plastic over hun broodje heen trekken om deze af te dekken, terloops bedenken dat ze eigenlijk hun broodje bedekken met een dinosaurus?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:23

iirrssjjee schreef:
leestmee schreef:
Zou je als slechthorende zuiver kunnen zingen? En zo ja hoe weet je dan dat je niet klinkt als een schorre krolse kat

Het meisje dat de eerste the voice kids heeft gewonnen schijnt doof te zijn aan 1 oor, of iig iets aan haar gehoor te hebben.

Hazes was ook doof aan 1 oor. Klonk ook prima :)
Laatst bijgewerkt door SavannahNx op 21-12-17 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Piekosjj

Ik krijg mijn vriend sinds één uur vanmiddag niet meer te pakken. Hij woont in Zweden en heb verder geen nummers/namen van zijn huisgenoten. Behalve honderd miljoen telefoontjes/berichtjes; wat kan ik nog meer doen? Ik zou hem morgen op gaan halen van het vliegveld en ik zit mezelf echt op te vreten van de stress onderhand..

SavannahNx

fohadie schreef:
SavannahNx schreef:
Welke instantie of website kun je benaderen voor het krijgen van een eigen huis met spoed?

Hangt van de reden van spoed af en van de regio. In mijn regio krijg je pas na jaaren op de lijst te staan een woning of jij nu vind dat je spoed hebt of niet. Zo heb ik een aantal jaar in een onveilige situatie gezeten.

Dus welke regio en wat noem jij spoed?

Wil ik hier liever niet over uitwijden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:26

Xyris schreef:
Zijn er meer mensen zoals ik die, op het moment dat ze een stukje plastic over hun broodje heen trekken om deze af te dekken, terloops bedenken dat ze eigenlijk hun broodje bedekken met een dinosaurus?

Kun je die uitleggen?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:37

SavannahNx schreef:
SavannahNx schreef:

Wil ik hier liever niet over uitwijden.

Snap ik. Maar dan kan ook niemand een instantie noemen. Je kan de woningbouwvereniging proberen of even googelen op spoed/noodwoning in jouw regio. Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:40

Tegenwoordig is bij de meeste huurmaatschappijen eigenlijk alleen dakloos een reden voor urgentie.. Dus als jij bij je ouders woont en daar weg moet wegens zwangerschap heb je geen recht op urgentie, is je huis afgebrand dan wel. Is je thuissituatie onveilig door een huisgenoot dan vaak ook, maar is de situatie onveilig door de buren dan weer niet. Bij huren via een makelaar ben je sneller aan de beurt.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:45

Shanna schreef:
Tegenwoordig is bij de meeste huurmaatschappijen eigenlijk alleen dakloos een reden voor urgentie.. Dus als jij bij je ouders woont en daar weg moet wegens zwangerschap heb je geen recht op urgentie, is je huis afgebrand dan wel. Is je thuissituatie onveilig door een huisgenoot dan vaak ook, maar is de situatie onveilig door de buren dan weer niet. Bij huren via een makelaar ben je sneller aan de beurt.

Heeft idd te maken met onveilig thuis en heb daardoor ook gesprekken met verschillende mensen en ook Veilig Thuis. Ik ga wel even de site van de gemeente afspeuren.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:56

SavannahNx schreef:
Shanna schreef:

Heeft idd te maken met onveilig thuis en heb daardoor ook gesprekken met verschillende mensen en ook Veilig Thuis. Ik ga wel even de site van de gemeente afspeuren.

In mijn regio is onveilig thuis helaas geen spoed. Al heb je natuurlijk verschillende soorten onveilig. Als de borden om je oren vliegen en huisgenoten je met een mes bedreigen heb je in mijn regio gewoon pech.. Nogmaals sterkte.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 01:57

Xyris schreef:

Whuuut?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 08:11

Knert schreef:
Waarom de fashion giftcard (let op giftcard) in het oosten zo weinig te gebruiken is.
Alleen juweliers....
de internetzaken spreekt mij ook niet aan.

Gaat om 35 euro.

Net als de vvvgiftcard. Ligt hier ook al 2 jaar.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 08:25

Xyris schreef:

ik denk dat je doelt op de olie?
Maar dat is geen dino hoor :')
Sowieso is de meeste olie die nu gebruikt wordt in plastics geen petroleum meer. Maar een niet-natuurlijke variant.
Maar dan nog, petroleum ontstond voornamelijk uit plankton en algen... niet uit dino's :)

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 08:34

Piekosjj schreef:
Ik krijg mijn vriend sinds één uur vanmiddag niet meer te pakken. Hij woont in Zweden en heb verder geen nummers/namen van zijn huisgenoten. Behalve honderd miljoen telefoontjes/berichtjes; wat kan ik nog meer doen? Ik zou hem morgen op gaan halen van het vliegveld en ik zit mezelf echt op te vreten van de stress onderhand..

AL een antwoord gehad v je vriend? En denk dat je niet meer kan doen dan wachten... :(:)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:10

germie schreef:
Knert schreef:
Waarom de fashion giftcard (let op giftcard) in het oosten zo weinig te gebruiken is.
Alleen juweliers....

Gaat om 35 euro.

Is dat hetzelfde als de vvv-bon? Die kun je toch op heel veel plaatsen gebruiken?

c_alsemgeest

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:32

nee de giftcards zijn anders, een kaart met krediet systeem en op minder plekken in te wisselen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:38

SavannahNx schreef:

Daar zijn de meningen verschillend in _O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:40

bruintje123 schreef:
SavannahNx schreef:

Daar zijn de meningen verschillend in _O-

Jij vindt dat hij niet doof was aan één oor? Prima. ;) :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:40

:D :+ :))

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:46

fohadie schreef:
Macs schreef:
Wat doet een droger als je hem op stand "strijkvrij" zet?

Helaas net achtergekomen: je was vochtig houden zodat het makkelijk te strijken is. Ik gooide net mijn bijna droge beddengoed in de droger zodat het helemaal droog zou zijn als ik naar bed ga. Juist op strijldroog omdat dit maar een hlf u duurt ipv ruim 2u. Het kwam et natter uit dan dat ik er in had gedaan...

Hier maak je een duidelijk verschil tussen "strijkdroog" en strijkvrij (kreukvrij?) Want strijkdroog is droog genoeg om fijn te kunnen strijken (het vocht in de kleding stoomt dan zelf de was) Mijn wasmachine heeft daarnaast ook nog kastdroog en kurkdroog (benaming van de laatste is anders, maar komt overeen qua strekking)

Strijk/kreukvrij draait langzamer om kreukels te voorkomen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:15

oomens schreef:
Jij vindt dat hij niet doof was aan één oor? Prima. ;) :+

Wèlk oor... that's the question!

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:21

germie schreef:
Knert schreef:
Alleen juweliers....

Gaat om 35 euro.

Deze is geldig bij Primera, ik heb hem daar omgewisseld voor een Bol.com bon :P

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:39

germie schreef:
Knert schreef:
Alleen juweliers....

Gaat om 35 euro.

Die kan je ook online inleveren. Ik accepteer hem al 3 jaar ofzo.