Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:39

Ik zag laatst leuke poppetjes op marktplaats voorbij komen. Ze waren van mijn favo game.

Ik had gevraagd wat hij voor 3 er van wou hebben. Kwam hij met de reactie dat ik maar wat moest bieden.
Dus ik bood €20.
Vroeg hij; per stuk bedoel je?
Nou nee, nieuw zijn ze €25 per stuk. Dus dan koop ik ze liever nieuw. Dan had ik de doosjes en het "echtheids" kaartje er ook bij.

Noooou meneer vond dat niet zo leuk. Kreeg een paar niet hele vriendelijke woorden toe gestuurd. En daarna nog; veel succes met het vinden van firecracker jinx. (Dat is een naam van een bepaald poppetje)
Ha, heb ik hem even mooi de link van gamemania gestuurd dat ie daar ook te koop was. :+

Pfff, lambal.

HiFive5

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:45

Gisteren toch even stress momentje gehad :')
Koper kwam achter diepvries maar had 50€ te weinig bij. Dus ik in alle goedheid, breng dat straks dan maar achter, want de koper wou persee eerst de diepvries gaan lossen.
Nou begon mijn vriend natuurlijk te zeggen dat ik die dame nooit van mijn leven terug ging zien. Had erop aangedrongen om binnen het halfuur terug te komen. En oef, na een halfuur kwam ze toch terug met het resterende geld! :-)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:12

Oh god help ik heb een probleem.

Iemand heeft iets gekocht en via iDEAL betaald. Koop ging toch niet door dus ik zou het geld terug storten. Dit heb ik dus gedaan naar het nummer waarvan ik geld ontvangen heb.
Heel dom achteraf.. niet bij nagedacht dat het via iDEAL kwam.
Nu heb ik dus het geld terug gestort naar iDEAL en niet naar haar -O-

Nu heb ik dus gezegd dat ik morgen even contact opneem met marktplaats .. Echter blijft ze zeggen dat ze haar geld wil en dat ze haar geld en dekens kwijt is.

Ik ben toch ook geld kwijt nu het is voor mij net zo vervelend als voor haar en denk dat ik kan fluiten naar mijn centen en dan dus x2 ..
En het is geen klein bedrag |(

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:18

Nou ja...je doet toch moeite ervoor? Lijkt me logisch dat je het eerst ff wilt regelen (of althans proberen) met MP. Is niet dat je zegt "bekijk t maar, ik heb overgemaakt, punt". Een paar dagen later overleef je ook nog wel zou ik denken.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:21

Ja dat lijkt me ook. Heb de printscreens van mijn ontvangen en weer overgemaakte geld mee gestuurd als bewijs maar ze vertrouwd het niet..

Hoop dat dit goed af loopt. Ik wil idd eerst weten wat mp zegt.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:25

IDeal is toch geen tussenrekening?

Mevrouw heeft het niet eerst overgemaakt naar iDeal, en iDeal naar jou.

Of ik moet iets gemist hebben maar volgens mij maak je het gewoon altijd direct over naar rek nummer van diegene. IDeal is geen rekeningnummer

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:31

Volgens mij is het wel een tussen rekening heb namelijk een paar dagen eerder ook een betaling ontvangen via iDEAL van hetzelfde rekening nummer...

+ de koper betaald service kosten die ik uiteraard niet krijg die zullen op de (tussen)rekening van iDEAL blijven.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:35

Hmm. Ik zou morgen de bank even bellen, wellicht dat het op hun rekening staat.

Ik zou het iig niet zomaar nog een keer overmaken. heb er namelijk nog nooit van gehoord! (Wil ook ook niet alles zeggen natuurlijk }:0 )

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:36

Hoe bedoel je de bank bellen? De bank waarnaar ik over gemaakt heb of mijn eigen bank?

Nee daarom wilde ik idd niet direct opnieuw overmaken tot ongenoegen van de tegen partij.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:52

Ik zou even naar je eigen bank bellen!

En betrof het dan een overboeking van winkel naar particulier of andersom?

Bij particulier naar particulier zit iDeal er niet tussen toch?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:59

Jawel particulier naar particulier.
Marktplaats werkt sinds kort met iDEAL.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:02

Marktplaats werkt sinds kort met iDeal inderdaad maar daar zit een bedrijf tussen geloof ik. Volgens mij kan je dan het beste dat bedrijf bellen, die zorgen ervoor dat het geld goed terecht komt bij jou dus ik ga er vanuit dat ze dit ook goed kunnen terugstorten!

Maar man wat een dame met onbegrip.. je bent toch geen winkel dat je het allemaal maar om kan blijven draaien...

Hier weer goede en minder goede ervaringen.

Eerst maar de goede;
Witte leren stoel erop gezet, gelijk reactie en 20 minuten later was ie opgehaald voor de vraagprijs :+

Had een gitaar ding erop gezet, zo'n tussenkastje ofzo. Verkocht voor minder dan de vraagprijs, maar goed.
Komt die knakker bijna een dikke week later 'ja er is bier overheen gegaan ofzo, hij doet het niet goed'.. ehm.. ik weet niet hoor, hij is hier niet eens in de buurt van een glas water geweest en heeft daarna al die tijd op zolder gestaan, thuis nog getest en was niks mee aan de hand.
Krijg ik de opmerking 'zullen we elkaar geen leugenaar noemen, ik heb er hier nog een staan en die doet 't wel gewoon'.

Juist ja. Ik gok zomaar dat als ik had gehapt, dat ik z'n oude kapotte terug had gekregen. Die van ons was in nieuwstaat :+

En daarna een voor een tv meubel.. nieuwprijs 50€, heeft een kleine beschadiging (maar als je die kant naar achter zet zie je t geeneens) maar mag weg voor 20-30€Is niet doorgezakt oid, is geen zwaar gewicht op geweest.
Had bieden aanstaan vanaf 20€
Krijg ik een mailtje 'ik zit in de bijstand mag ik 'm voor 5€ alsjeblieft'. Heb maar teruggestuurd 'ik zit in de ziektewet wil je 'm kopen voor 20€ alsjeblieft'.

:')

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:37

Ik krijg nu toch wel wat stress...
Afgelopen donderdag iets gekocht op Tweedehands, direct betaal bewijs doorgestuurd en vrijdag bevestiging gekregen dat ze het geld ontvangen had. ze ging het direct op de post sturen. Helaas tot op heden niets ontvangen of gehoord, ook leest ze haar berichten niet meer :-/
Ik hoop echt dat ik niet bedot ben :n

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:46

Bij Bpost loopt alles de laatste dagen een beetje serieus mis, werk voor bpost en de laatste dagen ks het heel erg

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:58

Ik zou dan toch al lang via mail een bevestiging moeten gekregen hebben dat het is binnen gebracht?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:20

Ja vaak is het me toch niet waard om op marktplaats te kopen of verkopen hoor. Je kan er echt veel gezeik van krijgen of belazerd worden. Ik doe het dan ook niet vaak.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:21

Ik koop alleen maar spullen binnen 25 km en ga zelf ophalen.
Te ver weg doe ik niet meer aan. Ondanks dat ik nooit echt pech heb gehad, teveel verhalen van mensen die dat wel hebben.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:03

Ik haal ook alleen maar spul wat ik kan afhalen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:07

Even qua vp-bepalen ...obdertussen voel ik mij bijna een uitbuiter. Rijbroek op mp gezet .2 maanden oud, 1keer gedragen + 1keer gewassen. Np was €120 . Wordt bij een online winkel voor €99 aangeboden.
Mijn vp is €45 of n goed bod excl verzendkosten.
Nu heb ik al de derde die alle mogelijke vragen stelt en opeens: " oeps, ik zie nu pas de vp, dat is boven mijn budget"
Ik zie de bui al hangen maar vraag wel wat het budget is en ja hoor :
Nr 3 komt ook met €25 incl.
Nu is het of 3keer dezelfde persoon met andere accounts of ik ben zo stom dat ik veulste veul vraag voor een z.g.a.n broek ?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:19

Ik probeer me altijd vast te bijten op max. 1/3e van de nieuwprijs om iets te kopen en bij verkoop vraag ik wat meer om te kunnen zakken tot max. 1/3e.

Maar heb t idee dat rijbroeken nooit heel vlot gaan tenzij mensen erg merkgebonden zijn en hun maten/model kennen.

Ik wissel in de winkel veel van maat tussen merken en sommige modellen staan vaak voor geen meter dus dat koop ik niet snel online tenzij zeer gunstig geprijsd

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:29

Eerlijk? Paardenmensen zijn de vervelendste kopers in mijn optiek.
:=

Ik heb hier dekens van 250+ te koop staan en men wil maximaal 40 euro kwijt. Maar als je dan op hun profiel kijkt bieden ze dezelfde dekens aan in een maat groter voor 120. :n

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:30

Opzich vind ik €45 een prima prijs! Als je er echt graag van af wil dan misschien toch de prijs omlaag doen?

Iemand zou vanavond om half 7 iets komen ophalen.. je raad het misschien al. Stuurt zo net een berichtje of het toch niet een andere dag kan.. :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:34

Ik had net iemand die vroeg of ik iets 'even' naar haar werk kon komen brengen vanavond. Een dik uur rijden. Ja hoor, kan wel, dan reken ik alleen wel uurloon en benzinekosten voor retour, dus dat is... Evenveel als de prijs van wat ze kocht. :')

Nee okee, stuur toch maar op dan. :P

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:59

Auto verkopen wat een drama is dat zeg :(:) Heb al 20 mensen gehad die niet zijn komen opdagen onderhand. Vanavond nieuwe kans en anders morgen. :+

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 11:44

Had ik toen ook toen ik mijn auto wilde verkopen, was er zo ontzettend klaar mee.