Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:02

MamaMiesje schreef:
Who? Me?

Nee Lyzet :)

Eske_B

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:05

Waarom verander jij je ava dan meteen weer, nu herken ik je niet :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:06

Omdat ik origineel wil wezen :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:09

MamaMiesje schreef:
Geen kalmerend zalfje bij de hand?

Van alles geprobeerd niets helpt
Allergiepilletjes van de apotheek ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 01:43

Die inspanning met kijken , als ik hard getrapt heb op ijzeren ros of als ik flinke inspanning lever dan heb ik paar minuten dat ik wazig zie. Geen brildrager btw maar vroeg me weleens af hoe het komt dat mijn ogen ook uithijgen moet..

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 09:48

waarom hebben mensen hoofdpijn? ik heb het met periodes zo goed als elke dag van smorgens tot savonds zonder stoppen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 09:57

Damned schreef:
waarom hebben mensen hoofdpijn? ik heb het met periodes zo goed als elke dag van smorgens tot savonds zonder stoppen.

Waarom zijn mensen te beroerd om twee pagina's terug te lezen? Gistermiddag 14u:
Bambi1995 schreef:
Waarom krijgen we hoofdpijn?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:23

Dat is ook meer een dingetje voor een arts omdat er zoveel oorzaken voor zijn;)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 12:28

_Karlijn schreef:
Ik vraag me af waarom ik bij de ene bron sterrenbeeld Weegschaal ben en bij de ander Schorpioen (ik ben geboren op 23 oktober). En ik vraag me af welk sterrenbeeld ik nou daadwerkelijk ben :+

ik heb ook wel eens begrepen dat in amerika de sterrenbedeelden een dag eerder beginnen. daarmee bedoel ik dat in amerika bijvoorbeeld op de 22e de schorpioen in gaat, maar in nederland pas op de 23e. of dit echt zo is weet ik niet. maar dit is wat ik begrepen heb!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:28

Hoe het kan dat ik sommige dingen mij nu direct opvallen en toendertijd niet.

Zoals dat alanis morrisette (?) Toch wel een heel spastisch linkerhandje heeft. Of ja niet echt spastisch maar ivm zang spanning.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:29

Waarom het woord sex heel vaak in disney films terug te vinden is. Verborgen boodschap oké... Maar waarom sex en niet iets politieks

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:31

Knert schreef:
Waarom het woord sex heel vaak in disney films terug te vinden is. Verborgen boodschap oké... Maar waarom sex en niet iets politieks

Sex is van alle tijd en politieke problemen zijn per tijd verschillend, zo iets? Ook nog eens gebasseerd op veel liever gemaakte sprookjes van een paar honderd jaar oud.
En ach... die referenties merk je toch pas als je ouder bent.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 07:54

Liselot schreef:
De hik is een spastische spiersamentrekking van je middenrif, hierbij wordt lucht langs het klepje van je strottenhoofd gedrukt en dat geeft het geluid. Waarom we de hik krijgen is niet bekend. Het is net als elke andere spier die zich af en toe spastisch samentrekt

Bedankt :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:12

Knert schreef:

Omdat Disney stiekem niet heel erg spoort. :')
Gelukkig (hopelijk) niet zo merkzaam voor kleine kindjes.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:27

Daarop inhakend: waarom Disney kinderfilms zijn?
Ik vind sommige scènes echt niet voor kinderen, zoals in de kleine zeemeermin waar de heks een monster wordt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:31

Ze zijn ook ontstaan in de tijd dat er nog eigenlijk weinig kinderliteratuur was. Het is dus verzonnen voor volwassenen.

De jeugdliteratuur die er later wel was, had als doel kindereren bang te maken omdat ze niet mochten zondigen.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:35

Selina schreef:
Ik vind sommige scènes echt niet voor kinderen, zoals in de kleine zeemeermin waar de heks een monster wordt.

Ik denk dat kinderen vroeger (de tijd dat sprookjes en zo geschreven werden) wat minder overgevoelig waren dan nu.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:39

MayDayParade schreef:
Selina schreef:

Ik denk dat kinderen vroeger (de tijd dat sprookjes en zo geschreven werden) wat minder overgevoelig waren dan nu.

Daarbij zijn de Disneysprookjes al aardig gecensureerd. Ga maar eens op zoek naar de originele versie van sprookjes, die zijn echt eng soms ~~}>

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:58

F_Orumster schreef:
Damned schreef:
Zouden andere dieren ook bang zijn in het donker?
Niet dat elke mens bang is in het donker, maar de meesten voelen zich wel ongemakkelijk, zijn zenuwachtiger, schrikken sneller,...
Ergens is het wel logisch, want in het donker ben je kwetsbaar. Maar zijn andere dieren dus ook 'bang'? of heeft de mens naar teveel horrorfilms gekeken? :Y)

Nooit per ongeluk in de schemer thuisgekomen met een buitenrit? Paarden zijn al een stuk schrikachtiger als het schemert alleen al.

Niet mee eens! Heb vele nachtritten gereden en de paarden waren dan altijd veel relaxter dan normaal.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:05

Schemer is anders dan donker :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:19

Wat is er eigenlijk mis met een Disneyfilm die wat enge elementen heeft?? We hebben nu al allemaal van die poppekinderen die gelijk bij de minste tegenslag bij de psyg zitten omdat hun ouders veel te beschermend zijn geweest in hun jeugd. Wat wordt dat straks als dát ook al niet meer mag?

Films mogen best spannend zijn, zit toch altijd een happy end aan vast.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:50

Sammie schreef:
Wat is er eigenlijk mis met een Disneyfilm die wat enge elementen heeft?? We hebben nu al allemaal van die poppekinderen die gelijk bij de minste tegenslag bij de psyg zitten omdat hun ouders veel te beschermend zijn geweest in hun jeugd. Wat wordt dat straks als dát ook al niet meer mag?

Eens! kinderen worden tegenwoordig als watjes behandeld.Wat je al heel jong ziet,ben je later niet meer bang voor.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:54

gohya schreef:
Sammie schreef:

Eens! kinderen worden tegenwoordig als watjes behandeld.Wat je al heel jong ziet,ben je later niet meer bang voor.

Ben het met het dikgedrukte niet eens. Toen ik in groep 6 zat (was een jaar of 10 geloof ik) stiekem Jurassic Parc gekeken en kan die film nu nog niet zien. 3 jaar later een enge poppenfilm gezien en vind poppen nog steeds doodeng. Zijn echt trauma's geworden

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:55

gohya, dit is niet waar.
Volgens mij zijn we er tegenwoordig gewoon achter gekomen hoe bang kinderen van iets worden.
Vroeger was het van stel je niet zo aan. Nou, dat is niet prettig.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:59

xniieeenke schreef:
gohya, dit is niet waar.
Volgens mij zijn we er tegenwoordig gewoon achter gekomen hoe bang kinderen van iets worden.
Vroeger was het van stel je niet zo aan. Nou, dat is niet prettig.

Niet prettig, maar zijn de meeste mensen daar op lange termijn slechter van geworden? Dat je vroeger slecht geslapen hebt vanwege de dinosaurussen in Jurassic Parc of omdat Mufasa dood ging, dat was toen vast heel vervelend,maar de meeste mensen groeien daar overheen en leren er dus van.