tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 00:21

Mijn vriend is anderhalf jaar jonger. Toen we net iets hadden was hij 17 en ik 19. Dat vond ik toen een heel ding. Nu is hij bijna 35 en ik 36 en is het eigenlijk nouwelijks leeftijdsverschil. En nog steeds happy together *\o/*

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 01:05

Mijn vriend is een jaar jonger :) ik vind het perfect :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 01:21

@xjolien, gelukkig! Hoewel het afhangt van de persoon natuurlijk hoeveel doorslag het gaat geven in een relatie. Heb een relatie gehad met een jongen uit Parijs en letterlijk elk klein verschilletje was een probleem. Mijn huidige vriend komt uit zuid Frankrijk maar zijn vader is Libanees (dus aardig wat verschil in cultuur) maar in deze relatie zijn er totaal geen obstakels. Integendeel, we zijn blij met de verschillen omdat we waarde zien in beide manieren. Ben heel benieuwd hoe het loopt met je Spanjaard :)

Zeker doen! De route naar Figueres/El port de la selva/Cadáques is prachtig! (Toevallig gedaan vorige week).

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 08:42

Sheran schreef:
Nee, een andere :) Deze is heel recent. Zonder het te zeggen naar een ander meisje gegaan in het buitenland om dingen uit te zoeken.
Vooral dat de setting niet meer romantisch is inderdaad. En uiteraard dat de vriendschap toch ook iets veranderd is, omdat ik niet wist dat hij me zo kon kwetsen.

Wat is het toch met 'dingen uitzoeken in het buitenland'? Mánnen. Echt serieus. (en in sommige gevallen de dames ook)

Calipso: Wat fijn dat het allemaal zo verloopt, een break is poedersuiker, maar als het op zo'n manier kan dan verzacht het wel een beetje.

Marlinde wil je contact blijven houden met hem?

Ik heb gister vrij onverwachts een leuke date gehad. Matchte met hem al vaker op tinder en nou was het 'ja, doen we nou al zo vaak, zullen we maar gewoon afspreken?' Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb mij goed vermaakt en het is een erg knappe kerel. Merk wel dat ik het verder nog allemaal niet echt toelaat, maar wel flink gelachen. Zullen zien hoe dit allemaal gaat lopen.
(En ja, waarschijnlijk is het allemaal veels te snel, ook voor hem. Hij is ook net weer vrijgezel. Maar zo lang het leuk is is het leuk. En daarnaast wonen we ook een dik halfuur bij elkaar vandaan. Ook iets meer rust :+)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:17

Fijn dat het zo goed ging Jolien! Ja leeftijd kan een dingetje zijn, maar als jullie qua gedachten en mentaliteit op 1 lijn zitten denk ik niet dat het een groot probleem zal worden. Wanneer spreken jullie nog een keer af?

Winged: Gewoon alles op het gemakje doen :)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:09

Winged, wat leuk! Ook al is het alleen al fijn om even je gedachten ergens anders op te zetten. Slechter word je er niet van in ieder geval!

Danique, helemaal mee eens! Je zou juist verwachten dat iemand vanuit Parijs redelijk dezelfde normen / waarden / cultuur heeft als wij als Nederlanders. Maar niet dus.

CalipsoLover, hoe gaat het met je vandaag? Voel je je al wat rustiger?

Ik spreek m'n "date" nu vooral via Whatsapp. Maar ben daar zelf nogal terughoudend in, heb het daar niet zo op. Dus zoals het er nu uit ziet zie ik hem in ieder geval woensdag weer. :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:26

Leuk! Laat ons zeker iets weten!

Goh, op zich ben ik heel kalm. Heb geen huilbuien en voel me niet helemaal gebroken of hopeloos ofzo. Maar mis hem wel en hoop stiekem dat het nog goed komt... Maar dat zal met de tijd ook wel beteren.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:22

xJolien schreef:
Winged, wat leuk! Ook al is het alleen al fijn om even je gedachten ergens anders op te zetten. Slechter word je er niet van in ieder geval!

Klopt hoor, maar hij benauwt me wel een beetje. Lijkt alsof hij nu al helemaal hotel de botel is :+ En ik merk dat ik er wat panisch van word. Want 'Was als die ene toch tot besef komt dat...' Ondanks die k*tstreek.

Maargoed, per tijd bekijken :)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:59

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:57

Calipso, wat jammer dat het hem toch niet is geworden.
Wat fijn dat het feestje toch meeviel maar niet gek dat je 's avonds even de emoties eruit moest gooien. Het is natuurlijk heel ongemakkelijk en dan wordt er bewust en onbewust erg veel van je gevraagd. Hopelijk kun je, je nu op je examens storten en de rest een beetje een plek geven. Als het wel zo moet wezen tussen jullie, dan zal de tijd dat leren.

Winged, wat bijzonder dat hij je dan toch een berichtje stuurt over je contract. Het zou van respect getuigen als hij je nu met rust zou laten. Daar kun je nu toch ook helemaal niks mee?
Wat leuk om te lezen dat je een date had! Hopelijk is het een nieuwe start voor je van iets heel moois.

xJolien, wat heerlijk voor je! En vanaf een bepaalde leeftijd, vervagen die grenzen toch wat meer. Je hebt dan allebei de volwassenheid bereikt en bent dan toch vaak wat meer gesettled qua werk en woning. Als het goed voelt, moet je, je hart volgen.
Superleuk dat jullie date geslaagd was, hopelijk kan hij een beetje voor je zijn in deze verdrietige tijd.

Marlinde, wat heeft jouw ex toch een enorme plaat voor zijn kop. :=
Ik vind het knap van je dat je toch zo goed voet bij stuk weet te houden.

Sheran, ik vind het eerlijk gezegd knap dat je toch bent gegaan. Ik had het niet gedaan. Dit is een gevalletje 'de kat op het spek binden'. Wil je, jezelf dat wel aandoen? Je zegt zelf al dat dit niet jouw keuze was geweest, misschien is het dan beter als je, jezelf in bescherming neemt en afstand neemt van hem.

En ik...ik ben ook weer aan het daten! <3
Ik had het hier al een paar keer laten doorschemeren, maar ik heb een tijdje geleden weer contact opgenomen met mijn voorlaatste ex. Dus niet degene waarmee ik nu nog samenwoon, maar degene van daarvoor.
Ik voelde een enorme behoefte om weer contact met hem op te nemen en ik heb altijd het idee gehad dat we onze relatie niet goed hadden afgesloten. Onze relatie was heel intens en liefdevol maar ging op een erg nare manier uit. Ik wilde het hier toch nog met hem over hebben omdat het me niet lekker zat en terwijl ons contact weer hechter werd, merkten we allebei dat we elkaar enorm hadden gemist in de afgelopen jaren. We waren allebei bang dat de ander er niks meer van moest weten, dus waren we doorgegaan met ons leven. Zo vertelde hij ook dat hij het heel moeilijk had toen hij hoorde dat ik weer een vriend had en later verloofd was. En er waren veel dingen uit onze relatie die ik in mijn laatste relatie miste. Vooral de affectie en intimiteit, hier ben ik ook altijd heel open over geweest naar mijn huidige ex maar hij zei zelf dat hij mij dit niet kon geven.
We hebben elkaar nu een paar keer gezien en de eerste keer sloeg de vonk meteen weer over. We wilden wel zeker weten dat dit geen restjes waren van 7 jaar geleden maar we willen het wel een kans geven om te kijken waar het heen gaat.
We hebben dagelijks app- of belcontact en spreken af en toe af. We wonen nu op 1,5 uur rijden van elkaar af, dus we kunnen elkaar ook nog niet zo heel vaak zien. Dat vinden we ook helemaal niet erg want we willen niet te hard van stapel lopen.
En mocht ik uiteindelijk wel weer naar Zwolle verhuizen, dan zit er ongeveer een half uur tussen. Dat is wel iets beter te doen maar nog steeds niet een afstand waarbij je spontaan even op de fiets springt.
Gelukkig kan hij zichzelf wel goed vermaken met zijn hobby's en vrienden, we stellen allebei onze eigen tijd op prijs dus we zullen elkaar ook niet zo snel beklemmen.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 28-05-19 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:00

Dank je wel Jolien! Niet gaan zou erg veel geld weggooien zijn, en het was iets wat ik ook erg graag wilde doen en zien. Ik ben wel blij dat ik ben gegaan. Ik ga liever direct door dit soort momenten heen en ik hou niet van wrok ofzo. En het was erg leuk!

Ik vind het andersom altijd erg jammer als een jongen weer verliefd op mij wordt, wat niet wederzijds is, en dan maar geen contact meer wil. Uiteraard heb ik daar respect voor, maar jammer is het wel.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:52

Jeetje Jolien, wat ben ik blij voor je! Even wat positiviteit in je leven. Hoop voor je dat je duidelijkheid kunt krijgen met hem en dat het niet uiteindelijk alleen maar meer pijn gaat doen om hem nogmaals kwijt te raken. Maar de tijd zal het leren. Fijn voor je zeg <3 <3

Mijn date gisteravond was weer zó fijn. We zijn met zijn hond en een van mijn honden naar het hondenstrand gegaan. Heerlijk met de honden gespeeld, op het strand gezeten, geknuffeld. Voelt zo vreselijk fijn om iemand te hebben die je waardeert en blij is om je te zien. Dan ineens besef je dat je dat best wel hebt gemist afgelopen maanden. We zien wel hoe het loopt in ieder geval, voor nu is het van dag tot dag zien hoe het is en dat gaat heerlijk <3

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:02

xJolien schreef:
Jeetje Jolien, wat ben ik blij voor je! Even wat positiviteit in je leven. Hoop voor je dat je duidelijkheid kunt krijgen met hem en dat het niet uiteindelijk alleen maar meer pijn gaat doen om hem nogmaals kwijt te raken. Maar de tijd zal het leren. Fijn voor je zeg <3 <3

Mijn date gisteravond was weer zó fijn. We zijn met zijn hond en een van mijn honden naar het hondenstrand gegaan. Heerlijk met de honden gespeeld, op het strand gezeten, geknuffeld. Voelt zo vreselijk fijn om iemand te hebben die je waardeert en blij is om je te zien. Dan ineens besef je dat je dat best wel hebt gemist afgelopen maanden. We zien wel hoe het loopt in ieder geval, voor nu is het van dag tot dag zien hoe het is en dat gaat heerlijk <3

Dit ervaar ik ook heel erg met mijn huisdieren!

Ah nee wat flauw, leuk om te horen dat het goed loopt! Lekker van genieten en hou ons op de hoogte :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:07

Jolien87, wauw! Wat leuk! Het is misschien nog erg jong maar ik ben heel blij dit te lezen. Denk dat iedereen het je hier heel erg gunt. Ben benieuwd hoe het gaat lopen de komende tijd!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:48

Wat leuk Jolien! Lijkt alsof je weer een frisse start hebt kunnen nemen! Ik wens jullie heel veel geluk toe. Woon je nu nog bij je ex of niet (lijk ik even gemist te hebben) En weet hij het al? In ieder geval hoop ik echt dat jullie twee er nu iets van kunnen maken. *\o/* Hou ons zeker op de hoogte!

Gisteren heeft ex een berichtje gestuurd dat hij er echt kapot aan gaat := Ik heb eigenlijk tot nu toe redelijk weinig liefdesverdriet. Eerder een knagend gevoel en gemis. Begin te merken dat hij toch wel meer een wrok begint te vormen voor mij.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:22

Dankjulliewel! Ik vind jullie reacties echt heel lief! <3
Ik merk dat ik ook langzaam maar zeker weer op de roze wolk kruip. We hebben het samen heel open over onze verwachtingen en wensen en dat voelt zo goed.
We zien elkaar ook nog niet zo vaak, we willen niet te hard van stapel lopen maar alles rustig aan aftasten. Onze instelling: als we echt zo voor mekaar gemaakt zijn dan komt er vanzelf een tijd dat we elkaar veel vaker zien. We vinden het ook heel fijn om onze eigen dingen te doen en willen dit voorzichtig aanpakken in de hoop dat het goed werkt.
Komende zondag ga ik weer naar hem toe.

CL, ik woon inderdaad nog steeds met mijn huidige ex in ons gezamenlijke huis. Hij krijgt halverwege augustus de sleutel van zijn nieuwe huis en ik heb vanmorgen 2 bezichtigingen gehad dus ik zit nu flink te duimen dat ik goed nieuws krijg.
Ik heb het nog niet aan hem verteld. Hier heb ik het met mijn psycholoog over gehad, ik wil er wel graag open over zijn maar de vraag is nu even wat daar de toegevoegde waarde van is. Hij vraagt er ook niet naar en ik hoef mij niet te verantwoorden. Het zal op den duur vast weleens duidelijk worden maar ik doe er ook niet geheimzinnig of stiekem over.

xJolien, hoe gaat het met jouw nieuwe vlam? Nog steeds lekker aan het daten?

CL, hoe voel jij je nu? Kun je omgaan met het gemis?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:34

Misschien beter dan dat je het niet verteld zolang jullie nog onder 1 dak moeten leven. Maar ook wijs om er niet geheimzinnig rond te gaan doen. Veel plezier zondag! *\o/*

Ik mis hem nog altijd wel heel erg. Daarom hebben we afgesproken om iets te gaan drinken zaterdagavond. Wel nog altijd duidelijk gemaakt dat het er de komende maanden niet inzit dat we terug samen zouden zijn want dan blijven we toch enkel in die vicieuze cirkel draaien en dat is niet de bedoeling.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:47

Hi meiden, gister heeft mijn vriend onze relatie beëindigt. Dat valt even zwaar, ik weet even niet zo goed wat ik moet en hoe ik mezelf moet vermaken. Dit klinkt zo dramatisch en ergens weet ik dat het beter is, maar toch kan ik het nog niet helemaal bevatten. Mag ik af en toe komen mee kletsen?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:51

Zeker mag dat Emr! Heel veel sterkte. Kwam het onverwachts?

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:32

__Sannne schreef:
Zeker mag dat Emr! Heel veel sterkte. Kwam het onverwachts?

Enerzijds niet, het liep afgelopen jaar al stroef. Alleen had ik nooit verwacht dat hij degene zou zijn die het zou beëindigen. Het stomme is dat ik het wel snap, psychische gaat het heel slecht met hem en hij vindt dat ik beter verdien. Er zit geen verbetering in en hij denkt ook niet dat dat op korte of lange termijn gaat gebeuren. Maar ondanks dat het dus op langere termijn misschien beter is, mis ik nu gewoon m’n buddy, ondanks dat hij er niet altijd voor me was wanneer ik het graag wilde, ben ik wel echt onwijs gek op hem. Ik zat en zit zelf ook niet altijd even lekker in m’n vel, maar hij zorgde wel voor een stukje stabiliteit wat nu wegvalt. In combinatie met een woonplek, die een beetje leegloopt qua sociale contacten en ik zelf al een tijd niet goed weet wat ik moet en wil in het leven, valt het even extra zwaar. Gelukkig zijn er wel wat vriendinnen waar ik op kan terug vallen maar ik wil mensen ook niet tot last zijn.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:47

Sterkte... :(:)
Hoe poedersuiker het ook is, het is vanuit hem ook wel begrijpelijk.
Valt er verder niet over te praten of is het definitief?

Hier afgelopen weekend bijna hetzelfde voor gehad, maar ik heb aangegeven dat ik de depressie van mijn lief niet laat bepalen hoe we verder gaan.
Ongelooflijk kloteweekend achter de rug en maandagmiddag heb ik geappt dat ik 's avonds langs zou komen omdat ik zo niet verder kon.
We hebben nu afgesproken om even een flinke stap terug te doen qua contact, ik app 1x per week, we zien elkaar 1x per maand een dag(deel) en wil zij meer dan geeft ze dat aan.
Ook zal ze appen/bellen als ze even een luisterend oor nodig heeft of hulp bij kleine huishoudelijke dingen ofzo.
En zij zal mijn hond regelmatig ophalen (of ik breng hem) zodat haar huis niet zo leeg is op haar vrije middagen.
En over 3 maanden gaan we evalueren hoe verder.
We zijn er nog lang niet en het kan een lang traject worden maar ik kan haar nu niet volledig loslaten en weet ook dat als ze doorgezet had ze tzt nadat ze weer beter is ontzettend veel spijt ervan zou krijgen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:02

CalipsoLover schreef:
Misschien beter dan dat je het niet verteld zolang jullie nog onder 1 dak moeten leven. Maar ook wijs om er niet geheimzinnig rond te gaan doen. Veel plezier zondag! *\o/*

Ik mis hem nog altijd wel heel erg. Daarom hebben we afgesproken om iets te gaan drinken zaterdagavond. Wel nog altijd duidelijk gemaakt dat het er de komende maanden niet inzit dat we terug samen zouden zijn want dan blijven we toch enkel in die vicieuze cirkel draaien en dat is niet de bedoeling.

Dankjewel! :)
Ik wil vooral niet hypocriet zijn aangezien ik het ook niet leuk vond dat hij niks had verteld. Maar in my defence: hij vraagt er ook niet naar en ik doe er niet stiekem om.

Leuk dat jullie weer afspreken, je moet doen waar jij je goed bij voelt. Er staat niets in de wet over hoe vaak je het opnieuw mag proberen met een ander. ;)

emr :(:) Soms voelt de beste oplossing in eerste instantie niet het best voor je.

Helaas is een depressie een enorme aanslag op je relatie, geloof me.
lor, dat klinkt als een weloverwogen beslissing. Hopelijk gaat het op deze manier werken voor jullie.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:13

Klopt, het zal ook niet makkelijk zijn/worden maar haar zo laten gaan kan ik ook niet.
En mocht tzt blijken dat ze geen gevoelens meer heeft en de depressie is zo goed als over dan laat ik haar alsnog los maar dan hebben we het iig geprobeerd én kunnen we hopelijk op een goede manier verder. :)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:14

Sterkte Emr, je moet jezelf niet een last ervaren door bij anderen aan te kloppen. Dat is alleen maar goed en zeker doen.

Jeetje Lor, wat een stap. Dat is elkaar een stuk minder zien. Hopelijk werkt het voor jullie beide.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:52

Normaal zagen we elkaar ong 1x per week en hadden we vrijwel dagelijks ff contact via Whatsapp.
Dat was de laatste weken al een stuk minder, wat bij mij veel onrust gaf omdat ik niet wist waar ik aan toe was en ik ook niet doordrong tot haar.
Nu weten we allebei waar we de komende tijd aan toe zijn en is er veel meer rust.
Dus ja, flinke stap terug maar op een goede manier. :)