Het Kleding Topic - Deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LauraSaskia

Re: Het Kleding Topic - Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:34

Bedoel je met max. stufi dat je vol bijleent terwijl je nog thuiswoont? :oo

Ik woon op kamers, maar met een tussenjaar zonder stufi werk ik dus vol voor de huur haha. Mag van mezelf dus alleen via facebook wat dingetjes kopen zoals laatst een blazer en een rokje.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:44

Ik heb vorig jaar bijna al mn spaargeld uitgegeven aan kleding en vakantie E.D :evaw:.

Dus moet nu flink aan het sparen aangezien m'n stufi bijna stopt :n.
Ik heb het er wel zwaar mee af en toe, als al die mooie dingen hier langs komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:16

Ik krijg minimale stufi, maar dat gaat naar mijn vader. Hij betaalt ook studie, zorg, mobiele abonnement dus meer dan terecht. Krijg dan wel weer nog kleedgeld maandelijks en werk behoorlijk (vind mijn werk ook heel leuk), dus heb maandelijks 500 euro loon. Heb als vaste last dus alleen spotify + extra mb's voor m'n mobiele internet. Ik spaar maandelijks zo'n 200. Geef zo'n 100/150 euro uit aan stappen en feestjes en dergelijke. De rest gaat op aan kleding en valt in het zwarte gat van contant geld dat ik pin en dat altijd zo weer uitgegeven is. :7

Moet wel eerlijk zeggen dat ik de hele zomer zo'n 700 euro per maand had om uit te geven en daar gewoon niets van spaarde. :o Alles ging op aan het stappen en aan kleding. Maar moet nu verplicht aan het begin van de maand sparen en heb er ook geen problemen mee. Blijf er ook netjes vanaf. Zou voor een vakantie ook apart sparen en dat nooit van mijn gewone spaarrekening afhalen eigenlijk. Haal ook geen geld van m'n spaarrekening voor kleding. Kan iets nog zo leuk vinden, maar ik heb het dan toch niet ècht nodig en vind het dan zonde om het van mijn spaar af te halen. Ik zou wel geld van mijn spaarrekening afhalen als m'n iPhone kapot zou gaan of zo.

Wel rot dat je stufi bijna stopt! Lijkt me dat dat als uitwonende student inderdaad een groot gemis is..

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:20

Deze schatjes zijn vandaag aangekomen bij mij :D Ze zitten echt geweldig lekker!

Afbeelding

En ben nog steeds aan het wachten op mijn kledingpakket. Mijn geduld is op haha

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:57

Leuke laarsjes! Waar vandaan? :-)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:59

Ze zijn van Tamaris! Heb ze weg bij Torfs

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:12

Rebeccaa schreef:
Wel rot dat je stufi bijna stopt! Lijkt me dat dat als uitwonende student inderdaad een groot gemis is..

Ja nadeel als je van studie wisselt, maar zou zeker niet terug willen. Fijn dat je zo veel kan werken, dat is hier nog wel een issue, heb momenteel maar één cliënt (thuiszorg).

Ja ik zal zeker eens goed naar mijn prioriteiten en uitgaven moeten gaan kijken, maar het is niet dat ik in armoede leef dus ik mag zeker niet klagen.

@mexx_lady lopen die tamaris schoenen nou ook veel fijner dan andere schoenen?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:44

Lijkt me persoonlijke smaak! Deze schoenen zijn redelijk smal waardoor ze voor mij goed vast rond de voet zitten. Stevige zool, wat wel leuk is voor mijn rug.. Maar ze lopen even fijn als mijn Bronx!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:44

LauraSaskia schreef:
Bedoel je met max. stufi dat je vol bijleent terwijl je nog thuiswoont? :oo

Ik woon op kamers, maar met een tussenjaar zonder stufi werk ik dus vol voor de huur haha. Mag van mezelf dus alleen via facebook wat dingetjes kopen zoals laatst een blazer en een rokje.

Maximaal aanvullend, sorry voor de verwarring!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:54

Een oud klasgenoot deed dat wel, ze ging van haar ex af en toen thuis wonen maar toch nog fulltime bijlenen (en niet werken). Ze zit nu geloof ik op 40.000 schuld oid. Ieder z'n ding hoor maar mij niet gezien.

Ik werkte altijd in de schoonmaak naast m'n studie, 5 dagen in de week 3 uurtjes, had altijd een lekker zakcentje dus bijlenen was niet nodig.

Ik werk nu gewoon (4 dagen) maar verdien erg goed dus ik smijt best wat over de toonbank :') ik shop toch wel wekelijks, kleding, makeup en schoenen zijn mijn favoriet. :D

Echter heb ik nu even een stop, heb gisteren een BTB armband gekocht dus ik mag nu echt echt niet meer want ik moet nog een droger hebben :')

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:04

oef geld! kon ik maar weer terug naar mijn studententijd. Veel vrije tijd en een heel goed verdienend bijbaantje. dus heel veel kleren.

Ik werk nu full-time en woon nog thuis, maar hard aan het sparen voor een huisje, dus ik moet me een beetje inhouden wat betreft shoppen. 2 weken geleden ook nog 400 euro voor mij autotje uit moeten geven -O-

Ik heb deze vraag al eens gesteld. maar iemand nog tips hoe dit jurkje leuk te combineren. kleur vestje/jasje, panty's schoenen etc.

Afbeelding

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:07

Is hij donkerblauw? Cognac!

Een mooie cognac blazer en laarsjes eronder. Zou het simpel houden eigenlijk :j

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:07

Sommige jurkjes staan heel chill op een paar all stars of met een malliot met patroontje, HEERLIJK!
Als je overknee zwarte laarzen hebt kan er een klassiek jurkje bij, vind ik ook altijd wel mooi.
Moet allemaal alleen wel in je stijl passen, als je normaal niet zo heel moderne kleren hebt kan het niet, dan komt het niet mooi over :P

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:09

Ik vind jurkjes met Allstars of Nike (vooral de roshe run zie je veel) echt geen porem.

Maar is denk ik smaak, ik ben meer van het net/strak :j

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:12

Ik vind het juist heel chill staan, het komt wat minder klassiek en popperig over, maar het blijft toch bescheiden als je niet van die enge neon kleur schoenen hebt.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:18

tnks alvast voor de tips dames

mijn stijl is heel wisselend. van netjes me hakjes tot lekker casual strakke broek, nikes en leuk jasje, dikke sjaal.

deze wilde ik meer netjes, maar niet te combineren, maar ik heb echt even geen inspiratie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:21

Ik vind het jurkje echt te chique voor all stars o.i.d. Ik denk dat clarks of chelsea boots er echt heel tof onder zouden staan! Vind het echt een prachtig jurkje. <3
Onder tricot jurkjes vind ik sneakers wel weer leuk, maar dan vooral in de zomer, met blote benen.

Oh jongens, ik moet het even delen hoor. Ik heb voor het eerst sinds jaren echt een aansluitend t-shirt gekocht, op aandringen van een vriendin die het nergens op vind slaan dat ik mezelf altijd verstop in mega oversized truien en shirts. Ik heb het shirt al de hele dag aan en ben best wel trots op mezelf. := :') Let niet op de mega lelijke selfie (was net wakker haha), maar ik moet het even laten zien!

Afbeelding

Denk dat het wel voor herhaling vatbaar is, ook al voelt het nog een beetje ongemakkelijk/onwennig.. :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:23

Ik zou gewoon zwarte panty, zwarte laarsjes met of zonder hak of clarks en een leren jasje.

Ik heb vandaag mn zwarte jurkje aan, 40den panty, leren jasje, clarks en zwarte tas met fringes. Supersimpel :')

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:23

Je hebt zo'n mooi figuur Rebecca, lekker mee pronken :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:32

Staat je goed hoor Rebecca!!
En streepjes, altijd goed haha.

Ik vind jurkjes met sneakers best leuk. Maar ligt er dan wel aan wat voor een jurkje inderdaad. Zou hier leuke laarjes onder doen!

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:37

CCCC, hele leuke bestelling zeg! Ben de webshop ook even gaan volgen. Zit super leuk spul bij :D

Rebecca, staat je prachtig <3 nergens voor nodig om je in weide shirts te heizen.

Mexx, wauw hele leuke laarsjes!

Marrianne, ik koop eigenlijk standaard geen jurkjes met korte mouw in de winter. Vind het gelijk afbreuk doen aan het jurkje om er een blazer over te dragen. Heb het jurkje zelf ook gepast paar weken terug, zit echt prachtig en fijne stof! maar helaas om de korte mouwen laten hangen.

Verder draag ik zelf wel sneakers onder jurkjes, m'n Adidas Superstar eigenlijk altijd. Als ik een jurkje draag met daar onder laarzen voel ik mij al snel zo'n poppetje :+ met sneakers is het net wat meer casual voor naar school.

Heb gisteren bij Zalando twee paar overknee laarzen besteld. Eentje met normale hak en eentje met sleehak. Even afwachten of ze fijn zijn met lopen. Anders heb ik nog een platte versie op het oog van de Zara :D

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:28

Ik heb mijn overknee boots nog steeds niet aangedurfd :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:05

Ik zou het jurkje met Clarks combineren! :D vest er over en klaar!

En het staat je geweldig Rebecca! :+:

Mijn outfit vandaag, lekker bordeaux rood(?) en zwart!Afbeelding

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:09

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:17

Hij staat je super Rebecca! :D

Leuke outfits hierboven, gave stijl met die schoentjes en kniekousen!