Danique schreef:Ik werk op een werkplek die praktisch bestaat uit ramen, dus ook om deze tijden is het al 30 graden binnen door de zon die erop staat. Ik zet dus, ook al is mijn winkel nog niet open, de deur vast open omdat klanten vaak klagen dat het zo warm is. Tot openingstijd ben ik dus ook gewoon aan het werk met schoonmaken/klaarmaken van de spullen die gebruikt worden door klanten.
Ik kan me dus echt kapot ergeren aan klanten die, ondanks dat er in koeienletters op de deur staat dat we pas om 10:00 open zijn, om kwart voor tien staan te joelen aan mijn balie dat ik een beetje op moet schieten en dat ze staan te wachten.
Als ik ze dan netjes uitleg dat ik nog niet open ben maar de deur open heb om het binnen zo aangenaam mogelijk te maken, dan krijg ik het argument 'de deur is open DUS ik mag naar binnen'.
Vraag me af of die mensen op straat ook bij iedereen naar binnen lopen om dat de voordeur opstaat...

Vervelend, maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik zie dat een winkeldeur open is ik er ook vanuit gaan dat de winkel open is. Ik kijk eigenlijk nooit naar de openingstijden op de deur bij een open deur 
Kan je mss een rek oid voor de deur zetten? Dat de deur wel open is, maar de doorgang geblokkeerd? Zal nog niet iedereen tegen houden, maar dan kan je ze er wel op aan spreken dat ze zichzelf erlangs hebben gewurmd.